Het grote klaagtopic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Bruh, een vormfout is dan ook echt wel een "god, ook dat nog?" ding in zo'n lang proces voor alle bewoners... Nu maar hopen dat bij de volgende zitting alles, incluis de inschatting van de advocaat, klopt.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Okay, super pietluttig maar: er zit een streepje in m'n voornaam. Het is deel van mijn naam. Dus laat het zomaar niet weg en schrijf m'n voornaam niet als twee aparte namen! Een tikfout, okay, maar waarom zou je consequent iemands naam niet goed schrijven? >_>

(*Ik accepteer wel het schrijven van m'n voornaam als één woord, omdat ik tot en met de middelbare school zo m'n naam schreef. En dan nog accepteer ik het eigenlijk alleen van mensen die me van die tijd kennen)
Last edited by Ash Ketchum on Wed Sep 30, 2020 10:34, edited 1 time in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ik ken het. Er zijn mensen die mijn naam keer op keer per ongeluk als Tammara schrijven, zelfs na verbetering. Echter heeft mijn broer het nog erger: er bestaat een vrouwelijke en een mannelijke vorm van zijn naam. De uitspraak is hetzelfde maar de spelling verschilt. Uiteraard pakken mensen regelmatig de verkeerde. Hoogtepunt was toen onze huisarts had besloten dat ik toch écht mijn broer was en niet wilde accepteren dat hij het verkeerde dossier voor zich had.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Ik wist niet eens dat Tammara als naam ook bestond ^_^' Op de middelbare school had ik wel een meisje in de klas die Laurence heette (dat je op z'n Frans uitsprak), maar iedereen die die naam voor het eerst op een lijstje zag las het natuurlijk als /laurens/.

Bij de propedeuse uitreiking bij de Aziatische studies is het me wel overkomen dat de docent m'n naam echt heel raar uitsprak omdat-ie het authentiek wou uitspreken of zo, terwijl je m'n naam gewoon leest zoals het gespeld staat en er echt niet moeilijk gedaan hoeft te worden. Ik was niet de enige die nou niet helemaal doorhad of ik nou aan de beurt was en naar beneden moest lopen ("Volgens mij riep hij jouw naam"), want het is ook weer zo stom als je dan beneden aankomt en het blijkt dat het eigenlijk voor iemand anders bedoeld was :P

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Rare klaag, maar: Sinds eind vorige maand heb ik meerdere rare pieken in mijn stroomverbruik meegemaakt en is de stroom twee keer uitgevallen. Het gaat steeds om circa 7 kWh meer op een dag. De pieken vallen niet op vaste dagen, maar zitten wel iets meer dan een week uit elkaar.

Ik vreesde eerst dat het mijn wasmachine was, want die is 10 jaar oud en letterlijk aan het roesten. Het zou me niets verbazen als de motor van de trommel ondertussen flink aan het kreunen en steunen is. De stroom is bovendien eens uitvallen toen deze aanstond. Maar nee, uit een nauwkeurig bijgehouden energiedagboek blijkt dat de wasmachine onschuldig is. Sowieso, hoe kan een wasmachine die een wasje draait in de eco-stand 7kWh op een dag verbruiken?

Vandaag was ik computeronderhoud aan het doen bij mijn ouders. Toen ik 's middags thuiskwam, viel me op dat de buurvrouw haar elektrische Aixam aan het opladen was via het stopcontact in haar schuurtje. Toen de onderbuurman de buurt nog terroriseerde, zette ze het wagentje altijd voor het huis en gooide ze een verlangkabel door het raam zodat ze het in de gaten kon houden. (De onderbuurman had al eerder auto's beschadigd en had een gruwelijke hekel aan haar witte wagentje.) Nu kan ze hem veilig op de parkeerplaats naast het blok zetten en via haar schuurtje laden.

Hoeveel is er nodig voor een volle accu? Precies. En de ruimte tussen de pieken past bij het reis- en dus oplaadgedrag van mijn buurvrouw.

