Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

damn kolemijn, waarom moet je het nu weer eens met me zijnXD

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by kolemijn »

^ Ik denk dat over die stelling iedereen het wel eens is met je :P

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by yatagarasu »

Het heeft ook geen zin om het langer te laten aanslepen als het aantal op 4 staat.

Stem intrekken
Stem: Femke
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Kira »

The Donkey wrote:zo, ik kom er 2 keer in voor en koen 1 keer zonder dat je zegt waarom je ons verdacht vind? of is dat om redenen die eerder genoemt zijn? vind het nogal ineens dat je ons nu verdacht vind. Ik bedoel jij was het toch die mij terug riep toen ik op koen stemde?
Het is niet het teken dat je 2x in het lijstje staat, dat je dan meer verdacht bent. Het is gewoon dat ik weerwolfkoppeltjes probeerde te vormen en ik dat uitkwam. Dit waren gewoon de enige 3 dingen waar ik toen/momenteel kon inkomen van dat het echt wel zou kunnen. Het is eigenlijk niet zo'n geweldige tactiek, want meestal vond ik slechts één van de weerwolven verdacht. Je kan er eigenlijk niet zoveel uit afleiden, ik hoopte een beetje dat jullie ook een lijstje zouden maken en dan kon ik wat meer afleiden.

En ik heb nooit tegen je geroepen toen je op Koen stemde, ik zei zelfs dat ik Koen zelf ook verdacht vond. Ik vond je post gewoon verdacht. (Lees maar terug)
The Donkey wrote:yata vind ik niet echt verdacht overkomen. basti is ongelovelijk stil, maar dat is hij altijd... dus tja, om dat als rede voor verdenking te gebruiken vind ik wat krom... Wat eerder gezecht werd over zijn eerdere rollen kwam ook wat vreemd over (het was kira toch?) zijn eerste spel -> mafia, 2e --> dief (en hier zit het hem... hij was gwn burger en dief is een variatie op cop. beetje vreemd dat dit word aangedragen als rede dat hij een wolf zou zijn niet?) 3e spel --> survivor, als hij dit weer is maakt het volgens mij toch weinig uit als hij zo inactief is...
Maar ik wou daar toch ook nooit mee aantonen dat hij daarom verdacht is? Ik wou er juist mee aantonen dat hij altijd zo doet.

En euh... Vinden jullie dat ik dit spel wat gemeen speel?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

^ niet echt hoor:P maar wel serieus? denk ik?... nja je speelt het een klein beetje anders dan normaal, maar niet vervelend ofzo hoor;)

ah dan was dat het;) mmm, vond het toch wel er op lijken dat je basti daarom verdacht vond, maar ik zal het dan wel anders geinterpeteerd hebben. Wat betreft de lijstjes kan ik weinig. Femke is volgens mij nu zo goed als dood en wie haar partner zou moeten zijn weet ik echt niet... koen vind ik enigzins verdacht, maar of hij speel zijn wolven rol erg goed of hij weet het spel gewoon intressant te houden:P dus tja die verdenk ik er niet meteen meer van om een wolf te zijn. wie dan met femke zou samen werken weet ik dus niet omdat ik geen van allen echt SUPER verdacht vind, de een wat meer dan de ander, maar niet dat ik het zou lynchen. nja we zien wel na de nacht:)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Nacht 2)

Post by NeeNee »

Lynch bereikt!

Femke: kolemijn, Kira, the donkey, Koen, yatagarasu

Image

Hij was normaal gezien behoorlijk goed in bespioneren... maar die slimme mensen hadden hem in de val gelokt. Tegen de tijd dat hij goed en wel besefte wat er aan de hand was, had iedereen zich tegen hem gekeerd en was het te laat om te vluchten.

Amaimon is dood. Femke, je mag niet meer posten in de thread of in het QuickTopic.

Spelers:
- The donkey
- Kira
- kolemijn
- Saki
- MrXarnus (Renzou Shima, Vanilla Townie) – vermoord Nacht 1
- Koen
- Basti-B
- yatagarasu
- Femke (Amaimon, Mafia Watcher) – gelynch Dag 2

Nacht 2 begint nu. Wie ze heeft, stuur mij jullie Nachtacties door. Dag 3 begint na 48h (ten laatste) of zodra ik alle resultaten binnen heb.
Last edited by NeeNee on Mon Jan 14, 2013 15:34, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by NeeNee »

Image

De jonge exorcist waakte de hele nacht. Hij wilde koste wat kost zijn broer beschermen… hij had beter op zichzelf moeten letten.

