Weerwolven 3 - Lupin III: Game Over

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by Kira »

Sorry jongens, ik heb vandaag nul de botte gelezen hier...

Ik zal morgen alles bijlezen. Als ik dan niet meer leef, haat dan alle Franse schrijvers maar voor goed.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by Saki »

Eventjes hier plaatsen..
kolemijn wrote:Macho betekent dat beschermende nachtacties hebben geen effect hebben op de speler in kwestie.
Ik wist niet dat mafiascum plat was :?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by The Donkey »

^ wat saki hier ff herhaalt, verklaard dus compleet waarom saki dood ging en niet kira, dus imo is kira nu zo goed als safe!

britt is mn verdachte #1 nog altijd, krijg trouwens ook een vermoeden dat er maar 2 wolven zijn:P

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by Weertangel »

Ok dan, om er wat vaart achter te zetten en om donkey met een veilig gevoel op vakantie te sturen(ski voorzichtig, zie NL nieuws..) zal ik ook stemmen, en namelijk Stem Britt_

En ja, het lijkt er inderdaad op dat er maar 2 wolven zijn, intersante twist.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by kolemijn »

Officiële Telling Der Stemmen

Britt_:
SilverOwls, Weertangel, the donkey

4 stemmen vereist voor een lynch

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by LukeVonPerrywinkle »

The Donkey wrote:^ wat saki hier ff herhaalt, verklaard dus compleet waarom saki dood ging en niet kira, dus imo is kira nu zo goed als safe!

britt is mn verdachte #1 nog altijd, krijg trouwens ook een vermoeden dat er maar 2 wolven zijn:P
Ik vind dat je Kira nogal snel als safe bestempelt :)

Ik zou niet zeggen dat Kira helemaal safe is. Hij wist dat Saki een macho cop was en hij heeft daarna pas zijn gave bekend gemaakt. Op zich bewijst dat niets. Btw, toen Kolemijn had gepost dat Saki een macho cop was, werkte mafiascum wel nog.

Dat er maar 2 wolven zijn is ook niet zo zeker vind ik (Ookal zou dit niet zo bizar zijn omdat we maar met 9 spelers zijn gestart).

Anyway, in dit geval zal ik de meerderheid volgen:

stem: britt_

Enfin, het is nog geen 24u geleden sinds de eerste stem tegen Britt is gevallen (gisteren, 14.21) maar ik parkeer ze hier al.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by The Donkey »

LukeVonPerrywinkle wrote:
The Donkey wrote:^ wat saki hier ff herhaalt, verklaard dus compleet waarom saki dood ging en niet kira, dus imo is kira nu zo goed als safe!

britt is mn verdachte #1 nog altijd, krijg trouwens ook een vermoeden dat er maar 2 wolven zijn:P
Ik vind dat je Kira nogal snel als safe bestempelt :)
idd wat kort door de bocht, maar ik betwijvel of er nu nog veel verrassends achter weg komt, meer een voorgevoel denk ik:P
Ik zou niet zeggen dat Kira helemaal safe is. Hij wist dat Saki een macho cop was en hij heeft daarna pas zijn gave bekend gemaakt. Op zich bewijst dat niets. Btw, toen Kolemijn had gepost dat Saki een macho cop was, werkte mafiascum wel nog.
klopt, ik heb de rol toen ook opgezocht, maar ben hem stom genoeg vergeten en toen ik hem weer wou opzoeken lag het er uit:P je hebt wel een punt, kira heeft daarmee niet echt beweis geleverd omdat het van te voren bekend was... aan de andere kant had ik in zijn positie het ook niet eerder bekend gemaakt:P
Dat er maar 2 wolven zijn is ook niet zo zeker vind ik (Ookal zou dit niet zo bizar zijn omdat we maar met 9 spelers zijn gestart).
zou idd heel goed kunnen dat we er 3 hebben, maar als we kijken naar het aantal spelers kom ik bij de volgende beredenatie:

