Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by The Donkey »

okey, hierbij de inschrijvingen voor het 4e weerwolven spel op mangaheuvel!
iedereen is welkom en natuurlijk hoop ik de mensen van het vorige spel weer terug te zien:D
Deze ronde heeft veel mensen nodig dus meld U allen aan!

Weerwolven 4 - One Piece

Image


Aan alle toeschouwers: gelieve niet te posten tijdens het spel, na het spel is er de mogenlijkheid na te praten en tevens zal ik een deadtopic opzetten waarin iedereen welkom is (link volgt later). het deadtopic is voor de spelers die dood zijn en buitenstaanders, deze kunnen dan vrij discusseren over hoe het spel verloopt zonder dat de spelers het weten.

Spelers:
Basti-B
Weertangel
NeeNee
LukeVonPerrywinkle
Saki
Britt_
Koen
Kira
kolemijn


Ik heb de uitleg van het spel weg gelaten omdat we nu onze eigen spel weize beginnen te ontwikkelen en ik liever het spel persoonlijk aan nieuwkomers uitleg. wees dus niet bang om te vragen! als je toch wilt weten wat het nu inhoud kun je naar de eerdere rondes van hier kijken:

Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia
Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist
Weerwolven 3 - Lupin III


Regels van dit spel:

• 1/ Alleen de verteller typt in cursief. Zijn/haar woord is wet, dus volg de instructies. (Vragen stellen mag, maar de verteller is niet verplicht om te antwoorden.)
• 2/ Het is niet toegestaan om met andere spelers over het spel te praten buiten dit topic. Alleen als je een rol hebt waarbij je met je teamleden mag overleggen, mag je elkaar contacteren via PM. Dode spelers mogen niemand meer contacteren en ook niet posten in het topic. (het overtreden van deze regel is zeer ernstig en zal in bijna alle gevallen leiden tot een mod-kill!)
• 3/ Je mag geen posts wijzigen of verwijderen. Als je iets vergeten zeggen bent, post gewoon opnieuw (maar maak hier geen misbruik van, het is niet de bedoeling dat je 10 keer achter elkaar post).
• 4/ Stemmen doe je door “Stem: <Naam speler>” in het topic te posten, in het vet. Zonder dit zal je stem niet geteld worden. Als je stem wilt intrekken, post “Stem intrekken” (ook in vet). Als je je stem wilt veranderen naar een andere speler, moet je eerst je stem intrekken en dan opnieuw stemmen.
• 5/ Iedereen moet een kans krijgen zich te verdedigen als hij/zij beschuldigt word. Dit betekend dus dat als er genoeg stemmen voor een lynch is maar diegene zich nog niet heeft kunnen verdedigen de lynch niet geldig is. zodra diegene zich verdedigt heeft en/of aangeeft het op te geven word de lynch alsnog uitgevoerd (mits er nog genoeg stemmen zijn). De verteller zal hierin beslissen en het is niet vastgezet hoeveel tijd het betreffende persoon krijgt zich te verdedigen, dus wacht er niet mee!
• 6/ Zodra de benodigde meerderheid stemmen voor een lynch (of geen lynch) bereikt is, is de Dag afgelopen. Stop dan met posten en wacht op de verteller om de Dag te beëindigen.
• 7/ Om een nacht/dag actie door te voeren moet je de spelleider een PM sturen, hierin moet je zeggen wat je doet en wie je doelwit is. als je er voor kiest geen nacht/dag actie uit te voeren in de betreffende nacht word je ook geacht dit door te geven via PM.
• 8/ Als de leider van een team Weerwolven tijdelijk niet beschikbaar is, mag één van de andere leden een naam opsturen. Alleen de naam van de hoogste in rang wordt geteld (een rank wordt toegekend in het begin van het spel).
• 9/ Nachten duren max 48h. Als ik tegen dan geen Nachtactie ontvangen heb, ben je je beurt kwijt, dus wacht niet te lang.
• 10/ Dagen zijn in principe onbeperkt in tijdsduur, maar wanneer de activiteit te laag is, kan de verteller een tijdslimiet opleggen.
• 11/ Het breken van deze regels kan ervoor zorgen dat je vervangen of uit het spel verwijderd wordt. Dat laatste kan ook gebeuren als een speler te lang inactief is.
• 12/ PM's van de spelleider worden niet meegedeeld door middel van een screenshot of quotatie.
• 13/ Het opvragen van gaves bij de verteller is altijd mogenlijk en de verteller is verplicht deze te beschrijven. De gaves worden dan beschreven op de manier zoals de verteller ze in het huidige spel gebruikt of gebruikt zou hebben.
• 14/ Het via PM opvragen van informatie over de specefieke van een rol aan de verteller is ook toegestaan.
• 15/ Het is verboden om het weerwolventopic of het deadtopic openbaar te delen! weerwolven krijgen de link in hun rol PM doorgestuurd en dit word na afloop bekend gemaakt, het deadtopic word via PM gestuurd naar de overledene (en op aanvraag aan toeschouwers die mee willen praten:D)
• 16/ In het geval dat je voor meer dan 2 dagen niet online kan komen moet je dit van tevoren melden! een vakantie o.i.d. is prima zolang je dit meld. mocht het noodzakelijk zijn voor het spel kun je dan wel uit het spel gezet worden, maar we proberen er omheen te werken. Het niet melden van langere inactiviteit leid tot een mod-kill. We willen graag dat iedereen mee doet en daar zijn de rollen ook op gebaseerd, als er ineens iemand weg valt kunnen de krachten ongebalanceerd zijn!