Yukio is dood. Kolemijn, je mag niet meer posten.

Spelers:
- The donkey
- Kira
- kolemijn (Yukio Okumura, Townie, Doctor) – vermoord Nacht 2
- Saki
- MrXarnus (Renzou Shima, Vanilla Townie) – vermoord Nacht 1
- Koen
- Basti-B
- yatagarasu
- Femke (Amaimon, Mafia Watcher) – gelynch Dag 2

Dag 3 begint nu. Er zijn 4 spelers vereist voor een lynch.

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by Saki »

Yata, waarom heb je die laatste stem op Femke gemaakt terwijl er nog enkele vragen waren?

Het is goedgekomen met dat ze amaimon was, maar zelfs met haar verzonnen tips zouden we bepaalde zaken kunnen uitsluiten.

Of heeft ze jouw gevraagd om die laatste stem te maken zodat ze geen 'tips' moest verzinnen?

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by yatagarasu »

yatagarasu wrote:Het heeft ook geen zin om het langer te laten aanslepen als het aantal op 4 staat.

Stem intrekken
Stem: Femke
Eerste punt :Zoals ik typte, het aantal stond op 4, dus er was nog 1 stem nodig. Ik was de Kira/Basti-B piste aan het volgen, maar ik geloof niet dat de andere mensen geneigd waren om langs die lijn meer ondervragingen te doen. Er was een tijd overgegaan om tot dit aantal te komen en tijdens die tijd hebben actieve spelers een redevoering gedaan.

Tweede punt: Je laatste zin is een drogredenering, want op die manier wordt iedereen verdacht. De twee mensen die niet op haar stemden (jij en Basti-B) en de mensen die voorheen op haar stemden.

Welke zaken dacht je ermee te kunnen uitsluiten eigenlijk, jij zegt toch dat er geen 2 survivors of 2 familiars kunnen zijn ? En ik heb je ondertussen nog geen andere mogelijkheden zien geven, behalve dat er misschien 1 zou kunnen zijn. Of een soortgelijke vraag zoals Koen al eens stelde, weet jij iets wat wij niet weten ? Vreemde wending hier, interessant.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:- MrXarnus (Renzou Shima, Vanilla Townie) – vermoord Nacht 1- Koen
lol een simpele typo of een stille hint?;P
Saki wrote:Yata, waarom heb je die laatste stem op Femke gemaakt terwijl er nog enkele vragen waren?

Het is goedgekomen met dat ze amaimon was, maar zelfs met haar verzonnen tips zouden we bepaalde zaken kunnen uitsluiten.

Of heeft ze jouw gevraagd om die laatste stem te maken zodat ze geen 'tips' moest verzinnen?
huh? dit is echt een super rare reactie imo! De meeste waren het eens over femke en we bleken gelijk te hebben, waarom spreek je yata er dan op aan dat hij op haar stemde? vind daar echt ernstig weinig logica achter zitten. Toen we niet zeker wisten of ze een wolf was wisten we ook niet of ze belangrijke informatie achter hield. Maar we hebben haar meerdere keren opgeroepen om die info te delen en dat deed ze niet dus het lijkt me sterk dat ze het later nog gedaan zou hebben. En wat voor "tips" heb je het over? Wie zij zou moeten zijn? ook dat lijkt me aanzienlijk laat.

dus dat maakt je ook meteen mijn verdacht voor dag 3 (mede door het rare gedrag uit dag 1)

Balen dat kolemijn er uit ligt een doctor zou echt super handig zijn geweest...

