Games!

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Games!

Post by Ash Ketchum »

Was hier niet vroeger al een games topic? Nou ja, het onderwerp spreekt voor zich, lijkt me.

Ik wacht nu op de releases van Dragon Quest XI S en Disaster Report 4 Plus Summer Memories for Nintendo Switch, die beiden in de laatste week van de maand worden uitgebracht. Ondertussen speel ik... een of andere kanji-oefensoftware op de DS. Ik merk de laatste tijd dat ik echt geen kanji meer met de hand kan schrijven, hoewel er niets mis is met m'n leesvaardigheid ervan. Misschien was het in het westen niet zo erg, maar ook hier had je ten tijde van de DS ook 'praktische' software voor de DS naast gewone games. In Japan vond je vooral veel kanji-oefensoftware voor de KanKen (kanji proficiency test), want touchscreen en zo, dus nu oefen ik elke dag braaf kanji schrijven op m'n DS...

Ik schrok gister trouwens even. Ik starte m'n DS Lite op, toen-ie vroeg om het herinstellen van het gebruikersprofiel. Kennelijk had-ie m'n instellingen dus vergeten... het begin van het einde voor m'n Lite?

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Ik ben Atelier Lulua aan het bingen. Op een of andere manier kom ik altijd tot rust als Ateliers speel. De manier waarop het spel voortkabbelt is kalmerend. Deze game heeft niet echt deadlines en dus kun je op je eigen gemak door gebiedjes hobbelen, zooi verzamelen, monsters doodmeppen, met personages die echt súper anime zijn kleppen, en natuurlijk prulletjes in een ketel kwakken om allesvernietigende bommen, alchemische legenden en curry te maken. Het is gewoon fijn, ongecompliceerd vermaak. (Althans, tot ik besluit dat ik bonusbazen wil bombarderen. In dat geval heb ik pagina's aan aantekeningen voor me liggen om de perfect voorwerpen te maken. Alchemie is een serieuze zaak!)

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Games!

Post by Bart »

Ash Ketchum wrote:
Wed Sep 18, 2019 8:05
Was hier niet vroeger al een games topic? Nou ja, het onderwerp spreekt voor zich, lijkt me.
Er is een opkuisactie geweest. Waarschijnlijk is deze toen gesneuveld.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Aha, ik dacht al, de Heuvelkroeg zag er al een stuk leger uit dan ik me het herinnerde ^_^'

Laatst kreeg ik een mailtje van Solaris Japan dat m'n opgespaarde punten eind deze maand zouden verlopen. Ik dacht dat ik helemaal geen punten had, want m'n laatste bestellingen daar waren gedaan voor de invoering van hun puntensysteem: bleek dat ze retroactief ook punten hadden toegewezen aan klanten. Dus gratis Okamiden (DS) besteld, die gister is verzonden (moest wel 3 euro verzendkosten betalen) ^_^ Ben benieuwd, dit was volgens mij een van de laatste grote DS releases voor de 3DS uitkwam, dus dat kan nog verrassend indrukwekkend eruit zien, denk ik.

Edit: FEH: Komt daar eindelijk m'n Nephenee Dancer?!.... Nee, het is m'n tweede Brave Camilla >_> Okay, ze heeft een goede skill, maar kom op man!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Fire Emblem Heroes was lief vandaag. Gratis Sirius!

Elke keer wanneer ik hem zie moet ik lachen. Dat Camus/Zeke/Sirius een Char-kloon is, is vrij bekend onder de Fire Emblem-fans die niet vies zijn van het realrobotgenre. Het leuke aan een game als Fire Emblem Heroes is dat het niet hoeft te blijven van een narratieve gelijkenis. Je kunt als fan nog veel verder gaan. Of beter gezegd, in dit geval deed de game een hoop werk voor me.

Het begon al goed. Mijn Sirius toevallig +spd. Met andere woorden: hij is drie punten sneller!