One Piece info (en ja! schaam je als je dit nodig hebt, je hoort dit te kennen mensen;)):

http://onepiece.wikia.com/wiki/Main_Page
http://en.wikipedia.org/wiki/One_piece
vragen over het verhaal en/of personages mogen ook via PM aan de verteller worden gesteld (probeer dit verder zo veel mogenlijk buiten het topic te houden)

planning om te starten: Uitstellen tot na 2 april?


verder voor de schoolgaande mensjes onder ons, het is binnenkort (over een week of 3, maar toch) weer tijd voor de o zo leuke toetsweek... als er meerdere mensen zijn die het als een probleem zien om dan door te spelen en dit aangeven zal het spel een week (of iets wat dan handig uitkomt) stil worden gelegt om de mensen de ruimte te geven te leren.
Last edited by The Donkey on Mon May 28, 2012 20:21, edited 16 times in total.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by Weertangel »

Ik ben wel weer in voor een spel, en heb ook niets tegen wat experimentale rollen of zo, zolang het niet teveel verwarring zaait, want we kunnen het nu niet opzoeken als we het niet snappen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by The Donkey »

gaat niet om experimentele rollen, maar een experimentele spelvorm:P
de standaard dingen binnen het spel zijn er dan niet zeg maar:P
doe dat liever niet, omdat ik al een opzet klaar heb staan, maar daar heb ik veel mensen voor nodig...

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by Kira »

Van 20 maart tot 23 maart 4 examens. Het spel mag dan wel stilgelegd worden, toch weet ik nog niet of het wel zo slim is om mee te doen... (Heb nog heel wat werkjes)

Momenteel denk ik dat ik niet ga meedoen, sorry!
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by NeeNee »

Ik doe wel weer mee. :)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by The Donkey »

Kira wrote:Van 20 maart tot 23 maart 4 examens. Het spel mag dan wel stilgelegd worden, toch weet ik nog niet of het wel zo slim is om mee te doen... (Heb nog heel wat werkjes)

Momenteel denk ik dat ik niet ga meedoen, sorry!
aw jammer! ook niet dat je het rustig aan doet? niet te veel online of iets in die trant? heb de mensen namelijk echt nodig:P

@ NeeNee: ah leuk om jou ook weer terug in het spel te hebben:D

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik doe ook mee. Ik wil Zoro zijn.

...

