Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by The Donkey »

druk druk druk:S
anyways ik heb nog niet alles bijgelezen en moet nu met iets anders bezig...
ik lees later vandaag (waarschijnlijk vanavond) de rest bij en laat dan ff horen hoe ik over de huidige omstandigheden denk:)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Kira »

Is het niet verplicht om iets te zeggen op een Dag? Ik bedoel, Basti-B is ondertussen al wel vaak genoeg online geweest.

Kun je alsjeblieft zeggen of je het eens bent met mij of niet? Hoe langer dit duurt, hoe onzekerder ik word...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Koen »

uiteindelijk gaat het er in deze fase om wie je gelooft... yata en ik claimen eigenlijk hetzelfde... dus basti en donkey moeten gewoon stemmen op wie ze geloven, ik denk dat ik mezelf genoeg bewezen heb door femke al vanaf mijn eerste post aan te vallen. als dat een langetermijnplan was dan ben ik een genie. ik zou gevleid zijn met dergelijk compliment maar bon, ik ben dus gewoon townie... ;)
motivatiedip. help!

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by yatagarasu »

yatagarasu wrote: met de info die ik heb moet je ability ofwel afkomstig zijn van een survivor of iets minder leuks. De kans is gewoon groter dat zij zo'n nachtacties hebben die dat kunnen veroorzaken. Dus mijn stem gaat logisch op jou.

Stem: Koen
Ik blijf bij mijn conclusie.
Image

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Basti-B »

Momenteel verdenk ik yatagarasu het meest, maar ook ik wacht op een reactie van The donkey. De deadline duur nog twee dagen, dus ik wacht nu nog even met stemmen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by NeeNee »

24h tot de deadline.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by The Donkey »

excuses voor mijn inactiviteit, echt super druk gehad (nja nog steeds maar ik heb ff de tijd gevonden om het bij te lezen:P)
leuk dat jullie mijn elle lange posts toch op prijs kunnen stellen:D

anyways ik vind koen nog steeds enigzins verdacht, maar meer dat hij gwn zich inleeft. Ook als ik niets te verbergen heb, heb ik liever dat anderen nog kunnen denken dat het wel zo is, kan altijd handig zijn. Als ik dan in het nouw kom kan ik het toch gwn vertellen. Afgezien van de actie van koen in het begin van dag 2 vind ik dan ook weinig zeggen dat het een wolf is... (nja te weinig om te stemmen).

kira vind ik persoonlijk nog aardig verdacht, maar das meer een voorgevoel, kan er dus ook niet echt een rede geving aan geven... (de manier van spelen/posten vind ik afwijkend op een of andere manier...) hetzelfde geld eigenlijk voor yata. Maar het gebeuren met zijn nacht actie maakt het voor mij vrij duidelijk waar mijn stem naar uit gaat:P Ik bedoel, zijn eerste post over "het veld" is VEEL te vaag, het zou tenminste zijn eigen ideeën over zijn gevonden gegevens kunnen delen. dit doet hij niet. Doet mij sterk vermoeden dat hij de gave faked, en niet iemand duft te noemen omdat het op niets gebaseerd is. Aan de andere kant haakt koen weer in op die post met een grapje over hooikoorts, nu weet ik niet of hij daadwerkelijk in het spel iets over een "veld" weet. Maarja aangezien het onmogelijk is om koen EN yata als mafia te hebben sluit ik dit ook maar uit. De 2e post met uitleg over yata zn gave vond ik niet echt verhelderend, hij had net zo goed er niets over kunnen zeggen imo... kira die er elke keer op inhaakte met het gebeuren over kleuren (color cop), vind ik wat vreemd. De gave waar hij op doelt vind ik heel aannemelijk, het vreemde is alleen dat yata niet reageerd op de kleuren... Daar komt nog eens bij dat yata het er over heeft dat er 2 gaves in zitten. de eeste 2 nachten heeft zij de gave op mij en koen gebruikt en de 3e nacht heeft zij haar andere gave gebruikt. Prima op zich, zou ik zelf als weerwolf niet zo bedacht hebben ook. Maar het doet me wel denken dat ze na de eerste 2 nachten de nood begon te voelen en "iets" op zichzelf heeft gebruikt. Ik vermoed dat het hier om een eenmalige bescherming is geweest. Voor hetzelfde geld is het een 1 maalige lynch immunitie van een wolf?! dus jah, das leuk en aardig maar ik denk niet dat we er nu iets over kunnen zeggen (tenzij vandaag onze lynch mislukt natuurlijk:P).

