Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by kolemijn »

^ ALS je natuurlijk de eerlijke (ietwat naïeve) burger bent die je beweert te zijn.
Na Koen zijn mooi gespeelde naïviteit ben ik toch wat voorzichtiger zulke claims :hmmm:

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

damn gaat hard hier ineens!
ik ben het 90% van de tijd met kolemijn eens en ga dus ook niet meer alles bij langs:P

wat mij persoonlijk opvalt is hoe koen zich ontwikkelt in dag 2. okey hier is een theorie:

koen, die eerder als wolf won door als naieve beginneling te spelen zou nu weer wolf zijn. Dat is hij samen met femke, omdat zij nieuw is heeft hij met haar besloten dat zij ook naief gaat spelen en dat koen haar daarmee backt. Nu zou dit te veel opvallen en heeft koen juist als eerste dit naar voren gebracht, wat in prenciepe hem minder verdacht maakt. Voor femke maakt het weinig uit, wij als burgers kunnen tenslotte toch niet zien of ze het speelt of niet en kunnen er dus geen conclusies uit trekken. Dit alles vind ik verstekt worden door hoe koen de 2e dag doet. Hij wijst 2 mensen aan (daarover hieronder meer) en 1 er van reageerd over hypercoppen (yata), dit vind ik ERG duidelijk een hint naar dat hij "iets" weet maar het niet zomaar kan/wil zeggen. femke aan de andere kant die WEL toegeeft aan de nachtactie maar niet toegeeft wat vind ik daarmee alleen maar verdachter worden. Ook hier springt koen haar bij en gooit de focus op yata. Het feit dat koen ze beide naar voren bracht was waarschijnlijk puur om yata aan het praten te krijgen en zich in te dekken om het te laten lijken dat hij niet bij femke hoort.

tot zo ver:P

anyways, het is een idee in mn hoofd, wat natuurlijk niet echt te bevestigen is op het moment, maar mijn stem gaat toch zeer sterk uit naar koen (omdat hij een sterkere speler is dan femke).

verder vind ik kolemijn zijn redenatie/reacties erg sterk en vind hem dan ook niet overkomen als wolf. Yata vind ik overkomen als iemand die wat te weten is gekomen en dit subtiel wil delen met de burgers, wat mij dus ook niet aan een wolf doet denken. Er van uitgaande dat er maar 2 wolven zijn, zouden we dan ook klaar zijn met koen en femke.

dus stem: koen, als iemand een goede aanweizing heeft dat ik fout zit, probeer het subtiel te laten weten:) (dus niet in echte code, maar ook niet dat je het letterlijk zegt:P)

wat betreft het truukje van koen, ik hoop niet dat je je rechten als admin hebt gebruikt om te kijken wie er gaves hebben in hun rol PM''s of watever, dat zorgt er voor dat je het spel uitgekickt word! je ontkent een gave, dus ik ga er nu van uit dat iemand anders zijn gave heeft gebruikt waardoor jij iets te weten bent gekomen.

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Femke »

Wow, The Donkey, zo doordacht spelen. Je verhaal zit goed in elkaar, maar zit er ook compleet naast :)
Koen wordt nu dus ook verdacht.

Enja, opnieuw een mededeling, juist op een slecht moment lijkt me:
ik moet opnieuw 2 dagen na elkaar werken (ik vertrek morgen om 8u45 en ben niet meer thuis van mijn werk tot vrijdagavond 20u30...). Ook al lijkt het onwaarschijnlijk, dit klopt echt. Er zijn grote veranderingen binnen mijn werkplaats en alle werknemers moeten beschikbaar zijn deze vrijdag. Ik heb de pech dat ik de donderdag juist moet blijven slapen op mijn werk en dus niet meer naar huis kan de vrijdag... Ik wil gewoon niet hebben dat mensen denken dat mijn nieuwe tactiek "zwijgen" is.

