Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Koen »

yatagarasu wrote: Of de claim van Koen waarbij hij de claim van Femke omkeert voor zichzelf (is een beetje vreemd).
Ja, kan wat vreemd overkomen, maar ik heb de manga nog steeds niet kunnen lezen en geen zin om wiki's door te nemen, dus de enige info die ik over m'n personage heb is die uit de pm van NN, en Femke gaf me met haar claim een 'gemakkelijke' optie om ook over mn eigen personage iets te zeggen. Waarvoor dank, Femke ;)

Ik ben altijd tegen een no lynch, ik vind dat we daar niets mee opschieten. Verloren kans. Persies of we volgende dag ineens zoveel meer gaan weten. We zijn dan alleen met iemand minder. Met die gedachte ga ik dus ook niet meteen no lynch stemmen... Maar genoeg wantrouwen tegen iemand om er daadwerkelijk op te stemmen heb ik ook nog niet. Maar ik vind dat de huidige gesprekken ons toch hier en daar wat leren...
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Kira »

yatagarasu wrote:Of de claim van Koen waarbij hij de claim van Femke omkeert voor zichzelf (is een beetje vreemd).
Dat vond ik nou typisch hem om zoiets te doen. Lekker gemakkelijk.

En NeeNee zou mijn hint waarschijnlijk wel door hebben gehad. Maar goed, ik geef wel een tweede hint. Euh... Ik heb iets roze?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by yatagarasu »

Met al dat roze en de mogelijkheid van meerdere familiars begin ik te denken dat er zo'n verdeling mogelijk is. 2/3/2 demons, 3/2/3 survivors, 4/4/5 exorcists. Nu zie ik natuurlijk nog andere mogelijkheden over het hoofd met meer exotische dingen waar ik niet kan opkomen. De mogelijkheid dat er meer dan 1 survivor meedoet wordt volgens mij steeds groter. Al dat roze dat opduikt vind ik nu niet bepaald geruststellend.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Koen »

yatagarasu wrote:Al dat roze dat opduikt vind ik nu niet bepaald geruststellend.
Ik ben ook al een talloor gaan pakken! :Fade-color
motivatiedip. help!

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by yatagarasu »

In de laatste ben ik mis. Het moet 2/3/2 demons, 3/2/1 survivors en 4/4/5 exorcists zijn. Eventueel kan 3 demons, 3 survivors en 3 exorcists ook. Die laatste zou wel lijp zijn :lol:
Image

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by yatagarasu »

Terug een error, deze is beter: 2/3/2/3 demons, 3/2/2/3 survivors en 4/4/5/3 exorcists. :tomato: :yawn:
Image

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Basti-B »

Tja, ik weet dat familiars een beetje verdacht zijn, maar ik kan er ook niks aan doen.
Daarnaast denk ik dat een wolf nooit zo'n risicovolle claim zou maken.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Kira »

MrXarnus zei dat hij roos haar heeft. Ik zei dat ik iets roze heb. Mis ik er nog eentje dan?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

The Donkey wrote:lol je loopt maar te zeiken dat ik er niets mee doe, maar ik ken de serie niet goed genoeg en tot deze post aan deed jij er ook geen flikker mee. Als je problemen hebt met het hints geven naar rollen had je dat moeten aangeven voor we het deden.
Helaas hebben sommige mensen het nogal druk met schoolwerk om 24/24 bezig te zijn. En ik oppose het rolehinte nniet, zolang er iets mee gedaan wordt en niet na het geven van alle hints er even gezegd wordt ok, no lynch dan maar (looking at you Kira)
The Donkey wrote: hints:
Donkey: "Ik ben lid van een tweeling" (dat ga ik natuurlijk niet zelf doen:P)
yata: "Ik zeg soms verzen op." (Aria, enige hit die ik krijg met wikia)
femke: "Ikzelf ben eerder een volger dan een leidersfiguur in de groep" (te random)
MrXarnus: "roos haar" (Shura Kirigakure, ik neem aan dat hij rood bedoelt? enige hit die ik krijg met de wikia)
koen: "ik ben dan weer eerder een leider dan een volger..." (te random, zoals yata zij vind ik het eigenlijk ook wel wat appart dat hij de hint van femke puur omdraait...)
basti-b: "Ik ben een familiar." (Kuro, is de enige die me goed lijkt binnen de eerste paar delen)
kolemijn: "Ik zou mijzelf omschrijven als een zorgzaam persoon." (Shiemi Moriyama? weer het enige wat ik op de wikia kan vinden...)
saki: "En ik ben van het vrouwelijke geslacht en heb verwarrende kennis over bepaalde zaken." (werkelijk geen flauw idee... er zijn niet super veel vrouwen en verwarrende kennis over zaken? dan zou ik dus verwachten dat ze veel rare weetjes heeft, maar daar kan ik geen personage bij vinden, hoogstens Shiemi Moriyama, omdat je niet veel wereld kennis heeft en ik neem aan dus wel weer kennis uit boeken heeft? maarja dat zou tegenstrijdig zijn met kolemijn (in wat ik dacht dat kolemijn zou zijn tenminste). wat zeggen jullie?)
Ik vind je uitleg bij sommige redelijk interessant, al heb ik wel mijn twijfels over je wiki skills :/