Al met al vind ik kira en yata allebij wat verdacht, maar omdat kira daadwerkelijk probeerd uit te vogelen hoe je aan de hand van hints van een cop variant een goed of kwaat resultaat kunt bedenken kies ik voor yata. Waarom? Simpelweg omdat als je zelf die gave had je die beredenatie al lang gedaan had. Yata zou al een systeem moeten hebben om wat met zn hints te kunnen. Ik zat in het "veld" en koen er buiten. Dat betekend dus dat er een verschil tussen mij en koen zou zitten. Ik weet dat ik burger ben (en jullie geloven me gelukkig), maar zou dat betekenen dat koen een wolf is? vreemd dat ze dan niet eerder op hem stemde en pas nadat koen op yata stemde dat deed... lijkt mij meer een actie van een wolf omdat ze dan toch een 2e front zal moeten creëren om niet gelyncht te worden... maar hoe zit het nu dat koen en ik anders uit de hints kwamen? trouwens raar dat jullie je dit niet afvragen:P nja ik heb wel zn vermoeden, maar dat word denk ik snel genoeg duidelijk;)

Stem: Yatagarasu

(als ik ergens hij of zij verkeerd gebuik laat het ff weten, wist het echt niet meer helemaal zeker bij sommige:S)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by The Donkey »

ho!

koen heeft nog steeds zijn kijk op de zaken niet gepost in afwachting van mij. Dat zou ik toch graag wel ff willen horen:P
of heb je het enigzins overgeslagen toen je je stem uitbracht?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Post by NeeNee »

Lynch bereikt!

Image

Hij probeerde hen te misleiden, maar hij had zijn verhaal niet goed genoeg voorbereid. Zijn leugens werden doorzien en de koning der demonen werd verslagen.

Game over

Town wint!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Post by NeeNee »

Spelers:

- The donkey (Rin Okumura, Townie, Mason)
- Kira (Takara, Survivor)
- kolemijn (Yukio Okumura, Townie, Doctor)
- Saki (Shiemi Moriyama, Vanilla Townie)
- MrXarnus (Renzou Shima, Vanilla Townie)
- Koen (Mephisto Pheles, Townie, Commuter)
- Basti-B (Kuro, Townie, Mason)
- yatagarasu (Satan, Mafia Godfather)
- Femke (Amaimon, Mafia Watcher)

---

Rin Okumura, Townie (The donkey)

Image

• Townie (Burger): Je bent een Exorcist. Je wint als alle Demonen verslagen zijn.
• Mason (Vrijmetselaar): Je hebt een telepathische band met je familiar (helper), Kuro. Jullie kunnen Dag en Nacht met elkaar overleggen in Blue Exorcist: Assiah.



Kuro, Townie (Basti-B)

Image

• Townie (Burger): Je bent een helper-Exorcist. Je wint als alle Demonen verslagen zijn.
• Mason (Vrijmetselaar): Je bent de familiar (helper) van Rin Okumura. Jullie hebben een telepathische band en kunnen Dag en Nacht met elkaar overleggen in Blue Exorcist: Assiah.



Yukio Okumura, Townie (kolemijn)

Image

• Townie (Burger): Je bent een Exorcist. Je wint als alle Demonen verslagen zijn.
• Doctor (Genezer): Je hebt een Meister Dokter, mensen genezen is je job. Elke Nacht kun je mij de naam van een speler (behalve jijzelf) doorsturen, die dan niet gedood kan worden door de Demonen.



Shiemi Moriyama, Townie (Saki)

Image

• Townie (Burger): Je bent een Exorcist. Je wint als alle Demonen verslagen zijn.



Renzou Shima, Townie (MrXarnus)

Image

• Townie (Burger): Je bent een Exorcist. Je wint als alle Demonen verslagen zijn.



Mephisto Pheles, Townie (Koen)

Image

• Townie (Burger): Je bent een Exorcist. Je wint als alle Demonen verslagen zijn.
• Commuter (Pendelaar): Je bent het hoofd van de True Cross Academie, en een meester op het vlak van barrières en geheime doorgangen. Om de andere Nacht (dus niet 2x na elkaar) kun je ervoor kiezen om jezelf met een bezwering onvindbaar te maken, waardoor je niet gedood/onderzocht/geblokkeerd kunt worden.



Takara, Survivor (Kira)

Image

• Survivor (Overlever): Dat gedoe van je klasgenoten laat je eigenlijk grotendeels koud. Je wint als jij aan het einde van het spel nog in leven bent, ongeacht wie er wint.



Satan, Mafia (yatagarasu)

Image

• Mafia Godfather (Weerwolvenleider): Je bent Satan, leider van de Demonen. Het is je doel om alle Exorcisten en hun helpers uit de weg te ruimen. Elke Nacht kun je mij de naam van een speler doorsturen, die dan gedood wordt. Je kunt ook Dag en Nacht met je partner overleggen in Blue Exorcist: Gehenna.