En in het weekend ben ik ook al bijna niet thuis. Ochja, ik zie mijn toekomst in het weerwolven spel toch duister in.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

Ik kan pas deftig antwoorden als ik weer thuis ben van 't werk, maar toch al even dit meedelen…

Mensen die denken dat Femke en ik sámen wolven zijn, moeten gewoon het spel vanaf pagina 3 (waar het begint) eens opnieuw lezen. Ik denk dat dat alles meer dan genoeg verduidelijkt.

Mensen die mij verdacht vinden… Ik zou wel de stomste weerwolf zijn als ik het spel zèlf ga herlanceren. Het zijn alleen wolven die er baat bij hebben dat het spel verloopt zoals tijdens dag 1: niks gebeurd, niks te weten gekomen en eindigen met no lynch. Dan rusten zij op hun lauweren en moorden ze ons nacht na nacht uit. Ik wou zo geen tweede dag en had méér dan tijd genoeg om iets te bedenken om dat tegen te gaan tijdens dag 1 ;) Mijn tactiek was eerst om één willekeurig iemand direct aan te spreken, maar ik achtte de kans groter iets te weten te komen als ik er direct 2 bij de haren greep. En kijk, het spel is geherlanceerd. Maak ik mijzelf daarmee verdacht? Misschien, maar dan zou ik wel de stomste wolf aller tijden zijn…

Donkey, ik denk niet dat ik technisch gezien jullie pm’s zelfs maar kán lezen. Het enige wat ik zou kunnen doen is jullie paswoord wijzigen, dan als jullie inloggen en alles nalezen. Maar volgens mij zouden jullie het wel merken als je opeens niet meer kan inloggen :p Heb je iets te verbergen misschien?

Soit, ik probeer later dieper in te gaan op jullie posts, maar nu… to work ;)
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

^ lol heb ik iets te verbergen?! iedereen verbergt zijn identiteit in dit spel, dus tuurlijk heb ik wat te verbergen...

afgezien daarvan, waarom zou het herlezen van pagina 3 helpen? ik verwijs zelfs terug naar dingen van die dag, dus ik vat niet compleet waarom dat zou moeten helpen...
Het spel activeren als wolf is helemaal niet zo gek, ik heb het volgens mij ook wel eens geprobeerd door gewoon iemand te beschuldigen terwijl ik wolf was. twee redenen hiervoor kunnen zijn, het spel is dood saai als er overdag niets gebeurt... ik verlies liever met een spel waar ik lol aan heb dan dat ik win in een dood saai spel waar ik geen lol aan heb beleeft. De tweede rede is dat als je het goed speelt als wolf gedurende de dag je een lynch op een burger voor elkaar kan krijgen. Als wolf weet je wie er bij je in het schuitje zit en iedereen die dat niet is moet je uit de weg ruimen. Waarom zou je niet proberen dat overdag ook te doen? En ik heb trouwens meer het gevoel dat jij (koen) een mafia goon bent en dat femke de godfather is. Maarja dat is nog steeds uitgaande van die ene theorie en er zijn natuurlijk meer mogelijk:)

Al met al weten we dat femke een gave heeft die een nachtactie veroorzaakt. ze wil dit niet zeggen (wat in het godfather plaatje past). Daarnaast heb ik een sterk vermoeden dat yata er ook een heeft maar hij heeft niet gemeld wat hij te weten is gekomen. in prenciepe verdacht, maar hij kan wachten tot later in dag 2. Ik vind het toch erg anders overkomen dan femke die bij voorbaat het al niet wilt zeggen.

mja ik blijf koen en femke het verdachtst vinden.

basti-b, kira en saki blijven stil, ik zou wel graag wat van hun willen horen. Wat denken jullie van deze beschuldigingen?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

