Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by kolemijn »

Ai, death by spider :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

Wat heb je deze nacht ontdekt, yata? En jij Femke, wat kan je ons meedelen over je nachtactie?
motivatiedip. help!

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by yatagarasu »

Zo te zien is Renzou uitgeschakeld, ik heb het gevoel dat er een tweede familiar is. Voor de rest, we kunnen hypocoppen zoals Neenee deed ?
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by The Donkey »

kolemijn wrote:Ai, death by spider :?
lol, ben benieuwt of NeeNee dit met een achterliggende gedachte heeft gedaan:P zitten er mensen met spinnenkrachten in de serie?
Koen wrote:Wat heb je deze nacht ontdekt, yata? En jij Femke, wat kan je ons meedelen over je nachtactie?
huh?! hoezo zouden yata en femke beide nachtacties hebben? Daar hebben ze niets over gezecht, dus hoe zou jij dat kunnen weten?
yatagarasu wrote:Zo te zien is Renzou uitgeschakeld, ik heb het gevoel dat er een tweede familiar is. Voor de rest, we kunnen hypocoppen zoals Neenee deed ?
ik weet niet of het super nuttig is om te hypocoppen eigenlijk, ik bedoel, ik heb geen idee wie de cop zou moeten zijn(afgezien van jij, tenminste het lijkt er nu ineens op), en verder denk ik dat het meer voor chaos zorgt dan voor een echt goed plan om te lynchen.

en YAY! heb de nacht overleeft:)

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Femke »

Waarschijnlijk heeft Koen ook een nachtactie? En heeft hij yata en ikzelf "bekeken" ofzo?
Want ik heb inderdaad ook een nachtactie... Maar is het dan niet normaal dat ik deze info liever voor mezelf houdt?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

Ha, gewoon een trucje donkey… Als het zo stil blijft zoals de eerste ‘dag’ komen we niet verder en moorden de wolven (én de no lynchers) ons gewoon uit. Vandaar mijn truc om even een reactie los te weken bij twee willekeurige mensen… Nu ja, willekeurig… ;) Femke maakt zich alvast heel wat minder verdacht door haar reactie, Yata negeert mijn vraag dan weer volledig… Hm…
motivatiedip. help!

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by kolemijn »

Femke wrote:Want ik heb inderdaad ook een nachtactie... Maar is het dan niet normaal dat ik deze info liever voor mezelf houdt?
Wowzers, dit vindt ik toch verdacht... Zeggen dat je een nachtactie hebt, maar dan niet willen zeggen wat je weet...
Door het onthullen van het feit dat je een nachtactie hebt, kom je al goed hoog op de kill-list van de baddies te staan.
Dan niet bij willen zeggen wat je geleerd hebt -> Daarmee win je niets.
+
Koen die specifiek Yata en Femke vermeldt: Koen en Femke weerwolven? Tactiekske om Femke veilig te stellen? Kun je wel afdoen als twee willekeurige mensen, maar als we ons zo makkelijk laten afschepen.
Beetje een doorzichtige tactiek misschien, maar je weet nooit.

Deze dag mag wel wat vlotter verlopen.
Dus.. vote: Femke

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by yatagarasu »

The Donkey wrote: verder denk ik dat het meer voor chaos zorgt dan voor een echt goed plan om te lynchen.
:lol: Ja dat is wel mogelijk met die methode. Wat ik ook al gezien heb is een verdachtenlijst opstellen. Ofwel moet je wachten tot iemand, iemand anders aanwijst maar op die manier wordt het weer een kat uit de boom kijken door sommigen. Zo blijft het spel niet fris. Zijn er nog anderen die voorstellen hebben ?
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by kolemijn »

Oh ja, bovendien zegt Koen er nog bij dat hij hierdoor Femke minder verdacht vindt, wat best raar is.
En dan zegt hij dat hij Yata verdacht vindt door zijn reactie, maar je stil houden als iemand met een actie is juist een geldige tactiek lijkt me.
Als Yata inderdaad een actie heeft en dan niet bevestigt dat hij een actie heeft, kan hij later hierdoor in de problemen komen.
Als hij het wel bevestigt (maar bijvoorbeeld niets nuttigs geleerd heeft), dan komt hij terecht in dezelfde gevaarlijke situatie waarin Femke (al dan niet gewild) zit.

Ook nog, wat moest je nu weer typen als er iemand post terwijl jij aan het typen bent, een +'je ofzo?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

kolemijn wrote:
Femke wrote:Want ik heb inderdaad ook een nachtactie... Maar is het dan niet normaal dat ik deze info liever voor mezelf houdt?
Wowzers, dit vindt ik toch verdacht... Zeggen dat je een nachtactie hebt, maar dan niet willen zeggen wat je weet...
Door het onthullen van het feit dat je een nachtactie hebt, kom je al goed hoog op de kill-list van de baddies te staan.
Dan niet bij willen zeggen wat je geleerd hebt -> Daarmee win je niets.
+
Koen die specifiek Yata en Femke vermeldt: Koen en Femke weerwolven? Tactiekske om Femke veilig te stellen? Kun je wel afdoen als twee willekeurige mensen, maar als we ons zo makkelijk laten afschepen.
Beetje een doorzichtige tactiek misschien, maar je weet nooit.