Nu hebben we dus deze nog over en ik zet er ff bij hoe verdacht ik ze vind:
- The donkey (natuurlijk niet verdacht want ik weet het zeker van mezelfXD)
- Kira (Niet super verdacht, maar doet nèt iets anders dan normaal...)
- Saki (Wel verdacht om bovenstaande reden en de gesprekken uit dag 1)
- Koen (Ook niet bepaalt verdacht meer, weet nog steeds niet hoe hij die truuk van dag 2 heeft weten te flikken, meteen ook 2 mensen te pakken die echt een nacht actie hadden? maarja kan gwn een goede gok zijn geweest en het heeft het spel leuk aan de gang gebracht toen:))
- Basti-B (tja, hij is niet echt genoeg aanwezig om hem verdacht te vinden of onschuldig... Als hij een weerwolf zou zijn zou hij de mogelijkheden van de dag niet echt goed benutten... aan de andere kant lijkt hij ook geen gave te hebben voor de burgers anders zou hij er toch wel iets over los gelaten hebben? nja tenzij het iets is zoals doktor wat we beter niet kunnen weten:P)
- yatagarasu (mja, hier heb ik eigenlijk ook niet echt een gevoel bij... meestal betekend dat dat mensen gwn burgers zijn, dus ik verdenk hem ook niet echt...)

dus dan blijf ik bij saki en mogelijk kira.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by Koen »

The Donkey wrote: - Koen (Ook niet bepaalt verdacht meer, weet nog steeds niet hoe hij die truuk van dag 2 heeft weten te flikken, meteen ook 2 mensen te pakken die echt een nacht actie hadden? maarja kan gwn een goede gok zijn geweest en het heeft het spel leuk aan de gang gebracht toen:))
Had ik in het vorige spel niet ook bij m'n eerste nachtactie raak door een wolf te onderzoeken? Ik zal een goede intuïtie hebben ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by Kira »

Oké, het is nu wel erg abrupt, maar ik besef plots hoe weinig Saki loslaat over wat hij denkt. Hij houdt zich meer buiten het spel dan dat ik gewoon ben? Maar hij heeft het druk, dus misschien ligt het gewoon daaraan. Het is gewoon het enige verdachte dat ik op dit moment vind.

The Donkey vond ik tot voor kort erg verdacht, maar hij stemde op Femke (die een weerwolf blijkt te zijn) omdat we er anders toch niet uitkwamen.

Yatagarasu en Koen lijken me gewoon totaal niet verdacht, maar ik begin me aan mijn eigen naïviteit te ergeren :?

Als we nu fout stemmen, zullen we 'morgen' de overlever (die er sowieso inzit) moeten overtuigen. Als er 3 weerwolven zijn, zijn we dan trouwens dood.

-Ik heb deze post ge-edit wegens een niet-leesbare zinsstructuur-
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by Koen »

ik vind saki momenteel ook het verdachtst, gedeeltelijk omdat hij anders lijkt te spelen als anders, kan zijn door tijdsgebrek, maar bon, toch geen goed gevoel bij...

voor de rest vind ik yata mysterieus maar das ook de vibe die hij elders op het forum afgeeft, en basti weet ik nog altijd niet wat een familiar inhoudt - is dat iets met het spel of eerder met de reeks... maar het lijkt er tot nu toe nog nooit toe gedaan te hebben...

kira vind ik niet schuldig overkomen maar das op het forum dan weer veruit de beste speler dus ja, daar moet je altijd mee oppassen...

over de rest niks te melden, kolemijn... en... dan zijn we er al zeker? of mis ik iemand? lange dagen, korte nachten, gaap ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by Koen »

donkey dus... ja die heeft zich wel in de veilige zone gespeeld...

kortom, als we zonder meer te weten te komen overgaan tot stemming zie ik me enkel op saki stemmen...
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 3)

Post by The Donkey »

Kira wrote:The Donkey vond ik tot voor kort erg verdacht, maar hij stemde op Femke (die een weerwolf blijkt te zijn) omdat we er anders toch niet uitkwamen.
huh? nee hoor ik vond haar daadwerkelijk verdacht en het feit dat ze haar nachtactie niet prijs gaf maakte haar verdachte nummer 1, enige wat ik zij is dat ik het niet helemaal zeker vond, maar aangezien de rest veel minder verdacht was dat ik voor haar koos. Later voerde ik het argument aan dat er toch geen andere lynch zou komen om de rest ook te laten stemmen, maar dat was niet mijn eigen rede.

Blijf zelf ook bij saki, weet nog steeds niet wat ik moet denken van zn gedrag van dag 1 en zoals jullie zeggen speelt hij heel anders dan normaal. Om het spel niet te lang te rekken ga ik ook meteen over op stemmen.

Stem Saki

Post Reply