Weerwolven 3 - Lupin III: Game Over

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Kira »

Sorry jongens, mijn vader trok het internet uit. Gelukkig staat mijn laatste post er wel.
Saki wrote:
The Donkey wrote:
Saki wrote:Waarom Weertangel niet geroleblocked is?

Omdat ik de block op me neus heb gekregen n.n
Serieus wtf bedoel je hiermee? Je begint nu wel erg hard te steigen op mn verdachten lijstje...
Is toch niet moeilijk, ik ben namelijk geroleblocked geweest deze nacht, dus mijn actie heeft niet veel uitgehaald :/
Nou ja, dat klinkt eigenlijk nog wel logisch xD
Weertangel wrote:AHA!!!! we hebben een weerwolf!!!! Basti-B!!
Ik had mijn personage niet vrijgegeven om te zien of een weerwolf zou proberen mijn personage te spelen, en het heeft vruchten afgeworpen!

Zie je nu nog maar eens te verdedigen tegen de ECHTE Philip Archer, namelijk ik!
En om mijn argument kracht bij te zetten, Stem: Basti-B
Nu weet ik niet op wie te stemmen xS Zou het niet compleet achterlijk zijn losjes te liegen over wie je bent? Dan lijkt het me logischer dat iemand zou doen alsof een lurker zijn eigen burgerrol heeft aangenomen, terwijl de lurker eigenlijk onschuldig is.

Maar Basti-B is dan weer een beginneling, dus het kan dat hij wel hij wel heeft gelogen. Alhoewel de andere weerwolven toch vast wel gezegd zouden hebben dat hij dit niet zou mogen doen. En ik vond Weertangel altijd al zo verdacht xS

Ik moet hier nog eens goed over nadenken. Want Basti-B zou even hard weerwolf kunnen zijn als Weertangel... Een van hen moet 'vandaag' alleszins worden gelynched, anders komen we nergens!

Ik kan trouwens ook een bijdrage leveren in dit spel...

@Kolemijn: Ik had trouwens op Weertangel gestemd. Nou ja, voorlopig.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by kolemijn »

Kira wrote: @Kolemijn: Ik had trouwens op Weertangel gestemd. Nou ja, voorlopig.
Sorry, had er overgekeken.


Officiële Telling Der Stemmen

Britt: Saki
Basti-B: The Donkey, Weertangel
Weertangel: Saki

5 stemmen vereist voor een lynch

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Kira »

Nu staat er 2x Saki, die tweede moet dus Kira zijn :wink:

Alhoewel...

Stem intrekken

Ik ga toch nog enorm veel twijfelen vanavond...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by kolemijn »

Jesus, sorry, ik ben een beetje moe vandaag :?


Officiële Telling Der Stemmen

Britt: Saki
Basti-B: The Donkey, Weertangel


5 stemmen vereist voor een lynch

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by The Donkey »

Kira wrote:Sorry jongens, mijn vader trok het internet uit. Gelukkig staat mijn laatste post er wel.
lols, met een reden of gwn om jou te pesten?:P
Nu weet ik niet op wie te stemmen xS Zou het niet compleet achterlijk zijn losjes te liegen over wie je bent? Dan lijkt het me logischer dat iemand zou doen alsof een lurker zijn eigen burgerrol heeft aangenomen, terwijl de lurker eigenlijk onschuldig is.

Maar Basti-B is dan weer een beginneling, dus het kan dat hij wel hij wel heeft gelogen. Alhoewel de andere weerwolven toch vast wel gezegd zouden hebben dat hij dit niet zou mogen doen. En ik vond Weertangel altijd al zo verdacht xS

