Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

Femke wrote:Ik vind het wel plezant dat The Donkey hem hierdoor ook verdacht vindt, serves him right :)
afgezien van die kan ik je stem prima begrijpen. alleen deze zin lijkt er meer op dat je een wolf bent en koen niet. En dat je in mij een mede stander zou hebben om jezelf te beschermen en een burger te lynchen... mja, lees er miss iets te veel in, maar zit me niet helemaal lekker.

Verder zeg je nu ook dat je de info die je hebt gevonden liever mee het graf in neemt dan het te delen met de rest. Waarom zou je dan in godsnaam toegeven dat je een nachtactie had? Zou het dan niet beter zijn geweest dat ook achter te houden? Er van uitgaande dat je een burger bent speel je het ook niet echt handig. Je word bijna gelyncht, persoonlijk is dat voor mij het moment om open kaart te gaan spelen. Ik overleef liever een lynch en dat ik in de nacht gepakt word dan dat ik als onschuldige burger gelyncht word omdat ik mezelf verdacht heb gemaakt. Stel je bent een variatie op Cop (waar het nu op lijkt imo), dan kun je het beter delen en hopen dat we een doktor hebben die je beschermt, dan zoiezo afgemaakt te worden of niet?


Oke ik dacht ik check voor de zekerheid de stemmentelling nog even en je hebt nog 2 stemmen te gaan, dus het is nog geen uiterste nood. Desalniettemin, zou ik toch bovengenoemde dingen overwegen als ik jou was.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Kira »

Had Koen geen plan uitgedokterd om Dag 2 actiever te maken? Waarom zegt hij dan niets, zelfs nu het over hem gaat?

En ik vind op dit moment een heleboel mensen wat verdacht... Ik geraak er niet echt uit.

En waar is Kolemijn eigenlijk?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

Kira wrote:Had Koen geen plan uitgedokterd om Dag 2 actiever te maken? Waarom zegt hij dan niets, zelfs nu het over hem gaat?
Ja, hallo, mijn plan voerde ik uit bij ochtendstond, en die had geen goud in de mond! Krijg er bakken kritiek voor terwijl het het enige is dat de mensen aan het praten krijgt, allez, das dan toch al iets :roll:

Ik heb een kwartierke geleden mijn pc aangezet en zit nu hier ;) maar echt veel zin om te reageren heb ik niet... ik ga mij dan ook niet verdedigen tegen femke die alles wat ik in het spel zeg blijkbaar persoonlijk opneemt, terwijl dit toch een 'rollenspel' is... het eerste wat ik zei over haar reactie over mijn 'valstrikvraag' was dat ze me er onschuldiger door leek dan tijdens dag 1 en toch probeert ze mij te viseren... wat haar dan weer terug verdachter maakt...

maar zoals je zelf al zegt, kira, ik vind momenteel zowat iedereen in zekere zin verdacht, ik kan dan ook niet zeggen op wie ik momenteel zou stemmen... tijdens de eerste dag wil ik wel een gokje wagen, maar nu we al iemand kwijt zijn, en ik echt geen onderscheid kan maken in m'n verdachtenlijstje...

in het begin van dag 2 vond ik de wisselwerking kolemijn/donkey verdacht, ik vond het nadien vreemd dat ook saki mijn valstrik in vraag trok terwijl hij net datzelfde agressieve type speler is, dan begon femke mij weer aan te vallen om haast persoonlijke redenen en begon ik te denken dat zij misschien gewoon vol in mijn valstrik is getrapt en dacht dat ik met zekerheid kon zeggen dat zij iets gedaan had tijdens de nacht en daarom niet durfde ontkennen, dat ze nu haar nachtactie niet bekend maakt duidt er ms op dat ze godfather is en de lynch doorspeelde aan NN... maar misschien redeneer ik nu te ver ;)
motivatiedip. help!

