Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Kira »

Doe maar gewoon alsof je weet wat het is, doe ik bij zoveel ^^ Hoe dan ook, ik denk dat het iets is zoals een Pokemon ofzo; sommigen hebben zo hun beestje, wie weet laten ze die zelfs tegen elkaar vechten als ze daar zin in hebben. Ik ga er alleszins van uit dat Basti's baasje ook in het spel moet zitten.

- The donkey (Lid van een tweeling, Rin Okumura dus?)
- Kira (Nemu Takara)

- kolemijn (Yukio Okumura, Townie, Doctor) – vermoord Nacht 2
- Saki (Shiemi Moriyama, Vanilla Townie) – gelynch Dag 3
- MrXarnus (Renzou Shima, Vanilla Townie) – vermoord Nacht 1
- Koen (Ryuji Suguro?)
- Basti-B (Familiar)
- yatagarasu (Konekomaru Miwa?)

- Femke (Amaimon, Mafia Watcher) – gelynch Dag 2

Als Basti maffia was, dan koos hij dus als schuilnaam eender welke familiar, ookal zou de kans er vrij groot inzitten dat hij hierdoor verdacht zou worden. Voor Koen zou dit geen probleem zijn, er zijn genoeg manieren om zich eruit te praten. Bovendien zijn er wel enkele familiars en in dit spel zouden er maximaal 3 voorkomen (toch zeker niet meer dan de helft van de burgers he XD). Dit blijken er dus nog veel minder te zijn, wat het voor hem moeilijk maakt.

Maar ik denk niet dat Basti-B het risico zou durven nemen om dit te doen. (Dat zouden we eigenlijk aan The Donkey moeten vragen) Ik ben dus vrij zeker dat Basti wel een burger is, maar ik vraag me toch echt af welke familiar hij dan precies is...

Over Koen ben ik nog aan het nadenken, misschien rukte hij zich gewoon direct los van het beschermen van Femke toen hij rook dat het toch nooit goed zou komen met haar? (Lees het Femke! Lees! :twisted: ) Ik krijg er geen goed gevoel bij dat hij zo bij mij komt slijmen XD Anderzijds lijkt hij ons veel te helpen.

Ik ben vooral benieuwd wie er in gevaar zou kunnen komen volgens Yatagarasu en waarom dat haar dan iets zou kunnen schelen... Ze stemde al eens op mij, dus misschien ben ik het wel? Dat zou het voor mij wel gemakkelijk maken...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by yatagarasu »

Het verbaasd me dat mijn nachtactie nog niet geraden is. Er kan een van 2 zaken gebeuren als ik hem gebruik. Die nacht ben ik te weten gekomen dat Koen niet binnen mijn uitgesproken veld was. Dus of dat goed of slecht is, daar moet iedereen maar over nadenken. 8) Op dit moment is praktisch iedereen even verdacht...
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Kira »

*zucht* Kan het maffialid niet gewoon zeggen dat hij het is? XD

Het was wel Yatagarasu die subtiel vroeg of we wouden multi-coppen (of hoe dat ook noemde). Ik kan de euforie van Koen VOELEN nu we Yata allemaal verdacht vinden (en iedereen weet hoe hard ik van slechteriken hou :mrgreen: ). Of is die euforie van Yata die erg zeker is van haar zaak omdat sommigen zoveel posts terug al dachten dat ze een cop zou zijn?

Wie heb je nog allemaal onderzocht, Yata? Of ga je dat niet zeggen? Ik ga ervan uit dat je zegt dat Koen goed is. ('' 8) Op dit moment is praktisch iedereen even verdacht...'' klinkt als ''Koen is onschuldig en alle andere onderzoeken zijn nu nutteloos :oops: '') Je hint toch naar een cop, he? XD Pff, hier ga ik nog eens over nadenken...

--

Als jullie het moeilijk maken, kan ik dat ook. Heeft er iemand een idee wat ik als rol heb? Ik heb het geloof ik zelfs enkele keren bijna letterlijk gezegd :p (Zoek mensen, zoek als de wiiiiiiiiind! :o )
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by yatagarasu »

Kira wrote: (Zoek mensen, zoek als de wiiiiiiiiind! :o )
:lol: Ik kan op mijn eentje niet zeggen of het goed of slecht is. Maar het is niet de normale gang van zaken.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Kira »

Als je zegt wie je hebt onderzocht, dan weten tenminste bepaalde personen de waarheid.

bv. Je krijgt bij Koen en persoon a de kleur paars en bij persoon b de kleur groen. Dan weet persoon a én persoon b dat Koen schuldig is of niet. (En één van hen (het maffialid) wist dat natuurlijk al) Dit voorbeeld is wel zonder overlever.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Koen »

Kira wrote:Over Koen ben ik nog aan het nadenken, misschien rukte hij zich gewoon direct los van het beschermen van Femke toen hij rook dat het toch nooit goed zou komen met haar? (Lees het Femke! Lees! :twisted: ) Ik krijg er geen goed gevoel bij dat hij zo bij mij komt slijmen XD Anderzijds lijkt hij ons veel te helpen.
In dag 1 in mijn eerste posts beschuldig ik Femke al, omdat ze net als mij speelde toen ik maffia was, dus dat losrukken zou wel érg vroeg begonnen zijn dan ;)

