Weerwolven 5: Detective Conan (/)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by The Donkey »

klopt, als je mijn post lees dan kun je zien dat ik puur een stem uitbreng, omdat ik eerder die dag al de verklaring had gegeven en zou wachten op de reacties van de andere spelers.

anyways ik blijf bij luke voor het moment.

basti kan soms EXTREEM nalatig zijn, erg vervelend maar je doet er niets aan...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by NeeNee »

Koen wrote:
NeeNee wrote:Ik noemde haar vooral omdat ze op het prentje in de eerste post staat.
Het plaatje waarvan Kira gezegd heeft dat hij het volledig random gekozen heeft? Wel vreemd dat je dat als zo'n goede speler eventjes 'vergeet'...
Wat vergeet? Dat prentje herinnerde mij eraan dat zij ook een terugkerend personage is, dus ik zette haar er voor de volledigheid maar even bij.

Ik heb Sonoko toch ook vermeld, en zij staat niet op het prentje.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

The Donkey wrote:stem: luke

uitleg is eerder gegeven, heb jullie reactie afgewacht dus hierbij mijn stem;)
zou het zeer jammer vinden als we hier mee ophielden, dit zorgt er namelijk voor dat ik elke keer hier terug komen en dan de tijd neem voor de andere dingen op het forum. Zoals jullie deze zomer wel merkte vergeet ik het anders compleet, en vind het hier veel te leuk daarvoor:P
Jij bent wel redelijk speciaal he. :twisted:

Eerst zeg je dat je MrX het meest verdacht vindt, Kolemijn tweedes verdacht en dan pas mij. Enfin, mij vind je enkel verdacht omwille van een "gut-feeling".

Maar dan in je volgende post stem je op mij. Dat slaagt op niets. In het vorige spel ben ik ook zo aan mijn einde gekomen en was ik ook onschuldig. In elk spel ben ik al beschuldigd en/of gelyncht omwille van dezelfde onduidelijke of onlogische reden "hij doet een beetje raar". Op wat slaagt dat nu. Als je vind dat ik raar doe, moet je ook weten hoe ik ben wanneer ik normaal doe en zover ik weet ken ik hier niemand persoonlijk? :D

Trouwens, wat is die rare sfeer die rond mijn posts hangt?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

Eigenlijk heeft Luke wel een punt… Donkey vindt MrX het verdachtst, ik stem al op MrX, en in plaats van mij te volgen en ons dichter bij een lynch te brengen gaat hij op iemand anders stemmen die lager in zijn eigen rijtje van verdachten staat. Wil hij daarmee het spel wat ‘stilleggen’? Saki vond ik niet verdacht, maar met dergelijke zet maakt donkey zich natuurlijk redelijk verdacht… Ofwel stemt hij op z’n nummer één verdachte en maken we kans een maffia te lynchen deze dag, ofwel volgt hij z’n vreemde gut feeling door op z’n tweede/derde keus te stemmen en maakt hij zich wel erg verdacht…
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

NeeNee wrote:
Koen wrote:
NeeNee wrote:Ik noemde haar vooral omdat ze op het prentje in de eerste post staat.
Het plaatje waarvan Kira gezegd heeft dat hij het volledig random gekozen heeft? Wel vreemd dat je dat als zo'n goede speler eventjes 'vergeet'...
Wat vergeet?
Dat het prentje of wie erop staat niks te maken heeft met de keuzes die Kira maakte ivm de personages die meedoen... Uiteraard.

Ondanks je verduidelijkingen vind ik je vreemd spelen… meer dan wie ook ken jij mijn spelstijl omdat we in het vorige spel samen maffia waren en je mij toch wat geleid hebt om me te introduceren tot weerwolven. Dat net jij, als sterke speelster, nu niet doorhebt dat je mij moet volgen in m’n stemgedrag, maakt je gewoon verdacht in m’n ogen. Ofwel begrijp je waarom ik op MrX stem, ofwel wil je niet op hem stemmen omdat je ook maffia bent…

Voor de burgers: Ik leg nu gewoon m’n kaarten op tafel, zodat jullie het spel en hoe ik het lees beter kunnen inschatten als ik vannacht het hoekje word omgeholpen…

Mijn vernieuwde top van verdachten:
Mr. X - maffia
Miss NeeNee - met elke post verdachter
Donkey - ditto
Luke - zakt wat door z'n laatste post
... (rest blijft hetzelfde)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by NeeNee »

^ Niet kwaad worden, maar ik wist eigenlijk helemaal niet meer dat jij op MrXarnus gestemd had. Ik heb het de voorbije week echt ontzettend druk gehad (drie nieuwe cursussen begonnen, inschrijvingen, eerste lessen, locaties zoeken, etc.), en ik volg het spel op dit moment slechts heel oppervlakkig; vandaar dat ik alleen op persoonlijke aanvallen reageer.

