Weerwolven 6: Blue Exorcist (Game over)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

Ik zie eerder Shiro in het spel dan Igor, en Igor dan als badguy eigelijk want van Satan zelf hebben we atm nog niet al te veel gezien

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

Saki wrote:Ik heb het niet specifiek op jouw alleen hoor Donkey ;)

Ik kan iig al mensen van mijn verdachten lijstje schrappen
hehe het is cool, maar blijf het wel als verdacht zien aangezien het niet helemaal in je MO past:P ook dat je mensen van je verdachten lijst kan schrappen is wat voorbaarig imo. Ik bedoel hints zijn leuk en aardig, maar ik deel mensen dan alleen in op hoe verdacht ik ze vind. Ik vind in prenciepe iedereen verdacht, tenzij er echt goede "beweizen" (we zijn eigenlijk nooit 100% zeker van dingen in dit spel, maar zo zeker als we kunnen zijn:P) voor diegene zijn.

atm sta ik hier:

femke is nieuw en speelt als een beginneling, zoals koen zij kan die ook een dekmantel zijn, in de gaten houden dus. maar echt verdacht vind ik haar niet.
saki een ervaren speler die toch dingen anders zegt dat ik van hem zou verwachten. kan zijn dat ik er te veel in lees, maar voorlopig hou ik hem ook extra in de gaten. (ik heb ook zo het gevoel dat ik de enige ben die dit heeft, dus zal wel aan mij liggen:P)

hints:
Donkey: "Ik ben lid van een tweeling"
yata: "Ik zeg soms verzen op."
femke: "Ikzelf ben eerder een volger dan een leidersfiguur in de groep"
MrXarnus: "roos haar"
koen: "ik ben dan weer eerder een leider dan een volger..."

saki, basti-b, kolemijn en kira hebben geen hint gegeven. saki is de enige van die 4 die wel actief meedoet, dus waar blijft die hint?

voor de andere 3 laat ook even wat van je horen, als we van iedereen een hint hebben kunnen we kijken hoe we de dag afsluiten.

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Femke »

En ik versta nog altijd niet op welke manier ik als beginneling speel en dit bovendien kan overkomen als dekmantel? Behalve dan de vraagjes in het begin van het spel... Kvind het frustrerend, bah.

Ikzelf ben nu wel heel erg benieuwd naar de hints van de laatste 4 spelers.

En ikzelf vind tot nu toe niet echt iemand verdacht.
Dan misschien nog het meeste Koen. Ik vond het verbouwererend hoe snel hij mij als verdachte zag en anderen deze gedachte ook wist aan te spreken. Maarja, missschien neem ik het te persoonlijk :)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

^ das puur ervaring met eerdere spellen en dat is ook de rede waarom ik je weer noemde.
als je nieuw bent moet je dingen bij leren wat logisch is, maar de een pikt dingen sneller op dan de ander. Je van de domme houden is een manier om het er op te laten lijken dat je alles onwetend gedaan hebt en daarmee kan je rare acties verantwoorden. Dit heeft koen gebruikt toen hij voor het eerst meedeed en hij bleek wolf te zijn. vele andere deden hetzelfde maar waren gewoon een burger en er zat dus niets achter. Maar het is zeker mogenlijk dus vandaar. (niet dat je de laatste dagen (real life dagen) je echt als een beginner hebt gedragen ofzo, maar dingen blijven hangen. soms kan je iets wat iemand in dag 1 zij op dag 3 tegen hem/haar gebruiken:P)

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by yatagarasu »

Het eerste wat mij opvalt, en wat donkey ook gezien heeft, is dat Saki geen rol geclaimed heeft tot nu toe. Er zijn nog andere mensen die nog niks gedaan hebben.

Het tweede dat mij opvalt is dat iedereen er vanuit lijkt te gaan dat de lijst die Femke even geleden gegeven heeft compleet is ? Ik zie hier nergens dat er ook familiars zouden kunnen aanwezig zijn ? Er zijn gelijk ook mensen die zich koest houden tot nu toe.

