Games!

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Games!

Post by Ginrai »

Aangezien nu Xenoblade Chronicles ter sprake kwam:

Is het aan te raden om toch aan de slag te gaan met de JRPG's in de chronologische volgorde van de spelen!?want ik ben wel op de hoogte dat het verhaal in XC2 op een gegeven moment zal kruisen met de evenementen van het eerste spel.

Voorlopig hou ik mezelf bezig met Ghost of Tsujima, maar ik ben van plan om binnen enkele dagen te starten met Subnautica die je nu gratis kan downloaden voor een maand via het Play@Home programma van playstation.

persoonlijk ben ik ook nog aan te twijfelen om deze te topic te gebruiken of niet om het te hebben over Board&Cardgames, Dus ik ga het onderwerp eventjes in jullie virtuele handen plaatsen of het gepast is voor dit draadje of niet.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Wat mij betreft kan je dit topic voor alle spellen gebruiken, of het nou analoog of digitaal is :) Ben trouwens zelf al een tijdje benieuwd naar die escape/detective bordspellen voor thuis, maar nog steeds niets uitgeprobeerd ^^'

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Is het aan te raden om toch aan de slag te gaan met de JRPG's in de chronologische volgorde van de spelen!?want ik ben wel op de hoogte dat het verhaal in XC2 op een gegeven moment zal kruisen met de evenementen van het eerste spel.
Xenoblade Chronicles and Xenoblade Chronicles 2 raken elkaar slechts op twee punten: de grote finale en wat bonuspersonages (Shulk en Fiora zijn speelbaar als je de DLC aanschaft). Voor de rest zijn de twee games gescheiden. Als je eerst XBC2 speelt en pas daarna XBC, heb je iets meer voorkennis dan de makers hadden gepland. Aan de andere kant, als je XBC eerst speelt en je weet dat de twee games overlappen, kun je waarschijnlijk wel voorspellen hoe. Om het nog iets complexer te maken: XBC:DE is een stukje geretconned om beter aan te sluiten op XBC2.

Misschien is het het beste om er niet te hard over na te denken en te beginnen waar het jou het makkelijkst uitkomt.

Ondertussen heb ik Infinite Space uitgespeeld. Het begin was traag, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik er die 50 uur in heb gestoken. Dat was toch best een unieke ervaring. Uniek in de zin van: ruimte-avontuur-RPG-simulatie-games zie je niet elke dag buiten PC Gaming. Tegelijkertijd was het ook heel vertrouwd, want ik kon er meerdere bekende sciencefiction werken in herkennen (o.a. Legend of the Galactic Heroes en Childhood's End.)

Vervolgens dacht ik: "Ik heb nog een game met Infinite in de titel liggen! Als ik dan toch willekeurige dingen uit mijn backlog speel, is dat een logische volgende stap!" Dus ik slinger mijn Xbox 360 aan (paar pogingen voor nodig, want ik kreeg rode ringen) en steek Infinite Undiscovery erin. Een half uur later verwijderde ik Infinite Undiscovery weer, want de besturing was al net zo dom en vervelend als de titel. Het komt niet vaak voor, maar dat is een game die ik nooit meer ga spelen tenzij iemand mij betaalt.

Edit: Nadat Infinite Undiscovery niet zo'n succes was, besloot ik maar weer terug te gaan naar Nintendo. Naar de Cloud Sea. In andere woorden, naar...

Solatorobo!

Ik heb een toffe Amerikaanse versie liggen met OST en al. Zonde om nooit te spelen. Het is een game met DSi-functies, dus op mijn 3DS werkt hij niet. Met andere woorden, Ash's oude DS mag zich ook weer eens nuttig maken!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Ik dacht dat je zus die oude DS had ^_~' De Lite gebruik ik nu ongeveer een keer per jaar om oude backlog weg te werken...

