Weerwolven 5: Detective Conan (/)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

Koen hint duidelijk naar zijn gave.
Ik begon al te denken dat het niet opviel, "weerwolf" NeeNee's gedrag indachtig... :roll:
(sorry dat ik weer tegen jou ben in het geval dat je onschuldig bent )
Excuses aanvaard. Maar bon, daarmee komen we niet veel verder, ondanks dat je ergens naartoe wil :P

En om op je argument terug te komen. Klopt, lijkt niet voor de hand liggend, maar das Kira's keuze natuurlijk. In z'n uitleg geeft hij er een grappige wending aan die wel goed gevonden is. Ik zal m'n pm in het andere topic posten nadat ik vannacht gelynched word. Behalve als jullie me tijdens de dag al willen lynchen natuurlijk :roll:
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by NeeNee »

^ Mja, ik heb echt niet opgelet. Ik vond het wel raar dat je zo zeker was. :)

Het is natuurlijk mogelijk dat Koen een Naive (iedereen onschuldig) of Paranoid (iedereen schuldig) Cop is, of zelfs een Insane (schuldig is onschuldig en onschuldig is schuldig) of Random (willekeurig resultaat) Cop. Er zijn een paar manieren om daar achter te komen... Mr Xarnus lynchen is veruit de simpelste, maar dan moeten we wel zeker weten dat hij geen belangrijke rol heeft.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Kira »

STEMMENTELLING:
II MrXarnus (~Koen, ~The Donkey)
I Koen (~Kolemijn)

4 stemmen nodig voor een lynch.

En volgens mij denkt MrXarnus gewoon dat het nacht is? Ik stuur wel een PM.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by MrXarnus »

Ik zeg gewoon niks meer, alles wat ik zeg gebruiken jullie toch tegen mij, maakt niet uit wat.
Als Koen mij toch zo verdacht vindt, waarom wordt bijna niemand jou dan verdacht, de focus op mij leggen zodat niemand jou zou verdenken.
Stem:Koen

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

Bon, even de kaarten op tafel leggen. Ik heb genoeg hints gegeven dat mijn rol toch voor iedereen duidelijk is…

Ik ben Kogoro Mouri en ben ziener. Tijdens de eerste nacht heb ik dus MrX onderzocht en Kira wist me te vertellen dat hij een weerwolf is. Vandaar mijn ‘zekerheid’ omtrent MrX.

Het is niet echt slim de rol van ziener zomaar open en bloot toe te geven, maar aangezien jullie zodanig passief en sloom zijn, doe ik het toch maar. Als mijn vermoeden juist is, is NeeNee immers de tweede weerwolf en zij zal mij toch al doorzien hebben dus ben ik de volgende nacht toch in gevaar, of ik m’n rol nu openlijk toegeef of niet.

Ik zou zeggen, lynch MrX en je hebt het bewijs dat ik de waarheid spreek, en je mag me nadien lynchen als het niet zo is, maar bon, ik overleef toch de volgende nacht niet, dus veel gelynch zal er niet meer te doen zijn dan ;)

En ik onderstreep nogmaals – mijn testament als het ware – dat NeeNee echt wel superverdacht doet. Onthou het! :!: :!: :!:
motivatiedip. help!

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Hmm. Ik ging aanvankelijk mee met Kolemijn zijn redenering maar nu door Koen zijn laatste post ben ik terug aan het twijfelen.

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Basti-B »

Aangezien Koen zijn gave zo openlijk op tafel legt, geloof ik hem, want als MrX geen weerwolf is, dan is Koen direct onthuld.
Daarom:
Stem: MrXarnus

En als straks bevestigd is dat MrXarnus een weerwolf is, dan maakt dat Kolemijn verdacht.

Kortom ik denk dat deze keuze het meeste vaart in het spel houdt, en we er zo het snelst achter kunnen komen wie de weerwolven zijn.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Kira »

STEMMENTELLING:
III MrXarnus (~Koen, ~The Donkey, ~Basti-B)
II Koen (~Kolemijn, ~MrXarnus)

4 stemmen nodig voor een lynch.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by NeeNee »

Ik twijfel niet dat Koen de waarheid spreekt, ik twijfel alleen hoe betrouwbaar zijn rol is. Zoals ik eerder al vermeld heb, er zijn Zieners die alle onschuldigen als schuldig zien en alle schuldigen als onschuldig. Maar ik neem aan dat we dat risico dan maar moeten nemen. MrXarnus heeft geen speciale krachten geclaimd, dus...