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by yatagarasu »

Het ziet ernaar uit dat het spel wat aan het vastlopen is. En het is niet de bedoeling dat er weer een saaie patstelling komt.
Kira wrote:Basti-B had beloofd meer te posten en hij heeft nog maar 4 korte posts gemaakt. Op één of andere manier denk ik zo dat hij een overlever is. (Hij was nog al een overlever en deed toen ook zo) Maar past dat bij een familiar-dinges?
Basti-B zei dat hij het druk zou hebben met een volleybal toernooi, dus omdat jij al de kans had om je te verdedigen en met de informatie die tot nu toe gekomen is stem ik op jou. Ik ga er wel bij zeggen dat jij en Basti-B ongeveer op hetzelfde niveau van problemen zitten, dus nadat Basti-B zich al dan niet verdedigd heeft kan het zijn dat ik op hem stem.

Vote: Kira
Image

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Femke »

Koen wrote:ik ga mij dan ook niet verdedigen tegen femke die alles wat ik in het spel zeg blijkbaar persoonlijk opneemt, terwijl dit toch een 'rollenspel' is...
Hm, ja, je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik begin het een beetje te persoonlijk op te nemen, terwijl het eigenlijk maar een spel is. Goed dat ik er even op geduid werd, ik zal er voortaan meer op letten.

Maar toch blijf je mijn hoofdverdachte Koen. Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt bij jou, dat je iets lijkt te verbergen. Het kan goed zijn dat je via je opmerkingen het spel gewoon terug 'in gang' wil zetten. Maar toch... ik vertrouw het zaakje niet.

The Donkey en Saki zie ik vooral aan als enthousiaste spelers. Saki was niet zo vaak online, omdat hij blijkbaar een internet probleem had (zag ik via facebook :) ), en ook omdat hij waarschijnlijk nu examens heeft. Ik vind hen beiden niet als wolven overkomen.
Kolemijn zegt niet bijster veel, maar lijkt naar mijn mening een neutrale speler, een burger dus en ook geen wolf.

Yatagarasu weet ik niet zo goed... Moeilijk geval, hij lijkt het spel gewoon mee te spelen. Maar ik heb niet hetzelfde gevoel bij hem als bij The Donkey en Saki. (jaja, bij mij gaat alles op gevoel :D )

Kira gaat zeer nauwkeurig te werk tijdens het spel. Maar als hij iets zegt, zijn het vaak wel opmerkingen naar andere spelers toe... Vind ikzelf ook eerder verdacht overkomen. En ik zeg vaak, niet altijd, want hier zal zeker reactie op komen :)

Basti-B is voor mij ook verdacht. Ok voor het volleybal, maar hij zegt zo goed als niets? Op deze manier denken de mensen niet aan hem en probeert hij misschien onopvallend te zijn?

DUS, mijn verdachtenlijstje tot nu toe, vooral afgaande op gevoel :)
- Koen
- Kira
- Basti-B
- eventueel Yatagarasu

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Kira »

yatagarasu wrote:en met de informatie die tot nu toe gekomen is
Het enige eigenlijk was dat mijn personage Takara is en die zegt niet zo bijster veel in het begin. Ik heb dan ook een vrij neutrale rol.
Femke wrote:Kira gaat zeer nauwkeurig te werk tijdens het spel. Maar als hij iets zegt, zijn het vaak wel opmerkingen naar andere spelers toe... Vind ikzelf ook eerder verdacht overkomen. En ik zeg vaak, niet altijd, want hier zal zeker reactie op komen :)
Yup, die komt xD Nee, ik vertel eigenlijk gewoon alles wat ik wil onthouden. Als ik iets verdachts vind over bijvoorbeeld The Donkey, dan zeg ik dat en hoop ik dat iemand anders ingaat op wat ik zei. Zo weet ik tenminste of ik niet paranoïde word.

En ik zei dat van Basti-B, omdat hij in de vorige spelletjes ook nooit veel zei. In het derde bleek hij een weerwolf te zijn, in het vierde een dief en in het vijfde een overlever. In het vierde zei hij soms nog wel wat, maar in de andere twee zei hij echt heel weinig. Logisch dat ik hem dan verdacht begin te vinden.

