Page 1 of 24

Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint

Posted: Sun Jan 15, 2012 0:58
by Saki
Welkom bij het tweede Weerwolvenspel op deze site! :D

Full Metal Alchemist: Welkom Amestris!

Image


Aan alle toeschouwers: Gelieve hier niet te posten terwijl het spel bezig is, je krijgt na afloop gelegenheid om commentaar te geven. Dankjewel. :)


Spelers:
The Donkey
MrXarnus
Weertangel
Pietel
Kolemijn
LukeVP
SilverOwls
Neenee
Priester
Kira
Britt

---

Hoe speel ik Weerwolven/Maffia:

Weerwolven is een spel met twee groepen: de Burgers (die elkaar niet kennen) en de Weerwolven (die elkaar wel kennen en met elkaar kunnen praten via PM). De Burgers moeten proberen de Weerwolven te ontmaskeren die zich in hun midden bevinden, en de Weerwolven moeten proberen alle Burgers te vermoorden vóór dat gebeurt. Soms zijn er ook nog onafhankelijke derde partijen, zoals een Seriemoordenaar (= een Weerwolf die alleen werkt) of een Overlever (wiens enig doel is om in leven te blijven, ongeacht wie er wint).

Het spel kent afwisselend een Dag- en een Nachtfase (deze komen niet noodzakelijk overeen met de echte dag en nacht). Tijdens de Dag kan iedereen met elkaar praten in het topic en moeten de spelers één iemand uitkiezen waarvan ze denken dat het een Weerwolf is, die dan met een meerderheid van stemmen gelyncht wordt. Tijdens de Nacht mag er in het topic niet gepraat worden en sturen de Weerwolven een PM naar de verteller met daarin de naam van de persoon die ze die Nacht willen vermoorden.

Om het spel wat interessanter te maken krijgen sommige personages een speciale rol mee, zoals bv. Genezer (kan een speler beschermen tegen de Weerwolven) of Ziener (kan elke Nacht één speler onderzoeken om te zien of ze Weerwolf of Burger zijn). De meeste van deze rollen zijn actief in de Nacht, maar Dagactiviteiten zijn ook mogelijk. Spelers sturen hun acties naar de verteller via PM.

Het toekennen van personages aan de rollen is niet noodzakelijk voor het spel, maar wordt soms gedaan om het verhaal een bepaald thema mee te geven. Vaak zullen deze personages op de een of andere manier overeenstemmen met hun rol, maar niet altijd

Onthoud ook dat er op vrijwel elk van deze regels uitzonderingen zijn, want de spelleider/verteller is vrij om het spel aan te passen zoals hij/zij goeddunkt. Er zijn oneindig veel variaties mogelijk…

Voor een meer gedetailleerde uitleg van het spel en de rollen, zie hier (voornamelijk in het Engels, sorry):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam
http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_%28party_game%29
http://wikiguides.neoseeker.com/wiki/The_Mafia_Game
http://cataldo.freeshell.org/mafia/mafiascum04.swf
http://wikiguides.neoseeker.com/wiki/Th ... Game/Roles

Voorbeelden:
http://cataldo.freeshell.org/mafia/mafiascum04.swf
http://mafiascum.net/forum/


Regels van dit spel:

• 1/ Alleen de verteller typt in cursief. Zijn/haar woord is wet, dus volg de instructies. (Vragen stellen mag, maar de verteller is niet verplicht om te antwoorden.)
• 2/ Het is niet toegestaan om met andere spelers over het spel te praten buiten dit topic. Alleen als je een rol hebt waarbij je met je teamleden mag overleggen, mag je elkaar contacteren via PM. Dode spelers mogen niemand meer contacteren en ook niet posten in het topic.
• 3/ Je mag geen posts wijzigen of verwijderen. Als je iets vergeten zeggen bent, post gewoon opnieuw (maar maak hier geen misbruik van, het is niet de bedoeling dat je 10 keer achter elkaar post).
• 4/ Stemmen doe je door “Stem: <Naam speler>” in het topic te posten, in het vet. Zonder dit zal je stem niet geteld worden. Als je stem wilt intrekken, post “Stem intrekken” (ook in vet). Als je je stem wilt veranderen naar een andere speler, stem gewoon opnieuw. Je kunt ook “Geen Lynch” stemmen.
• 5/ Om ervoor te zorgen dat iedereen een kans krijgt om zich te verdedigen, moet er minstens 24h tijd zitten tussen de eerste en de laatste stem van een lynch. Dit vervalt enkel als de speler in kwestie aangeeft dat hij zich niet langer wenst te verdedigen.
• 6/ Zodra de benodigde meerderheid stemmen voor een lynch (of geen lynch) bereikt is, is de Dag afgelopen. Stop met posten en wacht op de verteller om de Dag te beëindigen.
• 7/ Als je een Nacht/Dagactiviteit instuurt, vermeld de fase en nummer (bv. “Nacht 2”) in het onderwerp. Vermeld de actie en naam van het doelwit (bv. “Genees: <Naam speler>”) in de PM zelf.
• 8/ Als de leider van een team Weerwolven tijdelijk niet beschikbaar is, mag één van de andere leden een naam opsturen. Alleen de naam van de hoogste in rang wordt geteld (een rank wordt toegekend in het begin van het spel).
• 9/ Nachten duren 24-48h. Als ik tegen dan geen Nachtactie ontvangen heb, ben je je beurt kwijt, dus wacht niet te lang.
• 10/ Dagen zijn in principe onbeperkt in tijdsduur, maar wanneer de activiteit te laag is, kan de verteller een tijdslimiet opleggen.
• 11/ Het breken van deze regels kan ervoor zorgen dat je vervangen of uit het spel verwijderd wordt. Dat laatste kan ook gebeuren als een speler te lang inactief is.
• 12/ PM's van de spelleider worden niet medegedeeld door middel van een screenshot of quotatie