Ik moet hier nog eens goed over nadenken. Want Basti-B zou even hard weerwolf kunnen zijn als Weertangel... Een van hen moet 'vandaag' alleszins worden gelynched, anders komen we nergens!
mja, het probleem wat we met dit spel hebben is dat er 10 rollen mogenlijk zijn (afgezien van de rollen die extreme bijrollen waren en absoluut niet in het spel zitten). van die 10 rollen zijn er 9 in gebruik en is de rol van LVP dood, daarnaast is pietel non-actief en dat laat ruimte voor 2 rollen om als wolf te claimen en 7 die actief in gebruik zijn. van die 7 rollen zijn er 3 die mafia zijn en dus niet helpen, dan hebben ik en silverowls al een rol geclaimed wat ons met slechts 2 rollen overlaat. de 2 rollen die we eerder over hadden erbij opgeteld geeft 4 mogenlijke rollen om te gebruiken als mafia. nu is 1 er van de butler die ZEER waarschijnlijk geschrapt is (en dus de 10e rol is), dus 3 rollen waar een wolf uit kan kiezen.

ROLF, wacht ff nu ben ik het zelf kwijtXD

10 rollen, 3 zijn mafia en dus niet bruikbaar, 2 zijn geclaimed (voor basti-b en weertangel aan) en 1 is zeer onwaarschijnlijk, dus er zijn 4 beschikbaar. van die 4 is alleen de rol van pietel echt veilig en dat is alleen zo lang hij niet online is en mits hij zelf geen wolf is. de kans dat basti-b het goed zou gokken is extreem klein en het lijkt me dan ook niet de beste zet... aan de andere kant heeft hij erg weinig ervaring en zou zn ondoordachte keuze best mogenlijk zijn als hij niet al te actieve mede wolven zou hebben.

aan de andere kant is wat weertangel doet makkelijker te doen als wolf, de confrontatie aangaan met een beginer is beter dan zonder rol te zitten... aan de andere kant vind ik het feit dat weertangel gunsmith is(/zou zijn) wel goed bij de rol passen.

mjaa nooit bij stil gestaan tot nu toe, maar rolclaimen had de wolven in no-time in een hoek kunnen drijvenXD doordat alle mogenlijke rollen bezet zijn hebben ze geen veilige fake rol, dus vallen ze snel door de mand... maarja had ik ff eerder moeten bedenkenXD

Ik kan trouwens ook een bijdrage leveren in dit spel...
dit vat ik op als dat je toegeeft een gave te hebben, nu heb je nog geen rol geclaimed EN de gave niet geclaimed. terwijl dat juist de manier is om wolven in het nauw te drijven... dus tjaa ik zou graag je rol willen weten (niet je gave, dat zou te veel bloot geven). verder vind ik het miss niet de beste actie om nu voor jou naar basti-b te switchen, ik bedoel weertangel heeft daar ook op gestemt en daar heb/had je twijvels bij. zelf denk ik niet dat weertangel een wolf is, maarja das meer mn gevoel:P (uiteindelijk moet je zelf uit zien te vissen wie je gaat geloven:P)

kolemijn heeft het maar zwaar vandaagXD na dagen rust te hebben gehad, gaat het nu ineens los:P

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Basti-B »

Weertangel wrote:AHA!!!! we hebben een weerwolf!!!! Basti-B!!
Ik had mijn personage niet vrijgegeven om te zien of een weerwolf zou proberen mijn personage te spelen, en het heeft vruchten afgeworpen!

Zie je nu nog maar eens te verdedigen tegen de ECHTE Philip Archer, namelijk ik!
En om mijn argument kracht bij te zetten, Stem: Basti-B
Hoezo ben ik dan een wolf??? Ik vind dat wel een hele simpele zet, van weertangel, als !WOLF! om toch een rol te kunnen claimen. Je zegt gewacht te hebben met het claimen van een rol om een wolf te betrappen. Maar juist als wolf zou ik nooit het risico genomen hebben om een personage te claimen. Jij (weertangel) wordt benauwd en probeert dan (zoals Donkey ook al zei) mij als beginner aan te vallen.
Alles wat je hebt gezegd tot nu toe, wordt gewoon aangenomen maar ik zie nergens nog een bewijs in.
Je beweert gunsmith te zijn en zou dan The Donkey onderzocht hebben, maar ook al zou The Donkey inderdaad geen wapen dragen, dan nog zegt dat niks. Want als je een weerwolf bent dan weet je automatisch wie de burgers zijn, dan hoef je alleen maar iemand uit te kiezen. The Donkey is dan een goede keus omdat de meesten hem wel vertrouwen.

