Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by Saki »

NACHT1:
Spelers:
The Donkey – frame Kolemijn
Weertangel – geen lawyer
Kolemijn – ziener op The donkey,
LukeVP – doctor WeertAngel
SilverOwls – moord op Neenee
Neenee - niets
Priester – niets
Kira – bodyguard van Neenee


NACHT2:
Spelers:
The Donkey – frame Britt / Kill -Neenee
Weertangel – geen lawyer
Kolemijn – ziener op Priester
LukeVP – doctor Kolemijn
Neenee – OSV The Donkey
Priester –
Pietel – bulletproof

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik was dus de genezer. Ik had er voor geopteerd om dat niet te zeggen omdat iedereen waarschijnlijk dacht dat ik als Alphonse bulletproof was. Zo kon ik ongestoord mensen beschermen.

De eerste nacht heb ik Weertangel beschermd. Op basis van zijn hints was het vrij duidelijk dat hij Edward was en aangezien niemand anders die rol claimde...

De tweede nacht heb ik Kolemijn beschermd omdat hij cop was. Ik hoopte ook dat de maffia dacht dat er geen genezer in het spel was (omdat niemand dat had geclaimd), zodat hij een makkelijke prooi leek. Jammer dat ze voor de tweede nacht op rij achter NeeNee aan gingen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by NeeNee »

Iedereen gaat altijd achter mij aan. Ik heb nog nooit de eerste twee Nachten overleefd in een spel waar ik mijzelf niet kon beschermen (op de andere site of hier).

Wordt best wel vervelend na een tijdje. :?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by The Donkey »

*********** zeg!
hele post met vanalles en nog wat uitgetypt, klik ik op submit, fout alles weg...
ben te moe alles weer uit te typen dus komt morgen dan wel.
******* *** forum!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by Kira »

Zat je in FireFox? Dat heb ik daar dus ALTIJD. Gebruik voor MangaHeuvel altijd Explorer of Chrome ofzo ;)

Ik had super vaag geclaimd precies. (Ik was wel duidelijker geweest als Kolemijn niet had gezegd dat hij het al wist) Eigenlijk wel tof dat ik zo The Donkey's tijd heb verspild xD

Bodyguard zijn is eigenlijk wel leuk, zeker van NeeNee ^^

Hoeveel mensen kunnen er eigenlijk best vanilla zijn in een ronde?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by The Donkey »

^ mn tijd verspilt? omdat we jou killde?
was niet echt mijn beslissing, ik had NeeNee voorgesteld, kwam er op terug en toen bleek silverowls het al door te hebben gegeven:P

ik zit nog altijd in internet explorer, dus dat zou geen probleem moeten zijn...
ik weet dat ik dat soort posts ff moet ctl+C moet doen, maarja schrij zo veel posts op een dag over alle forums waar ik zit dat ik daar gwn niet meer aan denk...
flink klote dat het nu net die post was, had een A4'tje kunnen vullen:S (en als ik het dan opnieuw schrijf vergeet ik de helft er in te zetten:S)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by Kira »

Zeg gewoon alles waar je nog aan denkt :wink:

En wist wel dan jullie NeeNee vermoord hadden, maar ik leidde af uit het maffiaforum dat jullie op Dag 1 mijn rolclaim redelijk irritant vonden enzo...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by The Donkey »

