Weerwolven 3 - Lupin III: Game Over

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by Kira »

@.@ Dus we gaan niet rolclaimen? (Ben wel blij dat er nog iemand nu online is ^^ Anders erger ik me de hele dag dat niemand online is enzo :x)

Wat gaan we dan doen??
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by kolemijn »

Kira wrote:Rond de middag noem ik dat niet hoor... (Wie wordt er nu wakker om 03u28?)
Ik alleszins niet, ik was nog wakker gewoon. En ik moest hier in de voormiddag nog wat dingen regelen (de verwarming is kapot oa...). Daarmee dat ik het gewoon dan al gedaan heb in plaats van de enthousiastelingen onder jullie te moeten laten wachten, win-win dus!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by The Donkey »

geen flauw ideeXD
er zijn andere mogenlijkheden dan rolclaimen en om nu elke keer op die manier het spel "geforceerd" te laten beginnen vind ik niets.

miss kunnen we wat los krijgen door over de aflevering te praten?
heb al veel gehoort over het scooby-doo gehalte en persoonlijk vond ik het wel leuk, alleen wat kort en simpel... achja is maar 20 min he:P
vond het zo nou en dan ook wel wat appart worden met de vermomingen. Toen ze wouden ontsnappen en de dectectives naar binnen gingen, dacht ik eerst dat ze zich verkleed hadden als die mensen die ze oorspronkelijk speelden. en toen bleek het ineens omgekeerd, de detectives waren de oorspronkelijke rollen en lupin en zn crew waren de detectives... maarja wat verwarrend imo:P

miss kunnen we kijken welke rollen er goed en slecht zijn, kunnen we bepalen hoeveel weerwolven we hebben:)
er waren dus 10 personen in de aflevering (heb ik me laten vertellen tenminste) en aangezien we maar met 9 spelen is er 1 personage uit gekicked.
de personen aan boord waren (heb de namen geschreven zoals ik ze hoorde, zal vast niet goed zijn maar denk dat het wel duidelijk is wie ik bedoel;)):

Lupin
Goiamon
Jegen
Fujiko
Inspector zenegata
Kosuke Jundale
Philip Archer
Sherlock Holmes the 3rd
Lord Gabriël
de butler

meest logische rol om te schrappen zou de butler zijn imo, maar het komt denk ik meer aan op hun gaves.
wat denken jullie? welke gaves zitten er in het spel? persoonlijk denk ik wel dat er wat minder standaard rollen in zitten (hebben we het tenslotte over gehad:P)

@kira: idd, zit altijd lang te wachten in de namiddag, maar ben dan wel vanaf een uurtje of 4/5 tot minimaal 10 online:)
@kolemijn: word op prijs gesteld hoor:D

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by The Donkey »

wat is dit nu kira?!
ben je mooi online in de middag zeg je niets :puppydogeyes:

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by Kira »

Dat zijn volgens mij zowel de hoofdpersonen in de aflevering ja. Fujiko is er trouwens vandoor gegaan met de robijn. Misschijn is zij dan een overlever? (Bij deze aflevering past dat er toch wel bij?) Dan zijn de andere 5 burgers. Of is 5 burgers wat weinig?
kolemijn wrote:(de verwarming is kapot oa...)
Bij mij al de hele winter in mijn kamer. Totdat hij beneden ook kapot ging, dan plots wouden mijn ouders hem wel laten maken. Ik weet dus hoe het is :wink: (Geloof me, elke nacht bevroor ik zowat toen dat ding nog kapot was :? )
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by Kira »

The Donkey wrote:wat is dit nu kira?!
ben je mooi online in de middag zeg je niets :puppydogeyes:
Sorry, ik speelde een spel waarbij je robots moet afmaken en kaas moet verzamelen met behulp van magnetische krachten xD Maar ik ben gestopt, ik moet met m'n huiswerk verderdoen.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by The Donkey »