ALS ik een weerwolf zou zijn zou ik, als beginneling wat het rolclaimen betreft raad aan mede weerwolfen hebben gevraagd aangezien de rest van de spelers allemaal wel ervaren zijn. Zij zouden het me wel hebben afgeraden. Dat laat zien dat ik dus onmogelijk in contact ben met andere weerwolfen en zelf dus ook geen weerwolf ben.

Ik ben de ECHTE Fillip Archer!!
Eerst vertrouwde ik je nog redelijk toen je zei dat je de gunsmith was, maar nu niet meer.
"en om mijn argumenten meer kracht bij te zetten":
stem: weertangel

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by The Donkey »

Basti-B wrote:
Weertangel wrote:AHA!!!! we hebben een weerwolf!!!! Basti-B!!
Ik had mijn personage niet vrijgegeven om te zien of een weerwolf zou proberen mijn personage te spelen, en het heeft vruchten afgeworpen!

Zie je nu nog maar eens te verdedigen tegen de ECHTE Philip Archer, namelijk ik!
En om mijn argument kracht bij te zetten, Stem: Basti-B
Hoezo ben ik dan een wolf??? Ik vind dat wel een hele simpele zet, van weertangel, als !WOLF! om toch een rol te kunnen claimen. Je zegt gewacht te hebben met het claimen van een rol om een wolf te betrappen. Maar juist als wolf zou ik nooit het risico genomen hebben om een personage te claimen. Jij (weertangel) wordt benauwd en probeert dan (zoals Donkey ook al zei) mij als beginner aan te vallen.
Alles wat je hebt gezegd tot nu toe, wordt gewoon aangenomen maar ik zie nergens nog een bewijs in.
Je beweert gunsmith te zijn en zou dan The Donkey onderzocht hebben, maar ook al zou The Donkey inderdaad geen wapen dragen, dan nog zegt dat niks. Want als je een weerwolf bent dan weet je automatisch wie de burgers zijn, dan hoef je alleen maar iemand uit te kiezen. The Donkey is dan een goede keus omdat de meesten hem wel vertrouwen.

ALS ik een weerwolf zou zijn zou ik, als beginneling wat het rolclaimen betreft raad aan mede weerwolfen hebben gevraagd aangezien de rest van de spelers allemaal wel ervaren zijn. Zij zouden het me wel hebben afgeraden. Dat laat zien dat ik dus onmogelijk in contact ben met andere weerwolfen en zelf dus ook geen weerwolf ben.

