Weerwolven 4 - One Piece: Afgelopen (De wolven winnen!)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Britt_ »

^Nou je zoekt het dan echt te ver hoor! en die "where's Wally" moet je meer zien als een soort van metafoor, en niet meteen iemand met dezelfde kleding ofzo. Jullie zoeke het allemaal gewoon veel te ver.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Kira »

Britt_ wrote:Aniways, Kira. Dat Saki een nieuwe rol heeft wil niet zeggen dat zijn onschuld bewezen is. Hij heeft mogelijk gewoon een nieuwe mafia-rol gekregen
Ik dacht dus eerst ook nog dat dat kon, maar The Donkey zei echt dat nu hij Saki en ik bevestigt heeft als Townies, hij mijn gave afneemt als compensatie.

(Of moest ik het voor mezelf houden dat The Donkey zei dat Saki townie is?)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

Kira wrote:
Britt_ wrote:Aniways, Kira. Dat Saki een nieuwe rol heeft wil niet zeggen dat zijn onschuld bewezen is. Hij heeft mogelijk gewoon een nieuwe mafia-rol gekregen
Ik dacht dus eerst ook nog dat dat kon, maar The Donkey zei echt dat nu hij Saki en ik bevestigt heeft als Townies, hij mijn gave afneemt als compensatie.

(Of moest ik het voor mezelf houden dat The Donkey zei dat Saki townie is?)
Ik kan totaal niet meer volgen (heb de voorbije dagen wel maar halvelings kunnen volgen wegens begrafenis).

Ik probeer te recapituleren... Donkey heeft de personages van Sakira (Kirasaki?) bevestigd, maar betekent dat ook dat zij good guys waren?! Want eigenlijk zeggen die personages me totaal niks (ook die van Saki niet die ik eigenlijk toch zou moeten kennen, volgens welke volumes OP ik al gelezen heb lol).

Kira zegt dan in bovenstaande post dat donkey hen bevestigd heeft als townies, maar dat vind ik dus echt nergens terug hoor. Ben drie pagina's terug gaan lezen (allez, overlopen :P ) Het enige wat ik terugvind is:
The Donkey wrote: Het betreft hier "Saki" en "kira", ze krijgen een ander personage en mogenlijk een andere rol/gave.
Niks over townies met andere woorden... Of mis ik ergens een post van donkey?

Is het ook mogelijk/gebruikelijk dat één van hen nu nog geswitched zou zijn van kamp? Dat ze voorheen townies waren maar nu maffia? Of omgekeerd? want andere 'rol' kan wel heel ruim geïnterpreteerd worden als je begint na te denken pff... ik ga dus nu efkes stoppen met nadenken :P
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Kira »

-The Donkey gaf Saki en mij een andere rol.
-The Donkey zag in dat hij dus eigenlijk had verraden dat wij twee geen maffialeden zijn. (Wat eigenlijk niet zo is, het zou kunnen dat dit zijn schuilrol was!)
-The Donkey stuurt een PM naar mij waarin hij m'n gave afneemt. Hierin zei hij letterlijk: ''Jij en saki zijn nu eigenlijk door mij bevestigt als townies''.
Koen wrote:Is het ook mogelijk/gebruikelijk dat één van hen nu nog geswitched zou zijn van kamp? Dat ze voorheen townies waren maar nu maffia? Of omgekeerd? want andere 'rol' kan wel heel ruim geïnterpreteerd worden als je begint na te denken pff... ik ga dus nu efkes stoppen met nadenken :P
Dat zou kunnen ja. Maar in dat geval zou hij m'n gave niet hebben afgenomen...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Basti-B »

Het schiet niet echt op hè!!
Om er een beetje de vaart in te houden zal ik mijn verdachten vertellen en een stem uitbrengen. Stel dat jullie het hier niet mee eens zijn, overtuig me dan van jullie onschuld.

Ik heb twee verdachten, maar er zijn ook mensen die niet zoveel zeggen, die vind ik niet direct verdacht, maar zouden natuurlijk net zo goed een weerwolf kunnen zijn.
- Koen, heeft een lijstje gemaakt met claims, maar daar was geen touw aan vast te knopen, misschien geen sterke beschuldiging, maar ik vond het verdacht.
- Britt, geeft allerlei tips, maar we worden er allemaal niks duidelijker van. Misschien is het een idee als je gewoon je rol vertelt, want van de meeste is het nu toch al bekent. Als je echt een townie bent zou dat geen probleem moeten zijn.

Koen vind ik vooralsnog het verdachts, dus:
Stem: Koen

Nog iets, zouden Kira en Saki ook nieuwe tips kunnen geven??

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

Geen touw aan vast te knopen? Ik verzamelde enkel de quotes die de anderen gepost hadden in verband met hun rol. Dus daar zat geen tekst of ‘visie’ van mij tussen, he. En dat was op vraag van Britt dat ik dat deed, en nadien zei Saki dat dat niet mocht. Dus ja, geen idee of wat ik deed verdacht is, maar dit is nu eenmaal mijn eerste spel.