Kijk, als zoiets gebeurt, mag je natuurlijk niet stoppen. Dus ik begon me te verdiepen in potentiële skillsets. Wat zou een goede special zijn om op vijanden te droppen...? O, wacht hij komt al met Luna. Dat is makkelijk!

Wat ben ik toch weer makkelijk te vermaken.

(Atelier-Lulua-voortgang: ik heb de steen der wijzen gemaakt en er een taart van gebakken.)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Ik ben klaar met Atelier Lulua. Aan de ene kant was het precies wat ik even nodig had, maar aan de andere kant is dit zo'n Atelier waarbij de post-game-content me niet trekt. Het alchemiesysteem was aan de ene kant ontzettend open, omdat er meer factoren dan gebruikelijk waren om mee te frutselen, maar tegelijkertijd is het altijd kampen met allerlei restricties. Het maken van goede voorwerpen is onnodig frustrerend, dus ik laat die platinum trofee dit keer zitten.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

In afwachting tot de game releases van deze week heb ik gewoon weer voornamelijk Splatoon 2 gespeeld.... en kennelijk heb ik inmiddels al meer dan 1000 uur deze game gespeeld. Ik denk dat er sowieso geen ander spel is dat ik zoveel heb gespeeld O_o Niet dat ik echt goed ben, want ik kan nog steeds voor geen meter richten.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Net mijn dagelijkse portie Fire Emblem Heroes erop zitten, en ik kan opgelucht ademhalen: de Røkkr-accessoires zijn binnen! De drakenversie heb ik echt met maar een nieuwe marge behaald: 150.540 punten versus de 150.000 die nodig waren. Sterspeler was Brave Lucina met deze, uh, 'indrukwekkende' set:
Geirskögel (met upgrade)
Reposition
Sol
Triangle Adept 2
Guard 2
Drive Spd 2
Heavy Blade 3 (zegel)
Met haar kont geparkeerd op een verdedigingstegel, kon zelfs haar -res-situatie haar niet meer stoppen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

FEH: Wa--hoe--waarom? M'n tweede 5*s uit de Dancer banner, na Brave Camilla is nu... Brave Celica (m'n tweede)? Kom op maaaan!

Gister Mario Kart Tour gespeeld. Auto-accel vond ik Mario Kart 8DX ook niet leuk, dus hier ook niet echt, maar goed, het werkt wel op een telefoon. Is het zo leuk als echte Mario Kart? Nee, natuurlijk niet en je moet nu zelfs personages gacha'en, maar voor een gratis game... is het best leuk. Eigenlijk net als de andere Nintendo mobile games. Het wordt nu trouwens wel druk op een dag: ik speelde sowieso als FEH, Animal Crossing Pocket Camp en Detective Conan: Banjo no Cross Chain, en nu waarschijnlijk nog Mario Kart erbij :s

Okami-Den was trouwens gister bezorgd. Heel even opgestart, ziet er echt wel goed uit voor een DS game. Maar Dragon Quest XI S komt als het goed is ook vandaag aan (een dag eerder dan release), dus dat wordt waarschijnlijk de aandachtsvreter de komende tijd...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Zo. Stomme Claude, met zijn stomme Def Smoke en stomme paard en stomme boog en stomme ALLES, is nu ook 150.000+ hit points kwijt. Strategie op Intermediate:

Units en skills die afwijken van hun standaard kit:
Zwaard-Reinhardt: Bow Breaker 3, Threaten Def 3, Heavy Blade (zegel)
Danser-Berkut: Spur Atk (zegel)
Rinea: Spur Atk, Drive Atk (zegel)
Legendarische Alm*: Spur Atk, Renewal (zegel)
Halloween Mia*: Atk +3, Breath of Life, Breath of Life (zegel)

Formatie:
---------[Claude]
[Berkut][Reinhardt]
[Rinea][Alm/Mia]

Volgorde van aanvallen:
Mia
[switch naar Alm]
[Rinea danst voor Alm]
Alm
Reinhardt
[Berkut danst voor Reinhardt]
Reinhardt

Claude valt zeer waarschijnlijk steeds Berkut aan, maar als hij Reinhardt aanvalt en naar achteren beweegt, kun je hem volgen zolang je zoveel mogelijk de juiste aanvalsvolgorde aanhoudt.