Oke, ik heb nu wat staan nadenken over weerwolfkoppeltjes en dit zijn de paren die ik me kan voorstellen:
Koen / Basti-B
The Donkey / Femke
The Donkey / Basti-B

Saki, Yatagarasu en Kolemijn vind ik het minst verdacht.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

wat betreft basti, we hebben eerdere spellen steeds nabesproken in real life en hij volgt ze altijd wel op de voet (nja naar eigen zeggen, dus ik neem aan dat hij ze goed genoeg volgt:P) maar zegt eigelijk nooit wat... Ik wil het niet goedkeuren ofzo, maar zo speelt hij nu eenmaal. Volgens mij was dat volleybal tournooi al weer ff terug toch? vreemd dat hij nog niets van zich heeft laten horen...
Kira wrote: Oke, ik heb nu wat staan nadenken over weerwolfkoppeltjes en dit zijn de paren die ik me kan voorstellen:
Koen / Basti-B
The Donkey / Femke
The Donkey / Basti-B
zo, ik kom er 2 keer in voor en koen 1 keer zonder dat je zegt waarom je ons verdacht vind? of is dat om redenen die eerder genoemt zijn? vind het nogal ineens dat je ons nu verdacht vind. Ik bedoel jij was het toch die mij terug riep toen ik op koen stemde?

anyways, ik kwam er achter dat ik de laatste posts niet gelezen had ondanks dat ze al weer een paar dagen oud waren (ze waren gemakeerd als gelezen, dus zal wel het aangeklikt hebben en dan niet gelezen hebben...) het spel valt intussen compleet dood, wat ik toch wel erg jammer vind...

@ femke: dingen persoonlijk opvatten doet iedereen, en dat vind ik ook niet gek (je leeft je tenslotte ook in, in je rol). Maar als het spel over is, is er niets aan de hand, dus neem alles wel met een korreltje zout wat dat betreft;)

koen blijf ik enigzins verdacht vinden door zijn "valstrik" over de nachtacties. Zou me niets verbazen als er aan het eind iets achter blijkt weg te komen. Zijn beredenatie dat femke miss de godfather is, is ongelovelijk kort door de bocht en dat weet hij zelf ook. Het feit dat hij het toch post geeft mij het idee dat hij mensen het idee toch in het hoofd wil brengen. hoeft niet kwadaardig te zijn natuurlijk, maar vind het wat appart:P

femke blijf ik verdacht vinden, nja redenen zijn vaak genoeg genoemt.

kira vind ik toch ook enigzins verdacht. Zeker om die perfect afgemeten dingen die hij post. Nja de eerste post van een groepje dan. hij reageerd daarna weer als een gewone speler:P Maar om dan te zeggen dat hij mafia is? nope, dat gaat me momenteel echt te ver:P

yata vind ik niet echt verdacht overkomen. basti is ongelovelijk stil, maar dat is hij altijd... dus tja, om dat als rede voor verdenking te gebruiken vind ik wat krom... Wat eerder gezecht werd over zijn eerdere rollen kwam ook wat vreemd over (het was kira toch?) zijn eerste spel -> mafia, 2e --> dief (en hier zit het hem... hij was gwn burger en dief is een variatie op cop. beetje vreemd dat dit word aangedragen als rede dat hij een wolf zou zijn niet?) 3e spel --> survivor, als hij dit weer is maakt het volgens mij toch weinig uit als hij zo inactief is...

