Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Saki »

STEMMENTELLING


SilverOwls; Pietel, Neenee
The Donkey; Britt_ , Weertangel

5 tot lynch

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

Ik weet natuurlijk dat ik niet samenwerk met SilverOwls, dus ik weet dat de kans dat SilverOwls maffia is gelijk is aan de kans dat the donkey maffia is (ik denk niet dat er allemaal speciale cop rollen enzo zijn). Ik zou liever the donkey eerst uitschakelen, hij lijkt mij toch een tikje gevaarlijker dan SilverOwls, maar in principe maakt het niet zoveel uit welke van de twee er eerst aan gaat. Ik wacht dus nog even met stemmen en vul wel aan als er bijna een lynch bereikt is.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

kolemijn wrote:Ik weet natuurlijk dat ik niet samenwerk met SilverOwls, dus ik weet dat de kans dat SilverOwls maffia is gelijk is aan de kans dat the donkey maffia is (ik denk niet dat er allemaal speciale cop rollen enzo zijn). Ik zou liever the donkey eerst uitschakelen, hij lijkt mij toch een tikje gevaarlijker dan SilverOwls, maar in principe maakt het niet zoveel uit welke van de twee er eerst aan gaat. Ik wacht dus nog even met stemmen en vul wel aan als er bijna een lynch bereikt is.
waarom zou dat zo moeten zijn? zelfs al is silverowls mafia dan kan ze alsnog mij hebben geswitchd niet? ga dan toch voor pietel, kolemijn mag wel vreemd doen met checken van mij rol, maar daar kan vanalles de boel hebben beinvloed.

Stem: pietel

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:Ik weet natuurlijk dat ik niet samenwerk met SilverOwls, dus ik weet dat de kans dat SilverOwls maffia is gelijk is aan de kans dat the donkey maffia is (ik denk niet dat er allemaal speciale cop rollen enzo zijn). Ik zou liever the donkey eerst uitschakelen, hij lijkt mij toch een tikje gevaarlijker dan SilverOwls, maar in principe maakt het niet zoveel uit welke van de twee er eerst aan gaat. Ik wacht dus nog even met stemmen en vul wel aan als er bijna een lynch bereikt is.
Hoe gevaarlijk ze zijn in de Dag doet er weinig toe, als SilverOwls schuldig is, wordt the donkey morgen sowieso meteen gelyncht. En als je niet met SO samenwerkt, dan zal haar dood je onschuld bewijzen.

Of bedoel je dat je denkt dat the donkey the Godfather is? Dat kan, maar in dat geval gaan zijn krachten toch gewoon over op de volgende. Het is niet alsof we de Nachtkill kunnen vermijden.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

Oké, dan doen we het zo, je hebt gelijk. Lynchen die handel.
Stem: SilverOwls

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by LukeVonPerrywinkle »

NeeNee wrote: En ik wil nog steeds graag weten waar die Doctor/Genezer zit. Doc, maak jezelf bekend alsjeblieft. Als blijkt dat de donkey inderdaad de waarheid spreekt is Pietel de schuldige en kan SilverOwls je in de Nacht verwisselen voor je veiligheid.
Of Donkey nu Tim Marcoh is of niet, waarom zou hij liegen over het feit dat hij géén dokter is? Zelfs als er een dokter blijkt te zijn, zijn we toch niets met die kennis aangezien hij nu al toegeeft dat hij geen dokter is.

Moest er wel een dokter aanwezig zijn, is Tim Marcoh misschien wel het meest waarschijnlijke personage met die gave maar het kan dus evengoed iemand anders zijn.

Ik ben ook het meeste voorstander van het lynchen van The Donkey. Als die schuldig blijkt te zijn, is Silverowls de volgende.

Natuurlijk, als Donkey onschuldig is, is het inderdaad moeilijk om te bepalen wie gelogen heeft:

Mss vertellen Kolemijn en Silverowls wel de waarheid en is Pietel maffia.
Mss is alleen Kolemijn schuldig en heeft die als maffia zonder cop-gave de onschuldige Donkey beschuldigd terwijl, toevallig genoeg, Silverowls Donkey had geswitcht met de eveneens onschuldige Pietel. (dit lijkt wel heel onwaarschijnlijk)
Mss zijn zowel Silverowls als Kolemijn schuldig en willen ze ons in de war brengen.
Mss is enkel Silverowls maffia en probeert ze onschuldigen tegen mekaar uit te spelen (ook heel onwaarschijnlijk, want dan zijn zowel Pietel als Donkey als Kolemijn onschuldig).

