Het grote klaagtopic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote klaagtopic

Post by Tamara »

Mijn nieuwe tarieven zijn binnen. Zowel stroom als gas met zo'n 30% omhoog. Binnenkort zullen ze dus wel verzoeken mijn maandelijkse betaling naar €100 te gooien, en dan heb ik net zoals de rest van Nederland mijn verdubbeling gehad.

Ik kan dat nog prima betalen, maar het stoort me wel. Ik wil kijken of ik mijn verbruik/kosten nog verder omlaag kan krijgen, gewoon omdat het kan.

Edit: aan de hand van de oude en nieuwe tarieven heb ik uitgerekend wat het 'energiejaar' mij gaat kosten. Uiteraard is vastrecht etc. meegerekend. het totaal is €700,41. Gedeeld door 12 kom ik uit op €58,67 per maand bij mijn huidige verbruik. Dat is ruim gerekend, want ik ben uitgegaan van het normaaltarief. Ik zit voorlopig dus nog écht wel goed.

(Ter vergelijking: vorig jaar waren mijn totale kosten €485,09.)

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het grote klaagtopic

Post by ChronicVillainy »

Join the club! Gelukkig kun je het nog betalen en succes met het omlaag krijgen van de rekening.

Ik heb zelf wat extra bespaarmaatregelen genomen (andere gordijnen, paar dekens gehaald bij de Action), hoop dat het helpt. Lijkt ook best wel een run op dit siort spullen te zijn.

Post Reply