Drie weken geleden portte G-Mode de eerste Ryosuke Kibukawa game naar de Switch, de eerste in een lange reeks van detective adventure games die tussen 2003-2011 op feature phones werden uitgebracht. En tot mijn grote verbazing volgde de tweede game zeer snel, namelijk gister. Kairokan Satsujin Jiken heeft de Engelse ondertitel The Structure of Mirage en net als in de eerste game, speel je Ikurumi, een schrijver voor games die vrienden is met de detective Kibukawa en zijn assistente Izuna. Je bezoekt hen aan het begin van het verhaal, en na wat aandringen van een bevriende rechercheur, nemen Ikurumi en Izuna de uitnodiging aan van de excentrieke eigenaar van een constructiebedrijf, die een soort basis in de zee heeft gebouwd. Het gebouw is alleen te bereiken via een tunnel onder de zeespiegel die verbonden is aan een soort pier.

Image

Het verhaal verloopt daarna een beetje zoals And Then There Were None, met meer gasten die niet precies weten waarom ze zijn uitgenodigd en een gastheer die zich niet laat zien. Tenminste, niet levend, want na een tijdje wordt het lijk gevonden van de gastheer in z'n kamer en blijkt dat de deur naar de tunnel (de uitgang) is afgesloten.

Een solide verbetering op het eerste spel. Een stuk langer (2 uur ongeveer) en een verhaal met meer twists. Het idee dat Ikurumi en Izuna telkens samen een zaak onderzoeken, een hele aannemelijke theorie bedenken en dat Kibukawa op het laatste verschijnt met de echte oplossing is op zich wel leuk bedacht, maar in dit deel is de oplossing van Izuna echt veeeeeeel leuker dan de echte oplossing, dus dat is weer wel jammer, want uiteindelijk blijkt dat de stomme oplossing echt was. Toch ben ik erg benieuwd naar hoe deze serie zich verder ontwikkelt, en misschien moet ik de DS game ook maar eens oppikken (ha, daar is de Lite dus voor).
Last edited by Ash Ketchum on Fri Nov 12, 2021 20:03, edited 1 time in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Ik dacht dat je zus die oude DS had ^_~' De Lite gebruik ik nu ongeveer een keer per jaar om oude backlog weg te werken...
Hij is al weer een hele tijd terug. Haar fascinatie met games is altijd maar tijdelijk. Heel tijdelijk. Dat is handig voor mij, want niet alleen heb ik mijn spullen altijd snel terug, maar als ze serieus zou gaan spelen, zou ze al snel beter zijn dan ik. Als haar passie gelijk was aan de mijne, was zij de Tetriskoningin geweest.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Klinkt als het subplot van een shonen manga, met het natuurtalent dat eigenlijk helemaal geen moeite ergens in stopt en toch makkelijk slaagt en de harde werker ;)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Games!

Post by Ginrai »

Ash Ketchum wrote:
Sun Mar 28, 2021 14:05
Wat mij betreft kan je dit topic voor alle spellen gebruiken, of het nou analoog of digitaal is :) Ben trouwens zelf al een tijdje benieuwd naar die escape/detective bordspellen voor thuis, maar nog steeds niets uitgeprobeerd ^^'
Er is ondertussen toch wel wat tijd geweest tussen mijn vorige post en deze dus als zal het geen probleem vormen voor alle andere forumleden,maar ik zal toch voor alle zekerheid een tag gebruiken in de dikke letters als ik het heb over het andere soort van spelen.

Persoonlijk bevat mijn eigen collectie niet zoveel van de escape/detective games omdat vele van de spelen een beperkte levensduur hebben(ben wel in real life een serieuze fan van Escape rooms!),maar grappig genoeg valt de laatste nieuwe aankoop onder deze catagorie: MicroMacro: Crimecity wat je het best kan omschrijven als Where Is Waldo gekruist met het idee achter Cleudo.

Het spelen van online boardgames is recent ook hard de moeite geworden op de website van BoardGameArena met toevoegingen zoals The Lost Ruins Of Arnak, Nidavallir & Beyond The Sun.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

MicroMacro: Crimecity even opgezocht, maar dat ziet er best leuk uit qua idee! Een tijdje geleden heb ik de Pierre de Doolhofdetective boeken gekocht (ook een Waar is Waldo-achtig boek), maar nu wil ik een crossover hiertussen...