Natuurlijk, als we Silverowls lynchen en zij is maffia is de kans het grootst dat Donkey ook maffia is maar ze kan dus evengoed met Kolemijn samenwerken. Als ze onschuldig is, is Pietel bijna zo goed als zeker maffia, tenzij Kolemijn had gelogen.

Er is ook nog een mogelijkheid dat zowel Kolemijn als Pietel maffia zijn en dat Kolemijn toevallig genoeg Donkey had beschuldigd terwijl die was geswitcht door de onschuldige Silverowls. Met als gevolg dat hij dan per ongeluk Pietel, zijn medemaffiosi, heeft beschuldigd.

Veel mogelijkheden dus maar voorlopig blijft mijn voorkeur uitgaan naar het lynchen van The Donkey.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

LukeVonPerrywinkle wrote: Natuurlijk, als Donkey onschuldig is, is het inderdaad moeilijk om te bepalen wie gelogen heeft:

Mss vertellen Kolemijn en Silverowls wel de waarheid en is Pietel maffia.
Mss is alleen Kolemijn schuldig en heeft die als maffia zonder cop-gave de onschuldige Donkey beschuldigd terwijl, toevallig genoeg, Silverowls Donkey had geswitcht met de eveneens onschuldige Pietel. (dit lijkt wel heel onwaarschijnlijk)
Mss zijn zowel Silverowls als Kolemijn schuldig en willen ze ons in de war brengen.
Dat is het nu net. Als the donkey onschuldig is, dan staan we nog geen stap verder. En we kunnen ons echt geen twee fouten meer veroorloven.

Als SilverOwls onschuldig is, dan is het duidelijk: we moeten achter Pietel aan. Als ze wel schuldig is, dan weten we niet zeker wie haar bondgenoot is, maar dan hebben we toch al één Maffialid gelyncht. Dat geeft ons weer wat ruimte in de volgende ronde.
Mss is enkel Silverowls maffia en probeert ze onschuldigen tegen mekaar uit te spelen (ook heel onwaarschijnlijk, want dan zijn zowel Pietel als Donkey als Kolemijn onschuldig).
Dit werkt niet. Als kolemijn onschuldig is, dan heeft hij in elk voor iemand het resultaat "schuldig" gekregen.

Tenzij SilverOwls een Mafia Busdriver is, en ze the donkey in werkelijkheid met iemand anders verwisseld heeft. Maar ook dat zullen we dus weten als we haar lynchen.
Er is ook nog een mogelijkheid dat zowel Kolemijn als Pietel maffia zijn en dat Kolemijn toevallig genoeg Donkey had beschuldigd terwijl die was geswitcht door de onschuldige Silverowls. Met als gevolg dat hij dan per ongeluk Pietel, zijn medemaffiosi, heeft beschuldigd.
Dat is mogelijk, maar geen probleem. Als SO onschuldig blijkt, gaan we er sowieso vanuit dat Pietel Maffia is.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by LukeVonPerrywinkle »

NeeNee wrote:Dit werkt niet. Als kolemijn onschuldig is, dan heeft hij in elk voor iemand het resultaat "schuldig" gekregen.
Inderdaad.
NeeNee wrote:
Er is ook nog een mogelijkheid dat zowel Kolemijn als Pietel maffia zijn en dat Kolemijn toevallig genoeg Donkey had beschuldigd terwijl die was geswitcht door de onschuldige Silverowls. Met als gevolg dat hij dan per ongeluk Pietel, zijn medemaffiosi, heeft beschuldigd.
Dat is mogelijk, maar geen probleem. Als SO onschuldig blijkt, gaan we er sowieso vanuit dat Pietel Maffia is.
Maar als Silverowls onschuldig is en Kolemijn is maffia, dan zou het ook kunnen dat zowel Donkey als Pietel onschuldig zijn. Misschien heeft ze dan twee onschuldigen verwisseld en liegt Kolemijn over het feit dat hij cop is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