^ hehe begrijpelijk;) soms zit je te wachten tot iemand wat zegt, dan vind je iets leuks op internet en praat iedereen zonder jou:P

mmm, 5 spelers, 1 survivor en 3 wolven? klinkt niet zo gek als je het mij vraagt, maarja hangt wel erg af van welke krachten in het spel zijn. anders zou het namelijk zware overkill zijn bij de wolven:P verhouding moet iets van 1 op 3 of 1 op 5 zijn, 3 op 8 is wel heftig:P zeker als er nog een survivor in het spel zou zitten.
een ff zien of ik ze kan verdelen:P

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by The Donkey »

nee je moet wel gelijk hebben, de eerste 3 MOETEN wel weerwolf zijn, fujiko lijkt me dan erg onlogisch als 4e weerwolf dus denk idd survivor.
de 5 die dan volgens zijn duidelijk goed en dan blijven we er van uitgaan dat de butler geschapt is.

wat denkt de rest hiervan?

(voor de mensen die de aflevering niet gezien hebben, schiet eens op! we zijn al begonnen en het linkje was ruim op tijd beschikbaar;))

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik had in het vorige topic gezegd dat ik deze keer als een van de laatsten mijn rol zou claimen maar;
The Donkey wrote:geen flauw ideeXD
er zijn andere mogenlijkheden dan rolclaimen en om nu elke keer op die manier het spel "geforceerd" te laten beginnen vind ik niets.
Het rollclaimen is volgens mij wel de enige manier om toch een beetje inzicht te krijgen in wie mogelijk weerwolf is en wie niet. Anders is het helemaal gokken, zeker in het begin. Natuurlijk, als er een ziener in het spel is, kan die (tenzij die meteen vermoord wordt) na nacht 1 ook al zeggen wie waarschijnlijk wel en waarschijnlijk geen weerwolf is.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by SilverOwls »

Net ook deel 2 nog eens gezien. Kvind het maar een rare serie :P Lupin is dus de slechterik ofzo?
De tekenstijl vind ik wel leuk :)
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by The Donkey »

^ jah, het is een anti-held;) je kijkt zeg maar mee met de slechterikken die ze laten overkomen alsof ze goed zijn (terwijl die dus wel slechte dingen doen). Dexter werkt ook zo (keek jij dat nu ook?).

@LVP: mjaa is wel de meest directe manier, dat zeker. moet zeggen dat ik nog steeds niet iets heb kunnen bedenken om de boel aan de gang te krijgen zonder rolclaimen... afgezien van gaves gebruiken, maar denk niet dat we genoeg dag gaves hebben om er nu iets mee te kunnen:P

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by SilverOwls »

Ahn ahzo, :) Nee, Dexter moet ik nog eens bekijken.
Image

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by Basti-B »

Wat is de normale ver houding van weerwolfen en burgers? 50/50? Dan zouden er vier weerwolfen zijn. En de survivor hoorde toch bij geen van beide partijen? Heeft die dan ook extra gaven?

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by Britt_ »

Ik heb geen problemen met het niet role-claimen ;)
Ik ben daar toch nooit echt een fan van geweest dit in het begin al te doen, zoals iedereen dit al wel weet. Het vertellen van speciale krachten na een tijdje als deze het dorp kunnen helpen (of als een of andere weerwolf echt de drang voelt dit ook te doen, be my guest) vind ik dan wel weer een belangrijk iets.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 1

Post by The Donkey »

Basti-B wrote:Wat is de normale ver houding van weerwolfen en burgers? 50/50? Dan zouden er vier weerwolfen zijn. En de survivor hoorde toch bij geen van beide partijen? Heeft die dan ook extra gaven?
dat zij ik ja net:P 1 op 3 tot 1 op 5, ligt aan de grote van de groep en kracht van de rollen die gebruikt worden. dus in dit geval vermoeden we 3 wolven MAX (tenzij we een vigilante die elke nacht een kill kan maken hebben, dan zou het miss 4 kunnen zijn). een survivor hoort idd bij geen van bijde partijen en zijn doel is dan ook om simpelweg te overleven (al zal hij/zij meestal een kant kiezen). extra gaven kan iedereen hebben, het is niet veel voorkomend maar in preciepe kan je er zelfs meerdere hebben (naast je rol dus).

handige site voor de verschillende gaves is trouwens deze: site

@brit: idd, helemaal mee eens;)

Post Reply