Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by NeeNee »

^ Het is niet echt een fout, de personages van de manga en de anime staan door elkaar daar. En hij komt ook wel in de manga voor, maar daar heeft hij geen naam. De meeste mangafans weigeren de naam "Astaroth" te aanvaarden omdat dat hem één van de acht Demon Kings zou maken, en die gast was echt gewoon te zielig voor een Demon King.

In het kort: in de manga was hij een naamloze demon, waar ze in de anime een (veel te belangrijke) naam op geplakt hebben. We gebruiken hem niet.

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Femke »

Ja lap, ik geef een vibe af :) Mensen die me in het echt kennen, zullen weten dat ik ook écht zo'n onhandige klungel ben :D En NeeNee kent me in het echt ^^
Nuja, ikzelf heb alleen nog maar weervolven gespeeld met het kaartspel. Het is toch wel heel anders zo al schrijvend. En ik weet eigenlijk gewoon echt niet goed wat ik aan het doen ben. Hopelijk word ik daarvoor niet afgestraft, meteen gedaan met de fun anders :(

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Femke »

En trouwens: ik vind het verdacht dat Koen meteen al de vinger wijst naar de nieuweling. Wil je de focus van je afwenden misschien Koen?

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

Personages uit de eerste 3 volumes


Rin Okomura
Yukio Okumura
Shiemi Moriyama
Ryuji Suguro
Renzo Shima
Konekomaru Miwa
Izumo Kamiki
Paku
Igor Neuhaus
Amaimon
Mephisto Pheles
Shiro Fujimoto
Kuro/Sidhe
South Gate Guard
Shura Kirigakure
Kaoru Tsubaki
Takara

edit: Takara vergeten :/

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

@saki: edit mag niet he, let er mee op. Dit is onschuldig, maar laat wel zien dat je het doet...

Verder ben ik het wel eens met koen dat femke de enige is met een vibe, nu weet ik ook uit ervaring dat het niet altijd een dekmantel is voor een weerwolf. Koen heeft er toen mooi gebruik van weten te maken, maar er zijn ook mensen geweest die compleet onschuldig waren en hetzelfde deden. iig in de gaten houden zoals kolemijn al zij:)

zelf vind ik het gebruik van een survivor vrij hoog hier en ik vind het weinig toevoegen aan het spel, vandaar dat ik verwacht dat NeeNee die er niet in heeft zitten. Wat wel goed kan is dat er een andere 3e partij is. We hebben de burgers en wolven als de standaard 2 groepen, maar als je maar genoeg spelers hebt kun je heel veel andere groepen hebben, met andere gaves en andere doellen in het spel (hoeft dus niet te zijn dat ze met 1 van de 2 normale groepen mee doen). njaa, persoonlijk vind ik dat meer in NeeNee's straatje passen en de hint van "jullie hebben het al moeilijk genoeg" doet mij zeker denken dat er iets als dit in het spel zit:) (wat saki opperde over een recruter is zoiezo te overpowered voor een kleine groep:P)

ik ga nu op zoek naar een mooie hint naar mijn personage, dus die kunnen jullie later vandaag verwachten:)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Koen »

Femke wrote:En trouwens: ik vind het verdacht dat Koen meteen al de vinger wijst naar de nieuweling. Wil je de focus van je afwenden misschien Koen?
Iemand die jou (vaag) verdacht vindt meteen counteren door te stellen dat hij zich daardoor verdacht maakt, vind ik nu ook weer net een tactiek die een maffia zou gebruiken, eerlijk gezegd. Nee, ik ben spijtig genoeg geen maffia. Spijtig want mijn spel als maffia was veel leuker en boeiender dan mijn townie spel - of lag dat eerder aan de spelers dan aan de rol? ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Koen »

Die derde partij vind ik interessant om lezen, donkey, het zijn die typische dingen waar ik totaal niet vanop de hoogte ben. Mij viel het ook op dat NN ons een moeilijk spel voorspelde... Zouden er meer maffia zijn dan de twee die we vermoeden of zoals je zegt, opgedeeld in drie kampen? (ook al zie ik niet meteen hoe dat in zn werk zou gaan lol)
motivatiedip. help!