^ Waarom zou hij dat doen? De Maffia stond sowieso al op het punt om te winnen. Als kolemijn niet wist dat SO een Busdriver was, dan was donkey beschuldigen een enorm risico, want zodra we merkten dat hij onschuldig was zou kolemijn de volgende zijn. Het was totaal niet nodig om zo'n groot risico te nemen als ze alleen maar een Burger een beetje verdacht wilden maken.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

damn LVP & NeeNee, begin nu weer te twijvelen over mn vote...
stem intrekken

maar als we nu SO lynchen en ze komt er als schuldig uit, dan zegt dat toch niets over of pietel, kolemijn of ik aan het liegen waren?
kan daar nu wel een lange beredennatie over uittypen, maar als ik kijk naar wat jullie zeggen zijn er overal mogenlijkheiden voor, gaat er om wat waarschijnlijk is.
of mis ik nu iets?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

^ Klopt, maar dan hebben we tenminste SilverOwls al en zijn er nog maar twee Maffia over.

Als we jou lynchen en je blijkt onschuldig, dan hebben we nog niemand en weten we ook niets, dus dat is dubbel erg.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by LukeVonPerrywinkle »

NeeNee wrote:^ Waarom zou hij dat doen? De Maffia stond sowieso al op het punt om te winnen. Als kolemijn niet wist dat SO een Busdriver was, dan was donkey beschuldigen een enorm risico, want zodra we merkten dat hij onschuldig was zou kolemijn de volgende zijn. Het was totaal niet nodig om zo'n groot risico te nemen als ze alleen maar een Burger een beetje verdacht wilden maken.
Ik zeg alleen maar dat het een mogelijkheid is. We hebben er trouwens al van in het begin rekening mee gehouden dat Kolemijn schuldig kan zijn. Als hij maffia is, heeft hij sowieso een groot risico genomen. Blijft om het even wie zijn medemaffiosi dan is en of die dan al niet zei dat Donkey met iemand anders geswitcht is.

Maar ik heb er nog eens over nagedacht. Ik ga er van uit dat zowel Silverowls als Donkey samenwerken. Dus dan blijft het inderdaad hetzelfde welke van de twee sterft. En met Silverowls is het, zoals je zei, het meest waarschijnlijk dat Pietel dan schuldig is wanneer zij onschuldig blijkt te zijn.

Er is ook nog een heel piepklein kansje dat zowel Kolemijn en Donkey maffia zijn en dat ze Donkey wilden opofferen om Kolemijn volledig onschuldig laten lijken. Dat de onschuldige Silverowls dan ook nog eens Donkey en Pietel had verwisseld was dan gewoon 'a lucky break'. Dit is ook weer zeer onwaarschijnlijk maar ik zou het wel leuk vinden. :)

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by LukeVonPerrywinkle »

The Donkey wrote:damn LVP & NeeNee, begin nu weer te twijvelen over mn vote...
stem intrekken

maar als we nu SO lynchen en ze komt er als schuldig uit, dan zegt dat toch niets over of pietel, kolemijn of ik aan het liegen waren?
kan daar nu wel een lange beredennatie over uittypen, maar als ik kijk naar wat jullie zeggen zijn er overal mogenlijkheiden voor, gaat er om wat waarschijnlijk is.
of mis ik nu iets?
Inderdaad. Het meest waarschijnlijke is dat jij en Silver samenwerken :D

En als Silver schuldig is, ben jij of Kolemijn ook schuldig. Pietel is dan waarschijnlijk onschuldig omdat het zeer bizar zou zijn moest Silver haar medemaffiosi beschuldigen. Maar ja, het is natuurlijk een mogelijkheid...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

Nog drie stemmen. Maar ik neem aan dat we toch tot morgenochtend moeten wachten voor de 24h, tenzij Silver nog terugkomt...

*zucht* Ik hoop dat dit snel afgewerkt wordt. En dat ik morgen nog leef. En ja, dat is een oproep.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

^ Bij nader inzien, kolemijn kan ook wel bescherming gebruiken. Je moet maar kiezen tussen ons twee, Genezer.

Post Reply