Het grote klaagtopic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Wat zijn uilen toch irritant dom.

Hier in de boom zit een nest met steenuilen en de nieuwe generatie heeft de leeftijd dat ze het nest verlaten maar nog niet echt voor zichzelf kunnen zorgen. Een van die schattige gladbreintjes was erin geslaagd eerst van de trapleuning buiten te kukelen, klem te komen zitten tussen trap en muur en vervolgens nog een kleine twee meter neer te storten richting stoeptegels. Om bij te komen verschool het zich tussen een muur en kliko, en bleef daar een hele tijd zitten. Na een tijdje heb ik maar contact gezocht met mensen die wel verstand hebben van vogels, want tijdens zijn/haar vluchtpoging liep het uilskuiken nogal onhandig - wie weet had het zich bezeerd. Dierenambulances waren allemaal onbereikbaar en toen ik eindelijk contact kon maken met een roofvogelopvang, konden zij ook niet echt iets doen behalve een paar instructies via de telefoon geven. Dus: doosje klaarmaken, uiltje voorzichtig oppakken en veilig wegzetten tot er wel een dierenambulance beschikbaar is.

Na twee minuten in het doosje te hebben gezeten en mij dom aangestaard te hebben, besloot het beestje dat het wel helemaal oké was en dat in een doosje wachten geen optie was. Als het moest, klom/sprong/vloog het er zelf wel uit. Toen ben ik maar overgestapt op het domme-maar-gezonde-jonge-vogeltjes-protocol van de vogelbescherming en heb ik het uiltje bij een gigantische struik gezet die een paar meter van het nest afstaat.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Ander vogelverhaal: tante en nichtje uit Amerika waren vorige week op bezoek/logeren. Nichtje is verzot van katten, dus we vertellen dat er soms een kat uit de buurt bij ons in de tuin komt chillen en zo en dat-ie super tam is. Kat komt ook toevallig die week langs, dus nichtje speelt er even mee in de tuin. Komt eventjes later geschokt binnen: de kat heeft vlak voor haar ogen een vogel uit de boom van de buren te pakken gekregen en ze had nog foto's van de "moordscene" ook ^_^'

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Yep, dat is precies hoe buitenkatten zijn. Super schattig, tot de natuurlijke instincten het overnemen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Het grote klaagtopic

Post by The Donkey »

Tamara wrote:
Mon Jun 20, 2022 14:36
Wat zijn uilen toch irritant dom.

Hier in de boom zit een nest met steenuilen en de nieuwe generatie heeft de leeftijd dat ze het nest verlaten maar nog niet echt voor zichzelf kunnen zorgen. Een van die schattige gladbreintjes was erin geslaagd eerst van de trapleuning buiten te kukelen, klem te komen zitten tussen trap en muur en vervolgens nog een kleine twee meter neer te storten richting stoeptegels. Om bij te komen verschool het zich tussen een muur en kliko, en bleef daar een hele tijd zitten. Na een tijdje heb ik maar contact gezocht met mensen die wel verstand hebben van vogels, want tijdens zijn/haar vluchtpoging liep het uilskuiken nogal onhandig - wie weet had het zich bezeerd. Dierenambulances waren allemaal onbereikbaar en toen ik eindelijk contact kon maken met een roofvogelopvang, konden zij ook niet echt iets doen behalve een paar instructies via de telefoon geven. Dus: doosje klaarmaken, uiltje voorzichtig oppakken en veilig wegzetten tot er wel een dierenambulance beschikbaar is.

Na twee minuten in het doosje te hebben gezeten en mij dom aangestaard te hebben, besloot het beestje dat het wel helemaal oké was en dat in een doosje wachten geen optie was. Als het moest, klom/sprong/vloog het er zelf wel uit. Toen ben ik maar overgestapt op het domme-maar-gezonde-jonge-vogeltjes-protocol van de vogelbescherming en heb ik het uiltje bij een gigantische struik gezet die een paar meter van het nest afstaat.
Aww wat een cute verhaal :)
Ash Ketchum wrote:
Mon Jun 20, 2022 17:43
Ander vogelverhaal: tante en nichtje uit Amerika waren vorige week op bezoek/logeren. Nichtje is verzot van katten, dus we vertellen dat er soms een kat uit de buurt bij ons in de tuin komt chillen en zo en dat-ie super tam is. Kat komt ook toevallig die week langs, dus nichtje speelt er even mee in de tuin. Komt eventjes later geschokt binnen: de kat heeft vlak voor haar ogen een vogel uit de boom van de buren te pakken gekregen en ze had nog foto's van de "moordscene" ook ^_^'
Ow wow wat cool dat ze er foto's van had! Mijn zusje had toen we klein waren een ondiep massa graf voor alle vogeltjes waar onze katten mee aan kwamen zetten. Dat ging een beetje op de manier van, je zet een tuinschepje in de grond en als je een vogel raaks moet je een centimeter of 5 opzei. Hoe ze dat ooit bedacht heeft weet ik niet, maar ik vind het tot op vandaag een vermakelijk verhaal.