Mogelijk is het autootje dus de seriemoordenaar van mijn normaal zo mooi lage energiestatistieken. Het ding past in elk geval binnen het stroomverbruikprofiel en ook de tijdlijn klopt: de pieken en uitval begonnen na het vertrek van de onderbuurman. Het enige wat ogenschijnlijk de theorie onderuit haalt is dat ze toch écht haar eigen stopcontact gebruikt. Ook daar is echter een verklaring voor: 35 jaar geleden heeft een prutser de kabels verkeerd gelegd en dat is nooit iemand opgevallen, omdat niemand die stopcontacten ooit gebruikt.

Ik kan pas over een paar dagen mijn exact stroomverbruik van vandaag zien. Als de piek weer hetzelfde is, moeten we de volgende keer de dader op heterdaad betrappen zodat we vervolgens naar de woningbouw kunnen stappen.

(Hoewel het vervelend is dat ik mogelijk voor het stroomverbruik van iemand anders betaal, moet ik wel toegeven dat ik me goed vermaak met het benodigde detectivewerk. En ook al blijkt dat mijn buurvrouw per ongeluk stroom steelt, het is natuurlijk niet haar schuld, dus ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken over een verslechterde sfeer in het blok. De woningbouw was toch al onze gedeelde antagonist!)

Edit: we hebben de dader! Mijn buurvrouw was beschikbaar, dus zijn we samen op onderzoek uitgegaan. Haar stopcontact zit inderdaad op mijn meter.

Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth. - Sir Arthur Conan Doyle

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Is dit met de edit erbij een klaag of een vreugde? ;P Mooi dat je er zo snel achter bent gekomen, lijkt me dat dit rap door de woningbouw gefixed kan worden.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Gedoe met de woningbouw is altijd een klaag.

We hebben net bevestigd dat mijn schuurstopcontacten op haar meter zitten. 35 jaar geleden heeft dus echt een of andere lapzwans de kabels verwisseld. Mijn buurvrouw neemt vandaag contact op met de woningbouw. Het is hopen dat ze ons snel geloven en er op een of andere manier iets aan doen. Hopelijk kunnen ze de kabels eenvoudig de juiste kant op trekken en als ze dan toch bezig zijn, kunnen ze iets doen aan de contactdozen die aan vervanging toe zijn. Hoop ik.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Misschien heeft de elektricien 35 jaar geleden daar iets verstopt en expres de kabels verwisseld zodat hij later weer terug geroepen zou worden om het te fixen, wat hem een kans zou geven om het ding weer op te halen!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Eén ding is echt afschuwelijk aan boven een leeg appartement wonen: mijn vloeren zijn ijskoud! En nu de vloeren door en door koud zijn, kan ik de woonkamer niet verwarmen zonder mijn bankrekening kapot te stoken. Gelukkig heb ik op veel plekken vloerbedekking, anders was het nog erger geweest. Ondertussen heb ik onder mijn bureau en voor de bank grote kussen neergelegd, zodat mijn voeten zo ver mogelijk van de vloer verwijderd zijn. Twee paar wollen sokken en daaromheen pantoffels zijn nu namelijk niet meer genoeg om ze warm te houden. Ik overweeg serieus om een groot deel van de dag op de overloop of in de badkamer te gaan zitten. Daar is het namelijk wel behaaglijk. Nu de badkamer echte verlichting heeft, kun je er vast best fatsoenlijk lezen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Op dagen zoals gister mis ik m'n kotatsu wel, lekker onder de tafel kruipen met het kacheltje aan :")

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Toen ik klein was zat mijn vader om een of andere altijd op de grond aan de koffietafel in plaats van de bank te gebruiken, en ik was mijn vaders kind, dus ik deed precies hetzelfde. De mandarijntjes en thee hadden we al; we waren slechts een kotatsu verwijderd van het complete plaatje. Het dichtst dat kleine ik erbij in de buurt kwamen was een deken over de tafel gooien, zodat ik vanuit de tafeltent televisie kon kijken. Dus elke keer dat ik een kotatsu zie denk ik van: 'shit, dat hadden we ook kunnen hebben (als we in een land aan de andere kant van de wereld hadden gewoond)'.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Het grote klaagtopic

Post by Gurenn »

^ Daarvoor hoef je niet in Japan te wonen (noch hoef je je blauw te betalen aan verzendkosten om zelf een hele kotatsu te importeren).

