Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Bart »

Kira wrote:
The Donkey wrote:Persoonlijk vond ik het grappig dat jullie in het begin door hadden dat NeeNee wat vreemd deed, maar het wel redelijk snel lieten varen.
Was er nog iemand buiten ik die NeeNee verdacht vond buiten ik? Ik zat maar de hele tijd te schreeuwen dat NeeNee verdacht was, maar ik had het gevoel dat er niemand luisterde xD
NeeNee wrote:EDIT:
Wacht, nu is Saki opeens dood? Maar dan hebben we toch helemaal niet gewonnen?

Donkey???
Volgens mij was Saki haar tweede gave ook kwijt, maar ik weet het niet zeker.
Je vergeet Saki's derde gave, Genderswap...
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Saki »

Ik lee smorgen/straks alles wel. Maar het spel is niet over

Ik mag stemmen in de dood!

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Saki »

Ik was up voor Neenee als wolf, die busdriver van Koen was nasty

en een bewijs dat 2safe-claims voor de maffia overpowered is xD

Zeker in een kleine groep

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by NeeNee »

Saki wrote:Ik lee smorgen/straks alles wel. Maar het spel is niet over

Ik mag stemmen in de dood!
Dat zei ik dus ook...

Maar nu is het te laat.

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom jij nu opeens dood bent in plaats van Kira. Kira en kolemijn waren verwisseld, dus jouw bescherming had op kolemijn moeten werken. Daar diende die verwisseling ook voor, aangezien we geraden hadden dat jij een Bodyguard voor Kira was.

Saki wrote:Ik was up voor Neenee als wolf, die busdriver van Koen was nasty

en een bewijs dat 2safe-claims voor de maffia overpowered is xD

Zeker in een kleine groep
Dat dacht ik eerst ook, tot ik de rollen zag. Maar 2 Mafia voor 9 spelers is eigenlijk al vrij weinig, en met een Reviver en een Lynch-proof hadden jullie er zogezegd nog twee levens bij. En dan nog die extra stem en Britt's Lie Detector...

Al bij al denk ik dat het spel vrij gebalanceerd was. Jullie hadden gewoon pech dat kolemijn en jij net de laatste overlevenden waren, en dat Britt haar gave nooit gebruikt heeft (geen idee waarom trouwens). Anders hadden jullie gemakkelijk kunnen winnen.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Saki »

na de berekeningen gemaakt te hebben, was het onmogelijk voor het dorp om nog te winnen

aangezien ik maar stem mocht uitbrengen

Dus stel

Lynch: Neenee
nog 3spelers over
Moord: Kira
nog 2spelers over: 1goodguy en 1badguy
-> gelijkspel baddys winnen

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by NeeNee »

^ Klopt. Dat maakte niet uit dan.

Britt, waarom heb jij eigenlijk je gave niet gebruikt? Daarmee had je mij zo kunnen vinden.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Saki »

Hoe bedoel je?

Een karakter claim kwam als geen resultaat uit. Ik zie niet echt iets degelijk dat ze gebruikt zou kunnen hebben :/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by NeeNee »

^ Ik had toch gezegd dat ik Vanilla was? En dat Basti's onderzoek bewees dat ik geen Mafia was?

Zo moeilijk zou het niet geweest zijn om iets te vinden, lijkt mij.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Well played wolvies, well played.

Koen kon zich perfect verbergen achter zijn "het is mijn eerste spel" naïviteit dus dat kwam voor hem heel goed uit. Bij Neenee had ik ook nooit de indruk dat ze mafia was. Ze hadden safe calls, dat heeft ook wel geholpen.

Tbh, Ik had bij niemand echt de indruk dat ze mafia waren maar ik kon het spel niet zo goed volgen deze keer.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Kira »

NeeNee wrote:Ik snap trouwens nog steeds niet waarom jij nu opeens dood bent in plaats van Kira. Kira en kolemijn waren verwisseld, dus jouw bescherming had op kolemijn moeten werken. Daar diende die verwisseling ook voor, aangezien we geraden hadden dat jij een Bodyguard voor Kira was.
Tja, het hangt ervan af hoe je de functie 'busdriver' ziet. Zorgt hij ervoor dat alle spelers denken dat de ene de andere is en de andere de ene? Of worden de twee desbetreffende spelers letterlijk omgewisseld? (Oké, dat klinkt compleet hetzelfde xD Ik zal 't proberen uit te leggen)

a. De weerwolven proberen Kira te vermoorden, maar Saki springt er net op tijd voor en gaat zelf dood. (Want dat is wat bodyguards doen) Maar wat blijkt nu?! Kolemijn werd verwisselt met Kira! Saki heeft zijn leven opgeofferd voor Kolemijn in plaats van voor Kira! (Zeg het als ik iets over het hoofd heb gezien, want het lijkt wel zo...)

b. Kira en Kolemijn switchen zeg maar van leventje. De weerwolven doden Kolemijn (maar dus eigenlijk Kira) en Saki beschermt Kira (maar dus eigenlijk Kolemijn). Door dit gebeuren verliest Kira zijn leven.