Het is natuurlijk gewoon het instict van het beestje, dus ik vond het nooit erg als de katten met een dood beestje aan kwamen zetten, maar als de beestjes nog half in leven waren vond ik het wel echt verschrikkelijk. Als kind toch nooit de ballen gehad om het beestje dan uit zn lijden te kunnen verlossen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Laat ik nu al klagen over de hitte van dinsdag, want dinsdag is het te warm om te klagen! :D

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Als we die ellendige warmte nu gewoon eens zouden verbieden...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Okay, vandaag was behoorlijk warm, maar nog best te doen met de nodige voorbereiding. Nu morgen nog...

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by ChronicVillainy »

Verplichte klaag over de hitte.

Gelukkig kan ik het nog best redelijk koel houden in huis, al blijft het toch iets te warm om in te slapen. Gelukkig mocht ik vandaag en morgen thuiswerken om de trein te kunnen vermijden. Vorige week hadden die dingen op mijn traject geen airco...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

26,5 graden hier in huis nu. Dat is nog te doen, zeker in vergelijking met buiten, maar vannacht zal het zelfs met de balkondeur open hooguit een halve graad afkoelen. Morgen wordt het ook warm, dus dan zal het nog wel verder oplopen. Bah...

Gerelateerde klaag: de stapel manga die ik klaar had liggen voor de hete dagen is flink gekrompen. De Duitstalige zullen vanavond wel op zijn en de Engelstalige gaan ook niet lang meer mee.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

27 hier binnen....en buiten nog altijd 36....

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by ChronicVillainy »

Ik ging eerder vanavond even een vuilniszak weggooien, en het voelde alsof ik door de hel aan het lopen was om mijn afvalcontainer te bereiken. Ik heb medelijden met mensen die een lichamelijk zwaar beroep buiten hadden vandaag...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Eigenlijk bleef het gister de hele dag binnen toch nog (relatief) koel... behalve in de slaapkamer, dus toen zat ik er gisteravond alsnog toch mee ~_~ Ook een paar keer kort buiten geweest, maar het was wel echt drukkend heet en ik was blij dat het steeds maar heel kort was. Nu maar hopen op wat onweer/regen later vandaag zodat het meteen een stuk koeler wordt.

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by ChronicVillainy »

Ik ben wel blij dat ik afgelopen dagen en vandaag thuis mocht werken. Mijn werk heeft airco maar ik zit wel drie kwartier in de trein. En dat ding rijdt nooit met airco op mijn traject. Bijkomemd voordeel is dat ik 's morgens iets langer kan luchten.

Hoop wel dat het snel afkoelt.

User avatar
soraxroxas
Posts: 42
Joined: Tue Sep 17, 2019 12:23
Location: Weert, Limburg (NL)
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by soraxroxas »

Er is momenteel geen Estofex* uitgegeven, dus kwa onweer zal ik dan ook niets verwachten. But only time will tell.

Kwa warmte. Gelukkig ben ik op vakantie bij mijn grootouders, en zit ik (gelukkig) niet in mijn appartement aangezien het daar makkelijk 28 graden wordt zonder airco (Heb wel een airco). Maar hier is het beperkt gebleven to 25 graden (binnen).

* Estofex is een uitgebreide weerkaart voor noodweer, onweer etc.
Iemand uit de furryfandom.

Blogger op https://fantasticlimburg.nl

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Tamara wrote:
Tue Jul 19, 2022 19:02
26,5 graden hier in huis nu. Dat is nog te doen, zeker in vergelijking met buiten, maar vannacht zal het zelfs met de balkondeur open hooguit een halve graad afkoelen. Morgen wordt het ook warm, dus dan zal het nog wel verder oplopen. Bah...
En we hebben de 28 graden gehaald... Ik zit met een natte handdoek om mijn en heb geen zin meer om te bewegen. Eigenlijk is vanavond boogschietavond en het gildegebouw heeft airco, maar ik heb het opgegeven. Plus, als ik thuisblijf, kan ik dadelijk op strategische momenten de ramen en deuren openen en weer dichtdoen voor de beloofde bui komt. Elke graad minder is een overwinning!

Post Reply