The Donkey wrote:afgezien daarvan, waarom zou het herlezen van pagina 3 helpen? ik verwijs zelfs terug naar dingen van die dag, dus ik vat niet compleet waarom dat zou moeten helpen...
Als je na het lezen van het begin van dit spel nog steeds acht dat Femke en ik samen wolven zijn dan ben je ofwel een (slecht spelende) wolf ofwel... nu ja, "geen aandachtige lezer", om het beschaafd te houden ;)

Je speelt trouwens leuk ping-pong met kolemijn... Just saying... *haalt vergrootglas boven* (ah nee, we zitten niet meer in het Conan spel)
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Kira »

Ik denk niet dat ik echt op Kolemijns reactie in moet gaan; ik wil gewoon even kwijt dat ik het er mee eens ben dat ik het verdacht vind.

Maar er is nog iets wat ik verdacht vind:
The Donkey wrote:damn gaat hard hier ineens!
ik ben het 90% van de tijd met kolemijn eens en ga dus ook niet meer alles bij langs:P

wat mij persoonlijk opvalt is hoe koen zich ontwikkelt in dag 2. okey hier is een theorie:

koen, die eerder als wolf won door als naieve beginneling te spelen zou nu weer wolf zijn. Dat is hij samen met femke, omdat zij nieuw is heeft hij met haar besloten dat zij ook naief gaat spelen en dat koen haar daarmee backt. Nu zou dit te veel opvallen en heeft koen juist als eerste dit naar voren gebracht, wat in prenciepe hem minder verdacht maakt. Voor femke maakt het weinig uit, wij als burgers kunnen tenslotte toch niet zien of ze het speelt of niet en kunnen er dus geen conclusies uit trekken. Dit alles vind ik verstekt worden door hoe koen de 2e dag doet. Hij wijst 2 mensen aan (daarover hieronder meer) en 1 er van reageerd over hypercoppen (yata), dit vind ik ERG duidelijk een hint naar dat hij "iets" weet maar het niet zomaar kan/wil zeggen. femke aan de andere kant die WEL toegeeft aan de nachtactie maar niet toegeeft wat vind ik daarmee alleen maar verdachter worden. Ook hier springt koen haar bij en gooit de focus op yata. Het feit dat koen ze beide naar voren bracht was waarschijnlijk puur om yata aan het praten te krijgen en zich in te dekken om het te laten lijken dat hij niet bij femke hoort.

tot zo ver:P

anyways, het is een idee in mn hoofd, wat natuurlijk niet echt te bevestigen is op het moment, maar mijn stem gaat toch zeer sterk uit naar koen (omdat hij een sterkere speler is dan femke).

verder vind ik kolemijn zijn redenatie/reacties erg sterk en vind hem dan ook niet overkomen als wolf. Yata vind ik overkomen als iemand die wat te weten is gekomen en dit subtiel wil delen met de burgers, wat mij dus ook niet aan een wolf doet denken. Er van uitgaande dat er maar 2 wolven zijn, zouden we dan ook klaar zijn met koen en femke.

dus stem: koen, als iemand een goede aanweizing heeft dat ik fout zit, probeer het subtiel te laten weten:) (dus niet in echte code, maar ook niet dat je het letterlijk zegt:P)

wat betreft het truukje van koen, ik hoop niet dat je je rechten als admin hebt gebruikt om te kijken wie er gaves hebben in hun rol PM''s of watever, dat zorgt er voor dat je het spel uitgekickt word! je ontkent een gave, dus ik ga er nu van uit dat iemand anders zijn gave heeft gebruikt waardoor jij iets te weten bent gekomen.
Het is een lange versie voor het volgende:
-Kolemijn heeft gelijk: Femke is verdacht!
-Koen is dus ook verdacht, he!
-Laten we op Koen stemmen, want hij heeft meer ervaring!
-Stem: Koen

En dat omdat Koen gewoon een vraag stelde om het spel op gang te brengen? Het lijkt ofwel dat The Donkey misbruik maakt van Kolemijns post, ofwel dat hij na het lezen van die post er erg zeker van is dat Koen én Femke het maffiaduo zijn. Ik ben er erg van overtuigd dat Femke een weerwolf is (Ik vergis haar vaak met Britt_ en Britt_ zou zoiets niet doen XD), maar van Koen helemaal niet. Het zou evengoed kunnen dat Koen onschuldig is en The Donkey en Femke maffia zijn. Als we Koen dan lynchen, dan zal The Donkey zeggen: 'Oh, jammer! Dan is Femke vast ook geen maffia, toch?'

