Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by The Donkey »

^ verkeerd gelezen excuses, vond het al zo vreemd omdat ik ook dacht dat je dat al gedaan had:P

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Saki »

ik ben weg voor 4 dagen nu, dus hopelijk eindigen jullie de dag goed
Mijn stem op Basti-B blijft

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Kira »

Oei, sorry xD

Stem intrekken
Stem: Basti-B
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by Basti-B »

Wel, dan feliciteer ik de weerwolfen! Want ik ben een townie, maar dat zien de andere townies niet omdat ze gezellig met de weerwolfen mee stemmen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by The Donkey »

kuch, zat weer eens niet op te letten :oops:

Lynch berijkt!
Image

De arme Nami word zomaar vermoord, ze heeft hard haar best gedaan zichzelf te beweizen en heeft ook nog vanalles proberen te stelen, maar de burgers vertrouwden haar niet.

Basti-B is nu dood en mag niet meer posten, nacht 3 gaat nu van start!

Basti-B - Nami - Townie - Thief
Weertangel - Roronoa Zoro - Vannilla Townie
NeeNee
LukeVonPerrywinkle - Red Haired Shanks - Vannilla Townie
Saki
Britt_ - Pandaman - Townie - Lie Detector
Koen
Kira
kolemijn

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by kolemijn »

Is het spel gedaan dan? Aangezien de Nacht blijkbaar niet begonnen is...

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by kolemijn »

Ow, blijkbaar wel, moet wat beter lezen :?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 3

Post by The Donkey »

De nacht is dan nu ook al weer om;)

Image
Na de laatste nacht blijken de wolven weer te hebben toegeslagen. Dit maal is Nojiko het slachttoffer geworden van hun moorden. Hiermee hebben de burgers geen meerderheid meer en is het spel afgelopen en winnen de wolven het spel!

Gefeliciteerd NeeNee en Koen!

Basti-B - Nami - Townie - Thief
Weertangel - Roronoa Zoro - Vannilla Townie
NeeNee
LukeVonPerrywinkle - Red Haired Shanks - Vannilla Townie
Saki - Nojiko - Restless Spirit & Bodyguard - Townie
Britt_ - Pandaman - Townie - Lie Detector
Koen
Kira
kolemijn


Ik post zo de rol PM's en de nacht acties.
Last edited by The Donkey on Mon May 28, 2012 20:36, edited 2 times in total.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by The Donkey »

Kolemijn

Jij bent Monkey D. Luffy

Townie : Je moet proberen de weerwolven uit te schakelen en je wint als alle weerwolven verslagen zijn (ongeacht of je nog leeft of niet).

Lynch-proof: Als je gedurende de dag fase word gelyncht gaat deze niet door en begint de nacht.
LukeVonPerrywinkle

Jij bent Red Haired Shanks

Vanilla-Townie: Je moet proberen de weerwolven uit te schakelen en je wint als alle weerwolven verslagen zijn (ongeacht of je nog leeft of niet). Ondanks dat je geen speciale gave hebt kun je nog een hoop inbrengen in het spel, dus zorg dat je goed mee praat.
Saki

Jij bent [blank]

Townie : Je moet proberen de weerwolven uit te schakelen en je wint als alle weerwolven verslagen zijn (ongeacht of je nog leeft of niet).

Bodyguard: Jij bent de bodyguard van Portgas D. Ace (Kira), als hij word gedood spring jij er voor om zijn plaats in te nemen.

Restless Spirit: Nadat je dood gaat krijg je de mogelijkheid om nog 1 maal te stemmen. Je mag niet meepraten, maar je mag wel eenmalig een stem plaatsen.
Weertangel

Jij bent Roronoa Zoro

Vanilla-Townie: Je moet proberen de weerwolven uit te schakelen en je wint als alle weerwolven verslagen zijn (ongeacht of je nog leeft of niet). Ondanks dat je geen speciale gave hebt kun je nog een hoop inbrengen in het spel, dus zorg dat je goed mee praat.
Kira

Jij bent [blank]

Townie : Je moet proberen de weerwolven uit te schakelen en je wint als alle weerwolven verslagen zijn (ongeacht of je nog leeft of niet).