Ik ben de ECHTE Fillip Archer!!
Eerst vertrouwde ik je nog redelijk toen je zei dat je de gunsmith was, maar nu niet meer.
"en om mijn argumenten meer kracht bij te zetten":
stem: weertangel
episch, basti komt los:D
waarom jij een wolf zou zijn als weertangel dezelfde rol heeft? lijkt me logisch is dan 1 van jullie 2 (als dat niet zo is, zou 1 van jullie belachelijk dom doen nu en dat betwijvel ik dan ook tensterkste). dus tjaa hij gaat heus niet van zichzelf zeggen dat hij een weerwolf isXD het argument dat ik aanvoerde is idd een reden die er achter kan zitten, maar ik weet uit ervaring dat dit niet altijd het geval is, soms zijn weerwolven erg uit op gevaar en claimen als eerste een rol:P dan heeft de burger de positie om de strijd aan te gaan, dat als weerwolf doen zou normaal gezien niet erg logisch zijn, het is puur dat we nu maar 9 rollen hebben en alles bezet is... je hebt trouwens eerder zelf je volgende argument ontkracht, als hij wolf zou zijn zou hij idd weten wie er burger is, maar hij kan niet weten wie er een wapen draagt en wie niet! dus dan zou het een wilde gok naar mij zijn geweest (en dat is natuurlijk iets wat te verwachten is, dus ik let daar goed op. de rede dat ik zo zeker ben dat weertangel geen wolf is (njaa ben er helemaal niet zeker van eigenlijkXD) dan ook dat het geloofwaardig overkwam toen hij het pijlde bij mij). het niet in contact staan met mede wolven is iets dat onbedoelt zeker gebeurt, door inactiviteit van mede wolven kan je er soms alleen voor staan dus dat is zeker geen goede reden. ik vertrouwt door de meesten? afgezien van andere potjes, was ik verdacht #1 in het begin van deze dag, dus dat ik vertrouwt word klopt ook niet echt:P dat je nergens beweis ziet dat weertangel burger is, is heel logisch, het is namelijk BIJNA onmogenlijk iets te bewijzen binnen dit spel. stel je beweist iets aan mij en ik zeg dat hier, dan kan het nog steeds zijn dat we bijde liegen en ze ons niet geloven. zn groep kan ook met 3 mensen gedaan worden (ligt er aan wat handig is voor de wolven). dus tjaa, is niet echt mogenlijk dingen algemeen te beweizen, meer onder elkaar. doordat jij iets over mijn rol zegt dat waar is en wat niemand anders weet, kan ik bijv. bevestigen dat je gave echt is. maarja de rest weet dat dan natuurlijk niet zeker:P

al met al vond ik het wel een goede verdediging, zeker voor een beginnend speler. maar ik blijf voor nu bij mn punt, weertangel zn gave vind ik toch als echt overkomen, en tjaa ben wel iemand die meteen een kant kiest (ik wissel wel, maar hou er niet zo van in het midden te blijven:P). vind wel dat alle dingen te ontkrachten zijn... basti-b wil je trouwens zeggen dat jou rol philip Archer, geen gave heeft?

afgezien van de basti-b vs. weertangel kwestie, wil ik nog steeds graag rolclaims van andere horen. hoe langer je wacht hoe verdachter:P

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by The Donkey »

^ damn, zijn er mensen die die verhalen van mij ook lezen?
ben namelijk zelf niet erg geneigt zulke lappen tekst te lezen en nu schrijf ik ze zelfXD
moet die enter toets maar weer wat meer gaan gebruiken om het overzicht te houden:P

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Saki »

Goed idee van die enter-toets ^

Stem intrekken: Britt_
Stem: Basti-B



Het lijkt mij gewoon te duidelijk dat BB wolf is.

Tenzij BB en TD onder 1hoedje spelen en beide wolf zijn; de uitkomst van Weertangels gave kan TD nog niet zeker vrijstellen van het maffia zijn aangezien er 1tje is zonder geweer..

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by The Donkey »

TD? noem me dan liever donkey:P
had er trouwens nog niet eens zo naar gekeken:P kan natuurlijk ook nog weer...
mja denk toch wel dat basti een wolf is, maar aan de andere kant als ik verder ga kijken is verdachte #2 atm saki en tja als die meegaat in basti killen zou dat toch minder logisch zijn. nu vind ik basti wel duidelijker mafia dan saki maar toch, wie zou er anders mafia zijn? wat jullie?

ik heb zn vermoeden dat pietel gwn burger is en ik zit nu wat te twijvelen of saki, britt en kira niet samen een uber mafia zijn?:P
mja als dat het geval is gaat het toch niet echt lukken om hun te bevechten...


geen rolclaim trouwens saki? waarom als ik mag vragen?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by The Donkey »

oke het wel online gaan maar niet reageren hierop geeft voor mij de doorslag, ik blijf bij basti-b, stem allen!:)
mja we hebben nog wel ff voor de deadline, maar eerder de dag afronden is niet per se slecht ofzo:P

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Kira »

Yep, het is nu echt te duidelijk.

