Het grote klaagtopic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Daarom stel ik het kopen van een nieuwe telefoon al jaren uit: ik heb de mogelijk irrationele angst dat me ook zoiets overkomt.

(Ondertussen kan ik vast nog wel wat andere verwijderbare dingen op mijn huidige telefoon vinden om ruimte te maken voor nieuwe Fire Emblem Heroes-updates. Ov-reisplanner? Niet nodig tijdens een pandemie. Weg ermee.)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Het grote klaagtopic

Post by NeeNee »

Koen wrote:
Sat Dec 05, 2020 12:51
Mijn grootste 'klacht' over deze pandemie is dat er steeds benadrukt wordt dat we hopelijk snel weer naar het 'oude normaal' kunnen, terwijl we zoveel positiefs uit dit alles zouden kunnen meenemen... Thuiswerk, online onderwijs,... allemaal dingen die we op een positieve wijze hadden kunnen implementeren... Zonde!
Dat gaan ze heus wel doen, hoor. Er zijn massa's bedrijven die thuiswerken ontdekt hebben, en die van plan zijn om het te blijven gebruiken. Misschien belangrijker nog, men heeft meteen ook de limieten van het systeem uitgetest: deeltijds thuiswerken is leuk & handig, permanent thuiszitten zorgt voor isolement en een gebrek aan cohesie tussen collega's. Dat klinkt evident, maar ik garandeer je dat ze er anders nog tien jaar over gediscussieerd zouden hebben. (Idem voor de scholen: kinderen thuishouden is een slecht idee, maar zelfs de meest ouderwetse leerkracht weet nu wel hoe je deftig taken online zet.)

Ik ben vooral blij dat steeds meer politici doorhebben dat dit de gelegenheid is om iets van vergroening erdoor te krijgen. En dat Trump buiten ligt. Dat was een fantastisch neveneffect.

En volgens Koen Van den Heuvel (burgemeester van Puurs) gaan de vaccins van Pfizer het binnenkort allemaal oplossen, dus duimen maar. :mrgreen:

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Gurenn wrote:
Sat Dec 05, 2020 21:27
Mensen die niet bekend zijn met Japans kan je maar moeilijk kwalijk nemen dat ze de referentie niet zien.
De hele klacht was ook maar een grapje, maar op een anime-site had ik stiekem wel verwacht dat de meesten hem door zouden hebben.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Tamara wrote:
Sat Dec 05, 2020 21:41
(Ondertussen kan ik vast nog wel wat andere verwijderbare dingen op mijn huidige telefoon vinden om ruimte te maken voor nieuwe Fire Emblem Heroes-updates. Ov-reisplanner? Niet nodig tijdens een pandemie. Weg ermee.)
Ik neem aan dat je oplettender bent dan ik en al de low-res optie van FEH gebruikt? Ik kwam pas een paar weken geleden erachter dat die optie bestond...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Al sinds de introductie. Het kwam precies op het juiste moment, want mijn telefoon was op dat moment al weinig meer dan OS + de paar functies die je nodig hebt om het een telefoon te kunnen noemen + Fire Emblem Heroes. Je moet toch wat als je telefoon maar 8GB heeft en je geen zin hebt om met de tijd mee te gaan.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het grote klaagtopic

Post by Koen »

NeeNee wrote:
Sat Dec 05, 2020 23:20
En volgens Koen Van den Heuvel (burgemeester van Puurs)
WTF, zo'n naam en die kerel is hier niet eens geregistreerd!
motivatiedip. help!

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Het grote klaagtopic

Post by Gurenn »

^ Wacht, dus jij bent NIET de burgemeester van Puurs?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het grote klaagtopic

Post by Koen »

Gurenn wrote:
Sun Dec 06, 2020 21:17
^ Wacht, dus jij bent NIET de burgemeester van Puurs?
Allerminst! Dat onze namen zo gelijkaardig zijn moet puurs toeval zijn!
motivatiedip. help!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Tamara wrote:
Mon Nov 30, 2020 20:54
Eén ding is echt afschuwelijk aan boven een leeg appartement wonen: mijn vloeren zijn ijskoud! En nu de vloeren door en door koud zijn, kan ik de woonkamer niet verwarmen zonder mijn bankrekening kapot te stoken. Gelukkig heb ik op veel plekken vloerbedekking, anders was het nog erger geweest. Ondertussen heb ik onder mijn bureau en voor de bank grote kussen neergelegd, zodat mijn voeten zo ver mogelijk van de vloer verwijderd zijn. Twee paar wollen sokken en daaromheen pantoffels zijn nu namelijk niet meer genoeg om ze warm te houden. Ik overweeg serieus om een groot deel van de dag op de overloop of in de badkamer te gaan zitten. Daar is het namelijk wel behaaglijk. Nu de badkamer echte verlichting heeft, kun je er vast best fatsoenlijk lezen.
Zie net in de dagelijkse spam van Conrad iets wat me meteen aan bovenstaande deed denken: https://www.conrad.nl/p/arnold-rak-heat ... et-1766394