(One-shot) Reviver: Je kan eenmalig iemand die eerder is gestorven terug brengen uit de dood. Dit persoon zal daarna weer verder kunnen spelen alsof er niets gebeurt is. (Dit kan je dus niet op jezelf gebruiken omdat je na je dood de gave niet meer kan gebruiken).
Britt_

Jij bent Panda Man

Townie : Je moet proberen de weerwolven uit te schakelen en je wint als alle weerwolven verslagen zijn (ongeacht of je nog leeft of niet).

Lie Detector: Je hebt de gave om een stukje tekst van iemand anders op de waarheid te laten controleren. Hier zijn natuurlijk wel de nodige voorwaarden aan verbonden! Je mag 1 keer per dag 1 stukje tekst laten checken. Als er in het stukje tekst een personage-claim staat word krijg je geen resultaat (dit geld niet voor als iemand een gave claimt!). Als de inhoud zowel de waarheid als een leugen bevat krijg je geen resultaat, dus kies goed met wat je laat checken. LET OP: dit is dus een gave die je gebruikt in de dag fase! In de nacht kan je hem niet gebruiken
Basti-B

Jij bent Nami

Townie : Je moet proberen de weerwolven uit te schakelen en je wint als alle weerwolven verslagen zijn (ongeacht of je nog leeft of niet).

Thief: Je kan elke nacht een voorwerp van iemand stelen, aan de hand van het voorwerp dat je vind kan je proberen af te leiden wie dat persoon is.
NeeNee

Jij bent Smoker

Mafia-Godfather: Je bent de leider van de weerwolven en mag dus elke nacht een moord uitvoeren. Zodra je sterft zal die gave over gaan naar de tweede in rang. Om te winnen moet je proberen alle burgers uit te schakelen, zodra de weerwolven een meerderheid hebben win je, ongeacht of je nog in leven bent.

Investigation Immunity: Als er onderzoek naar je gedaan word komt er geen resultaat uit.

Je mede weerwolf is Koen, praat met haar in het Navy HQ

Verder heb ik 2 veilige rollen voor jullie achter gehouden, dit zijn “Princess Vivi” en “Sanji”.
Koen

Jij bent Tashigi

Mafia Busdriver: Je kan elke nacht 2 mensen van plek verwisselen. Dat betekend dus dat alle actie die gericht zijn naar persoon A, die je verwisselt hebt met persoon B, naar persoon B gaan, maar ook andersom. Deze gave kan je met elke 2 levende spelers gebruiken, dus ook jezelf. Om te winnen moet je proberen alle burgers uit te schakelen, zodra de weerwolven een meerderheid hebben win je, ongeacht of je nog in leven bent.

Je mede weerwolf is NeeNee, praat met haar in het Navy HQ

Verder heb ik 2 veilige rollen voor jullie achter gehouden, dit zijn “Princess Vivi” en “Sanji”.

De nacht acties waren als volgt:
Nacht 1
koen switch koen met kolemijn
basti-b steelt van NeeNee (geblokeerd door investigation immunity)
neenee kill weertangel
Nacht 2
koen switch koen met saki
neenee kill britt
basti-b steelt van koen (dus saki vanwege de switch)
Het bericht dat Basti-B kreeg:
Je hoeft niet ver te zoeken en moeilijk was het ook niet, maar je hebt een sinaasappel weten te stelen!
Nacht 3
neenee kill kolemijn
koen switch kira met kolemijn


Als het goed is is nu alles bekend, Saki en Kira hebben een nieuwe rol gekregen ivm met spoilers. Saki kreeg Nojiko en Kira kreeg Carue en verloor zijn reviver gave omdat ik hiermee hun rollen zo goed als bevestigt had.

