Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Koen »

Dit is mijn eerste spel. :P Ik wist niet dat dit ook voor Basti zijn eerste spel was...?

Kan ook een weerwolf die diefgave hebben? Of zou dat vreemd/nutteloos zijn? Ik ben niet echt op de hoogte van alle mogelijke gaven of extra krachten.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by NeeNee »

^ Basti heeft al eens eerder meegespeeld, maar ik geloof dat hij toen de eerste Dag dood was of zo.

En Weerwolven kunnen in principe elke rol hebben. Maar waarom zou hij dan zo opeens zijn gave bekendmaken?

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Kira »

Stem: Basti-B

Nu dat er niet veel meer overblijven, denk ik dat Basti-B en NeeNee samen weerwolven zijn. Ik denk dat het niet zo vreemd is waarom ik dit denk?

@NeeNee: Als zowel Basti-B als jij weerwolven zijn, kan het evengoed dat hij gewoon geen Dief is en dus liegt.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by NeeNee »

^ Waarom zou hij dat doen terwijl ik niet in gevaar was?

Ik kan aannemen dat jullie Luke willen geloven, maar hij kan het ook mis hebben. Dit is de laatste Dag van het spel, als het nu fout is, is het afgelopen.

Welk concreet bewijs is er dat Basti liegt? Aangezien van het feit dat hij op Luke gestemd heeft? Want hij was echt niet de enige.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Kira »

Basti-B -> vindt iedereen maar wat verdacht
NeeNee -> jou vond ik al vanaf het begin verdacht
Saki -> hij lijkt me nu wel onschuldig
Koen -> hij spreekt iedereen tegen die nog leeft lijkt me xD
Kira -> mezelf vind ik natuurlijk niet zo verdacht
kolemijn -> geen idee

Eigenlijk als je het zo bekijkt kunnen NeeNee en Kolemijn ook nog wel samen maffia zijn. (Maar Kolemijn en Basti-B niet na dat Kolemijn-wordt-zonder-reden-bijna-gelynched-gedoe) Ik kan dus beter op NeeNee stemmen, want zij is het toch sowieso.

Stem intrekken
Stem: NeeNee


Ik zal 'morgen' nog wel zien wie er nog maffia is. Al verdedigt NeeNee Basti-B wel enorm hard... Ze had liever géén lynch dan een Bastilynch. Alhoewel dit eigenlijk wel de bedoeling kan zijn. Ze zou moeten weten dat als zij dood gaat, we Basti-B dan ook zullen doden. (En hij was sowieso al verdacht) Bovendien hield ze zich mooi schuil achter de discussie; het kon haar precies niet veel schelen wie er dood zou gaan? Dus misschien zijn Kolemijn en NeeNee wel samen maffia... Of misschien is dat wat ver gezocht xD (Want Kolemijn was de eerste die het opmerkte dat NeeNee niet stemde enzo)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by The Donkey »

Stemmentelling:

Basti-B: koen
NeeNee: kira

4 stemmen vereist voor een lynch.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by NeeNee »

^^ Wacht. Je gaat ervan uit dat ik Mafia ben omdat ik Basti verdedig, maar je denkt niet dat Basti Mafia is? Waarom zou ik hem dan verdedigen? En waarom zou hij mij onschuldig verklaren?

En als we wel samen Mafia zijn, waarom zou ik mijzelf dan zo verdacht maken door tegen zijn lynch in te gaan? Ik ben geen beginneling.

Interessant trouwens hoe je mijn vraag naar bewijs volkomen negeert. Vooral omdat jij de tweede verdachte op Luke's lijstje was.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Kira »

NeeNee wrote:^^ Wacht. Je gaat ervan uit dat ik Mafia ben omdat ik Basti verdedig, maar je denkt niet dat Basti Mafia is? Waarom zou ik hem dan verdedigen? En waarom zou hij mij onschuldig verklaren?