Ik voel me nu best wel slim.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

FEH speel ik best casual, maar ik zit nu tegen dat punt dat als ik meer gedaan wil krijgen, dat ik ook wel moet beginnen aan echt min-maxen/AI misbruiken/specifieke skill-sets bedenken voor specifieke vijanden. Ik zit nu 'vast' bij die achievement-achtige missies, want om de laatste missie af te strepen voor wat orbs en een Brave Ike, moet ik eerst een GHB op Abysmal verslaan. Wat err, best moeilijk is. In diezelfde reeks moest ik trouwens ook tier 15 in Aether Raids halen, maar dat had ik al maanden niet gespeeld en dus moet ik me de afgelopen weken weer omhoog werken van tier 10 of 11. Deze week eindelijk 15 gehaald *zucht*

Ik ben begonnen aan Dragon Quest XI S. Oh, wat heerlijk vertrouwd en ouderwets, en toch modern. Jammer alleen dat je niet 'on the fly' kan switchen naar de 2D modus: je moet een aparte save voor 2D aanmaken (je mag wel alles meenemen van je 3D save), en per hoofdstuk kiezen waar je begint (dus niet op precies dezelfde plek als je 3D file; met een beetje pech zit je net tegen het einde van een hoofdstuk in 3D, maar moet je het begin van het hoofdstuk kiezen in 2D).

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Games!

Post by Tamara »

Van de Abyssal GHB's zijn die met kaarten die in tweeën zijn gedeeld (zoals die van Narcian en Lloyd) vaak het makkelijkst, mits je een team geheel bestaande uit vliegers gebruikt. Door veilige zones op te zoeken en vijanden te lokken, kun je troepen in tweeën splitsen en word je niet overweldigd. Het wordt helemaal eenvoudig als je toevallig een vliegende danser of twee hebt.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Zal dat eens uitproberen als ze weer langskomen. Ik heb volgens mij een New Year Azura en Reyson, dus qua vliegende dansers lukt het wel.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Yay, Disaster Report 4 Plus Summer Memories (Switch) was vandaag bezorgd. Kwam met een hele lelijke plastic sleutelhanger van een personage (random uit een set van acht of zo?) die ik natuurlijk nog niet ken want ik heb het spel nog niet gespeeld.

Hhmmm, Granzella is opgericht door ex-Irem medewerkers, die ook aan de originele Disaster Report 4 hebben gewerkt totdat een weekje of zo voor de release de grote tsunami/kernramp in Japan gebeurde in 2011. DS4 was een van de games die toen gecancelled werden, maar Steambot Chronicles 2 ging ook tenonder. Ik hoop dat ze die ook nog op een of andere manier kunnen redden, want daar was ook al veel van af (zoals de vocal songs).

Een nieuwe legendary banner bij FEH, maar geen van de kleuren leken een gokje waard, dus alleen m'n gratis orb opgehaald.

Ik kreeg Thrasir.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Games!

Post by Ash Ketchum »

Meestal speel ik FEH pas na de dagelijkse reset, maar vandaag werd ik vroeg wakker en toen merkte ik op dat Lloyd GHB's nog gaande was. Dus ik besloot Tamara's tip maar eens uit te proberen voor de reset kwam zodat ik die achievement kon halen. En het is zowaar in één keer gelukt! Ik gebruikte een willekeurige ongelevelde 3*s vlieger om de meeste naar rechts van de rivier te trekken, terwijl een dancer, Brave Lyn (met Poison Strike seal) en haha-ik-heb-even-en-uneven-def-wave-dus-altijd-iets-van-58-def Lukas de tegenstanders een voor een versloegen. Zelfs de boogschutter-te-paard kon nauwelijks iets tegen Lukas doen. Dus bedankt voor de tip, Tamara!

(En hey, dat was sowieso de laatste achievement voorlopig.)

Post Reply