het oorspronkelijke spel dat ik had bedacht bevatte flink wat meer gaves en een 2e mafia groep! maarja daar hadden we dus veel te weinig mensen voor:(



laat maar horen wat jullie er van vonden, het had imo niet echt veel slechter kunnen lopen, maarja het is niet anders:S

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Koen »

Een wonder dat we gewonnen hebben aangezien je maar liefst drie townies clearde :) Maar bon, met de tactische hulp van NeeNee is het toch maar mooi gelukt. Eerste spel winnen... Voor m'n statistieken retire ik nu best, zeker? ;)

Bedankt donkey voor de organisatie, en bedankt medespelers voor het fijne toeven in jullie gezelschap!
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by The Donkey »

Persoonlijk vond ik het grappig dat jullie in het begin door hadden dat NeeNee wat vreemd deed, maar het wel redelijk snel lieten varen. Nu wist NeeNee dit ook al snel aan te passen en was er weinig apparts meer te merken:P Vind het jammer dat de gaves niet meer benut waren, maar das niet altijd even goed te voorspellen:P Ik vond het echt super vervelend dat ik z'n grote spoiler fout heb gemaakt en raad het mensen dan ook af om voortaan nog een spoiler vrij spel te houden (fouten word VEEL TE makkelijk gemaakt en je moet met VEEL TE veel dingen rekening houden...). Was verder ook niet echt de beste periode voor mij om spel leider te zijn, maar denk ook niet dat ik het weer wil doen. Vond het allemaal veel te beroerd lopen en vind dat vervelend voor de spelers:S

@koen: technisch maar 2, maar de 3 lag er dik boven op iddXD Geen dank, blij dat je het toch leuk vond:)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Koen »

ik vond het idd leuk, helemaal niet te sneeeeel zoals ik vreesde (integendeel :P)

ook grappig dat ik nog altijd geen idee heb wie het echte personage is dat ik toebedeeld kreeg :|
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by The Donkey »

mmm vreemd, in Louge Town (vlak voor ze de grand line op gingen) zaten smoker en Tashigi achter de Straw Hat aan. Tashigi was dus de vrouwlijke helper van smoker die met zwaarden vecht (al doet ze volgens mij weinig aan vechten:P). En tjaa de vaart lag er compleet uit, maar dat was ook grotendeels mijn fout omdat ik steeds traag reageerde of dingen over het hoofd zag. Het begin was imo wel op tempo, maar het tijdstip waarop het druk werd lag nu anders dan voorheen. In eerdere potjes waren Saki en NeeNee altijd tot een uur of 1 actief en de rest viel met de avond steeds verder af, nu was het steeds tussen 9 en 10 druk (op de eerste dag fase dan:P).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by NeeNee »

Total win for the Mafia. 8)

Het komt maar zelden voor dat de Mafia geen leden verliest. Goed werk, Koen.

Sjans dat we die omwisseling gebruikt hebben op het einde, anders had Saki nog een keer mogen stemmen en dat had slecht kunnen aflopen voor ons. En kolemijn was dus Lynch-proof in plaats van Bulletproof (close enough).


EDIT:
Wacht, nu is Saki opeens dood? Maar dan hebben we toch helemaal niet gewonnen?

Donkey???

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Kira »

The Donkey wrote:Persoonlijk vond ik het grappig dat jullie in het begin door hadden dat NeeNee wat vreemd deed, maar het wel redelijk snel lieten varen.
Was er nog iemand buiten ik die NeeNee verdacht vond buiten ik? Ik zat maar de hele tijd te schreeuwen dat NeeNee verdacht was, maar ik had het gevoel dat er niemand luisterde xD
NeeNee wrote:EDIT:
Wacht, nu is Saki opeens dood? Maar dan hebben we toch helemaal niet gewonnen?

Donkey???
Volgens mij was Saki haar tweede gave ook kwijt, maar ik weet het niet zeker.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Post Reply