Stem: Basti-B
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Saki »

Goh Donkey, roleclaimen heeft idd voordelen voor het dorp aangezien de maffia maar amper safe-claims heeft.

Maar tegelijk kan je rol ook je gave verraden aan de maffia en voor sommigen is dat namelijk niet positief

Basti-B
Posts: 64
Joined: Fri Feb 03, 2012 23:14

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Basti-B »

Oke, Ik ben nog steeds van mening dat weertangel nog steeds een weerwolf is (verbazingwekkend^^).
Maar dit is mijn redenatie:
Weertangel is sowieso een wolf. Daarnaast heb ik sterke vermoedens dat saki daar ook een rol in mee speelt. Ik heb uit saki's mond nog geen enkele twijfel over weertangel gehoord. Ze zouden goed kunnen samenwerken, dat zie je aan die roleblock. Saki zegt dat weertangel niet geblockt is omdat hij zelf al geblockt is. Dit zou een slimme zet kunnen zijn om burger te lijken! Saki's laatste post bevestigd mijn vermoedens nog eens.
Als derde wolf zijn er heel veel kandidaten, waarvan pietel de minst waarschijnlijke*. silverowls, kira, en britt vind ik niet opvallend verdacht.
The Donkey beweert dat hij de survivor is, dat zou goed kunnen, maar wie zegt dat hij niet nu al de kant van de weerwolfen heeft gekozen. Voor hem komt dat erg goed uit want als ik er straks uit ga dan zijn er dus nog maar drie burgers, drie weerwolfen en een survivor. Daarna in de nacht vermoorden de weerwolfen nog iemand en dan zijn ze al in de MEERDERHEID.
*pietel kan dan wel in de eerste nacht niet online, zijn geweest, maar een nacht actie kan altijd. Hij kan ook gewoon elke keer offline inloggen. LETOP: hiermee zeg ik niet direct dat hij een weerwolf is!
basti-b wil je trouwens zeggen dat jou rol philip Archer, geen gave heeft?
Nee, dat zeg ik niet. Ik heb wel degelijk een gave, maar was niet van plan omdat hardop te zeggen vanwege het feit dat de weerwolfen ook meelezen. Maar in deze situatie lijkt me dat toch wel verstandig. Zoals je al vermoedde ben ik een cop, maar ook hier heeft kolemijn een leuke aanpassing op basis van het verhaal gemaakt. Aan gezien ik altijd dronken ben(ik doel dan op mijn personage ;P) zie ik de waarheid maar deels, waardoor ik een wolf ook wel kan aanzien voor een burger. Gelukkig niet andersom. Ik ben dus niet, zoals Weertangel beweerde, een gunsmith. Dat was waarom ik hem eerst ook wel vertrouwde.

Ik hoop hiermee duidelijk te maken, dat ik toch echt niet een weerwolf ben!
Ik zie jullie morgen weer!!

@The Donkey, kan je me even de tijd geven om een antwoord te geven! Ik ben niet zo ervaren als jou in het schrijven van lange reactiesXD

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Kira »

Saki wrote:de uitkomst van Weertangels gave kan TD nog niet zeker vrijstellen van het maffia zijn aangezien er 1tje is zonder geweer..
Wat voor een prutfunctie heeft Weerangel (verzonnen?)... Het klinkt alsmaar vreemder. Straks krijg ik nog spijt dat ik op Basti-B heb gestemd...

Wie heeft er eigenlijk allemaal een geweer en wie niet?
Basti-B wrote:Aan gezien ik altijd dronken ben(ik doel dan op mijn personage ;P) zie ik de waarheid maar deels, waardoor ik een wolf ook wel kan aanzien voor een burger. Gelukkig niet andersom.
Weet je ook welk maffialid je aanziet als burger? De godfather, de tweederangs of de derderangs? En wie onderzocht je in de eerste nacht eigenlijk? (Ervan uitgaant dat je niet liegt)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Post Reply