Nou, dat was het wel… veel, plezier! :D

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist

Posted: Sun Jan 15, 2012 0:59
by Saki
Image
Welkom in het land van Amestris, het land waar alles mogelijk is.. als je tenminste de juiste tegenwaarde kan vinden. We bevinden ons onder de Alchemisten, een soort van magiërs die een hoopje ijzer kunnen omzetten in een radio of ineens een reeks stenen handen uit de grond doen schieten. Men houd zich hierbij aan de regels van ‘gelijke waarde’ Je kan maar iets creëren als je iets van gelijke waarde teruggeeft. Dat is het basisprincipe van de Alchemie.
Bekijk de eerste 30seconden van volgend filmpje en je zal me uitleg ‘hopelijk’ wel begrijpen.
http://www.youtube.com/watch?v=JihTCMhxjVU

Zoals elk land heeft ook Amestris te kampen met interne machtsstrijden. En zo zijn er in de duistere kant van de steden de Humonculi ontstaan, monsters gecreëerd door het uitvoeren van een verboden menselijke transmutatie.

Image
Ik ben King Bradly en welkom in het glorieuze Central City.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist

Posted: Sun Jan 15, 2012 1:01
by Saki
Inschrijvingen blijven open tot dinsdag avond.


Ook even vermelden dat ik met de Brotherhood versie (2009) werk, aangezien deze ook het meest getrouw is aan de manga.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 1:27
by The Donkey
sign me up!
intresante keuze om king bradly buiten de echte spelers te houden:P ben benieuwt wie er wel in zitten:D
btw voor hoeveel mensen heb je de rollen geschreven?

nog ff het lijstje van mensen die hebben laten weten weer mee te willen doen
(weet niet of je wil dat ze persoonlijk zich weer aanmelden? miss is het handig ze dan ff een PM te sturen dat we weer willen beginnen:))

Kira
NeeNee (tenzij andere hier een probleem mee hebben)
Weertangel
MrXarnus (hij/zij doet voor het eerst mee)
kolemijn
Priester

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 2:27
by Saki
Ik heb atm al 11personages gekozen en er al 8 uitgewerkt en PM's voor getypt.

Komaan mensen, joinen!

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 9:42
by MrXarnus
Ken de serie enkel bij naam, maar ik bevestig nogmaals dat ik mee zal doen.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 13:42
by Weertangel
Ik doe natuurlijk ook weer mee :)
Maar ik zeg wel even dat ik de serie niet goed ken(eigenlijk alleen de 2 broertjes) dus niet raar opkijken als ik een naam niet herken.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 13:43
by pietel
Jeuj ik doe mee! Het ziet er een leuk thema uit,
en die openingssong is zo goed! nu zit ik er direct helemaal in.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 14:04
by kolemijn
Ik doe dus inderdaad ook weer mee, ik hoop dat er nog wat meer aanmeldingen gaan komen.
De inleiding ziet er alleszins al veelbelovend uit.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 14:27
by LukeVonPerrywinkle
Ik doe ook mee. Heb beide FMA anime's gezien. De manga's wel nog niet gelezen.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 17:14
by SilverOwls
Ik doe mee! :D

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 20:31
by Saki
Al 7 spelers :p

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Sun Jan 15, 2012 21:16
by The Donkey
pietel wrote:Jeuj ik doe mee! Het ziet er een leuk thema uit,
en die openingssong is zo goed! nu zit ik er direct helemaal in.
je bracht me op een idee:P
http://www.youtube.com/watch?v=ZXedOjhcgqs

damn that takes me back:P

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Mon Jan 16, 2012 1:51
by NeeNee
Moeten we nu nog eens zeggen dat we spelen? We stonden al op de lijst, toch?

Ik doe mee als jullie dat graag willen.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist (INSCHRIJVINGEN OPEN

Posted: Mon Jan 16, 2012 12:24
by Saki
Kira, Priester, Britt doen jullie weer mee?


@Neenee; liefst wel, dat ik niet ineens berichtjes terug krijg, van eigenlijk heb ik toch geen tijd dus moet ik deze skippen. en dan is die rol al bekend :p