En als Mephisto aanwezig is dan zou het wel eens een survivor kunnen zijn. Als ik de anime bekijk dan doet die gast de hele tijd nogal dodgy. En we mogen ook niet vergeten dat er in de anime ook lesser demons voorkomen zoals die goblins.

Als Amaimon aanwezig is dan heeft die misschien z'n goblin als special ability ofzo ? Misschien dat hij traps kan zetten ? Of misschien is er een speciale samenwerking met Mephisto als die er ook in zit.

En het enige dat ik van Satan gezien heb is dat die mensen kan possessen en de gehenna gate oproepen. Het zou kunnen dat die gate een special ability is.

En shiro en igor, het kan altijd. Wat ook kan is dat de bezeten shiro als karakter aanwezig is of misschien die gast die op vogels zat te schieten die gepossessed werd door een demon zonder naam.

Over mensen die nog praktisch niks gepost hebben kan ik natuurlijk niks zeggen. :lol: Er is gewoon niet genoeg info om op dit moment iets over hen te zeggen.
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Oké, ik ben nog altijd niet bijgelezen (deze week niet veel tijd gehad). Maar ga daar onmiddelijk eens aan beginnen en dan zal ik ook een hint posten.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by kolemijn »

Ik zou mijzelf omschrijven als een zorgzaam persoon.

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Basti-B »

Excuses dat ik al een tijdje niet heb gereageerd, druk met studie en volleybal enzo.
Mijn hint is: Ik ben een familiar.
Ja dat is verrassend, want ik heb dat nog niet bij iemand op het lijstje als mogelijke personages gezien.
Dit kan dus ook betekenen dat er nog een familiar is.

P.S. Ik zal volgende week niet of weinig aanwezig zijn. Ik ga namelijk voor serious request een wereldrecord poging doen: 90 uur volleyballen. Ik heb een mobiel met internet, maar ik kan niet garanderen dat ik regelmatig online ben.

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Femke »

Acha, dus toch familiars... Familiars horen bij een persoon, dus is er waarschijnlijk ook sprake van een bepaalde band tussen 2 personen.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Kira »

Zoals NeeNee al zei, heb ik maandag mijn laatste examens. Maar dat zijn toch maar chemie en godsdienst, dus ik heb nu al alles bijgelezen.

Er is iemand die ik verdacht vind, maar zoals bij NeeNee in spel 4 heb ik geen idee hoe ik moet vertellen wat ik zo verdacht vind, dus ik hou nog even mijn mond tot ik het kan uitleggen.

Eum, ik denk nu al een lange tijd na over een hint, maar ik vind echt helemaal niks. Mijn hint: over mijn personage vind Kira niet gemakkelijk een goede hint.

Of anders: op een anagram van mijn naam vind je verschillende gerechten.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

In mijn lijstje staat wel degelijk een familiar...

En ik ben van het vrouwelijke geslacht en heb verwarrende kennis over bepaalde zaken.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Kira »

Nu iedereen een tip heeft gegeven, kunnen we de dag maar beter afsluiten he?

Stem: Geen lynch
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by The Donkey »

^mja jammer, maar idd.
zie niet echt duidelijke hints naar wolven verschijnen. ken ik de serie waarschijnlijk niet goed genoeg voor, maar denk dat iemand anders dan wel wat had gezecht.

dus ik ga mee met de no lynch, we zullen zien wat de nacht brengt:)

stem: no lynch

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Saki »

Als je toch no lynch gaat, wat is dan het nut om tips te geven over de personages?

Even lekker een schietroos tekenen op de hoofdpersonages ofzow >_>

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 6: Blue Exorcist (Dag 1)

Post by Basti-B »

Ik denk dat we zo niet veel verder komen, er zijn gewoon te veel goede personages mogelijk denk ik.
Stem: No Lynch

Post Reply