Deze dag mag wel wat vlotter verlopen.
Dus.. vote: Femke
Lol, ik was juist de allereerste om Femke als verdacht te bestempelen. Ik heb geen enkele band met Femke of met yata, noch ben ik iets over hen te weten gekomen vannacht.

Bovendien redeneer ik net omgekeerd als jij. Als Femke een wolf was zou ze toch nooit toegeven dat ze een nachtactie had? Ik zie hierin gewoon weer haar ietwat naïeve beginnelingspel, dat nu te natuurlijk lijkt om haar nog echt verdacht te maken.

Ik vind yata's reactie net erg verdacht. Mijn vraag compleet negeren, vragen om te hypocoppen... Misschien wil hij een interessant lijstje om de nacht in te gaan?

Iets anders... Wordt MrX nu niet vaak in den beginne gelynched? :P
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Koen »

kolemijn wrote:Ook nog, wat moest je nu weer typen als er iemand post terwijl jij aan het typen bent, een +'je ofzo?
Geen flauw idee, maar jij postte dus terwijl ik postte... Soit, ik sluit stilaan af maar heb het gevoel dat het spel eindelijk wat op gang komt...
motivatiedip. help!

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by yatagarasu »

Koen wrote:Vandaar mijn truc om even een reactie los te weken bij twee willekeurige mensen
Als ik je vraag of ik wel of niet nachtacties heb op directe wijze beantwoord, zou het gevolg zijn dat iemand meer kans op problemen oploopt. 8) Een beetje kryptisch maar in deze fase het best (volgens mij). En ja ik zet hier een +je

En ik zie dat Kolemijn al de tweede mogelijkheid uitgevoerd heeft. :) Ok aangezien we mensen aanwijzen. Op dit moment staan Kira, Basti-B, Femke en Saki hoog tot matig op m'n verdachtenlijst. Ik wil eerst zien hoe het hier verder gaat voordat ik vote.

Saki en Femke staan er vooral op omdat Saki nogal inkapt op donkey wat ik nog niet helemaal kan verklaren en Femke omdat Koen haar al van het begin aanwijst.

En nu een dubbel +je Jongens jullie gaan rapper dan ik heb het nog niet allemaal bijgevolgd :lol:
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by kolemijn »

Koen wrote: Bovendien redeneer ik net omgekeerd als jij. Als Femke een wolf was zou ze toch nooit toegeven dat ze een nachtactie had? Ik zie hierin gewoon weer haar ietwat naïeve beginnelingspel, dat nu te natuurlijk lijkt om haar nog echt verdacht te maken.
Het is juist slim om de townies te laten denken dat je een actie hebt, dan gaan ze zeker jou niet als eerste kiezen om te lynchen.
Bovendien weet ze dat het niet slim is om zulke gevoelige informatie niet onmiddelijk weg te geven, ze zegt het namelijk zelf.
Dit is mij gewoon te verdacht om gewoon het op naïviteit te schuiven, het feit dat zo een uitspraak je een doel voor de wolven maakt is gewoon zo obvious, ik betwijfel dat ze dat over het hoofd zou zien (ofwel overschat ik je capaciteiten Femke :P ).

Moet nog eens gaan teruglezen wat jij over Femke in Dag 1 had gezegd.

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by Femke »

Als ik Koens eerste reactie las (waarbij hij aan mij en Yata vroeg wat we wisten na de nacht), dan dacht ik dat er blijkbaar andere mensen waren met een nachtfunctie (yata en Koen dus) en dit niet zo ongewoon was. God, wat ben ik soms naïef.

Dusja, ik ben inderdaad een vogel voor de kat nu ik toegegeven heb dat ik een nachtfunctie heb. Mensen zullen denken dat ik een wolf ben, en de wolven zullen mij willen uitmoorden... nice.

MAAR als ik beslis om mijn info altijd voor mezelf te houden, dan moeten de wolven geen al te grote schrik te hebben van mij. En voor de wolven: met mijn nachtactie weet ik niet meteen welke rol iemand heeft, ik moet zelf tot conclusies komen. Dus sorry mensen: ik ben niet van plan om alle info hier op te gooien, anders ben ik meteen dood.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by kolemijn »

Femke wrote: MAAR als ik beslis om mijn info altijd voor mezelf te houden, dan moeten de wolven geen al te grote schrik te hebben van mij.
Zo werkt het jammer genoeg meestal niet. Het is niet omdat je het deze Dag niet zegt, dat je het Morgen niet zegt hé. Dat is een risico dat de wolven niet gaan nemen. Hoe langer ze je in leven laten, hoe groter de kans dat jij iets bezwarends te weten kunt komen. Dus, tenzij ze van iemand anders een nog grotere dreiging weten uitgaan, zal jij toch eerste op hun kill-list staan vrees ik.

Post Reply