Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (je kunt nu inschrijven)

Post by Femke »

ik doe nog altijd mee :mrgreen:

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (je kunt nu inschrijven)

Post by MrXarnus »

MrXarnus doet ook nog mee hoor :Fade-color !

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (je kunt nu inschrijven)

Post by Saki »

ik ook ^^

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (je kunt nu inschrijven)

Post by yatagarasu »

Ik doe ook nog mee.
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (je kunt nu inschrijven)

Post by kolemijn »

Ik heb het een beetje drukker momenteel, maar ik doe ook nog altijd mee :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (je kunt nu inschrijven)

Post by Koen »

ik heb het momenteel ook immens druk maar echt veel tijd namen de voorgaande spelletjes nu ook weer niet in, dus ik doe mee ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by NeeNee »

Ik kon mijn voorbereiding niet meer vinden, dus ik ben maar opnieuw begonnen. :)

Nog even voor de duidelijkheid:
- Het spel bestaat uit Exorcisten (Townies/Burgers) en Demonen (Mafia/Weerwolven). Ik ga over het algemeen de Engelse namen voor de rollen gebruiken omdat er in veel gevallen gewoon geen gangbare Nederlandse vertaling is; ik heb wel telkens geprobeerd om een goed alternatief te verzinnen, maar dat zegt vaak niet zoveel over de rol. Er staat een uitleg bij, dus als er nog vragen zijn, moet je ze maar stellen.
- Ik gebruik alleen informatie uit de eerste drie volumes van de manga. De rest hoef je niet te lezen (voor dit spel, tenminste ;)). Enige basiskennis over het begin van de reeks is wel aan te raden.
- Er zijn geen rollen in het spel die een invloed hebben op het stemmen. Dit gewoon ter informatie.

Goed, dan gaan we maar...


Image

Welkom, allemaal! Jullie treden nu binnen in de prestigieuze True Cross Academie. Hier worden exorcisten opgeleid om de demonen te verjagen, maar de demonen laten zich niet zomaar doen… wie zal uiteindelijk het sterkste blijken?

Dag 1 begint nu. Vijf stemmen vereist voor een lynch.

Spelers:
- The donkey
- Kira
- kolemijn
- Saki
- MrXarnus
- Koen
- Basti-B
- yatagarasu
- Femke

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

damn, goed dat ik vandaag ff checkte:P ben ziek geweest en al weer een flink aantal dagen hier niet gecheckt:P

anyways, ik ken de serie alleen van naam en heb steeds geen tijd gevonden om het te lezen dus ik zal spelende wijs de dingen wel opzoeken;)

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by MrXarnus »

Ik dacht dat we later gingen beginnen, maar anyway, met 9 spelers gaat het waarschijnlek deze keer wat vlotter verlopen dan vorige keer denk ik.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

mja, is lang stil geweest, dus ik betwijvel of iedereen meteen weer actief mee doet:S

zou wel leuk zijn:)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Koen »

Ik heb voorlopig de manga ook nog niet gelezen, en denk niet dat dat voor het weekend zal gebeuren, maar bon, dat hoeft niet echt een obstakel te zijn, denk ik. Hoe kunnen we op een vlotte manier een spel op gang trekken?
motivatiedip. help!

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Ik ben ook nog niet echt ( = totaal niet) vertrouwd met de manga, maar daar zal ik wel zo snel mogelijk iets aan doen.
Hoeveel maffia deze keer, twee waarschijnlijk?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

idd, zat ik ook al over na te denken. Afgezien van op verschillende manieren rol/personage claimen ken ik niet echt manieren.

om nu meteen van start te gaan met het claimen van een personage/rol en/of gave vind ik ook weer wat heftig...
wel kunnen we de standaard rekensom doen, 9 spelers, dus zeg 2 wolven (3 zou wat veel zijn aangezien de ideale verhouding tussen de 1 op 3 en 1 op 5 is). Een survivor is nogal clicé aan het worden en NeeNee kennende wil ze het wel intressant houden, dus ik verwacht dat die er dan ook niet in zit. Ze noemt in haar post wel dat er geen stem beinvloedende rollen/gaves zijn, dit kan op 2 dingen weizen. Ofwel door het gedoe rond de contructie in het vorige spel (waarin een burger iemand moest volgen, hem was verteld dat het een burger was, maar in feite was het een wolf. Dat alles zorgde er voor dat degene die moest volgen eigenlijk als wolf functioneerde en dit was niet echt leuk). Anders zou het een aanweizing kunnen zijn naar iemand met een rol/gave om iets anders dan de stemmen te beinvloeden (dan bedoel ik dus niet een simpele cop ofzo, maar bijv. een busdriver).

Alles leuk en aardig maar dat helpt niet om een verdachte te vinden:(
Ik ken zelf het verhaal te slecht om al een tip over mijn personage/rol te geven zonder compleet te verklappen wie ik ben. Dit komt dus pas later (als ik wat meer gelezen heb over welke personages er in de serie zitten)

Andere dingen om het spel op gang te brengen worden al snel gezien als verdacht (omdat het vaak nacht 1 sneller laat komen, wat als wolven aktie word gezien) en het forceerd soms dingen ook wel (random iemand lynchen en daarmee een burger treffen is niet wat we willen...)

1

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

'k heb de manga nog steeds niet gelezen, wel al 7volumes staan en de anime gekeken, hopelijk spoil ik dus niet te veel :/

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by MrXarnus »

Ik had eerste gedacht om met de manga te starten toen die prequel 'Time Killers' bij Kazé Manga was aangekondigd, maar de duitse versie word deze lente verwacht dus ga ik die dan kopen (is meer dan 1€ goedkoper dan de franse als ik via TBD koop.)

Post Reply