Dit weekend ben ik ook nog bezig, maar ik beloof dat ik vanaf volgende week beter zal gaan opletten. ^^

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Basti-B »

Ik leef nog, en hou het ook wel bij, ik heb alleen niks toe te voegen, toen ik laatst wat wou zeggen echter, werkte mijn iphone niet mee, blijkbaar wil mijn mobiele browser niet dat ik iets post.
Ik moet zeggen dat ik Mr. xarnus ook wel verdacht vind, maar ik kan geen extra argumenten geven.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by The Donkey »

Huh?
Ben ik nou gek?
Zowel koen als mrx stemmen in met dat ze luke verdacht vinden, en dan is het raar dat ik er op stem?
Was dus net als NN vergeten dat er al eerder stemmen waren uitgebracht (vergeet niet dat ik pas gedurende deze dag fase ingestroomt ben). Luke vind ik verdacht door de manier van doen, net als kolemijn, dat kan niets zijn, dat kan betekenen dat ze wolven zijn... Mrx maakt zich actiever verdacht maar op een knullige manier, wat mij meer doet denken dat hij gwn onhandig bezig was. Dat koen er op deze manier op reageerd doet mij eigenlijk twijvelen aan zijn burger status... Maar atm hebben we 1 stem op mrx en 1 (van mij) op luke, hoezo leg ik daarmee het spel plat? Kan nog steeds een lynch voor mrx zonder mij behaalt worden.

Anyway ik zie mensen veel verdedigen maar weinig aanvallen, koen, neenee en ik maken beschuldigen en de rest houd zich er een beetje buiten...
stem intrekken
Als ik nu ineens de enige ben die hem verdacht genoeg vind om op te stemmen kan ik het wel laten. Atm neig ik naar koen, maar dat had ik voorheen compleet niet, dus dat lijkt me geen slimme zet (ben nu extreem moe, dus zal wel niet al te helder denken).

Koen, jij zegt ook mrx is verdacht, heb jij wel een echte rede afgezien van verdacht doen? Ik bedoel hij kan zich nu ook niet verdedigen en ik zou toch graag wat meer horen voor ik nu dan op hem stem.

Basti, miss kun je beter dan wel iets zeggen, nu speel je eigenlijk niet eens mee... En je hebt toch ook een pc/laptop? Dan kun je daar toch mee posten? (of had je niet voor zn domme mobiel keuze moeten gaan;P)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

The Donkey wrote:Koen, jij zegt ook mrx is verdacht, heb jij wel een echte rede afgezien van verdacht doen?
Uiteraard heb ik die.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

NeeNee wrote:^ Niet kwaad worden, maar ik wist eigenlijk helemaal niet meer dat jij op MrXarnus gestemd had. Ik heb het de voorbije week echt ontzettend druk gehad (drie nieuwe cursussen begonnen, inschrijvingen, eerste lessen, locaties zoeken, etc.), en ik volg het spel op dit moment slechts heel oppervlakkig; vandaar dat ik alleen op persoonlijke aanvallen reageer.

Dit weekend ben ik ook nog bezig, maar ik beloof dat ik vanaf volgende week beter zal gaan opletten. ^^
Oké, we hadden september beter geskipped om een nieuw spel te beginnen. Aug/sep zijn heel sloom qua activiteit, nog meer dan juli, en veel mensen zijn idd nog bezig met settlen in nieuw academiejaar.

Maar door ALSNOG niet te stemmen op MrX is het nu écht wel duidelijk dat jij Maffia Nr. 2 bent. Na het weekend ben ik er immers niet meer en kunnen jullie rustig verder je gangetje gaan nadat je mij gedurende de nacht gelynched hebt.