De enigen die ik niet verdacht vond waren Weertangel, en jij Basti. Maar als je nu zo’n vreemde redenering maakt rond mij, begin ik ook al aan jou te twijfelen :D denk niet dat ik goed ben in dit spel ;)

Want ik snap nog altijd niet wat ik moet denken van Saki en Kira. Kira haalt pm’s aan van donkey maar hoe moet je dat checken? En Saki postte hier als enige maar is sinds het voorval volledig van de aardbol verdwenen…?

En ja, beide zouden nieuwe tips rond hun nieuwe rollen mogen geven, maar pff, levert dat iets op? De deducties die ik maak van wie welk personage is levert mij allemaal ‘goede’ personages op, dus daarmee weet ik nog niks. Enkel de rol van Britt is me onduidelijk… Moet ik dan gewoon daarop stemmen? Maar kolemijn stemde op Britt en ik vond kolemijn érg verdacht…

En zie, zo wacht ik wederom nog even af… Tot iemand iets post… Maar niemand post nooit niks ni! :P
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Kira »

Basti-B wrote:Nog iets, zouden Kira en Saki ook nieuwe tips kunnen geven??
mjam mjam mjam
Koen wrote:Kira haalt pm’s aan van donkey maar hoe moet je dat checken?
Niet. Ik help mezelf er ook niet mee hoor... Ik zei gewoon dat Saki nu van mijn verdachtelijstje af is, omdat The Donkey zich had versproken. Aan jou om te geloven of het waar is.
Koen wrote:Tot iemand iets post… Maar niemand post nooit niks ni! :P
Dat zou dus betekenen dat iedereen iets post :wink:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

Niets zo leuk als een dubbele negatie, allez, hier is het eigenlijk een meervoudige negatie :drool:
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by The Donkey »

voor alle duidelijkheid, ik heb een fout gemaakt met de rol van kira en de rol die saki had heeft er een verband mee dat nog een flinke spoilers is, dus heb ik hun bijde nieuwe rollen gegeven. Ik heb het denk ik daarmee ook duidelijk gemaakt dat ze dus de waarheid sproken en dus townies waren. Nu ze een nieuw personage hebben kan er vanalles anders zijn, ze kunnen nu de townie, mafia of een third party zijn. Geen van dat het ik bevestigt dus ik weet niet kira bedoelt met die quote want daar had ik het over voor de rol weiziging.

verder een waarschuwing voor kira, het is verboden om Pm's van mij te quoten en dit kan ik dan ook niet erg op prijs stellen. Gebeurt het weer dan kan je ophouden met dit spel.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

Bon, als Kira en Saki townies waren, dan wil dat ook zeggen dat er onder de resterende vijf spelers hoogstwaarschijnlijk nog twee, misschien zelfs drie maffia zitten.

Van die vijf vond ik kolemijn (gedrag) en Britt (onduidelijk over personage) het verdachtst. Statistisch gezien is de kans dus enorm dat één van hen maffia is. Dat kolemijn op Britt stemt wijst er op dat ze vermoedelijk wel in het andere kamp zitten (wat m’n statistieken op 50/50 brengt). Omdat het spel wat traag vordert en ja, omdat een stem op Britt mij voordeliger uitkomt aangezien Basti op mij heeft gestemd, zal ik maar eens een muntje opgooien:

Stem: Britt

Voordeel: als ik hiermee een townie zou wegstemmen weet ik al op wie ik volgende keer moet stemmen...
motivatiedip. help!

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Britt_ »

Sheesh. Niemand? Echt niemand? Niemand die aan arme PandaMan dacht :cry:
U should all be ashamed of yourself met mijn laatste awesome tip over men personage!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Koen »

wtf, ik ben die moeten gaan googlen... :|
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by NeeNee »

Wie is PandaMan?

*googlet*

*googlet meer*

*dissecteert hoofdstuk 44*

Dàt?


Image

Je maakt toch een grapje? Of Donkey zit ons weer te kloten, want volgens de wiki wordt zijn naam pas voor het eerst genoemd in volume 22 en dan nog als een verborgen hint. We horen hem dus helemaal nog niet te kennen.

(Edit: Link vervangen.)
Last edited by NeeNee on Sun May 06, 2012 20:37, edited 1 time in total.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by The Donkey »

stemmentelling:

Britt: koen, kolemijn
Koen: basti-b

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 4 - One Piece: Dag 2

Post by Kira »

The Donkey wrote:verder een waarschuwing voor kira, het is verboden om Pm's van mij te quoten en dit kan ik dan ook niet erg op prijs stellen. Gebeurt het weer dan kan je ophouden met dit spel.
Sorry, ik dacht dat je gewoon geen hele quotes mocht geven.

En over PandaMan: The Donkey zou toch wel na foutje 1 de andere rollen eens nagecheckt hebben? Bovendien geeft hij geen antwoord op NeeNee's post. Zegt dat niet genoeg dan?

Stem: Britt_
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Post Reply