tja, kolemijn vind ik dus compleet niet verdacht, maar schijnbaar was er een wisseling tussen ons die volgens koen iets te goed aansloot... nu weet ik dat ik niets met hem te maken heb, dus was het voor mij gwn dezelfde mening hebben. wat er voor zorgt dat ik hem niet verdacht vind omdat hij precies zo denk als ik:P

heb ik dan iedereen? ja toch? nja als ik dan terug kijk in deze post vind ik femke het verdachtst en aangezien het spel niet opschiet ga ik dan ook stemmen:

stem: femke

koen waarom stem jij niet? ik dacht dat je femke ook erg verdacht vond? en het zou in ieder geval het spel weer op gang brengen en we weten allemaal dat je dat wel wilt;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

donkey, na het spel zal blijken dat er niets achter m'n valstrik zat, geen dekmantal als wolf, geen reden vanwege een eventuele nachtactie als burger, niks ni ;)

en als je de laatste posts net hebt gelezen snap ik je post helemaal niet... dan moet je net gelezen hebben dat ik zoveel mensen verdacht vind dat ik wil afwachten met welke argumenten anderen komen om knopen door te hakken... op dit moment heb ik aan één stem immers niet genoeg :P
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

Koen wrote:en als je de laatste posts net hebt gelezen snap ik je post helemaal niet... dan moet je net gelezen hebben dat ik zoveel mensen verdacht vind dat ik wil afwachten met welke argumenten anderen komen om knopen door te hakken... op dit moment heb ik aan één stem immers niet genoeg :P
lijkt me vrij duidelijk, je wil dat het spel veder gaat en femke heeft nog 1 stem nodig om gelynch te worden... je vond haar zoiezo al verdacht dus dan snap ik niet waarom je niet stemt... niet altijd alles wat ik zeg afschrijven als slecht lezen of whatever:P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

ik zeg in m'n eerste post na de valstrik wel dat ik femkes reactie 'onschuldiger' vind klinken dan wat ik van haar vond in dag 1... en dat ik koley's en jouw pingponspel verdacht vind, blijkt dat jullie het toevallig zijn die op femke stemmen dus ja :p ik wacht de avond toch nog even af... wie weet welke wolf wordt er nog wakker :roll:
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

bij nader inzien neemt de 'godverdomme doe voort' toch de overhand (bleek dat kira ook op femke stemde, niet dat ik hem onschuldig vind overkomen ma soit)

stem: femke
motivatiedip. help!

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Basti-B »

Heey,
Ik laat dan nu maar weer even van me horen. Iedereen een goede vakantie gehad?
Het is jammer dat ik verdacht ben omdat ik weinig inbreng, maar dat snap ik ook wel.

Ik vind het vervelend om een conclusie te moeten trekken uit alleen maar discussie, jammer dat de nachtacties nog niks hebben opgeleverd.
Ik verdenk twee mensen, op basis van hun antwoorden, namelijk Kira en Koen.
!Dit is niet omdat zij mij verdacht vinden, dat staat er los van.
Ik heb nu even van me laten horen, ik ga zo nog een keer alles terug lezen en mocht ik dan van gedachte zijn verandert dan horen jullie het wel.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by NeeNee »

STEMMENTELLING:
Femke: kolemijn, Kira, the donkey, Koen
Koen: Femke
Kira: yatagarasu

5 stemmen vereist voor een lynch.

Laat mij weten als ik iemand vergeten ben...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

ow damn... dacht dat we maar 4 nodig hadden voor een lynch... (was saki vergeten mee te tellen in de mensen:P)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by kolemijn »

Mijn excuses dat ik even niet meer heb gevolgd. Maar examens hé, druk met mijn kamer op te ruimen, muziek te luisteren en series te kijken.
Nu zie ik dat de situatie niet veel veranderd is.
Hier een oproep aan Femke: Ik raad je ten stelligste aan te zeggen wat je vanacht geleerd hebt. Er is hoogstwaarschijnlijk wel een dokter. En zelf als die er niet is, kan het nog dat de wolven niet op jou stemmen om geen verspilde kill te hebben. Zoals the donkey al zei: beter het risico nemen om 's nachts te sterven dan gewoon gelyncht te worden.
Als je hier niet op antwoord ben je sowieso een weerwolf, en dan is het wel duidelijk voor deze Dag.
Als je wel een deftig antwoord kunt geven, zien we wel weer. Alhoewel je misschien toch nog gelynch wordt, door zo lang te wachten heb je je wel goed verdacht gemaakt (in mijn ogen toch).

Post Reply