Donkey kwam immers veel te veel uit de lucht vallen om maffia te zijn.
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by The Donkey »

Als je er zo van overtuigt bent dat neenee hier vreemd doet waarom blijf je dan bij mrx?
stem mrxarus

Wil nu ook gwn een lynch zien

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

The Donkey wrote:Als je er zo van overtuigt bent dat neenee hier vreemd doet waarom blijf je dan bij mrx?
Omdat ik over MrX zekerheid heb, bij NeeNee zijn het gewoon sterke vermoedens...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by NeeNee »

Koen wrote: Maar door ALSNOG niet te stemmen op MrX is het nu écht wel duidelijk dat jij Maffia Nr. 2 bent. Na het weekend ben ik er immers niet meer en kunnen jullie rustig verder je gangetje gaan nadat je mij gedurende de nacht gelynched hebt.
Het is hier misschien nog niet helemaal duidelijk omdat we nog maar een paar spellen gespeeld hebben, maar de mensen die mijn speelstijl kennen van ASN zullen kunnen bevestigen dat ik nooit stem om te lynchen tenzij ik zeker van mijn zaak ben. Ik weet niet precies waarom jullie MrXarnus verdacht vinden en ik heb om dit moment ook even geen tijd om het grondig te bekijken, dus stem ik niet.

Als jij daar je conclusies uit wilt trekken, houd ik je niet tegen, maar ik zou denken dat je mij zo stilaan toch goed genoeg zou moeten kennen om te weten dat ik geen schaap ben. Dacht je echt dat ik op iemand zou stemmen gewoon omdat jij dat zegt? Welke van mijn posts hier geeft je de indruk dat ik mijn mening aanpas aan die van de rest? Ik vind het nu wel heel raar dat je mijn persoonlijkheid blijkbaar zo verkeerd inschat dat je denkt dat ik een blinde meeloper ben.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by Koen »

Het is net omdat ik je intelligentie en doorzicht hoog inschat dat ik enkel kan concluderen dat je maffia bent, anders zou je me volgen. Een schaap heb ik nooit in je gezien, een wolf dan weer wel. En geen in schapenvacht ;)
motivatiedip. help!

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (Dag 2)

Post by kolemijn »

Interessante ontwikkelingen hier :)
NeeNee speelt inderdaad niet echt als gewoonlijk. Kan inderdaad zijn omdat ze het druk heeft, maar dat betekent natuurlijk niet dat ze geen weerwolf is. Alhoewel ik denk dat ze dan wel wat voorzichtiger zou spelen moest dit het geval zijn.

Koen hint duidelijk naar zijn gave. Maar... Hij beweert de vader van Ran te zijn; de persoon die nooit doorheeft wie de moordenaar is en het alleen maar snapt als het onrechtstreeks door Conan wordt uitgelegd. Lijkt mij een vreemde rol om de Zienergave te hebben, nee? Anders zou ik Koen waarschijnlijk volgen, maar dit doet mij toch sterk twijfelen.

Donkey uit vage beschuldigingen. Sorry, maar 'Ik vindt dat ze raar doen' geldt voor mij niet echt als een reden om iemand te lynchen. En hij wil precies graag een lynch zien? Al heb ik wel het gevoel dat hij oprecht een bad guy wilt vinden, maar dit is datzelfde vage gevoel dat thedonkey gebruikt om zijn verdachten te bepalen, dus ja :P.

Luke lijkt mij niet echt verdacht ofzo, kan er niet veel van zeggen. Voor hem geldt misschien wel hetzelfde als voor degene hieronder.

En Basti, ja, voor het zelfde geld is hij maffia en zitten we elkaar hier mooi voor niets te beschuldigen... Op de achtergrond bljven is in het verleden toch al een techniek gebleven om in leven te blijven (hoewel dit meestal gewoon burgers waren toen denk ik). Hetzelfde geld eigenlijk voor MrXarnus... Buiten Koen zijn 'zekerheid' kan ik niet veel argumenten vinden.

Wat er op neer komt dat ik van bijna niemand echt zeker ben :?

Maar omdat Koen de enigste is waar ik een beetje een deftig argument heb om hem verdacht te vinden, wordt het hem (sorry dat ik weer tegen jou ben in het geval dat je onschuldig bent :? )
Stem: Koen
Dit is waarschijnlijk geen defenitieve stem, maar we zien wel, we moeten toch stillaan ergens naartoe.

Post Reply