Amaimon, Mafia (Femke)

Image

• Mafia (Weerwolf): Je bent een Demon onder Satan. Wanneer hij sterft, erf jij het vermogen om elke Nacht iemand te vermoorden. Je kunt Dag en Nacht met hem overleggen in Blue Exorcist: Gehenna.
• Watcher (Observator): Je houdt er wel van om mensen te bespioneren. Elke Nacht kun je mij de naam van een speler doorsturen wiens huis je in de gaten wilt houden; je krijgt dan te horen of die persoon ’s Nacht zijn/haar huis verlaten heeft, en of hij/zij bezoek heeft gehad (en zo ja, van wie).

---

Nacht 1:
- kolemijn (Doctor) -> bescherm The Donkey
- Koen (Commuter) -> /
- yatagarasu (Mafia Godfather) -> vermoord MrXarnus
- Femke (Mafia Watcher) -> watch Saki

Nacht 2:
- kolemijn (Doctor) -> bescherm The Donkey
- Koen (Commuter) -> /
- yatagarasu (Mafia Godfather) -> vermoord kolemijn

Nacht 3:
- Koen (Commuter) -> onvindbaar
- yatagarasu (Mafia Godfather) -> vermoord Koen (gefaald)

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Post by yatagarasu »

En hiermee zit het spel erop :lol:
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Post by The Donkey »

whoeps, dacht dat we nog een stem nodig haddenXD nja basti en ik hadden het toch al besproken:P

grappig dat het compleet niet nodig was om daar ook maar iets over te zeggen:P Basti is namelijk erg inactief hier met posten maar leest trouw mee en kon met mij wel steeds een plan maken:)
de commuter gave van koen zou wel op yata's gelogen gave aansluiten. Lucky yata!
lol, tof dat je me beschermd kolemijn:D (altijd blij als ik niet uit het spel hoef:))

Ik vond het een leuk spel, onze eigen trage gang, zonder dat het echt irritand werd, wel viel het soms wat dood, maarja daar waren we allemaal bij:P

Bedankt voor het organiseren NeeNee, was weer heel strak geregeld zoals altijd:) zou het wel leuk vinden als je de volgende weer mee speelde:)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Post by NeeNee »

^ Als er een volgend spel komt, wil ik dat zeker doen. :)

Yata maakte een fout door te zeggen dat Koen de tweede Nacht niet binnen zijn gekozen veld was. Koen had die Nacht zijn gave niet gebruikt, dus die wist meteen dat hij loog. Bovendien zei hij eerst dat hij de afgelopen Nacht (hij zei niet letterlijk dat het de afgelopen Nacht was, maar waarom had hij anders Gisteren niets gezegd?) te weten was gekomen dat Koen niet binnen zijn veld was, en daarna dat hij een actie had gebruikt die op zichzelf betrekking had. Dat soort van tegenspraak is dodelijk.

En Femke is gewoon recht is Koens val gelopen. (Ben ik de enige die het grappig vindt dat Mephisto vrijwel in zijn eentje zowel Amaimon als Satan te slim af was, zonder zelfs maar zijn identiteit vrij te geven? Het past perfect bij de manga. :P)

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Post by yatagarasu »

NeeNee wrote: Bovendien zei hij eerst dat hij de afgelopen Nacht (hij zei niet letterlijk dat het de afgelopen Nacht was, maar waarom had hij anders Gisteren niets gezegd?) te weten was gekomen dat Koen niet binnen zijn veld was, en daarna dat hij een actie had gebruikt die op zichzelf betrekking had. Dat soort van tegenspraak is dodelijk.

En Femke is gewoon recht is Koens val gelopen. (Ben ik de enige die het grappig vindt dat Mephisto vrijwel in zijn eentje zowel Amaimon als Satan te slim af was, zonder zelfs maar zijn identiteit vrij te geven? Het past perfect bij de manga. :P)
Ja, het was simpeler geweest om het zo te zeggen. Al doende leert men, moest ik nog eens maffia moeten spelen :roll:
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Post by kolemijn »

The Donkey wrote:lol, tof dat je me beschermd kolemijn:D (altijd blij als ik niet uit het spel hoef:))
Ik was er echt van overtuigd dat jij het doelwit ging zijn de eerste nacht, van jou was het immers al duidelijk dat je één van de tweeling was (toch belangrijke rollen). Raar dat ze Mr Xarnus gekozen hadden, ga eens nalezen wat de maffia dacht.
En de tweede nacht ging het waarschijnlijk Koen, jij of ik zijn, Koen vertrouwde ik niet 100% en mezelf beschermen ging jammer genoeg niet :P

Leuk spelletje weer, alleen jammer dat ik er relatief snel uit lag.

Post Reply