Weerwolven 5: Detective Conan (/)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Weerwolven 5: Detective Conan (/)

Post by Kira »

Ik ging normaal gezien vandaag naar de kermis, maar dat is veranderd naar morgen. Het spel start dus onverwacht vandaag. Alle PM's zijn verstuurd.

Weerwolven 5 – Detective Conan

Image

De Detective Boys hebben zich weer eens goed in de nesten gewerkt. Voordat ze het beseffen, hebben de Detective Boys zich weer eens goed in de nesten gewerkt. In de verlaten snoepfabriek waar ze op zoek gaan naar (snoep)schatten, gebeuren namelijk rare dingen... Waarom liggen er overal lijken op de grond? En wie loopt hier toch overal rond? De zwartepakkenmannen?

Probeer te overleven tot de politie arriveert, Conan! Misschien lukt dit alleen als je mensen gaat lynchen in de hoop dat het de zwartepakkenmannen zijn? Maar pas op: niet alles is wat het lijkt!

Best wel lachen om zoiets te verzinnen :p

-----

Eventjes een mededeling voor toeschouwers, moesten die er zijn: gelieve zoals altijd niet in dit topic te posten tot het spel ten einde is gelopen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de gedode heidenen.

-----

Spelers:
-NeeNee
-Saki
-Kolemijn
-Koen
-Basti-B
-MrXarnus
-LukeVonPerrywinkle
-Yatagarasu

-----

Gestreden strijden:
Weerwolven 1 - Dragon Ball Maffia
Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist
Weerwolven 3 - Lupin III
Weerwolven 4 - One Piece

Omdat NeeNee dit spel natuurlijk beter kan uitleggen dan wie dan ook, raad ik aan voor Yatagarasu (als die het spel niet kent) de handleiding te raadplegen in Weerwolven 1.

-----

Regels van dit spel:
• 1. Alleen de verteller typt in cursief. Zijn/haar woord is wet, dus volg de instructies. (Vragen stellen mag, maar de verteller is niet verplicht om te antwoorden.)
• 2. Het is niet toegestaan om met andere spelers over het spel te praten buiten dit topic. Alleen als je een rol hebt waarbij je met je teamleden mag overleggen, mag je elkaar contacteren via PM. Dode spelers mogen niemand meer contacteren en ook niet posten in het topic. (Het overtreden van deze regel is zeer ernstig en zal in bijna alle gevallen leiden tot een mod-kill!)
• 3. Je mag geen posts wijzigen of verwijderen. Als je iets vergeten zeggen bent, post gewoon opnieuw (maar maak hier geen misbruik van, het is niet de bedoeling dat je 10 keer achter elkaar post).
• 4. Stemmen doe je door “Stem: <Naam speler>” in het topic te posten, in het vet. Zonder dit zal je stem niet geteld worden. Als je stem wilt intrekken, post “Stem intrekken” (ook in vet). Als je je stem wilt veranderen naar een andere speler, moet je eerst je stem intrekken en dan opnieuw stemmen.
• 5. Iedereen moet een kans krijgen zich te verdedigen als hij/zij beschuldigt word. Dit betekent dus dat als er genoeg stemmen voor een lynch is maar diegene zich nog niet heeft kunnen verdedigen, de lynch niet geldig is. Zodra diegene zich verdedigt heeft en/of aangeeft het op te geven, wordt de lynch alsnog uitgevoerd (mits er nog genoeg stemmen zijn). De verteller zal hierin beslissen en het is niet vastgezet hoeveel tijd het betreffende persoon krijgt zich te verdedigen, dus wacht er niet mee!
• 6. Zodra de benodigde meerderheid stemmen voor een lynch (of geen lynch) bereikt is, is de Dag afgelopen. Stop dan met posten en wacht op de verteller om de Dag te beëindigen.
• 7. Om een nacht/dag-actie door te voeren, moet je de spelleider een PM sturen. Hierin moet je zeggen wat je doet en wie je doelwit is. Als je er voor kiest geen nacht/dag-actie uit te voeren in de betreffende nacht word je ook geacht dit door te geven via PM.
• 8. Als de leider van een team Weerwolven tijdelijk niet beschikbaar is, mag één van de andere leden een naam opsturen. Alleen de naam van de hoogste in rang wordt geteld (een rang wordt toegekend in het begin van het spel).
• 9. Nachten duren maximum 48 uur. Als ik tegen dan geen Nachtactie ontvangen heb, ben je je beurt kwijt, dus wacht niet te lang.
• 10. Dagen zijn in principe onbeperkt in tijdsduur, maar wanneer de activiteit te laag is, kan de verteller een tijdslimiet opleggen.
• 11. Het breken van deze regels kan ervoor zorgen dat je vervangen of uit het spel verwijderd wordt. Dat laatste kan ook gebeuren als een speler te lang inactief is.
• 12. PM's van de spelleider worden niet meegedeeld door middel van een screenshot of quotatie.

Mijn woord is dus eindelijk wet! :twisted: Ik wens jullie alleszins veel lynch-plezier! ^^
Last edited by Kira on Tue Oct 09, 2012 22:13, edited 5 times in total.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by Basti-B »

Nou laten we dan maar beginnen. Ik ken de serie niet, maar ik heb een korte uitleg gelezen.
Mogen de beste overleven.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by NeeNee »

Okee... welke rollen verwachten we dat er zoal in het spel zitten?

