Het grote vreugde topic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Daar zit ik dan met m'n imitatie-Calippo's....

(nou ja, ik trek vanavond wel een blikje chuhai open....)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Ik volg niet vaak Youtubers, maar vandaag heb ik een nieuwe aan mijn zeer korte lijst toegevoegd: I'm Food4Dogs. Deze eloquente en hoogopgeleide oudere dame is een hardcore JRPG weeb. Eentje op het niveau 'de Vita is een van mijn favoriete systemen en mijn Disgaea-collectie is een klein vermogen waard'. Haar power level zou weleens hoger kunnen zijn dan de mijne... Alleen haar gameroom al... Ik weet eigenlijk bijna zeker dat ze mij overtreft.

Maar goed, de reden dat het zo prettig vind om naar haar te luisteren, is omdat ze totaal anders is dan de doorsnee gaming-youtuber en toch een redelijke verzameling kijkers weet te trekken door simpelweg haar eigen ding te doen. Toen ik nog voor gamingtijdschriften schreef, deed ik alsof ik ook zo was, maar het was niet helemaal echt. Mijn voorliefde voor games met te veel statistieken en woorden was oprecht, maar ik was me altijd heel bewust van mijn fragiele status als 'het meisje' binnen de gemeenschappen waarin ik me begaf. Ik heb altijd de druk gevoeld om me op een 'acceptabele' manier te gedragen. Mijn voorkeuren wat betreft games maakten me gelukkig op een acceptabele manier excentriek, maar ik heb gezien wat gaminggemeenschappen deden met meiden die de ongeschreven regels niet volgden. En nu ik in de 30 ben, heb ik vaak het idee dat er geen plek meer is voor iemand zoals ik in een wereld waarin men elkaar sneller en grootser moet overtreffen als het gaat om zowel consumptie de nieuwste entertainment als productie van media. I'm Food4Dogs laat zien dat er ruimte is voor mensen die écht gewoon hun eigen ding in hun eigen tempo doen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Dus jij komt ook binnenkort met een channel waarin je je echt je eigen ding gaat doen? :D

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Over Youtube gesproken, ik kwam toevallig laatst nog een kanaal tegen van een chefkok die reageert op Food Wars. Ik heb er het geduld niet voor om het allemaal van begin tot eind te kijken, maar hij heeft soms toch wel wat rake opmerkingen: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... rXmTnyV_Kz_

En al wat langer bekend maar volgens hetzelfde idee: een dokter die Cells at Work kijkt: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... _ePlIjW1y0

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Ash Ketchum wrote:
Tue Aug 11, 2020 19:06
Dus jij komt ook binnenkort met een channel waarin je je echt je eigen ding gaat doen? :D
Dan moet ik eerst de nodige apparatuur aanschaffen, leren monteren etc. Mijn vaardigheden hoe ze nu zijn, zijn geschikt voor 2006, niet voor 2020. Als ik de motivatie heb iets voor mezelf te doen, wordt het waarschijnlijk een blog :) (Eerst maar eens zien of ik mijn Backlog Quest kan voltooien.)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Ik blog ook al best lang en omdat ik al sinds het begin had besloten dat ik daar eigenlijk vooral voor mezelf schrijf en dat ik niet echt groot hoef te worden of zo, is het best relaxed ^_~ Ik schrijf gewoon over wat ik leuk vind, op een manier die voor mij werkt daar. De enige 'regel' die ik voor mezelf heb is minstens 1 post per week, maar ik heb nu al een stock voor tot in volgend jaar...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Hij moet weg! De woningbouwcorporatie heeft het kort geding gewonnen en ze mogen het huurcontract met mijn onderbuurman ontbinden, wat ze dus ook gaan doen. Over een paar weken is de buurt van hem af.

In die paar weken kan nog veel gebeuren. We weten niet hoe zijn reactie zal zijn en in hoeverre hij zijn woede of mij en mijn buurvrouw zal richten, maar het is al een hele opluchting dat het einde van het verhaal eindelijk in zicht is.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Gefeliciteerd! Hopen dat je een leuke buur ervoor in de plaats krijgt!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Hoera, de onderbuurman is zijn spullen aan het pakken* en maandag is de eindelijk ellende voorbij!

*In een grote container aan het smijten, omdat het allemaal kapotte en uitgeleefde meuk is

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Opgeruimd staat netjes....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Nu stel ik me een sketch voor waarin hij op het laatst bovenop de container springt om weggesleurd te worden.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Het was even spannend, want de datum van vertrek bleek uitgesteld en de woningbouw wist niet hoe het zou lopen als hij toch nog zou weigeren te vertrekken. Het leek er een tijdje op dat hij zou weigeren, tot hij eerder deze week bij een oudijzerboer in de auto stapte en daarna niet meer werd gezien. Politie kwam nog langs, op zoek naar hem, maar ze visten achter het net. Vandaag zijn de sloten van de woning vervangen. Het schijnt dat de onderbuurman nu wel ergens onder de pannen is, maar hij komt niet meer terug in de woning. Mocht hij dat toch proberen, nou, dan kunnen we 112 bellen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Hopelijk worden de gamesessies ook weer leuker!

En mini-yay: altijd leuk als er een nieuw uitgebracht boek vanuit Japan hier op de deurmat valt, omdat m'n naam op bepaalde lijstjes bij sommige uitgevers staat \O/ Niet dat het heel vaak gebeurd, maar ik verwacht het nooit, dus als het toch komt die ene keer in een jaar... Al vind ik het wel knap dat m'n naam en/of adres bijna altijd verkeerd op het label staat... Een keer stond er zelfs mevrouw in het Chinees op het label. Op een briefpakket naar Nederland.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Van het een kwam het ander, en nu zit ik weer Overlooked Manga Festival posts te lezen. Wat blijft dit een legendarische blog die zoveel invloed op me heeft gehad en ik waan me echt weer ruim 10 jaar jonger nu ik dit zo lees :") Ik zocht trouwens de post over Carl Horn op, en ik zat nog te denken dat in het verlengde van die panel over onbekende manga op AnimeCon, iets over over het vertalen van manga (anime) en voetnoten/liner notes eigenlijk ook interessant zou zijn.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Dat waren goede tijden. Uiteindelijk heb ik nog behoorlijk veel OMF-series gelezen. Deels door de blog, deels omdat het aanbod toen veel kleiner was dan nu en het extra interessant was om achter de buitenbeentjes aan te gaan.
ik zat nog te denken dat in het verlengde van die panel over onbekende manga op AnimeCon, iets over over het vertalen van manga (anime) en voetnoten/liner notes eigenlijk ook interessant zou zijn.
Ik weet zeker dat conventies interesse hebben in een lezing over vertalingen! Zoiets kun je namens AniWay geven en in theorie kan een PR-achtig typ van AniWay dat dan voor je regelen, maar de afgelopen jaren was ik vooral degene die events regelde, dus ik weet niet hoe het nu zit. Gelukkig is zelf regelen niet moeilijk. De gemiddelde conventie heeft een formulier op de website staan waarmee je als vrijwilliger/gast lezingen/panels/whatever kunt pitchen. Roep maar als je hulp nodig hebt :)

Post Reply