En als we wel samen Mafia zijn, waarom zou ik mijzelf dan zo verdacht maken door tegen zijn lynch in te gaan? Ik ben geen beginneling.
Ik zei toch dat ik dacht dat jullie samen maffia waren? Onderaan m'n post zei ik gewoon 'Stel dat jij en Kolemijn samen maffia zouden zijn', maar dat trok op niets... Ik ben van stem veranderd omdat ik van jou gewoon zekerder ben dan van Basti-B. Nu hopen dat er eindelijk iemand me geloofd...
NeeNee wrote:Interessant trouwens hoe je mijn vraag naar bewijs volkomen negeert. Vooral omdat jij de tweede verdachte op Luke's lijstje was.
Is het niet wat verdachter dat je m'n antwoord erop volkomen negeert? Ik heb nu echt al een paar keer hierop geantwoord.

Maar goed, even wat Basti-quotes:
Basti-B wrote:Ik vind Rooie Shanks dan het betrouwbaarst>>Luke
Basti-B wrote:Ik had al een keer een lijstje gemaakt hè.
De drie meest verdachte zijn Luke, Saki, en Britt.
Saki en Britt weet ik niet meer wat ik daarvan moet vinden.
Maar Luke is meest waarschijnlijk een weerwolf.
Dus dan toch maar weer mijn stem veranderen:
Stem intrekken
Stem: LukeVonPerrywinkle
Basti-B wrote:Het is niet dat ik jou verdenk Saki, maar dit vind ik toch wel erg vreemd.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by NeeNee »

^ Dat is vreemd, ik heb net de volledige thread nog eens doorgelezen en ik heb nergens een post van jou gezien waarin je uitlegde waarom je Basti verdacht vond. Kun je mij misschien eens een quote of een link bezorgen van al die keren dat je hier zogezegd al op geantwoord had?

Ik heb wel dit gevonden:
Kira wrote:Goed dan, anders zitten we toch weer vast.

Stem: LukeVonPerrywinkle
Kira wrote:Oké, dit heeft me genoeg overtuigd om m'n stem in te trekken.
Stem intrekken: LukeVonPerrywinkle

Maar omdat ik toch nog een lynch wil en ik hem echt wel verdacht vind:
Stem: Basti-B
Hopelijk zullen er nog 2 zijn die van stem veranderen...
Kira wrote:Toch maar op Luke stemmen dan?
Stem: LukeVonPerrywinkle

Nu hopen dat hij maffia is...
Zo consequent ben je zelf dus ook niet. Maar dat is wel het enige wat je tegen Basti hebt.

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Basti-B »

Even te verheldering. Dit is mijn tweede potje, maar mijn eerste als townie. Vorige keer was ik een weerwolf, en toen was ik de tweede dag dood ofzo.
Kira wrote: Maar goed, even wat Basti-quotes:
Basti-B wrote:Ik vind Rooie Shanks dan het betrouwbaarst>>Luke
Basti-B wrote:Ik had al een keer een lijstje gemaakt hè.
De drie meest verdachte zijn Luke, Saki, en Britt.
Saki en Britt weet ik niet meer wat ik daarvan moet vinden.
Maar Luke is meest waarschijnlijk een weerwolf.
Dus dan toch maar weer mijn stem veranderen:
Stem intrekken
Stem: LukeVonPerrywinkle
Basti-B wrote:Het is niet dat ik jou verdenk Saki, maar dit vind ik toch wel erg vreemd.
Leuke quotes, maar die eerste is helemaal uit zijn context gehaald. Ik vond luke namelijk de betrouwbaarste rol van die drie(Saki, Britt, Luke) hebben.
Alleen Britt en Saki, waren een soort van veilig gesteld, dus daardoor stemde ik op Luke.

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat ik vannacht niet vermoord ben, maar ik heb dus wel een nacht actie kunnen uitvoeren. Ik wou eerst Britt bestelen, maar ik ben blij dat ik toch voor Koen heb gekozen, anders was het voor niks geweest. Bij Koen kon ik makkelijk een sinaasappel stelen. Mijn eerste gedachte was de sinaasappel gaard van Nojiko, maar toen ik het lijstje terug keek zag ik dat Koen Sanji had geclaimed. Dit voorwerp past daar natuurlijk ook wel bij.