Zelf zou ik als verteller gaan voor verhaaltje b (en dan zou Kira er dus aan zijn), maar The Donkey ziet een Busdriver dus anders...

Proficiat trouwens voor de weerwolven; jullie waren erg goed! ^^

EDIT: Volgens mij had The Donkey zich gewoon vergist, want in de PM van Koen staat duidelijk wat bij verhaaltje b hoort.
Mafia Busdriver: Je kan elke nacht 2 mensen van plek verwisselen. Dat betekend dus dat alle actie die gericht zijn naar persoon A, die je verwisselt hebt met persoon B, naar persoon B gaan, maar ook andersom. Deze gave kan je met elke 2 levende spelers gebruiken, dus ook jezelf. Om te winnen moet je proberen alle burgers uit te schakelen, zodra de weerwolven een meerderheid hebben win je, ongeacht of je nog in leven bent.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by NeeNee »

^ Maar in verhaaltje a is het ook kolemijn die beschermd wordt, en dus niet Kira. Dus in beide gevallen had Kira dood moeten zijn.

Jij ook goed gespeeld trouwens, Kira. Je was diegene die mij het beste doorhad... maar door Basti mijn 'bondgenoot' te maken had ik jullie toch te pakken gehad, ook al was ik zelf gelyncht.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Kira »

Maar ik probeerde duidelijk te maken dat Saki dan dénkt dat Kira wordt aangevallen en Saki beschermt hem dus, maar eigenlijk beschermde ze Kolemijn zonder het door te hebben (loze interpretatie, ik weet het xD). In het andere verhaaltje beschermt Saki wél de persoon die niet aangevallen wordt en blijft dus in leven.

Maar ik heb al gezegd dat The Donkey er toch niet zo over denkt (zie edit), dus laat maar hoor xD (Het was gewoon een vreemde theorie van mij :p)
NeeNee wrote:Jij ook goed gespeeld trouwens, Kira. Je was diegene die mij het beste doorhad... maar door Basti mijn 'bondgenoot' te maken had ik jullie toch te pakken gehad, ook al was ik zelf gelyncht.
Bedankt ^^ Al vind ik het echt stom dat ik op Basti-B heb gestemd... Ik zat nog zo te twijfelen!
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Koen »

LukeVonPerrywinkle wrote:Koen kon zich perfect verbergen achter zijn "het is mijn eerste spel" naïviteit dus dat kwam voor hem heel goed uit.
Dat was idd een leuk handigheidje... :)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by NeeNee »

Kira wrote:
NeeNee wrote:Jij ook goed gespeeld trouwens, Kira. Je was diegene die mij het beste doorhad... maar door Basti mijn 'bondgenoot' te maken had ik jullie toch te pakken gehad, ook al was ik zelf gelyncht.
Bedankt ^^ Al vind ik het echt stom dat ik op Basti-B heb gestemd... Ik zat nog zo te twijfelen!
Dat maakte niet uit. Als jij niet op hem gestemd had, had ik het zelf wel gedaan. :)

Maar ik vond het wel grappig hoe jullie mij opeens weer begonnen vertrouwen omdat ik niet stemde. XD (Eigenlijk was ik gewoon erg moe en had weinig tijd.)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Post by Kira »

NeeNee wrote:Dat maakte niet uit. Als jij niet op hem gestemd had, had ik het zelf wel gedaan. :)
Daar had ik ook al aan gedacht. Maar ik had dan toch nog 24 uur de tijd om ervoor te zorgen dat iemand z'n stem zou intrekken, nee?
Koen wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote:Koen kon zich perfect verbergen achter zijn "het is mijn eerste spel" naïviteit dus dat kwam voor hem heel goed uit.
Dat was idd een leuk handigheidje... :)
Buiten dat kwam je anders ook gewoon doodnormaal over als je kijkt naar dit spel en naar een ander topic. En op je redeneringen konden we natuurlijk nog niet afgaan...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Post Reply