Het grote klaagtopic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Mijn Ace Attorney Nintendo DS schermveger is kaput! Ik kreeg dat Objection! vegertje bij de LE van de eerste Ace Attorney op de DS, en het dingetje heeft dus 15 jaar trouw aan m'n DS* gehangen, maar gister brak de rubberen verbinding plots :(

*M'n DS is op een gegeven moment vervangen door een Lite, dus ik had m'n vegertje nog langer dan m''n huidige DS...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Voor wat het waard is: die oude DS doet het nog. Oké, onderin het onderste scherm is een rij dode pixels zich langzaam aan het uitbreiden, maar aangezien ik hem vooral voor GBA-games gebruik, is dat gelukkig geen probleem.

Maar ik begrijp je pijn. De D. Gray-man-hanger die je voor me mee had gebracht uit Japan en die al jaren en jaren aan mijn MP3-speler hangt is de helft van de onderdelen kwijt. De Nyanko-sensei-sleutelhanger die ik als aandenken op mijn eerste AnimagiC had gekocht is in tweeën gebroken. Het voelt altijd een beetje als het einde van een tijdperk als een aandenken het begeeft.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

(En nu geef ik maar toe dat ik de gevlochten band die ik heel lang geleden van je heb gekregen en aan m'n tas had hangen op een gegeven moment ben kwijtgeraakt :()

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Melting...

Ik probeer altijd tegen mezelf te zeggen dat dit nog niets is, dat ik zelfs de hele zomer in de kookpot Kyoto heb overleefd... maar het helpt niet :"(

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Ik heb het geluk dat ik redelijk hittebestendig lijk te zijn zolang ik niet in de volle zon sta. 32 graden in de dealerroom? Tijd voor curry! 35 graden op de schietbaan? Oh, hé, ik heb net mijn beste score van het jaar geschoten!

Maar dat is vooral om dat er niet veel later wel een kans is om af te koelen. Met een hittegolf van twee weken, is die kans er niet. Momenteel 28 graden in de woonkamer, circa 26 graden in de werkkamer aan de koelere kant van het huis. Ik heb geluk als ik het zo kan houden. De tijd om de ramen open te zetten zonder dat de zon erop staat of de temperatuur hoger is dan binnen, is te beperkt. Zeker nu ik moet oppassen met de ramen boven de tuin van de gek die regelmatig schreeuwt dat hij me van kant zal maken.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Ik kan 's nachts gelukkig de boel rustig tegen elkaar openzetten, maar met de huidige nachttemperaturen helpt dat ook niet echt. Zowel aan de voorkant (ochtendzon) als in de woonkamer (krijgt de rest van de dag de volle laag) was het vanochtend 27 graden, en inmiddels nu met alles potdicht loopt het alweer verder op. Het voelt gelukkig nog niet zo drukkend warm, maar wat niet is kan nog komen.....

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het grote klaagtopic

Post by Koen »

IJstijd >>> klimaatopwarming
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Dat het 's avonds niet veel afkoelt is wel echt het zware, anders had je tenminste iets om naar uit te kijken... Gelukkig zakt het donderdag eindelijk een beetje onder de dertig*

*1 of 2 graden.
Tamara wrote:
Sat Aug 08, 2020 11:57
Zeker nu ik moet oppassen met de ramen boven de tuin van de gek die regelmatig schreeuwt dat hij me van kant zal maken.
Is dit brievenbusman, of is er een hele complexe diagram met alle personages en pijltjes heen en weer nodig?

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Dat is inderdaad de brievenbusman. Ik woon in een blok van vier appartementen - twee onder, twee boven. Een van de maisonnettes is van mij en hij is mijn onderbuurman. Hij heeft veel paranoïde wanen, en kan echt en hallucinatie niet van elkaar scheiden. Daarom denkt hij o.a. dat de honden in de buurt getraind zijn om zijn sigaretten te stelen, duiven niet alleen allemaal als postduiven werken maar hem uitlachen, en dat mijn directe buurvrouw een spionnennetwerk beheert dat hem in de gaten houdt en dat ik bij hem inbreek om zijn leven te dicteren.

Hulpverlening kan geen grip op hem krijgen, dus we zijn aangewezen op de politie en de woningbouw. De politie kan helaas niet veel doen, want hij vertoont al jaren dit gedrag en het komt niet vaak zo ver dat hij iemand anders iets aan probeert te doen. Het is dus afwachten tot hij weer iemand met een mes bedreigt. De woningbouw en hun advocaat zitten er nu eindelijk wel bovenop, dus hopelijk kunnen ze hem binnen een paar maanden uit huis zetten. De vraag is alleen wel hoe hij zal reageren op de aanklacht, hoorzitting, het vonnis etc. Allemaal momenten waarop hij helemaal kan flippen. Mijn buurvrouw en ik hebben beide toestemming gegeven aan de advocaat om onze namen in de aanklacht op te nemen, omdat dit de zaak veel sterker maakt. Alleen...de inhoud van de aanklacht is natuurlijk ook bekend bij de verdediging...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het grote klaagtopic

Post by Koen »

Tamara wrote:
Sat Aug 08, 2020 15:01
Het is dus afwachten tot hij weer iemand met een mes bedreigt.
Nederland lijkt België wel!

Toch maar akelig...
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote klaagtopic

Post by Ash Ketchum »

Ik hoor al sinds de late namiddag al de hele tijd gebrom uit de hemel en op het nieuws hoorde ik al dat het elders in het land wel heeft geregend, maar het wil hier maar niet vallen :(

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Idem hier, al vanaf 2 uur heb ik gerommel gehoord maar als het al geregend heeft is het niet veel geweest. Maar gelukkig lijkt het desondanks toch al wel wat afgekoeld, ik heb nu al de boel open staan en dat voelt zowaar aangenaam. Niet dat het nu meteen heel hard afkoelt binnen.......

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Hier is het 28,5 graden binnen. Met wat geluk koelt het vannacht af naar 27, maar als dit weer zo doorzet, is het over een paar dagen 30 graden in huis. De warmte heeft geen kans om weg te trekken... Komend weekend wordt het als het goed is beter, als in, het is dan nog 'maar' een graad of 28...

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by WizardOfOss »

Ik vrees dat ik toch ook wat te vroeg gejuicht heb. Hoewel het eerder op de avond wel wat aangenamer voelde wil het binnen maar niet tot onder de 30 graden zakken, het is praktisch windstil, en de luchtvochtigheid gaat ondertussen door het dak. Had wellicht toch nog de boel dicht moeten houden.....

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Gekke-onderbuurman-update: eerder deze week stonden de woningcorporatie en de onderbuurman voor de rechter. Het vonnis...is er voorlopig nog niet, want de advocaat van de woningcorporatie had een fout gemaakt en de zitting moet overnieuw. De woningcorporatie en de advocaat achten hun kansen desondanks goed. Helaas gaat het nog wel een paar weken duren voor we weten of ze gelijk hebben.

Post Reply