Gewoon een kotatsu heater met transformator bestellen vanuit Japan, zelf onder een laag tafeltje vastvijzen, deken over de tafel leggen en je bent klaar. :wink:

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ken je een winkel die naar Nederland verzendt? Want ik overweeg zoiets wel.

Ik zat ook te denken aan:
- Tweede tafelblad (laten) maken, eentje die mooi over het origineel schuift terwijl de deken over de tafel ligt
- Voor de verwarming zo'n elektrisch kussen gebruiken (niet zo warm als een verwarmingselement, maar het voorkomt in elk geval koude voeten)
(-Of gewoon ouderwetse een paar kruiken eronder gooien. Die heb ik toch wel liggen.)

Hoe dan ook, ik vast snel een keer iets in elkaar zetten. Nederland moet van het aardgas af, dus elektrische verwarming vind ik persoonlijk erg interessant. Met een kotatsu kun je toch lekker behaaglijk zitten zonder de hele woonkamer warm te stoken.

En dan nu: een on-topic klaag. Mijn nu ex-onderbuurman heeft vandaag het dorp opgezocht. Hij volgde mij op mijn weg naar huis. Hij daagde me uit de politie te bellen, dus dat heb ik ook gedaan. Hij was al weg toen ze arriveerden, maar net toen ik met de agent stond te praten (bekende van mijn vader, leuk!) kreeg hij een melding dat de ex-buur elders in het dorp was gespot. Hopelijk hebben ze hem te pakken gekregen. Het uitschot zei nog dat hij vanavond/vannacht wel terug zou komen om in 'zijn' woning in te breken, en daar heeft niemand zin in. (Alhoewel... als hij inbreekt, verdwijnt hij weer achter slot en grendel. Dat zou voor ons niet verkeerd zijn.)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

De afgelopen weken zie ik steeds stukjes van de serie Horrorhuurders & Huisjesmelkers, maar de meeste verhalen daar klinken nog niet niet half zo triest als jullie situatie :/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het grote klaagtopic

Post by NeeNee »

Ash Ketchum wrote:
Tue Sep 29, 2020 20:23
Okay, super pietluttig maar: er zit een streepje in m'n voornaam. Het is deel van mijn naam. Dus laat het zomaar niet weg en schrijf m'n voornaam niet als twee aparte namen! Een tikfout, okay, maar waarom zou je consequent iemands naam niet goed schrijven? >_>

(*Ik accepteer wel het schrijven van m'n voornaam als één woord, omdat ik tot en met de middelbare school zo m'n naam schreef. En dan nog accepteer ik het eigenlijk alleen van mensen die me van die tijd kennen)
Tamara wrote:
Wed Sep 30, 2020 7:02
Ik ken het. Er zijn mensen die mijn naam keer op keer per ongeluk als Tammara schrijven, zelfs na verbetering. Echter heeft mijn broer het nog erger: er bestaat een vrouwelijke en een mannelijke vorm van zijn naam. De uitspraak is hetzelfde maar de spelling verschilt. Uiteraard pakken mensen regelmatig de verkeerde. Hoogtepunt was toen onze huisarts had besloten dat ik toch écht mijn broer was en niet wilde accepteren dat hij het verkeerde dossier voor zich had.
Het kan altijd erger: mijn tante heet Marie-Paule, maar op haar paspoort staat Marie Paul, want de concepten 'koppelteken' en 'vrouwennaam' waren te moeilijk voor de burgerlijke stand blijkbaar...

Grappig trouwens dat mensen hier wel klagen over de warmte en verloren postpakketjes, maar dat er met geen woord wordt gerept over wat een f**king disaster 2020 was...

Post Reply