9 spelers - 1 survivor = 8 rollen voor burgers/wolven
3 wolven zou de verhouding 5 op 3 geven, en normaal gezien is de verhouding 3 op 1 tot 5 op 1, dan zou 5 op 3 wel heel extreem zijn!
daarintegen zou 6 op 2 weer goed in het rijtje passen, en lijkt me dus logischer.
dit is ook omdat ik britt nu verdacht vind en kira steeds minder, silverowls vind ik nu ook niet echt overkomen als wolf, dus dat is maar 1 echte verdachte:P
Anyway, in dit geval zal ik de meerderheid volgen:

stem: britt_

Enfin, het is nog geen 24u geleden sinds de eerste stem tegen Britt is gevallen (gisteren, 14.21) maar ik parkeer ze hier al.
damn, dat was ook weer niet de bedoeling:P
NET op tijd maar Stem Intrekken!
ik wil ECHT graag eerst het verweer van britt horen!
ga pas na het avond eten weg, dus ze heeft de middag nog, als ik niets hoor stem ik dan alsnog (ergens rond 5 uur, dat ik nog ff de uitkomst van de lynch kan zien voor ik vertrek:P)

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by Britt_ »

Ten eerste ben ik geen fan van het noemen van mijn personage (in geen enkele game of ik nou goed of slecht ben), maar omdat er nu dus niets anders meer opzit: Ik ben de butler van Graaf Gabriël XIII. En vanilla. En dit kan vreemd klinken want zulk een belangrijke rol is het niet waardoor jullie mij mogelijk nu als weerwolf gaan afschuimen. Maar bekijk het ook eens zo: misschien heeft kolemijn deze er ingestoken net omdat hij zo discussie op gang wil brengen, anders wel een intressante zet van hem. En zo weerwolven vrij spel laat een belangrijkere rol in te kunnen pikken. Wat één van hen dan mogelijk mooi gelukt is (the donkey misschien zelf, silverowls?). Ik speculeer maar wat he mensen.

Om op weerwolven terug te komen. Kira, sorry dat ik het zo bot zeg maar jou rol lijkt mij echt klinklare onzin. Een prostituee in een mafia game. Heb ik nog te nimmer of nooit meegemaakt (bestaat die rol eigenlijk in een mafia spel? Zoja dan heb ik niets gezegd XD).

Voor mij is Kira nog altijd verdachte nummer 1.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by LukeVonPerrywinkle »

Britt_ wrote:Voor mij is Kira nog altijd verdachte nummer 1.
En waarom niet gevolgd door een Kira lynch? :twisted:

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by LukeVonPerrywinkle »

Britt_ wrote:En dit kan vreemd klinken want zulk een belangrijke rol is het niet waardoor jullie mij mogelijk nu als weerwolf gaan afschuimen. Maar bekijk het ook eens zo: misschien heeft kolemijn deze er ingestoken net omdat hij zo discussie op gang wil brengen, anders wel een intressante zet van hem. En zo weerwolven vrij spel laat een belangrijkere rol in te kunnen pikken. Wat één van hen dan mogelijk mooi gelukt is (the donkey misschien zelf, silverowls?). Ik speculeer maar wat he mensen.
De weerwolven weten niet welke belangrijke rollen er nog vrij zijn, en zeker niet wanneer ze hun roll claimen nog voor de burgers dat doen. Dus dat blijft heel riskant voor hen.

Ik vind de rol van de butler nu niet zo overdreven bizar maar ik ben niet echt overtuigd door de uitleg.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by Britt_ »

LukeVonPerrywinkle wrote:De weerwolven weten niet welke belangrijke rollen er nog vrij zijn, en zeker niet wanneer ze hun roll claimen nog voor de burgers dat doen. Dus dat blijft heel riskant voor hen.
En toch zijn er die het doen. Kijk maar naar Basti-B. En ik herinner me dat Pietel ook al eens zo een frats heeft begaan. ANyways denk maar wat je wil, mogelijk geef je de wolven wel wat voorsprong met je beslissing.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by Britt_ »

LukeVonPerrywinkle wrote:
Britt_ wrote:Voor mij is Kira nog altijd verdachte nummer 1.
En waarom niet gevolgd door een Kira lynch? :twisted:
Omdat ik niet impulsief lynch. Ik wacht liever af wat anderen erover te zeggen hebben, en belangrijker, of Kira zelf nog iets wil toevoegen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by The Donkey »