Nevermind, dat zijn waarschijnlijk gewoon die uit het prentje hierboven. Er zijn genoeg belangrijke personages voor alle spelers en nog wat overschot.

Nieuwe vraag: gaan we roleclaimen? Als iedereen alleen maar belangrijke rollen kan claimen (Kira zei dat hij bekende personages zou gebruiken) is de kans groot dat de Maffia per ongeluk dubbel claimt. Langst de andere kant, als er safe claims zijn heeft dit geen zin, en onze rollen onthullen is altijd een beetje een risico aangezien de Maffia onze krachten zou kunnen raden.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by Saki »

Ik denk inderdaad niet dat roleclaimen op dag 1 zo'n super goed idee is.

voor Maffia lijken me 2-3 zwarte pak mannen al dan niet met een godfather het meest logische

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by Koen »

Ik zou er niet vanuit gaan dat het plaatje representatief is voor de personages (want dan zie ik al geen slechteriken ;)). Als Kira zoals ik is, heeft ie z'n spel opgemaakt en nadien snel snel een leuk, representatief plaatje gezocht. En niet omgekeerd. Soit, dit geheel terzijde.

Met 8 deelnemers lijkt een maffia van 2-3 idd logisch... Dus bijna 25 à 30% kans om juist te zitten bij een gok...

Qua 'goede' personages denk ik aan Conan (Shinichi?), Mouri, de professor... Qua maffia zal het gewoon wat alcoholische zwatrepakkenmannen zijn zeker? En treden die niet altijd op in duo? Dan lijken 2 maffia me misschien meer voor de hand liggend dan 3?
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by Kira »

Koens kennen elkaar goed. :) Heb gewoon een prentje genomen waar geen tekst opstaat. Bovendien is het onbegonnen werk om een prentje te vinden met enkel en alleen die 8 personages, wat logisch is.

2 personen hebben hun PM nog niet gelezen, maar volgens Last Visited hebben ze allebei nog wel gelezen dat ik vandaag wou beginnen, dus dat komt wel goed.

Ik zal ook wat stenger zijn op het lange-tijd-niet-posten. Elke 2 dagen toch minstens 2 posts graag. (Tenzij je een reden hebt natuurlijk)

Oh, en de The Donkey-regel van dat de spelleider moet antwoorden op rol-gerelatineerde vragen is weggelaten. Maar ik wil wel antwoorden, als ik zin heb.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by NeeNee »

Koen wrote:Ik zou er niet vanuit gaan dat het plaatje representatief is voor de personages (want dan zie ik al geen slechteriken ;)). Als Kira zoals ik is, heeft ie z'n spel opgemaakt en nadien snel snel een leuk, representatief plaatje gezocht. En niet omgekeerd. Soit, dit geheel terzijde.
Ik zei dat meer met het oog op claims. Soms kun je Maffia te vinden door iedereen te laten rolclaimen en dan te zien wie met een zwakke rol afkomt, maar in dit geval zijn er zoveel belangrijke rollen (= die in het prentje daar) dat iedereen waarschijnlijk daaruit zal claimen.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by kolemijn »

Ik denk wel dat we kunnen aannemen dat het voornamelijk hoofdpersonages zijn, zoals Kira zelf al gezegd had. Maar zoals NeeNee al zei, daar zijn er wel redelijk wat van.
Ik ben alleen niet meer zo op de hoogte van de bad guys. Zijn er bij de zwartepakkenmannen personages die wat verder uitgewerkt zijn? Want gewoon een anonieme bad guy lijkt mij niet zo een logische rol.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by NeeNee »

^ Gin en Wodka zijn wellicht de belangrijkste. Ik weet niet welke slechteriken er verder nog in de films voorkomen... heeft iemand ze gezien?

Niet dat het nu zoveel uitmaakt.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by Kira »

@NeeNee: Alleen de laatste van de vijf eerste films gaat over de zwartepakkenmannen.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by Saki »

Mag een beetje random zijn zo, maar het is dag 1 en we zijn al met zo weinig


Vote: No Lynch

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by NeeNee »

Laat ons op zijn minst wachten tot iedereen gepost heeft...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by Koen »

aangezien we slechts vrijdagavond heel laat begonnen zijn zou ik zelfs tot maandag durven wachten, weekenddagen zijn nu niet echt de drukstbezochte... no lynch dan geef je de maffia al direct een voorsprong, dat lijkt me ook niet de bedoeling te zijn...
motivatiedip. help!

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik ken Conan totaal niet.

En ik ben zoals altijd voorstander van "No Lynch". Ik denk niet dat we ooit al eens van de eerste keer een maffialid hebben gedood...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 5: Detective Conan (DAG 1)

Post by The Donkey »

F*CK!
te laat! aw damn, basti had me nog gesmst en ben ik het alsnog vergeten...
njaa ik zal dan moeten passen voor dit rondje, volgende doe ik zeker weer mee!:D

veel sucses voor de spelers:)

Post Reply