Ik baal trouwens ook ENORM dat Luke een townie was, dat zullen jullie natuurlijk nu of later wel begrijpen. RIP

Nog een theorie: wat nou als er maar één weerwolf is, maar daardoor wel moeilijker te achterhalen??

Oja en nog even een bijgewerkt lijstje met safeclaims, zodat ik niet steeds hoef terug te bladeren:
Basti-B = Nami
NeeNee = Vivi (in mijn ogen bevestigd)
LukeVonPerrywinkle = Rooie Shanks (dood)
Saki = Nojiko
Britt_ = PandaMan (dood)
Koen = Sanji (in mijn ogen bevestigd)
Kira = Carue
kolemijn = Luffy
Weertangel = Zoro (dood)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Kira »

NeeNee wrote:^ Dat is vreemd, ik heb net de volledige thread nog eens doorgelezen
En, was het leuk?
-------------------------------------------------------------------------
NeeNee wrote:en ik heb nergens een post van jou gezien waarin je uitlegde waarom je Basti verdacht vond. Kun je mij misschien eens een quote of een link bezorgen van al die keren dat je hier zogezegd al op geantwoord had?
Kira wrote:
Basti-B wrote:Het is niet dat ik jou verdenk Saki, maar dit vind ik toch wel erg vreemd.
Je springt nu echt van de hak op de tak. (Niet te geloven dat ik een spreekwoord gebruik :o)

En NeeNee, waarom vind je alles zo normaal wat Basti-B zegt? Er zit niet echt een logica in en ik zou van jou verwachten dat je erop in zou gaan...
Kira wrote:@Luke: Ik vroeg wie Basti-B nu het meest verdacht vond, omdat hij constant iemand anders als verdachte aanduid en even later weer zegt dat hij die dan niet verdenkt. Totaal geen onderonsje.
Kira wrote:Basti-B -> vindt iedereen maar wat verdacht
En waarschijnlijk nog een paar, maar ik heb er gewoon snel maar wat genomen...
-------------------------------------------------------------------------
NeeNee wrote:Ik heb wel dit gevonden:
Kira wrote:Goed dan, anders zitten we toch weer vast.

Stem: LukeVonPerrywinkle
Kira wrote:Oké, dit heeft me genoeg overtuigd om m'n stem in te trekken.
Stem intrekken: LukeVonPerrywinkle

Maar omdat ik toch nog een lynch wil en ik hem echt wel verdacht vind:
Stem: Basti-B
Hopelijk zullen er nog 2 zijn die van stem veranderen...
Kira wrote:Toch maar op Luke stemmen dan?
Stem: LukeVonPerrywinkle

Nu hopen dat hij maffia is...
Zo consequent ben je zelf dus ook niet. Maar dat is wel het enige wat je tegen Basti hebt.
Oh, dat vind je dan weer wel he? :wink:

Ik deed dat omdat jij dit zei:
NeeNee wrote:^ Maar als we vanavond niet stemmen, is het weer een Dag zonder lynch.
Ik wou toch maar een lynch hebben en dat zou niet lukken als ik op jou zou stemmen. Toen plots de dag langer begon te duren dan eerst gezegd, ben ik van stem veranderd, want Luke leek me onschuldig dus stemde ik liever op Basti-B. Toen viel het spel echt compleet stil en stemde ik toch maar op Luke omdat er anders toch niets zou gebeuren! Ik deed dit voor alle duidelijkheid omdat ik toch maar een lynch wou! Niet dat ik hem compleet onverdacht vond (Want anders zou ik natuurlijk niet stemmen), maar er waren andere die ik veel verdachter vond.
-------------------------------------------------------------------------
Basti-B wrote:Leuke quotes, maar die eerste is helemaal uit zijn context gehaald. Ik vond luke namelijk de betrouwbaarste rol van die drie(Saki, Britt, Luke) hebben.
Alleen Britt en Saki, waren een soort van veilig gesteld, dus daardoor stemde ik op Luke.
Sorry, ik had niet door dat je het zo bedoelde… Maar waarom zei je dat niet eerder?
-------------------------------------------------------------------------
Oh, en trouwens nog iets:
Saki en ik waren eerst burgers. Maar nu misschien niet meer. Stel: een van ons is nu wél maffia. Dan is de maffia dus met 3. 3/6 = 0,5 In dat geval was het spel dus al afgelopen en had de maffia gewonnen...