Stem MrXarnus.

En Koen, als je toch al zo zeker bent, onderzoek deze Nacht alsjeblieft iemand anders. Ik ben geen Weerwolf en ik wil niet dat je een van je weinige beurten aan mij verspilt.

Niet dat ik verwacht dat je daarnaar zult luisteren.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by The Donkey »

mmm, dit word inderdaad wel interesant.

Ik wil graag een lynch zien omdat die spel zo goed als compleet stil ligt en ik niet een 2e dag zonder lynch zou willen (niet geschoten is altijd mis:P). als we deze kans laten schieten hebben de wolven een enorm voordeel. van de 8 mensen zijn waarschijnlijk 2 wolf, er vanuitgaande dat basti een survivor is betekend dat 5 burgers, daar is er al 1 van dood. Nu laat ons dat met 4 burgers, als we nu zonder lynch de nacht in gaan en ze er weer 1 pakken (wat ik wel waarschijnlijk vind eerlijk gezecht) hebben we 4 burgers tegen 2 wolven en een survivor, dan komt het allemaal op dag 3 aan of we als burgers uberhaupt nog kunnen winnen, dus zie ik liever nu een lynch met het risico dat het fout is.

en idd, als ik zo terug kijk naar mijn eigen posts is alles eigenlijk een voorgevoel... NN doet altijd haar eigen ding in dit spel en ze lijkt nu heel afwezig, dit kan een rol zijn die ze speelt maar dat gevoel heb ik niet (gaan we weer met dat gevoelXD). kolemijn vind ik altijd helder denken en heeft mensen snel door, nu is hij volgens mij nooit wolf geweest dus hij zou het goed verborgen kunnen houden door zijn normale routine te volgen omdat mensen naar hem luisteren. Ook hierbij heb ik dat gevoel niet echt (voorheen een beetje, maarja is nergens op gebaseerd). mrx heb ik al een tijdje niets van gehoort, kan zijn omdat hij wolf is en er nu stemmen zijn kant op gingen dat hij zich gedeist houd. maarja weinig over te zeggen tbh. basti laat helemaal niets los, hij heeft ook niet gereageerd op dat we hem als survivor zien en dat vind ik enigzins vreemd. ookal zou hij wel een wolf zijn is hij te inactief om een groot gevaar te vormen in de dag fases (afgezien van gaves draagt hij weinig bij in de dag en overtuigt dus ook niemand van zn mening). luke heb ik atm helemaal geen gevoel bij, maar het schuldige gevoel dat ik eerst had is weg...

natuurlijk weet ik van mezelf dat ik geen wolf ben (tenminste, het is toch niet mogenlijk om wolf te zijn zonder dit te weten? zou wel episch zijn:P).

en dat brengt ons bij de laatste speler koen, nu heb ik in mn vorige post al twijvels uitgesproken over hem en nu kolemijn ze ook heeft begin ik wat grotere vraagtekens bij hem te hebben... hij heeft een lange tijd terug een stem op mrx geplaatst en is sindsdien aan het pushen hem gelynch te krijgen. Nu kan dit zijn omdat hij idd een gave heeft die de schuld van mrx bevestigt, maar daar komt hij niet genoeg voor uit om daarin mee te gaan (koen, ik vraag je hierbij NIET om je eventuele gave bekend te maken, dat we daar niet ineens de mist mee in gaan:P) daar komt nog eens bij kijken dat ik na mn eerste rondje beschuldigingen (waarin ik mrx, luke en kolemijn noemde) zowel mrx als koen instemde (in zekere zin) met dat luke verdacht was. zodra ik op hem stem verdedigt hij zich (wat ik als dood normaal zie), maar ook koen is ineens verrast door mijn stem. Dit vind ik toch wel extreem vreemd...