Hiermee wil ik niet zeggen dat Koen onschuldig is! Ik wil gewoon zeggen dat ik hem op dit moment slechts even verdacht vind als The Donkey en nog enkele spelers.

Stem: Femke
-----
@Yatagarasu: Je vermeldt mij als 'hoog verdacht', maar zegt niet waarom en bij de andere wel? Meer uitleg graag, dan kan ik mezelf wat verdedigen.
-----
Momenteel is de stemmentelling zo:
II Femke (~Kolemijn, ~Kira)
I Koen (~The Donkey)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

kuch...
ik moet eens leren om ook echt terug te lezen als mensen dat zeggen:P de discussie tussen femke en koen in het begin is idd zeer tegenstrijdig met mijn theorie. Zou wel een heel ingewikkelt mafia plan zijn als ze dat allemaal afgesproken hadden. vind het wel jammer dat die complot theorieën van mij nooit uitkomen (njaa deze is niet 100% zeker, maar lijkt er niet echt op).

stem intrekken

maar waarom zijn we dan zo zeker van femke? ik ben er zeker niet op tegen om haar te lynchen, maar is nu de enige rede dat ze een nachtactie heeft en niet wil zeggen wat ze te weten is gekomen? tenminste ik vind haar spel als "naive nieuwe speler" niet echt overtuigend genoeg voor een lynch. Het niet willen zeggen van een nachtactie daarintegen vind ik weer zeer verdacht.

Is het nu niet alleen wat lullig om haar nu te lynchen terwijl ze zij dat ze niet online kon komen? aan de andere kant als ze pas na het weekend terug is heb ik ook niet super veel zin er op te wachten:P

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Kira »

Waarom vond je haar vorige nacht dan wel zo verdacht? Als je haar niet verdacht vond, waarom Koen dan wel?

En ik denk dat er sowieso wel gewacht zal worden tot zaterdag voor er echt nog wat stemmen zullen komen (als anderen er ook zo over denken). We zullen haar sowieso niet lynchen voordat ze terug online kan komen, dat zou rot zijn.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by yatagarasu »

Kira wrote:
yatagarasu wrote:@Saki Ik heb wel nog een argument nodig waarom Kira nu plots een dringender lynch is dan Basti-B, die jij daarjuist lynchable vond. Zoals iemand zei, zijn er ook wat minder goedaardige familiars en de meeste familiars worden zelfs kwaadaardig als de oproeper de controle verliest.
Mijn eerste hint was: op een anagram van mijn naam vind je verschillende gerechten.
Mijn tweede hint was: ik heb iets roze.

Saki had dus door dat ik Takara was, maar die is niet van essentieel belang in de eerste 3 delen. Vandaar dat hij mij niet vertrouwt.
Dat jij Takara bent is mogelijk betwistbaar volgens Saki. Voor de rest heb ik nog weinig direct bruikbare informatie kunnen vinden. En een van mijn hypotheses is dat er ofwel 2 familiars of 2 "survivors" (of iets dat erop lijkt maar aan andere regels gebonden is) in het spel zijn. Als ik daar nog eens bijvoeg dat familiars soms kwaadaardig zijn, dan zou dat een probleem kunnen vormen. Of het omgekeerde is waar en er zijn geen familiars aanwezig, maar dan is Basti-B in de nesten. Dat lijkt me ook mogelijk.