Then it is settled, ik ben Roronoa Zoro.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by Saki »

Beam me up Scotty :new-alien:

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by The Donkey »

Saki wrote:Beam me up Scotty :new-alien:
skypia doet niet mee :cry:

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by Britt_ »

Ik wil wel meedoen.. Maar euhm.. Ik schaam me niet, ook al ga ik de One Piece wikia nodig hebben :roll: Gaat het ook rond een bepaalde periode/aflevering? Gezien ik gehoord heb dat One Piece geregeld nieuwe cahracters geïntroduceerd krijgt en werken rond een bepaalde verhallijn vind ik dus wel makkelijker dan ^-^

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by NeeNee »

Het zou over het begin moeten gaan, toch?

Heb je Koen al gecontacteerd? Als er geen spoilers waren, zou hij meedoen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by The Donkey »

ow sorry mensen, ik heb na flink aandringen van de mensen hier het spel gebaseerd op de eerste 15 delen ofzo (als je bij little garden bent zit je zoiezo goed). moet dit wel ff checken, is al weer weken geleden dat ik het schreef:P zal koen idd ff een PM sturen. en jah britt, het gaat dus over het begin, nu moet ik ff spieken over wat precies:P

EDIT: heeft niet echt een arc die ik volg, gaat puur om de personages:P en iedereen komt eerder voor dan deel 15, dus je moet goed zitten:)
wikia is een mogenlijkheid voor de mensen die de serie echt niet kennen en er zitten verder 0 spoilers in als je de NL versie volgt:)

EDIT2: okey ik heb dus op school te horen gekregen van basti dat hij het niet zag zitten in de toetsweek (nu is dat pas over 3 week, maar als we vrijdag starten is het mogenlijk dat we er last van krijgen) zelf zie ik daar compleet geen probleem in, maar ik ben dan ook niet een geweldige leerderXD kira lied weten examens te hebben en dat lijkt me zeker veel belangrijker dan dit. zijn er andere die er een pauze in willen? is namelijk miss handig dit anders van te voren vast te zetten zodat die mensen ongestrest kunnen leren:)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by Weertangel »

Ik heb niets van dat soort dingen nu(al meer dan 10 jaar geleden dat ik op school, zat :lol: ) maar vindt het helemaal niet erg als we met het spel pas na de toestsweken beginnen. heb het toch druk met games :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by Koen »

Het is hier momenteel erg hectisch en druk en kan dus niet beloven dat ik erg aanwezig zal zijn, maar als jullie me willen stel ik me kandidaat - zou niet mooi zijn me terug te trekken als donkey al die aanpassingen heeft doorgevoerd - ook al... sta ik ondertussen ook bij de NL OP alweer twee-drie volumes achter :shock:
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Inschrijvingen nu open!

Post by The Donkey »

Koen wrote:Het is hier momenteel erg hectisch en druk en kan dus niet beloven dat ik erg aanwezig zal zijn, maar als jullie me willen stel ik me kandidaat - zou niet mooi zijn me terug te trekken als donkey al die aanpassingen heeft doorgevoerd - ook al... sta ik ondertussen ook bij de NL OP alweer twee-drie volumes achter :shock:
^ volgens mij zit je dan alsnog goed:P
heb personages gebruikt die in deel 11 nieuw zijn geloof ik, daarna als het goed is niets meer:)

als ik dat zo hoor zijn er dus veel mensen erg druk de komende tijd. zullen we ronde 4 (One Piece) dan gwn uitstellen? mijn toetsweek (en dus ook die van basti) eindigt pas 2 april, persoonlijk vind ik dat best een lange tussen pauze:S wat zeggen jullie er van als ik one piece tot die tijd uitstel en voor de mensen die wel tijd hebben een korter spel maak? heb wat ideeën voor rare variaties in mn hoofd en zou het leuk vinden die te spelen. zou dan gaan om spellen met iets van 5 spelers en die duren dan dus ook een stuk korter (met een beetje geluk is het afgelopen voor 2 april en kan one piece er mooi achteraan sluiten). het is dan wel een spel zonder thema, dus je hebt geen personage of iets als dat en het verhaal bedenk ik dan gwn ter plekke:P mensen die dat leuk zou lijken? (dan graag ff reageren in het spelers gezocht topic ipv hier). of is er iemand anders die het wel ziet zitten een kort/klein spel tussendoor te doen?

Post Reply