LukeVonPerrywinkle wrote:
Britt_ wrote:Voor mij is Kira nog altijd verdachte nummer 1.
En waarom niet gevolgd door een Kira lynch? :twisted:
idd, als je er zo zeker van bent zou het niet meer dan logisch zijn om een lynch te proberen...
LukeVonPerrywinkle wrote:
Britt_ wrote:En dit kan vreemd klinken want zulk een belangrijke rol is het niet waardoor jullie mij mogelijk nu als weerwolf gaan afschuimen. Maar bekijk het ook eens zo: misschien heeft kolemijn deze er ingestoken net omdat hij zo discussie op gang wil brengen, anders wel een intressante zet van hem. En zo weerwolven vrij spel laat een belangrijkere rol in te kunnen pikken. Wat één van hen dan mogelijk mooi gelukt is (the donkey misschien zelf, silverowls?). Ik speculeer maar wat he mensen.
De weerwolven weten niet welke belangrijke rollen er nog vrij zijn, en zeker niet wanneer ze hun roll claimen nog voor de burgers dat doen. Dus dat blijft heel riskant voor hen.

Ik vind de rol van de butler nu niet zo overdreven bizar maar ik ben niet echt overtuigd door de uitleg.
het is natuurlijk mogenlijk dat iemand op die manier een goede rolclaim heeft weten te doen als weerwolf, maar die staat er dan erg goed voor en we kunnen daar nu weinig aan doen... net als LVP vind ik de rol butler best mogenlijk, maar je verklaring er bij klinkt wel heel erg als een beredenatie die een wolf maakt voor hij zn neppe rolclaim doet.

vind de verdediging niet sterk en aangezien jij een goede speler bent had ik er meer van verwacht (ongeacht of je wolf of niet was). dus hierbij:

Stem: Britt_

laat het oordeel maar luiden kolemijn!:D

(lieft nog snel ff voor ik weg ga:P)

@britt: tuurlijk word het gedaan, moet wel als wolf en je in het nauw zit. maar we gaan zoiezo iemand lynchen in dag 3, en nu weist alles richting jou en kira. kira heeft hiervoor een verklaring gegeven en dan kunnen we zelf kiezen of we het geloven. jij geeft veel minder uitleg en dat is natuurlijk moeilijker als vanilla, maar vind het toch wat zwakjes... en als jij nu burger blijkt te zijn is imo kira de volgende, maarja dat zien we dan wel weer:P

btw kolemijn, is het miss mogenlijk om de deadline voor dag 4 (mits die er is natuurlijk) zoiezo NA vrijdag te zetten? dan kan ik er ook nog wat op inbrengen:P

@britt2: damn, je blijft maar posten voor ik dit eindelijk postXD impulsief? we hebben kira uitgebreid besproken en hij heeft er uitgebreid op gereageerd, wat wil je nog meer voor een lynch?

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by LukeVonPerrywinkle »

Britt_ wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote:De weerwolven weten niet welke belangrijke rollen er nog vrij zijn, en zeker niet wanneer ze hun roll claimen nog voor de burgers dat doen. Dus dat blijft heel riskant voor hen.
En toch zijn er die het doen. Kijk maar naar Basti-B. En ik herinner me dat Pietel ook al eens zo een frats heeft begaan. ANyways denk maar wat je wil, mogelijk geef je de wolven wel wat voorsprong met je beslissing.
Natuurlijk zijn er wolven die het doen. Ik wil gewoon maar zeggen dat zij niet op voorhand kunnen weten dat Kolemijn er wat 'anonieme' rollen heeft ingestoken zodat zij zich kunnen verstoppen achter een valse belangrijke rol. Daarom weet ik niet of Kolemijn dat bewust zou doen. Aangezien de wolven het niet weten, zou dat toch geen invloed hebben op de valse rol keuze van de wolven en geeft hij hen enkel meer kans om er mee weg te geraken.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 3

Post by LukeVonPerrywinkle »

^^ Tenzij alle burgers eerst hun roll claimen. Maar de laatste roll claimers zijn sowieso altijd iets meer verdacht. 8)

Post Reply