Umineko no naku koro ni Episode 6: Dawn of the golden witch is natuurlijk aan de ene kant een videogame, maar omdat de episodes tot nu toe geen kant-en-klare antwoorden geven op hoe de moorden in elke episode precies gebeuren/wie de dader is, speelt een groot deel van het spel ook 'buiten het spel' af en moet je dus zelf erover nadenken en kijken hoe alles in elkaar past. Aan het einde van het vorige deel hoorden we al dat er een nieuwe Game Master zou zijn, en het verhaal dat we dit keer volgen lijkt toch voornamelijk te dienen als een belangrijke hint voor het grote verhaal, aangezien het wel een bepaald punt best naar voren haalt. En gelukkig past het precies bij wat ik eerder al vermoedde over wat er aan de hand was: ik had al een theorie over wie de grote moordenaar was in de verschillende versies van de Rokkenjima moorden, maar er was een punt waarvan ik nog niet helemaal door had hoe het precies in elkaar zat, maar deze episode heeft dat voor mij duidelijk gemaakt, en ik ben nu wel vrij zeker dat ik al die tijd op het goede spoor zat.

Nog twee episodes te gaan. Het plan was om de 8 hoofdepisodes voor de release van de Switch remake van Famicom Detective Club eind mei uit te hebben, maar dat lijkt gelukkig wel te lukken.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Nadat Infinite Undiscovery niet zo'n succes was, besloot ik maar weer terug te gaan naar Nintendo. Naar de Cloud Sea. In andere woorden, naar...

Solatorobo!
Ik grapte wel, maar Solatorobo bleek veel gemeen te hebben met de twee Xenoblade-games. Meer dan alleen een Cloud Sea. Het was als Xenoblade, maar dan voor 12-jarige furries die graag met zooi smijten.

Ik ben trouwens superslim, want ik realiseerde me gister pas dit: Solatorobo -> Sora to robo. Logische titel, want je vliegt veel door de lucht en je bestuurt een robot. (Door de 'sol' dacht ik eerst steeds aan de zon.)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Hoeveel Japans ken je eigenlijk? Zou je een eenvoudige game kunnen volgen?

Umineko no naku koro ni Episode 7: Requiem of the golden witch: Errr, okay, dit had ik niet verwacht. Umineko telt in totaal 8 episodes, dus ik had verwacht dat de belangrijkste mysterieën van deze serie pas in de laatste episode uitgelegd zouden worden, maar het leeuwengedeelte wordt in episode 7 onthuld! Nu wezen episodes 5 en 6 je ook in de goede richting, maar episode 7 is min of meer het antwoordenboekje opgeslagen, met een groot aantal definitieve antwoorden op de vele vragen die in de eerdere episodes werden gesteld. Veel wordt uitgebreid uitgelegd en voor de rest biedt deze episode je ook genoeg houvast om andere vragen te beantwoorden (zo wordt niet letterlijk voor elke moord uitgelegd hoe ze gepleegd werden, maar met de informatie gegeven, is het makkelijk te bedenken hoe ze begaan zijn). Maar goed, ik heb het mysterie best goed opgelost! Ik heb tijdens het spelen van elke episode steeds een lijstje bijgehouden van wat ik verdacht vond/wat een mogelijke interpretatie kon zijn/etc. en al gaande kwam ik al snel bij een bepaald beeld van de dader en hoe die dan de moorden kon plegen, maar mijn vermoedens werden in dit deel dus helemaal bevestigd.

Maar nu ben ik benieuwd wat er dan in de laatste episode gaat gebeuren, want hoewel er vast nog wel kleinere onbeantwoorde vragen zijn die ik me niet meteen herinner, is het overgrote gedeelte hiermee toch wel afgewerkt...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Op mijn best kon ik katakana en hiragana lezen, en kon ik op die manier her en der woorden lezen. Ik heb meerdere Fire Emblems in het Japans gespeeld, maar veel meer dan de menu's, namen etc. begreep ik niet. Mijn woordenschat beperkt zich tot woordjes die veel voorkomen in anime/manga/games (yakusoku, densetsu, mirai - dat soort woorden), wat kleuren, dieren, cijfers etc. Mijn spreekvaardigheid is vergelijkbaar met dat van een kind van 2. Op een goede dag.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Beter dan mijn Koreaans! (alles vergeten al heb ik twee semesters gevolgd ~_~)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Ach ja, zolang we het niet hoeven te hebben over de staat van mijn of jouw Frans...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Daar hebben we Koen voor ;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Games!

Post by Koen »

:gaybanana:
motivatiedip. help!

Post Reply