Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by LukeVonPerrywinkle »

Kira wrote:Maar dat wist ik dus al xD

Ik zal het anders vragen: Hoeveel procent van de burgers moet een speciale kracht hebben en hoeveel moet gewoon vanilla zijn?

Iedereen iets speciaals lijkt me zo stom :?
Ik zou het niet erg vinden moest iedereen een speciale kracht hebben. Dan hebben ze elke nacht iets te doen. Ik denk ook niet dat dat allemaal extreme gaven moeten zijn.

Zo zou ik bijvoorbeeld iemand de gave geven om elke nacht één origami diertje te laten maken. Die mag dan kiezen welk dier hij in de nacht maakt. Dat wordt dan teruggevonden op de plaats van de nachtmoord (eventueel een gave voor een maffialid). Of mss iemand een slaapwandelaar maken. Die kan dan 's nachts in het huis van iemand anders slaapwandelen. Als die andere persoon vermoord wordt, wordt hij jammer genoeg ook vermoord maar als de slaapwandelaar degene is die wordt aangevallen, zit die veilig bij iemand anders thuis. 8)

Oke, die laatste gave is al iets specialer dan de origami gave... maar toch, de mogelijkheden zijn onbeperkt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by NeeNee »

LukeVonPerrywinkle wrote:Of mss iemand een slaapwandelaar maken. Die kan dan 's nachts in het huis van iemand anders slaapwandelen. Als die andere persoon vermoord wordt, wordt hij jammer genoeg ook vermoord maar als de slaapwandelaar degene is die wordt aangevallen, zit die veilig bij iemand anders thuis. 8)
Dat heet een Hider (Verstopper). :wink: Een beetje hetzelfde als een Commuter, maar in plaats van naar een veilige plek te reizen verstopt hij zich achter iemand anders.

Maar we kunnen dit inderdaad beter in het andere topic doen.

Iemand nog iets te zeggen over dit spel? :)

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by Bart »

LukeVonPerrywinkle wrote:Ik zou het niet erg vinden moest iedereen een speciale kracht hebben. Dan hebben ze elke nacht iets te doen. Ik denk ook niet dat dat allemaal extreme gaven moeten zijn.

Oke, die laatste gave is al iets specialer dan de origami gave... maar toch, de mogelijkheden zijn onbeperkt.
Valentijneditie:

LukeVP
Jij bent Luke von Perrywinkle.

Burger (Townie): Je bent een voorvechter van gerechtigheid die het opneemt tegen de Maffia. Je wint als alle Maffiosi gedood zijn.
Zoener (Cop): Door je geweldig informatienetwerk kan je elke erm... Door een dom typefoutje van de spelleider ben je geen ziener, zoals oorspronkelijk bedoeld. Elke nacht kan je nu wel een kusje geven aan een medespeler. Poets liefst op voorhand je tanden. Veel spelplezier!
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by LukeVonPerrywinkle »

Bart wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote:Ik zou het niet erg vinden moest iedereen een speciale kracht hebben. Dan hebben ze elke nacht iets te doen. Ik denk ook niet dat dat allemaal extreme gaven moeten zijn.

Oke, die laatste gave is al iets specialer dan de origami gave... maar toch, de mogelijkheden zijn onbeperkt.
Valentijneditie:

LukeVP
Jij bent Luke von Perrywinkle.

Burger (Townie): Je bent een voorvechter van gerechtigheid die het opneemt tegen de Maffia. Je wint als alle Maffiosi gedood zijn.
Zoener (Cop): Door je geweldig informatienetwerk kan je elke erm... Door een dom typefoutje van de spelleider ben je geen ziener, zoals oorspronkelijk bedoeld. Elke nacht kan je nu wel een kusje geven aan een medespeler. Poets liefst op voorhand je tanden. Veel spelplezier!
Zoiets dus :P

Maar aangezien dit in de nacht gebeurt, wanneer iedereen aan het slapen is, is het toch minder onschuldig dan het lijkt. De zoener moet al inbreken om een kusje te geven. Dit lijkt meer op een verkrachter.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by pietel »

Correctie:
Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint en de survivor wint

maar natuurlijk gaat een bulletproof survivor altijd partij kiezen voor het dorp...
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by Weertangel »

Wow, ben even niet online en zie wat er allemaal gebeurt :)
Was een redelijk leuk spel al vond ik dat het minder was dan het eerste spel vanwege het feit dat sommige mensen niet of nouwelijks deden posten, wat lijde to lynchen...

Enige andere ding was dat mijn power(Lifeguard) eigenlijk nutteloos was in dit spel sinds ik er niet echt iets aan had, ik bedoel, wat moet een townie met een lynch-blokkende kracht? meer iets voor de wolven of zoals Saki al tegen me Pmde, een 3de factie.(zoals een opgesplit dorp of zo)

niettemin, was weer een leuke ervaring :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by NeeNee »

^^ Een Bulletproof Survivor is inderdaad raar. Een Vigilante Survivor is eigenlijk ook al raar, maar het paste zo goed bij Vegeta dat ik het niet kon laten. :P

Normaal hebben Survivors zelden speciale krachten. Misschien iets kleins, maar niet iets wat het spel kan beslissen. Ze worden immers verondersteld om min of meer neutraal te zijn, en dat lukt natuurlijk minder als je maar van één kant iets te vrezen hebt. :)

EDIT:
Is er trouwens niemand anders die iets over dit spel te zeggen heeft? Xarnus, SilverOwls, Priester? Jullie zeggen tijdens het spel zelf al bijna geen woord en tijdens de commentaren ook al niet. Je moet toch wel iets van opinie hebben?
Last edited by NeeNee on Wed Feb 01, 2012 23:36, edited 2 times in total.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by SilverOwls »

Hopelijk ben ik de volgende keer niet weer een weerwolf, ik haat liegen :P Kben er niet zo goed in ook :lol:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by NeeNee »

^ Ja, dat was wel pech dat je twee keer Weerwolf was. Erg moelijk als je het spel nog niet goed kent. :?