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Het is volledig mijn eigen schuld, maar ik wil er toch over klagen: mijn Steam-verlanglijst is een teringbende. Jarenlang heb ik zowel mijn eigen wensen als talloze games die weleens interessant zouden kunnen zijn voor AniWay erop gepleurd. Nu staan er zo'n 200 games in en voor een groot deel weet ik niet meer wat voor wie was bedoeld. Deze zooi opruimen gaat nog wel even duren...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Ik neem dat het vooral gaat over kleine indie titels die wel of niet af zijn gemaakt waarvan je niet echt weet waarom je ze erop hebt gezet? ^_~ I

Andere zeur over lijstjes: ik schrijf altijd iets heel korts hier als ik klaar met een boek, maar ik schrijf meestal ook een langere review voor m'n blog. Omdat ik ongeveer een of twee keer per week update, loop ik meestal wel een paar maanden 'voor' met een voorraadje posts die nog gepubliceerd moeten worden en daarom schrijf ik vaak de review een tijdje na het lezen van het boek.

Ik moet nu nog eigenlijk 10+ reviews schrijven, en toen ik gister maar eens aan de oudste begon, besefte ik me dat 4 maanden wel erg veel is, zeker ook omdat ik tussendoor andere dingen lees. Ik moet nu nog minstens tien posts schrijven over boeken waarvan sommige weliswaar wel super leuk waren, maar waar ik me de details niet echt van herinneren, maar nog erger zijn de boeken die niet echt veel indruk hebben achtergelaten (positief of negatief) en waarvan ik niet meer eens weet hoe de personages heten en wat er precies gebeurde. En dan stel ik het weer uit en tjah, dat helpt ook niet...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ik neem dat het vooral gaat over kleine indie titels die wel of niet af zijn gemaakt waarvan je niet echt weet waarom je ze erop hebt gezet? ^_~
Yep. Zo'n 150 stuks...
Andere zeur over lijstjes: ik schrijf altijd iets heel korts hier als ik klaar met een boek, maar ik schrijf meestal ook een langere review voor m'n blog. Omdat ik ongeveer een of twee keer per week update, loop ik meestal wel een paar maanden 'voor' met een voorraadje posts die nog gepubliceerd moeten worden en daarom schrijf ik vaak de review een tijdje na het lezen van het boek.

Ik moet nu nog eigenlijk 10+ reviews schrijven, en toen ik gister maar eens aan de oudste begon, besefte ik me dat 4 maanden wel erg veel is, zeker ook omdat ik tussendoor andere dingen lees.
Ik bewonder het wel, die blog van je. En al het werk dat erin steekt natuurlijk ook. Ergens zou ik willen dat ik ook zo'n archief had voor mijn meningen over de RPG's die ik heb gespeeld.Het lijstje is leuk, maar het is en blijft een lijstje.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Ik ben ook vergeetachtig, vandaar dat zo'n archief ook gewoon handig is voor mezelf ^^'

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Mijn favoritee vulpen is gestorven D: Ik had hem een paar maanden niet gebruikt, omdat de inkt op was. Toen ik er eindelijk verse in deed en iets wilde schrijven, brokkelde de punt af alsof het een kruimelbiscuitje was! Volgens mij is hij niet vochtig geworden, dus ik weet niet precies wat er is gebeurd. Gelukkig heb ik nog een andere, maar dit is best wel zuur :(

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Vulpenpunten kan je soms toch ook laten vervangen? Ik neem dan maar aan dat het bij jou niet kan...

Wat gaaf dat je nog een vulpen gebruikt eigenlijk. Ik heb ze meteen opgegeven toen het niet meer hoefde op de basisschool ~_~ Ik gebruik dan weer volop de anti-vulpen (vulpotlood).

Post Reply