Verder heb ik het gevoel dat NN opzetterlijk zich wat gedeist houd om haar mond niet voorbij te praten, ik geloof haar dat ze het druk heeft irl en ik weet zelf dat je dan heel erg moet op passen met snel iets posten. de truuk van het hypocoppen leek leuk te werken maar er is uiteindelijk niets uitgekomen, wel vind ik het opmerkelijk dat koen ook toen al mrx als schuldige aanwees. het kan zijn dat hij goed vooruit gepland heeft als wolf, of dat hij daadwerkelijk een ziener is.
wat mij eigenlijk het logischte lijkt is dat hij een "drunk cop" is, we hebben het al eens eerder gehad over verschillende ziener rollen en dit is natuurlijk het ideale personage om dit bij te gebruiken. dus voor die rede vind ik niet dat ik zomaar mee moet gaan met koen.

al met al is er dus voor iedereen wel wat te zeggen en zijn het basti en mrx die zich erg op de achtergrond houden. imo als we er dan naast zitten is het geen groot verlies omdat ze toch weinig bijdragen.

iemand die er voor voelt om toch meer over de rollen vrij te geven? miss dat we het lijstje van kolemijn kunnen nemen en dan zeggen of het klopt of niet? alhoewel... denk niet dat we daar veel verder mee komen... miss of je een gave hebt in het algemeen? mja, NN is hier het handigst mee en ik denk niet dat zij ons verder kan helpen.

ik weet niet waarom niemand hier nog naar gevraagt heeft maar ik ben de enige waar geen personage voor geraden is (of het nu goed of fout is). Ik heb iets te doen met Ran.

@kira: miss toch handig een deadline op te leggen, dit schiet namelijk compleet niet op... (woensdag avond 24.00u als ik mag voorstellen)

stem intrekken
stem basti-b


laat maar eens wat horen, je mag echt wel even wat meer inbreng hebben. zo niet kunnen we je er net zo goed uitgooien (of het nu met een lych is of door de spelleider).

lol, nog nooit zo veel van stem gewisselt in 1 dag...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

Nu kan dit zijn omdat hij idd een gave heeft die de schuld van mrx bevestigt, maar daar komt hij niet genoeg voor uit om daarin mee te gaan
Je volgt dit topic toch wel? Of enkel een ander waar ik geen weet van heb? :|
motivatiedip. help!

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

The Donkey wrote: @kira: miss toch handig een deadline op te leggen, dit schiet namelijk compleet niet op... (woensdag avond 24.00u als ik mag voorstellen)

stem intrekken
stem basti-b


laat maar eens wat horen, je mag echt wel even wat meer inbreng hebben. zo niet kunnen we je er net zo goed uitgooien (of het nu met een lych is of door de spelleider).

lol, nog nooit zo veel van stem gewisselt in 1 dag...
Als je constant van stem blijft veranderen schiet het inderdaad niet op. :wink:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by NeeNee »

The Donkey wrote: *zeer lange uitleg*

stem intrekken
stem basti-b


laat maar eens wat horen, je mag echt wel even wat meer inbreng hebben. zo niet kunnen we je er net zo goed uitgooien (of het nu met een lych is of door de spelleider).

lol, nog nooit zo veel van stem gewisselt in 1 dag...
Volg je het spel nog wel een beetje, The Donkey? Koen heeft een tijd geleden al openlijk verklaard dat hij Kogoro Mouri, de Ziener is, en ik heb eerder deze namiddag de laatste stem op MrXarnus uitgebracht. Je stem veranderen heeft nu dus geen zin meer, want de Dag is eigenlijk al voorbij; we wachten enkel nog op Kira.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by The Donkey »

wow, nee schijnbaar niet! heb alles wat op pagina 9 staat niet gelezen, de laatste post van kolemijn op pagina 8 is waarna ik die lange post schreef...
nja maakt me verdacht, maar het was echt een eerlijke fout. (volgende keer ff beter opletten, want ineens heeft bijna iedereen gepost op die 9e pagina en dat veranderd toch heel wat dingen!)

dat koen uitkomt voor zijn gave staat 2 posts boven die van mij dus dat was helemaal niet ver er voor (+ ik had die hele pagina dus niet gelezen...)
wat ik wel zij in die eerdere post was dat koen al lange tijd op mrx uit was en dat leek of op een slimme wolf of een cop (en de cop functie vertrouwde ik dus niet...)

enfin, mijn laatste stemweiziging was dus niet geldig (en zeer onnuttigXD), dus moet het nu nacht zijn right?
nja vond het toch ff nodig hierop te reageren.

btw kira heeft een virus, dus ik weet niet in hoeverre we de dag nu kunnen afsluiten...

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Basti-B »

Ja, toen ik je post las, vroeg ik me ook al af waar dit vandaan kwam, want ik had net een reactie verstuurd.

Post Reply