Hopelijk ben je volgende keer een beetje actiever dan. ;) Als Burger moet je niet zo op je woorden letten, dus dat zou toch al iets gemakkelijker moeten zijn.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by The Donkey »

NeeNee wrote: Is er trouwens niemand anders die iets over dit spel te zeggen heeft? Xarnus, SilverOwls, Priester? Jullie zeggen tijdens het spel zelf al bijna geen woord en tijdens de commentaren ook al niet. Je moet toch wel iets van opinie hebben?
jah zou daar ook wel wat meer van willen horen, silverowls wat vond je nu van deze ronde dan? je was steeds vrij kortaf imo, maar volgens mij zag je wel de lol in van het spel.

ik weet niet meer precies wat ik nu wel en niet gepost heb hier, aangezien mn huge post met alles wat ik over het spel wou zeggen crashde:S

ik zelf heb me er erg aan geergerd dat ik geen steek vooruit kwam met mn mede mafia, silverowls was in het begin van de avond er wel even, maar erg kort en was het vaak simpelweg eens met wat ik had gezecht. ik heb meerdere malen om hun mening en ideeën over het spel gevraagt zonder daar echt uitgebreid antwoord op te krijgen. voelde me dan ook hard in de steek gelaten toen priester ineens besloot bijna een week niet online te komen. heb zijn kill zelfs moeten overnemen! (was 3e in rang hij 2e). verder heeft hij na zn eerste hint over zn personage niets meer gezecht, zelfs wij als wolven hadden geen idee wie hij was.

afgezien daarvan waren er hier 4 mensen die me steeds goed door hadden (NeeNee, Kolemijn, LVP en Britt), allen goede spelers die meteen mijn leugens/smoezen doorhadden:P vond het wel extreem jammer dat kolemijn mij meteen gecheckt had, anders was het spel denk ik HEEL anders afgelopen:P daarvoor was ik namelijk niet echt verdacht (zij NeeNee eerder ook al). en tjaa die smoes van de busdriver, was het enige wat mij een logische verklaring leek, maar het beter kolemijn van liegen kunnen beschuldigen. miss als silverowls het wat overtuigender gebracht had:P

beetje jammer dat zo veel rollen ongebruikt zijn gebleven (njaa miss niet ongebruikt, maar dat we er in het spel niets van merkte). hoeveelheid lurkers vind ik hier trouwens ook aardig groot, wel online zijn, maar niets posten:P njaa altijd beter dan gwn helemaal niet online zijn, maar we moeten er wel mee oppassen, we hebben nu zeg 8 actieve spelers en de rest houd zich flink op de achtergrond:S en tjaa met de wolven vond ik dat extreem storend omdat ik juist vanalles wou overleggen en plannetjes voor wou maken.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by NeeNee »

^ Maffia spelen in je eentje is inderdaad ontzettend frustrerend. De enige keer dat ik in een grote Maffia heb gespeeld waren we met z'n vieren, en slechts één daarvan kwam min of meer regelmatig online (op het einde van het spel had ik als vierde in rang meer kills dan de Godfather). Dat spel is trouwens ook de reden dat we die "ook lagere Maffialeden mogen kills insturen als de Godfather niet online is"-regel hebben ingevoerd. :roll:

We hebben gewonnen (kon ook moeilijk anders, het was een beetje een mislukt expriment), maar de laatste dagen was ik echt letterlijk tegen mijzelf aan het praten. Zelfs de dorpelingen kwamen niet meer opdagen... sindsdien ben ik een groot voorstander van het lynchen van lurkers. :twisted:

En over lurkers gesproken, donkey, als je niet snel meer gaat posten op ASN ben je straks echt wel superverdacht. Ik zeg het maar.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by SilverOwls »

The Donkey wrote: jah zou daar ook wel wat meer van willen horen, silverowls wat vond je nu van deze ronde dan? je was steeds vrij kortaf imo, maar volgens mij zag je wel de lol in van het spel.
Was ik kortaf? Is niet men bedoeling. :) Ik vind dat iedereen wel een beetje gemener is in dit spel Oo. Het is best wel serieus.
Ik vond het een leuk spel, was iets spannender dan het vorige. Ik was wel altijd extreem paranoid als ik iets gezegd had :lol:
Hopelijk ben ik de volgende keer een burger, zodat ik het ook eens van die kant kan bekijken. Misschien kan ik dan een betere weerwolf zijn :P
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp

Post by The Donkey »

@ NeeNee, idd zo helemaal erg zijn als je dan als 3e in rang geen kill mag makenXD wat betreft ASN mafia game, ik heb gevraagt om een vervanger (in zoverre mogenlijk), want ik trek dat atm gwn niet. te weinig energie om er helemaal bij te zijn en moet steeds iets van 10 pagina's bij lezen. en dan kan ik ook niet lekker meedoen in de discussie omdat veel al besproken is en mensen alleen op ons wachten voor ze zouden stemmen. dus jah met zo weinig energie vind ik dat niet leuk genoeg om het in te steken.
zonder het tijdzone probleem was het al een stuk beter geweest, maarja momenteel wil het ff niet, hopelijk volgende ronde (of die er na) dat het wat beter gaat en ik weer mee kan doen.

@SilverOwl, met kortaf bedoelde ik meer dat je niet al je ideeën neerpende en je alleen korte concrete dingen in een enkele zin neer zette. kan ik dan niet echt uitgebreid op reageren:(

Post Reply