Ik vind yata's uitleg nogal onduidelijk en nietszeggend... Mysterieus zoals hij (is yata een zij, Kira?!) al heel het spel speelt... Een dekmantel zoekend? Of een interessante gave? Maar zoals Kira al vraagt... Wat heb je de andere nachten dan gevonden? Je nachtactie niet verklaren is wat Femkes kop heeft gekocht en ik zie na je uitleg nog altijd geen reden het geweer van schouder te veranderen. Ik wil eerst donkeys visie lezen en dan geef ik eventueel uitleg over de mijne en licht ik misschien een tipje van m'n eigen nachtactie op. We zitten nu toch in de eindfase. Als we het nu verknoeien wint vannacht de maffia vermoed ik? Dus yata, speel maar open kaart, het wordt stilaan tijd dat je die waas van geheimzinnigheid opklaart...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Koen »

Dit moet zowat de eerste keer zijn dat ik het ambetant vind niet wat meer van de typische rollen te kennen, want ik snap niet over welk veld yata het heeft en waarom ik daar niet in zou gezeten hebben... (hooikoorts lijkt me een drogreden met dit winterweer ;))
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Kira »

Ik gok dat, moest Yata de waarheid spreken, hij een soort cop is die slechts vage antwoorden krijgt. Zoals ik als voorbeeld gaf: kleuren ofzo. Hij kan dus enkel achterhalen wat welke kleur is als er iemand sterft die hij had onderzocht.

Als hij zegt wie hij onderzocht had en welke kleur dat die hadden, dan weten tenminste enkele spelers de waarheid en dat kan alleen maar in het voordeel van de burgers spelen. (Ik weet dat het sowieso niet met kleuren is, maar je snapt wel wat ik bedoel denkik)

Jij bent echt wel erg veel ziek he, Koen? *verdacht*

--
Koen wrote:Femke lijkt zowat te spelen zoals ik tijdens mijn eerste spel. Wat was ik toen alweer? Oh ja, maffia... Ik wacht nog even af maar van de (weinige) spelers die iets gepost hebben is Femke de enige die een vibe afgeeft.

9 spelers lijkt te wijzen op 2 maffia en ws toch één overlever want anders lijkt de maffia toch wat in het nadeel, of niet? geen idee hoe die statistiekjes juist liggen...
Post gevonden. Oké, nu begin ik wel erg zeker te worden. Toch wil ik nog iets van The Donkey horen. (En je weet maar nooit over Basti-B. Hij wil zijn rol echt niet zeggen... Of push ik te hard? XD)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Koen »

Kira wrote:Jij bent echt wel erg veel ziek he, Koen? *verdacht*
Haha, ik grapte over 'velden'... 'hooikoorts'... voor die ene keer dat ik niet ziek ben ;) Nu ja, met een zieke collega en de griepepidemie in het land is het de vraag hoe lang dat zal duren :roll:

Waar zit donkey, ik wil m'n eigen theorie ook wel eens onthullen maar wacht liever tot donkey zijn mening formuleert zonder mijn visie al gelezen te hebben...
motivatiedip. help!

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by yatagarasu »

Ok, ik hoop dat jullie uitleg dan ook zo verhelderend is. Eerste beurt was donkey positief binnen mijn uitgesproken veld, wat goed is. De tweede nacht bevond Koen zich buiten mijn veld, wat normaal niet gebeurd, tenzij hij een of andere ability/karaktereigenschap heeft die dat kan veroorzaken. De derde nacht trad het andere van de 2 mogelijke effecten van mijn actie in werking. Het andere effect leest geen spelers, maar doet iets anders met betrekking op mezelf.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by NeeNee »

Deadline donderdagavond, 31 januari middernacht.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Koen »

ok, na yata's laatste post twijfel ik zelfs niet meer over basti en kira... of althans zeker niet over yata...

stem: yatagarasu

als iemand nog twijfelt wil ik gerust mijn relaas geven, maar geen idee als dat nog nodig is...
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by Kira »

Nja, na die post van Dag 1 lijkt me de kans niet zo groot meer dat Koen een weerwolf is. Waarom zou hij nu (in het begin al) zijn medemaffialid verdacht proberen te maken?

The Donkey was, zoals ik al zei, zo uber-nietverdacht meer. (zie andere posts, geen zin om in herhaling te vallen)

Basti-B en Yatagarasu blijven over. Maar Basti-B kan het gewoon niet zijn, want ofwel is Yata het, ofwel ik Koen het. (Tenzij dat er 3 weerwolven zijn, maar dat lijkt me niet het geval) De kans dat Koen hem is leek me al zo klein (zie hierboven), dus ik hak de knoop maar gewoon door.

Stem: Yatagarasu
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by yatagarasu »

Koen wrote:ok, na yata's laatste post twijfel ik zelfs niet meer over basti en kira... of althans zeker niet over yata...

stem: yatagarasu

als iemand nog twijfelt wil ik gerust mijn relaas geven, maar geen idee als dat nog nodig is...
Tja, met de info die ik heb moet je ability ofwel afkomstig zijn van een survivor of iets minder leuks. De kans is gewoon groter dat zij zo'n nachtacties hebben die dat kunnen veroorzaken. Dus mijn stem gaat logisch op jou.

Stem: Koen
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 4)

Post by NeeNee »

Jullie weten dat er een deadline is, toch?

Als die overschreden wordt, eindigt de Dag automatisch met Geen Lynch.

Post Reply