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Femke »

Ik wil gewoon even melden dat ik de komende 3 dagen (donderdag, vrijdag en zaterdag dus) enorm veel moet werken. Ik ben opvoedster, dus ja, dit kan. Donderdag en zaterdag moet ik ook blijven slapen op mijn werk, dus kan ik al helemaal niet online komen. Misschien dat ik vrijdagavond het spel eens kan checken, ik zie wel. Sorry op voorbaat voor mijn passiviteit in Weerwolven.

Aja, ik zal tegen vrijdagavond proberen op een leuke hint te komen voor mijn personage.
Ik verwacht ook dat NeeNee dit spel zeer goed heeft uitgedacht. Zo bestaat ze nu eenmaal, geen half werk voor NeeNee. Dus mogelijks een derde partij dus zoals The Donkey zei. Alhoewel ik dan moeilijk kan inbeelden wat dit is.

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

Echt een 3de factie in het spel lijkt me niet te zijn in dit spel gezien de personages. Misschien wel dat er enkele mensen zijn die contact met elkaar hebben al dan niet van verschillende facties of wetende met wie ze contact hebben. Gangbare term is dan 'masonry' en 'neighbours'

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

@ femke: goed dat je het meld dan houden we er rekening mee (in zekere zin, we leggen niet alles voor je stil ofzo:P). Opvoedster? damn kan je daar mensen voor inhuren? das wel echt perfect!:P lijkt me wel een zwaar beroep;)
@ saki, tja ik ken de serie niet dus ik kan daar niet met zekerheid iets over zeggen:P miss dat het een twist is waarin de support-cast in opstand komt tegen de main-cast?XD lol, wel HEEL ver gezocht:P mason of neighbour zou idd niet zo gek zijn, maar dat zou het spel toch niet echt "moeilijker" maken? nja, voor de wolven dan, tenzij zoals je zegt er wolven en burgers gekoppelt worden zonder dat de burger dit weet, maar dat is wel wat onwaarschijnlijk imo:P

mmm, deze speculatie van wat gaat komen vind ik altijd leuk, maar ik denk dat we nu met onze 4e dag (real life dagen), toch iets meer naar verdachte moeten gaan zoeken. Tot nu toe is alleen femke voorgedragen als verdachte en aangezien dit haar eerste spel is vind ik de redegeving niet goed genoeg om haar er uit te willen kicken (+ das geen leuke spel ervaring voor haar:P) afgezien daarvan vind ik alleen koen iets anders doen dan normaal, die is meestal wat passiever dan nu, meteen op de aanval is niet echt zijn stijl (al is er wel weer wat tijd voorbij gegaan sinds het vorige spel, dus het kan zijn dat ik me vergis). maar ook dit is verre van genoeg om op hem te stemmen...

toch maar voor de hints dan? gister is het er bij in geschoten door het vieren van sinterklaas en nu moet ik zo weg naar het werk, dus dat word hem ook niet. dus het word waarschijnlijk voor mij pas vrijdag dat ik tijd heb om een goede hint te verzinnen:)

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

Waar is Kira naar toe? Examens?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by NeeNee »

^ Jup. Hij zegt dat hij pas terug zal zijn na de 17de.

Maar aan dit tempo zitten we tegen dan toch pas aan Dag 2 of zo.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Persoonlijk ben ik voorstander van een no-lynch eerste dag. Als NeeNee zegt dat we het al moeilijk genoeg gaan hebben, lijkt het mij beter om geen semi-willekereurige lynch te gaan doen.
Ik denk niet echt dat er drie verschillende facties zijn, aangezien NeeNee nadrukkelijk vermeld heeft dat er Excorcisten en Demonen zijn. En ik denk ze wel correct wil zijn op dat vlak. Ze zal wel een paar interessante rollen erin gesmeten hebben om het moeilijk genoeg te maken denk ik :)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Ik denk dat we deze dag maar beter kunnen eindigen?

Stem: geen lynch

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Koen »

ik laat niet graag een kans onbenut om te stemmen, maar zie hier toch niet meteen een duidelijke kandidaat om op te stemmen, maar nu al voor 'no lynch' kiezen vind ik ook te snel, de helft heeft nog niks gepost... (of zo lijkt het althans)
motivatiedip. help!

Post Reply