Of er is iets met jullie beiden dat nog niet volledig opgehelderd is in de positieve of negatieve zin. Ik ga op dit moment mee in Saki's gedachtegang dat familiars verdacht zijn en dat Takara verdacht is. Dit is volgens mij een interessante denkpiste.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

Ik zou idd ook graag Saki's gedacht lezen over de situatie, omdat hij nogal agressief speelt en het ook vaak wil laten vooruitgaan. En dat apprecieer ik wel, maar als student zal hij wel examens hebben, vermoed ik?
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

Kira wrote:Waarom vond je haar vorige nacht dan wel zo verdacht? Als je haar niet verdacht vond, waarom Koen dan wel?

En ik denk dat er sowieso wel gewacht zal worden tot zaterdag voor er echt nog wat stemmen zullen komen (als anderen er ook zo over denken). We zullen haar sowieso niet lynchen voordat ze terug online kan komen, dat zou rot zijn.
lol ik vind haar ook verdacht, ik vraag alleen wat jullie redenen zijn...

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Saki »

Wat is me dit voor een gebakkelij van gooien met modder seg.

Ook even melden dat ik me notities er niet heb bij genomen voor deze post

Een zeer diepe analyse zal je van mij de komende dagen niet moeten verwachten daar ik een hoop taken heb af te werken tegen dinsdag.

Maar wat ik zeer vreemd vind is de eerste post van Koen,
vragen ofdat mensen iets zijn te weten gekomen in de nacht is nog ok
en logisch al is dat geen slimme zet. Daarbij direct 2 mensen aanduiden is vreemd.

Laat me het zo stellen.

In de nacht hebben we helaas een dode gehad (MrXarnus die Renzou bleek te zijn mooi volgend op zijn claim) die eigenlijk goed gekozen is door de wolven want zo blijft het dorp in chaos over de identiteit van anderen.

Nu de enigste die info kunnen hebben halen deze nacht is de ziener en zijn varianten. Daar de dokter geen succesvolle bescherming heeft gemaakt deze nacht.

Ik denk nu niet dat de dokter eventjes ga komen zeggen: "ik heb vannacht persoonY beschermt en hij is niet dood gegaan, maar MrXarnus wel. Verkeerd beschermt van mij, sorry." Dat zou ronduit belachelijk zijn en ik denk dat velen van jullie mij daar ook wel in zouden kunnen steunen.


Iemand zei iets over 2 familiars in de game? Met het aantal personages uit de eerste 3 volumes en het feit dat Neenee de leiding heeft lijkt het mij al zeer onwaarschijnlijk dat er 1 familiar is, laat staan 2.
Wat is de gedachtegang daarachter? Kan die persoon dat even komen verklaren?

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Kira »

Basti-B had beloofd meer te posten en hij heeft nog maar 4 korte posts gemaakt. Op één of andere manier denk ik zo dat hij een overlever is. (Hij was nog al een overlever en deed toen ook zo) Maar past dat bij een familiar-dinges?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Femke »

Ondanks het feit dat velen me verdacht vinden, omdat ik mijn nachtactie wil verhullen, blijf ik bij mijn punt: ik wil en zal niet zeggen wat mijn nachtactie is, en welke 'info' ik ermee verkrijg. Als ik dat zal beginnen zeggen, ben ik de volgende nacht dood. Mogelijks ben ik reeds dood voor de nacht ook maar begint, maar dat is dan maar zo.

En eigenlijk word ik hier weer als verdachte naar voren gedragen vanwege een uitspraak van Koen, waar ik wél op gereageerd heb in tegenstelling tot anderen... Misschien niet de slimste zet, maar ik was wel eerlijk. En op deze manier weet Koen zichzelf ook weer wijselijk uit de spotlight te zetten. Hij richt zijn pijlen steeds op andere personen en ik heb het gevoel dat hij zichzelf met deze strategie wil beschermen. Ik vind het wel plezant dat The Donkey hem hierdoor ook verdacht vindt, serves him right :)

Dus voor mij: Stem: Koen

Post Reply