*zoekt**zoekt**zoekt**zoekt**vind eindelijk de claim*

ow hahaha, jah was wat verwarrend:P ik had uitgezet op de rol Van Hohenheim, had hem er niet in verwacht, maar ik gaf hints op zn manier dat ik ook, Tim Marcoh, Alphonse Elric of Lan Fan kon zijn, alleen de opties liepen veel sneller dan gedacht terug:S had de boel een beetje verkloot met te zeggen dat ik geen gave had, maarja op dat moment wou ik dat jullie wat prijs gaven en dan willen jullie eerst wat van mij zien. vandaar de claim op vanilla, time marcoh was (na alphose) mn laatste keus, had niet verwacht hem nodig te hebben:S je kan ook wel in het mafia QT lezen dat ik er goed van baalde toen ik er achter kwam dat britt Van Hohenheim wasXD

rede dat ik nu alles niet opnieuw neerpen is omdat ik te moe ben, dan kun je waarschijnlijk niet goed volgen waar ik het over heb en ik raak zelf om de paar min de draad kwijt en moet dan eerst weer flink nadenken over waar ik nu naartoe werkte. HEEL frustrerend, dus ik kan beter nu ff niet dingen uitleggen enzo:P morgen middag kan het wel weer ff (middagen zijn beter, en vandaag is het wel heel erg...)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by Kira »

Weet er iemand hier nu eigenlijk een antwoord op?
Kira wrote:Hoeveel mensen kunnen er eigenlijk best vanilla zijn in een ronde?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by Saki »

Goh sowieso 1/3-1/5 mafia
Dan wat power roles (ziener, dokter,...)
De rest Vanilla

Met weinig spelers kan je door veel rollen korte spellen hebben en ik gebruik vanillas dan ook vooral in spelen met meer dan 15deelnemers, omdat het niet haalbaar is iedereen een actie te geven.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by Kira »

Maar dat wist ik dus al xD

Ik zal het anders vragen: Hoeveel procent van de burgers moet een speciale kracht hebben en hoeveel moet gewoon vanilla zijn?

Iedereen iets speciaals lijkt me zo stom :?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by NeeNee »

Kira wrote:Weet er iemand hier nu eigenlijk een antwoord op?
Kira wrote:Hoeveel mensen kunnen er eigenlijk best vanilla zijn in een ronde?
Hangt af van de grootte van het spel. In grotere games kan best de helft of meer van de rollen vanilla zijn (dit is inclusief Mafia die geen eigen krachten hebben), in een kleiner spel kan je er wat meer geven omdat het makkelijker uit te balanceren is...

Iedereen een rol geven is vrij ongebruikelijk. In de laatste spelletjes was het goed omdat je dan veel rollen leert kennen, maar we hadden eigenlijk ook wel met drie of vier krachten minder kunnen doen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by The Donkey »

*looking at his own plans*
*looking at NeeNee's post*

ah shit man, ga het niet weer aanpassenXD

imo, is het ergens van 0 tot iedereen prima, zolang je de krachten in evenwicht houd. NeeNee heeft ons dit spel geintroduceerd met de standaard set regels, maar eigelijk ben je er compleet vrij in wat je doet. net als die 24u regel van de eerste tot de laatste stem voor een lynch, is helemaal niet noodzakelijk (mits je diegene een kans geeft zich te verdedigen). moet de regels maar ff goed doorlezen/herschrijven met mn eigen spel, anders ga ik straks als story teller tegen de regels inXD

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by NeeNee »

Vrijwel geen enkele regel is noodzakelijk. Mijn laatste spel had bijvoorbeeld geen Burgers.

Maar als je dat soort dingen doet, kun je wel best op voorhand even waarschuwen dat het om een experiment gaat. :)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by The Donkey »

hehe idd:P
maarja ik zal de regels ook zo aanpassen dat ze overeenkomen met mijn ideeën van het spel.
denk dat het het beste zou zijn als iedereen dit doet en NeeNee's regels puur als basis regel set.
geeft ook meer een eigen draai aan het spel op die manier:)
we moeten de rondes natuurlijk niet allemaal hetzelfde laten zijn, ronde 1 en 2 leken heel erg op elkaar qua spel, maar de rollen waren compleet anders.
dus tjaa denk dat we toch op een andere manier er variatie in moeten brengen:)

--> als we hier overdoor praten kan het beter in ons algemene discussie topic over weerwolven. dit heeft niet direct betrekking tot ronde 2

Post Reply