Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

Saki wrote:
The Donkey wrote:lol je loopt maar te zeiken dat ik er niets mee doe, maar ik ken de serie niet goed genoeg en tot deze post aan deed jij er ook geen flikker mee. Als je problemen hebt met het hints geven naar rollen had je dat moeten aangeven voor we het deden.
Helaas hebben sommige mensen het nogal druk met schoolwerk om 24/24 bezig te zijn. En ik oppose het rolehinte nniet, zolang er iets mee gedaan wordt en niet na het geven van alle hints er even gezegd wordt ok, no lynch dan maar (looking at you Kira)
The Donkey wrote: hints:
Donkey: "Ik ben lid van een tweeling" (dat ga ik natuurlijk niet zelf doen:P)
yata: "Ik zeg soms verzen op." (Aria, enige hit die ik krijg met wikia)
femke: "Ikzelf ben eerder een volger dan een leidersfiguur in de groep" (te random)
MrXarnus: "roos haar" (Shura Kirigakure, ik neem aan dat hij rood bedoelt? enige hit die ik krijg met de wikia)
koen: "ik ben dan weer eerder een leider dan een volger..." (te random, zoals yata zij vind ik het eigenlijk ook wel wat appart dat hij de hint van femke puur omdraait...)
basti-b: "Ik ben een familiar." (Kuro, is de enige die me goed lijkt binnen de eerste paar delen)
kolemijn: "Ik zou mijzelf omschrijven als een zorgzaam persoon." (Shiemi Moriyama? weer het enige wat ik op de wikia kan vinden...)
saki: "En ik ben van het vrouwelijke geslacht en heb verwarrende kennis over bepaalde zaken." (werkelijk geen flauw idee... er zijn niet super veel vrouwen en verwarrende kennis over zaken? dan zou ik dus verwachten dat ze veel rare weetjes heeft, maar daar kan ik geen personage bij vinden, hoogstens Shiemi Moriyama, omdat je niet veel wereld kennis heeft en ik neem aan dus wel weer kennis uit boeken heeft? maarja dat zou tegenstrijdig zijn met kolemijn (in wat ik dacht dat kolemijn zou zijn tenminste). wat zeggen jullie?)
Ik vind je uitleg bij sommige redelijk interessant, al heb ik wel mijn twijfels over je wiki skills :/

The Donkey wrote:verwarrend dat er zo veel personages alleen in de anime zaten en dit spel spelen zonder de serie te kennen blijkt een stuk moeilijker dan ik dacht... (nu is dat miss ook omdat niemand anders echt info geeft over wie zij denken dat deze claims zouden zijn:)
Bij mij weten is enkel Astaroth een anime only personage tijdens de eerste 3 volumes

yatagarasu wrote:Tja het hangt er dan vanaf wat Saki nu eigenlijk van plan is, moest er op Basti-B gestemd worden
Dan zou ik hoogst waarschijnlijk meegaan als ik niets anders op het oog heb.
yatagarasu wrote:*Survivor geratel*
Ik denk niet dat je moet gaan zoeken naar een verhouding met survivors. Hoogstens 1, als er 3zouden in zitten zoals in 1 van je voorstellen. Is het spel nu al gedaan en bij 2 zijn we er aan na de eerste nacht.. dus nee dank je

Kira wrote:En NeeNee zou mijn hint waarschijnlijk wel door hebben gehad. Maar goed, ik geef wel een tweede hint. Euh... Ik heb iets roze?
Hieruit maak ik op dat je hoogst waarschijnlijk Takara bent een personage dat in de eerste 3volumes totaal geen betekenis heeft en zelfs in de anime niet aan bod komt buiten de fillers.

Vandaar: Vote: Kira
Vind het een super zwak excuus dat je het te druk zou hebben, want je reageerde wel steeds op wat ik zij... en volgens mij zijn er veel meer die het druk hebben en dit ff tussendoor doen. wat is er mis met mn wiki skills? is niet alsof je aangeeft welke jij denkt anders te zijn. En ik ken de serie compleet niet maakt het vrij moeilijk om te bepalen of er nog meer personages met een bepaalde factor zijn. Er zijn verder zat anime only personages, geen idee of die dan in de eerste 3 delen van de manga zouden vallen wat IK KEN DE SERIE NIET!

verder vind ik je overgang op kira SUPER abrupt, miss niet de gekste om te willen lynchen maar het komt ongelovelijk out of the blue...

En na dit uitgebreide antwoord op mijn post laat je niet een 2e hint over je personage los? ik bedoel ik kom nergens mee en het is pas een poosje later dat kolemijn met iets komt... zou best kunnen dat jullie samen ff overlegt hebben als weerwolven om te zien wat het beste plan is... maarja ik vind kolemijn niet super verdacht dus ik weet niet of dat zo is.