Saki en ik zijn het dus niet... Dan blijven deze personen nog over:
Basti-B (Nami)
NeeNee (Vivi)
Koen (Sanji)
Kolemijn (Luffy)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Koen »

Dus mochten er drie weerwolven zijn dan had donkey hen nu uitgeroepen tot winnaars? Zij moeten niet ‘den overschot’ afmaken? Dus sowieso minder dan drie? (2 of eventueel maar wel erg onwaarschijnlijk 1?)

Bon, NN heb ik altijd moeilijk kunnen inschatten. Ze is hier even bot en hard als op de rest van het forum lol, dus dat leek me in eerste instantie niet speciaal verdacht. voor de rest herinner ik me eigenlijk alleen haar aanvallen op donkey vanwege de spoilers. En aangezien haar duidelijke wensen vóór dit spel begon, leek/lijkt me dat oprecht. Natuurlijk kan ze ook de focus gelegd hebben op die spoilers om zichzelf voor de rest wat uit de wind te zetten. Of is dat vergezocht?

Kira haalt wel wat punten aan, maar is ook een goede speler (won hij vorige keer niet?) dus moet je extra opletten. Ik vind het verdacht dat hij eerst Basti stemt om dan onmiddellijk zijn stem in te trekken en voor NN te gaan. Dat lijkt me een schijnmaneuver… En als ik dan bedenk dat ik in m’n vorige post Basti en Kira nog als ‘koppeltje’ zag… Dan lijkt het mij veel waarschijnlijker dat Basti/Kira samenspannen dan Basti/NN eerlijk gezegd. Ik zie NN niet zo dom zijn om zo overduidelijk Basti te verdedigen.

Ik snap ook Basti’s rol niet goed (maar zoals gezegd ben ik niet goed met rollen). Oké, hij steelt een appelsien van ‘kok Sanji’, maar wat houdt dat in? Zolang hij mijn appelsien niet teruggeeft ga ik toch niet direct van stem veranderen, hoor. :P

Conclusie: Zowel bij de eventuele koppeltjes Basti/Kira als Basti/NN zit ik goed met Basti, dus speel ik het op veilig.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Koen »

Kira wrote:Koen -> hij spreekt iedereen tegen die nog leeft lijkt me xD
Ik heb gisteren echt gedacht dat er véél weerwolven waren, maar blijkbaar is dat dus niet mogelijk. Ik zie overal dingen achter en vertrouw eigenlijk enkel Saki, en telkens als ik dat neertokkel denk ik: zou ik dat wel durven zo openlijk durven zeggen, sebiet zit ik ook daar nog fout :)

Allez, die dag/nachtblunderverspreking van kolemijn vind ik echt één van de weinige ENORME aanwijzingen, maar niemand gaat daar op in. En dan denk ik: waarom wordt dat genegeerd, is het een complot? ma bon... :P
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Kira »

Koen wrote:Dus mochten er drie weerwolven zijn dan had donkey hen nu uitgeroepen tot winnaars? Zij moeten niet ‘den overschot’ afmaken? Dus sowieso minder dan drie? (2 of eventueel maar wel erg onwaarschijnlijk 1?)
De burgers zitten dan gewoon in de val. Die weerwolven gaan heus niet op zichzelf zetten en 's nachts kunnen ze gewoon verder blijven moorden. Het is dus overduidelijk dat de weerwolven winnen en het spel eindigt dan ook.
Koen wrote:Bon, NN heb ik altijd moeilijk kunnen inschatten. Ze is hier even bot en hard als op de rest van het forum lol, dus dat leek me in eerste instantie niet speciaal verdacht. voor de rest herinner ik me eigenlijk alleen haar aanvallen op donkey vanwege de spoilers. En aangezien haar duidelijke wensen vóór dit spel begon, leek/lijkt me dat oprecht. Natuurlijk kan ze ook de focus gelegd hebben op die spoilers om zichzelf voor de rest wat uit de wind te zetten. Of is dat vergezocht?
Ik vind dat NeeNee hard afwijkt van hoe ze anders is. Ze lijkt iemand helemaal anders. (Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen)

