Het grote klaagtopic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Het grote klaagtopic

Post by The Donkey »

Bij mij was het afgelopen dinsdag tot 33 graden opgelopen in huis (ramen die de hele dag vol in de zon zitten). Gelukkig heb ik een verrolbare airco, dus daar heb ik lekker de hele dag vol in de straal van gezeten. Normaal doe ik hem maar ~30 min per keer aan, want het is natuurlijk nogal slecht voor het milieu, maar dinsdag was wel echt een uitzondering.

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by ChronicVillainy »

Ik heb helaas ook ramen waar de hele dag de zon in staat te branden (grote ramen op het zuiden). Ik probeer de zon zoveel mogelijk uit mijn ramen te houden. Ik heb nog een zonnescherm van de vorige bewoner, maar wil die t.z.t. vervangen door screens. Dit is nogal oud en ik wil ze naar beneden kunnen doen als ik niet thuis ben.

Maar hoorde dat het helpt om aan de buitenkant lakens op te hangen, zodat de zon niet op het raam zelf staat te schijnen. Airco kan er anders ook niet meer tegenop koelen.

Alsnog was dinsdag echt extreem...

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Het grote klaagtopic

Post by yatagarasu »

The Donkey wrote:
Mon Jul 25, 2022 20:13
Gelukkig heb ik een verrolbare airco, dus daar heb ik lekker de hele dag vol in de straal van gezeten.
ChronicVillainy wrote:
Tue Jul 26, 2022 15:46
Alsnog was dinsdag echt extreem...
Als het zo doorgaat zou het wel eens kunnen lonen om wat aandelen in de airco business te kopen. Ik hoop dat het nu een tijdje wegblijft....maar ja, klimaatopwarming is geen lachertje.

Ik geloof dat ze op Fiji wel grotere zorgen hebben. Als je binnen x aantal jaar sowieso mag verhuizen omdat je eiland in zee verdwenen is.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ja, wat dat betreft hebben we hier nog geluk. Voorlopig zitten we vooral met ongemakken.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Adventure-game-stijl-puzzels zijn zo teleurstellend in het echt...

Ik kreeg een oude, maar op papier best wel leuke draagbare dvd-speler in handen. Heel compact, regio-vrij en aan de sluiten op een televisie (met een archaïsch kabeltje), dus zelfs als het scherm het niet zou doen en de accu dood was, zou het nog best een handig ding kunnen zijn. Wel één probleem: er zaten totaal geen kabels bij. O, en het budget om de speler te testen was exact €0.

Stap 1: regel een voeding.

9-12V is niet makkelijk te vinden. Twee huishoudens afgezocht en uiteindelijk kwam de gouden hint van mijn vader: digitale tv-ontvangers. Onder mijn bed vond ik nog een oude. Een verloopstukje uit de T.A.S. (Toebehoren Achterhaalde Systemen - ook wel bekend als een tas vol meuk) ertussen en de stand-by knop ging aan! Drukken op de knoppen op het systeem zelf leverde helaas niets op, dus...

Stap 2: regel een batterij voor de afstandsbediening

Een knoopcelbatterij, serieus? Gelukkig zijn schoenen met lichtjes weer in de mode én lopen kinderen ze helemaal kapot. Ik had nog een uit een schoen gesloopt lichtje liggen met precies de juiste batterij. Batterij verwijderd en aan de afstandsbediening gevoerd.

Stap 3: een dvd afspelen

Even een dvd opgezocht die ik niet te hard zou missen in geval van catastrofale schade. Dat werd een budgetuitgave van Pulp Fiction. Tijd om de dvd-speler te reanimeren. Systeem aanzetten met de afstandsbediening. Een paar rijen dode pixels, oké, maar dat is echt niet einde verhaal. Dvd erin en start! ... Geen geluid. Motor is dood.

Missie gefaald.