Wat betreft de meerdere survivors van yata, lijkt me onlogisch, het spel zou te snel afgelopen zijn zoals saki zij en daar komt nog eens bij dat die allemaal voor zich werken. het idee van een 2e groep wolven zou logischer zijn, maar daar is de groep te klein voor.
kolemijn wrote: Saki: ik denk ook dat hiermee waarschijnlijk Shiemi Moriyama wordt bedoelt
hieruit maak ik op dat jij dus geen shiemi moriyama bent? kan je dit bevestigen?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

btw waarom word basti trouwens steeds als goede lynch optie gezien? Ik bedoel er zijn toch meerdere van die beestjes die wel goed zijn? maarja ken ze niet echt goed, en als hun exorcisten de controle over ze kunnen verliezen zou dat miss ook een speciale gave zijn van basti. Maar ik zou niet denken dat het een wolven rol is eigenlijk.

Anyways jullie zien dat toch anders dus kunnen jullie uitleggen waarom?

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Mij lijkt het gewoon wat vreemd dat Basti de enigste is die een Familiar claimt. Ik zou eerder denken dat als er Familiars zijn, dat er dan onmiddelijk meerdere zijn, met elk hun overeenkomstig personage. En de kans lijkt mij ook groot dat die twee dan een soort connectie hebben, maar of die dan in beide richtingen gekend is, weet ik niet. Als dat wel zo is, dan kunnen die personen elkaars claim bevestigen, wat hier nog niet gebeurd is. Maar daar kunnen genoeg redenen voor zijn.
Maar dit is maar een gokje van mezelf, ikzelf vind Bast niet bijzonder verdacht trouwens.
The Donkey wrote: En na dit uitgebreide antwoord op mijn post laat je niet een 2e hint over je personage los? ik bedoel ik kom nergens mee en het is pas een poosje later dat kolemijn met iets komt... zou best kunnen dat jullie samen ff overlegt hebben als weerwolven om te zien wat het beste plan is... maarja ik vind kolemijn niet super verdacht dus ik weet niet of dat zo is.
Ik zie niet onmiddelijk in over wat we dan overlegd zouden hebben :? Help ik Saki ergens mee in die post?
The Donkey wrote: hieruit maak ik op dat jij dus geen shiemi moriyama bent? kan je dit bevestigen?
Ik ben inderdaad Shiemi niet nee, ik ben een man.

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

@Donkey:
-wikiskills: Neenee heeft ergens in het begin een wikilink gepost waarop mooi alle persoanges staan afgebeeld.
Alsook Renzo Shima de jongen met het roze haar, ik snap dan niet hoe dat je erop kan komen dat het roze misschien rood zou zijn...

Een Aria is een Exorcist die demonen verjaagt doormiddel van het oproepen van verzen uit de Bijbel. op diezelfde pagina staat aangegeven welke personages zich µ
trainen als Aria

Een anime only character herken je perfect aan het feit dat er in de beschrijving "History (Anime Only)" vermeld staat


Abrupte overgang van Basti op Kira nadat Kira een extra tip heeft geven waardoor ik een personage aan hem link dat ik de maffia zie gebruiken. wat is daar abrupt aan? dat is gewoon mijn gedachtegang;


je vraagt om een 2de hint omdat je niet verder komt dan 1 personage? hier kan ik niet volgen..


Familiars lijken in zo een kleine groep veels te raar om in te zitten, er zijn zoveel meer logischere personages dan familiars.



En omdat je erachter vroeg, mijn lijstje.

Spelers:
- The donkey: Yukio/Rin Okumura
- Kira: Takara Nemu
- kolemijn: Konekomaru Niwa, Father Fujimoto
- Saki: ga ik niet zomaar prijsgeven
- MrXarnus: Shima Renzo
- Koen: Rin/Yukio Okumura, Suguro Ryuji
- Basti-B: Kuro/CatSidhe, Green-man, Byakko
- yatagarasu: Suguro Ryuji, Konekomaru Miwa
- Femke: Konekomaru Niwa, Noriko Paku

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

@kolemijn: nee hoor, maar er zat tijds ruimte in. Dus stel dat saki een wolf is zou hij kunnen overleggen hoe hij het probleem van een dubbele rol kan oplossen. Jij hebt de andere rol en wees nu saki aan alsgene die jou rol heeft. Dus dat zou dan kunnen komen doordat jullie overlegt hebben. Maarja achteraf is dat niet bepaalt logisch, want als jullie beide wolven zouden zijn hadden jullie zeker geen hints gegeven die mogelijk hetzelfde personage is:P
Saki wrote:@Donkey:
-wikiskills: Neenee heeft ergens in het begin een wikilink gepost waarop mooi alle persoanges staan afgebeeld.
Alsook Renzo Shima de jongen met het roze haar, ik snap dan niet hoe dat je erop kan komen dat het roze misschien rood zou zijn...
in de tip stond ROOS, hoe moet ik daar uit opmaken dat het om roze gaat? ik dacht dat het een typo van rood is, aangezien de D meteen naast de S zit op het toetsen bord. Is helemaal niet zo gek.
Een Aria is een Exorcist die demonen verjaagt doormiddel van het oproepen van verzen uit de Bijbel. op diezelfde pagina staat aangegeven welke personages zich µ
trainen als Aria