Maar dat van die spoilers vond ik opzich nog wel meevallen hoor. Ik zou het ook niet leuk vinden... (Ik ben al bij enorm veel dingen gespoild, echt hatelijk)
Koen wrote:Kira haalt wel wat punten aan, maar is ook een goede speler (won hij vorige keer niet?) dus moet je extra opletten. Ik vind het verdacht dat hij eerst Basti stemt om dan onmiddellijk zijn stem in te trekken en voor NN te gaan. Dat lijkt me een schijnmaneuver… En als ik dan bedenk dat ik in m’n vorige post Basti en Kira nog als ‘koppeltje’ zag… Dan lijkt het mij veel waarschijnlijker dat Basti/Kira samenspannen dan Basti/NN eerlijk gezegd. Ik zie NN niet zo dom zijn om zo overduidelijk Basti te verdedigen.
Ik ben gewoon zekerder van NeeNee dan van Basti-B, dus vandaar. Vandaag moeten we een goede lynch maken of we zijn eraan, dus ik ben deze keer niet van plan m'n stem te veranderen. Bovendien: als ik een weerwolf was, dan zou ik toch nooit twee keer eerst op Basti-B stemmen en dan snel m'n stem intrekken? Een weerwolf stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen...
Koen wrote:Ik snap ook Basti’s rol niet goed (maar zoals gezegd ben ik niet goed met rollen). Oké, hij steelt een appelsien van ‘kok Sanji’, maar wat houdt dat in? Zolang hij mijn appelsien niet teruggeeft ga ik toch niet direct van stem veranderen, hoor. :P
Een dief steelt altijd iets wat met het personage of rol te maken heeft.

En ik merkte net nog iets vreemds op:
Bij NeeNee vindt hij niets. NeeNee is in dat geval dus vanilla. => hij heeft iets gestolen wat te maken heeft haar rol
Bij Koen steelt hij een sinaasappel. Koen is in dat geval dus Sanji. => hij heeft iets gestolen wat te maken heeft met zijn personage

Moet het niet altijd te maken hebben met ofwel de rol ofwel het personage, of boeit dat niet en zoek ik te ver naar verdachte dingen?
Koen wrote:Conclusie: Zowel bij de eventuele koppeltjes Basti/Kira als Basti/NN zit ik goed met Basti, dus speel ik het op veilig.
Als ik samen met Basti-B maffia was, dan was hij dus in het begin van het spel het enige maffialid?

Maar om nog eens een vraagje te stellen: NeeNee, wie vind je eigenlijk wel verdacht? De enige die je ooit verdacht vond was Britt_/PandaMan als ik me niet vergis.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Basti-B »

Kira wrote:En ik merkte net nog iets vreemds op:
Bij NeeNee vindt hij niets. NeeNee is in dat geval dus vanilla. => hij heeft iets gestolen wat te maken heeft haar rol
Bij Koen steelt hij een sinaasappel. Koen is in dat geval dus Sanji. => hij heeft iets gestolen wat te maken heeft met zijn personage

Moet het niet altijd te maken hebben met ofwel de rol ofwel het personage, of boeit dat niet en zoek ik te ver naar verdachte dingen?
Volgens mij steel ik altijd iets wat te maken heeft met het personage, Bij NeeNee/Vivi viel er dus niks te stelen wat met haar personage te maken had.
Wat dat betreft, je zou wel verwachten dat je van Vivi haar wapen zou kunnen stelen, dat draaiding.

Wat mij verder nog op valt is dat de discussie deze dag vooral loopt tussen mij, Kira, NeeNee, en Koen. Saki en Kolemijn zijn al een hele tijd stil. Ik vind dat ze ook wel even wat mogen inbrengen, zinnig of niet zinnig, maar anders wordt het verdacht.

Post Reply