Ik ben nu best wel teleurgesteld. Wat zeg ik: ik ben érg teleurgesteld! Ik was zo lekker bezig met oplossingen bedenken, dat een goede uitkomst wel gegarandeerd leek. Domme instelling, uiteraard, maar toch!

Om het toch van een positieve kant te bekijken: de T.A.S. is uitgebreid met een 9-12V voeding. Dat is...beter dan niets.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Het grote klaagtopic

Post by The Donkey »

Pfff dat is wel goed klote na al die moeite zeg!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Ik kijk de laatste tijd soms het YT kanaal StezStix Fix? waarin vooral consoles (maar ook andere apparatuur) wordt gerepareerd, en hoewel ik dat zelf echt niet kan/durf, is het best interessant om te zien hoe die dingen van binnen eruit zien en hoe soms (maar vaak niet) het eigenlijk (relatief) makkelijk te repareren is.

Maar ik zou het dus echt zelf niet kunnen ^)^;

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ik maak zo af en toe eens iets open. Meestal hoeft het enkel schoongemaakt te worden, en dan is het gewoon een kwestie van stap voor stap alles in en uit elkaar halen. Tegenwoordig is het makkelijker dan ooit: je kunt tussendoor foto's nemen zodat je zeker weet waar alles moet zitten.

Oké, toegegeven, soms is het wel lastig iets weer goed in elkaar te krijgen. Vooral bij recentere controllers kan dat best een uitdaging zijn. Ik heb mijn PS3-controller een keer uit elkaar gehaald, omdat de R2-knop niet meer reageerde. Die reparatie was zo geslaagd, dat die knop nu hypergevoelig is. Oeps!

Het grootste/meest complexe wat ik qua reparaties heb gedaan is het bijstellen van PS2-lasers, maar dat was altijd samen met mijn vader. Ik wist wat er moest gebeuren, hij had meer ervaringen met het precisiewerk. Het is ons elke keer gelukt.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

En elke keer hoop je dat de hitte wel went, maar... :(

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Ik moet zeggen dat ik er nu nog weinig last van heb gehad. Wel vanochtend vroeg boodschappen gedaan, daar heb ik als het eenmaal 30+ is geen trek meer in. En verder 's nachts laten doorwaaien en overdag op tijd alles dicht doen. Maar ja, we moeten nog een paar dagen en in de laatste voorspellingen blijft het tot zondag alleen nog maar verder oplopen, dus ook niet te vroeg juichen. En pas volgende week vrijdag zou het onder de 25 graden gaan blijven, dus iets zegt me dat ik de eerste week van m'n vakantie ook niet veel ga doen...

En morgen m'n laatste werkdag (en afscheidsborrel), dus moet wel naar kantoor. Ben daar welgeteld één keer geweest, toen was het ook niet te harden. Het schijnt nu beter te zijn....maar moet het nog maar zien.

User avatar
soraxroxas
Posts: 42
Joined: Tue Sep 17, 2019 12:23
Location: Weert, Limburg (NL)
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by soraxroxas »

Gelukkig is het hier nog net te doen met een mobiele airco. Maar het is vandaag (vrijdag) wasdag, dus dan moet de wasdroger aan >.<
Gelukkig is maandag de euvel weer voorbij (hoop ik)

Nog iets: DCC early bird is uitverkocht
Iemand uit de furryfandom.

Blogger op https://fantasticlimburg.nl

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Woensdag was wasdag, maar 's ochtends vroeg de machine aangezet zodat alles nog lekker kon doorwaaien en de warmte daarmee weg kon. Dat was de theorie tenminste. Want helemaal vergeten en dus ging de droger toch pas vroeg in de middag aan, toen het alweer bloedheet was.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ik en mijn droogrek begrijpen het probleem niet zo :P

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Met deze temperaturen geen gek idee eigenlijk, is alles waarschijnlijk nog sneller droog ook :lol:

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Mja, als er een ding dat wel handig is geweest aan de afgelopen weken is dat je super chill kleren buiten kan laten drogen :P

Post Reply