The Donkey wrote:verwarrend dat er zo veel personages alleen in de anime zaten en dit spel spelen zonder de serie te kennen blijkt een stuk moeilijker dan ik dacht... (nu is dat miss ook omdat niemand anders echt info geeft over wie zij denken dat deze claims zouden zijn:)
Bij mij weten is enkel Astaroth een anime only personage tijdens de eerste 3 volumes

yatagarasu wrote:Tja het hangt er dan vanaf wat Saki nu eigenlijk van plan is, moest er op Basti-B gestemd worden
Dan zou ik hoogst waarschijnlijk meegaan als ik niets anders op het oog heb.
yatagarasu wrote:*Survivor geratel*
Ik denk niet dat je moet gaan zoeken naar een verhouding met survivors. Hoogstens 1, als er 3zouden in zitten zoals in 1 van je voorstellen. Is het spel nu al gedaan en bij 2 zijn we er aan na de eerste nacht.. dus nee dank je

Kira wrote:En NeeNee zou mijn hint waarschijnlijk wel door hebben gehad. Maar goed, ik geef wel een tweede hint. Euh... Ik heb iets roze?
Hieruit maak ik op dat je hoogst waarschijnlijk Takara bent een personage dat in de eerste 3volumes totaal geen betekenis heeft en zelfs in de anime niet aan bod komt buiten de fillers.

Vandaar: Vote: Kira

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

Voeg daar deze post aan toe:
Kira wrote:Nu iedereen een tip heeft gegeven, kunnen we de dag maar beter afsluiten he?
Stem: Geen lynch
en ik ben set :3

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Kira »

Saki wrote:Hieruit maak ik op dat je hoogst waarschijnlijk Takara bent een personage dat in de eerste 3volumes totaal geen betekenis heeft en zelfs in de anime niet aan bod komt buiten de fillers.
Ik zei toch al dit...
Kira wrote:Eum, ik denk nu al een lange tijd na over een hint, maar ik vind echt helemaal niks. Mijn hint: over mijn personage vind Kira niet gemakkelijk een goede hint.
Zou mijn weerwolvenbuddie me niet hebben gewaarschuwd dat Takara totaal geen betekenis heeft in mdklj, vbdf? En is er nog iemand anders met de achternaam Nemu? Als ik weerwolf was, dan zou ik toch wel een hint geven die op meerdere (geloofwaardige) personages slaagt, zeker als The Donkey daar naar vraagt. Nu kan ik niet snel van personage switchen en zeggen 'Nee! Ik ben die andere gast met dezelfde achternaam!'. Nou ja, als jullie denken dat ik toch wel behoorlijk achterlijk ben, bewijs ik nu wel Saki's vermoedens... (Oh ja, die keer dat ik weerwolf was, kwam ik trouwens af met dat verhaal over die slet XD Maar zo achterlijk bleek het toch niet te zijn :p)
Saki wrote:Vandaar: Vote: Kira
Die stem is niet zo heel erg geldig ;)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by yatagarasu »

Pesoonlijk vind ik roze zowiezo een alarmbel, ik heb een vermoeden dat MrXarnus claim waarschijnlijk een safe claim is, aangezien er niet echt veel personages zijn die roze haar hebben ? Dat daargelaten.

@Saki Ik heb wel nog een argument nodig waarom Kira nu plots een dringender lynch is dan Basti-B, die jij daarjuist lynchable vond. Zoals iemand zei, zijn er ook wat minder goedaardige familiars en de meeste familiars worden zelfs kwaadaardig als de oproeper de controle verliest.

@Kira Je hebt wel het nadeel dat dat roze jou verdachter maakt

Dat er een link tussen de familiar en de oproeper in het spel zit is mogelijk. Maar hoe dat de verteller dat in het spel heeft verwerkt ?
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Kira »

yatagarasu wrote:@Saki Ik heb wel nog een argument nodig waarom Kira nu plots een dringender lynch is dan Basti-B, die jij daarjuist lynchable vond. Zoals iemand zei, zijn er ook wat minder goedaardige familiars en de meeste familiars worden zelfs kwaadaardig als de oproeper de controle verliest.
Mijn eerste hint was: op een anagram van mijn naam vind je verschillende gerechten.
Mijn tweede hint was: ik heb iets roze.

Saki had dus door dat ik Takara was, maar die is niet van essentieel belang in de eerste 3 delen. Vandaar dat hij mij niet vertrouwt.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Zou MrXarnus met zijn roos haar hint niet eerder Renzō Shima bedoelen? In plaats van Shura Kirigakure.
TheDonkey gaat sowieso voor Rin of Yukio Okumura. Kira voor Takara Nemu.

Basti zegt dat hij een familiar is, waarschijnlijk een van deze:
Nii-chan -> Shiemi Moriyama
Byakko -> Izumo Kamiki
Kuro -> Rin
Degene waarvan hij familiar is, zal sowieso ook in het spel zitten.

Yata: Shirō Fujimoto, Ryūji Suguro of Konekomaru Miwa (Renzō Shima zou ook kunnen, maar dan is er msischien al een dubbele claim).
Zou nog een slimme claim zijn als wolf, heb je nog genoeg keus om later eentje uit te kiezen.

Saki: ik denk ook dat hiermee waarschijnlijk Shiemi Moriyama wordt bedoelt

Blijft nog over: ikzelf, Koen, Femke.
Ik heb nog niet alle drie de eerste volumes gelezen, dus hier kunnen wel wat foutjes in zitten.

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by yatagarasu »

Kira wrote:
yatagarasu wrote:
Saki had dus door dat ik Takara was, maar die is niet van essentieel belang in de eerste 3 delen. Vandaar dat hij mij niet vertrouwt.
Ja, ok, dat die niet echt veel uitvoert klopt wel, maar wat mij betreft zijn er wel andere claims die meer rammelen.

Vote: No lynch
Image

Post Reply