Een anime only character herken je perfect aan het feit dat er in de beschrijving "History (Anime Only)" vermeld staat
ik moet me hier echt ff inhouden... Ik zeg toch dat ik weet welke anime only zijn, maar niet welke van die personages in het verhaal van de eerte 3 manga's zouden vallen... Ik bedoel de anime start hetzelfde, maar gaat andere dingen toevoegen. Waar anime only personages hun introductie vinden in de tijdlijn vergeleken met de manga kan je niet terug vinden op wikia en daarvoor moet je de serie kennen.
Abrupte overgang van Basti op Kira nadat Kira een extra tip heeft geven waardoor ik een personage aan hem link dat ik de maffia zie gebruiken. wat is daar abrupt aan? dat is gewoon mijn gedachtegang;


je vraagt om een 2de hint omdat je niet verder komt dan 1 personage? hier kan ik niet volgen..


Familiars lijken in zo een kleine groep veels te raar om in te zitten, er zijn zoveel meer logischere personages dan familiars.


En omdat je erachter vroeg, mijn lijstje.

Spelers:
- The donkey: Yukio/Rin Okumura
- Kira: Takara Nemu
- kolemijn: Konekomaru Niwa, Father Fujimoto
- Saki: ga ik niet zomaar prijsgeven
- MrXarnus: Shima Renzo
- Koen: Rin/Yukio Okumura, Suguro Ryuji
- Basti-B: Kuro/CatSidhe, Green-man, Byakko
- yatagarasu: Suguro Ryuji, Konekomaru Miwa
- Femke: Konekomaru Niwa, Noriko Paku

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Wie is er nu allemaal voorstander van een lynch? Want als dat de minderheid is, kunnen we beter gewoon de nacht ingaan zonder lynch denk ik...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by NeeNee »

Ik weet dat het de feestdagen zijn, maar het wordt toch zo stilaan tijd om af te ronden.

Deadline: vrijdagavond (4 januari) middernacht.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

@ kolemijn: ik denk dat iedereen die wel zou willen lynchen wacht tot er door andere word besloten wie dat zou moeten zijn en aangezien niemand met goed genoeg beweis komt om te lynchen blijven ze allemaal twijvelen...

ik ben zeker in om te lynchen in de eerste dag, maar ik zie het met deze groep niet meer gebeuren, te weinig mensen nemen het voortouw...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

lol, nu hebben we een deadline en gebeurt er nog minder...
hoeveel stemmen moeten we nog voor no-lynch om de dag te beindigen?

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Kira »

Ik denk dat het zo zit:
Geen Lynch: Kira, Femke, Basti-B
Saki: The Donkey

Dan moeten er nog 2 geen lynch stemmen als je de dag wil beëindigen.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Eentje, ik heb ook al no-lynch gestemd.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

ik vind het mooi geweest, eens zien wat nacht 1 ons brengt.

Stem intrekken
Stem: No Lynch

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by NeeNee »

Geen Lynch.

Image

Ondanks alle discussie konden de exorcisten niet tot een besluit komen, en iedereen ging onverrichterzake naar bed.

Nacht 1 begint nu. Wie ze heeft, stuur mij jullie Nachtacties door. De Dag begint na 48h (ten laatste) of zodra ik alle resultaten binnen heb.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Nacht 1)

Post by NeeNee »

Ik heb nog niet alle Nachtacties ontvangen. Aangezien het Nieuwjaar is en mensen mogelijk andere verplichtingen hebben, geef ik deze keer 48u extra.

De volgende keer tellen te late acties gewoon niet mee.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 2)

Post by NeeNee »

Image

De nacht viel, en de meesten lagen rustig te slapen. Maar net toen ze hoopten dat dit misschien een vredevolle nacht zou worden, klonk er een kreet.

Renzou Shima, Exorcist, is vermoord door de Demonen.

Spelers:
- The donkey
- Kira
- kolemijn
- Saki
- MrXarnus (Renzou Shima, Vanilla Townie) – vermoord Nacht 1
- Koen
- Basti-B
- yatagarasu
- Femke

Dag 2 begint nu. Er zijn 5 spelers vereist voor een lynch.

Post Reply