Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist

Post by Saki »

Saki wrote:Ook even vermelden dat ik met de Brotherhood versie (2009) werk, aangezien deze ook het meest getrouw is aan de manga.

Bij het reviseren van de rollen ben ik op 1foutje geslopen en is er dus een 2003 kracht ingeslopen
Al hoort het ook bij het personage in de 2009/Manga maar is het daar minder expliciet
:oops:

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

^ Mensen met FMA kennis, enig idee voor welk personage dit van belang kan zijn?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by pietel »

Geen enkel idee. Voor zover ik kan denken zie ik het niet direct. De 2003-serie vond ik niet echt goed, dus die heb ik nooit meer teruggezien en het meeste ervan ben ik vergeten. De haarkleur van Maes Hughes is verschillend. =)

Ik heb nog eens nagedacht over een mogelijkheid dat the donkey toch onschuldig is.
Kan het zijn dat mijn 'survivor'-rol als maffia wordt gezien door de cop? Ik ga ervan uit van niet. en ik hoop ook van niet, want dan gaat niemand mij nog vertrouwen dit spel. Maar als het zo is, dan kan de dokter gewoon verzwegen hebben dat hij dokter is. (waardoor ik hem verdacht vind, want Tim Marcoh is de dokter). En dan kan zelfs een bijrol als May Chang die busdriver gedaan hebben.

Ik weet dat ik mij hier op een gevaarlijk spoor begeef, want ik maak mezelf verdachter door de anderen minder verdacht te maken.
Maar als de goeien elkaar aan het verdenken zijn, dan lachen de wolven ons nu gewoon uit.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

Normaal krijgen Cops geen "schuldig" voor een Survivor, maar ik weet natuurlijk niet hoe Saki het hier gedaan heeft. Als hij ervan uitgaat dat alleen Burgers onschuldig zijn, kan het wel.

Saki, stel dat er een Survivor in het spel is, en een Cop onderzoekt hem, wat zou dan het antwoord zijn?

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Saki »

PersoonX is noch schuldig noch onschuldig.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

^ Maar kolemijn kreeg gewoon schuldig, toch?

Dus één van de drie liegt.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

Ik kreeg de letterlijk de melding "the donkey is maffia". Ik weet niet of die verwoording van belang is, maar wou het gewoon effe zeggen.
Dus zijn sowieso ofwel the donkey/SilverOwls maffia, ofwel Pietel. Ik stel voor dat ze elk wat woordjes zeggen ter verdediging/beschuldiging.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Britt_ »

Ik denk dat we beter een keuze maken tussen the donkey of kolemijn dan? Ik denk dat Silverowls inderdaad ook wel mafia is, maar zij is net iets minder ervaren dan de andere twee (alle zo vind ik uit haar posts blijken) waardoor het mogelijk beter is haar vannacht over te laten? Geen idee. Wat vinden jullie?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by pietel »

Ok op basis van het feit dat Saki nooit een slecht personage zou maken van Maes Hughes,
en dat Hughes nog steeds een veel belangrijker personage is als Marcoh of May Chang,
ga ik ervan uit dat Kolemijn de waarheid spreekt.

Hij heeft een mail gekregen: "the donkey is maffia"

Veel kans dat dit gewoon waar is, en dat Silverowls als tweede wolf heeft gelogen over de busdriver. Want nu weet ik zeker dat een wissel met mij geen maffia kan opleveren.
Nu is er echter nog een kleine mogelijkheid die ik juist heb bedacht: Maes Hughes is een naïeve cop en krijgt foute informatie van de spelleider. Dat klopt wel met zijn personage,
maar de kans lijkt me klein.

De combinatie weinig belangrijke rollen die toevallig elkaar steunen, vind ik te verdacht.

Voor de veiligheid gaat mijn stem echter liever naar SilverOwls, dan naar the donkey, want als er toch nog een onbekend element aanwezig is (of een naieve cop)
dan hou ik de dokter liever levend.


Is het goed als ik de lynch opstart? we zien wel wat iedereen vindt eens we starten...

stem SilverOwls
Image

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Britt_ »

Sorry maar iets in mij zegt dat als the donkey mafia is, hij veel gevaarlijker is dan SO
Ja Pieter, volgens mij ben jij de derde wolf makker ^-^

Stem: The Donkey

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

pff, gaat flink los hier:P
qua belangrijke personages weet ik het ook niet precies, ik bedoel Maes Hughes gaat wel (redelijk) in het begin dood in de serie.
en idereen vind het raar dat silverowls nu ineens bekend maakt dat ze de busdriver was, maar ik vroeg letterlijk of er iemand was die mij in de nacht had geswitch, dus zo raar vind ik dat eigenlijk niet. eerder was er niet echt een rede om bekend te maken dat ze een busdriver was, kolemijn vroeg namelijk heel veel dingen.
wel vind ik het vreemd dat pietel nu ineens zegt survivor te zijn, die keert zich tegen ons als de wolven de overhand nemen!
geen idee waarom silverowls niet eerder de rol bevestigd had, maar dat hebben brit en priester ook niet gedaan. en pietel pas na silverowls.
dus ofwel pietel is gwn een weerwolf die met mij gewisselt was door silverowls,
of kolemijn heeft het hele verhaal van dat hij mij gechecked heeft in de nacht gelogen,
of er is een andere gave in het spel (dus een variant op cop) of iemand heeft met het onderzoek geknoeit. zo zijn er rollen die de nachtactie van iemand een ander doelwit kunnen geven (bijv. kolemijn checkt mij en diegene kan dan een willekeurig ander persoon kiezen). ook is het mogenlijk dat er een framer rol in het spel zit, dat is een weerwolf die in de nacht 1 burger kan laten zien als weerwolf (heeft alleen nut als dat hetzelfde persoon is als dat de ziener checkt). die zou dan mij of pietel hebben geframed (afhankelijk van of Silverowls de waarheid spreekt).
wat betreft het feit dat ik geen doctor gave heb snap ik ook niet helemaal, kan natuurlijk wel zo zijn dat we nu een reviver in het spel hebben en geen doctor. zijn in ieder geval genoeg beschermende rollen mogenlijk om de doctor te vervangen. zou namelijk ook niet weten wie er anders doctor is...

dus jah, omdat we niet weten welke gaves er in het spel zitten, zijn mijn verdachten dat pietel, kolemijn en silverowls.
ben er nog niet helemaal uit op wie ik ga stemmen, eerst eens zien hoe het loopt.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Weertangel »

Iets zegt me dat jullie allebij wel een punt hebben maar in dit geval ga ik met Britt mee, dus Stem: the Donkey

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Saki »

STEMMENTELLING


SilverOwls; Pietel
The Donkey; Britt_ , Weertangel

5 tot lynch

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

Ik geloof dat kolemijn de waarheid spreekt, dus ofwel Pietel ofwel the donkey/SilverOwls zijn Maffia.

(Maar niet allebei natuurlijk. Britt, Pietel kan de derde wolf niet zijn. Het zou te onnozel zijn om de schuld van één Maffialid af te wentelen op een ander.)

En ik wil nog steeds graag weten waar die Doctor/Genezer zit. Doc, maak jezelf bekend alsjeblieft. Als blijkt dat de donkey inderdaad de waarheid spreekt is Pietel de schuldige en kan SilverOwls je in de Nacht verwisselen voor je veiligheid.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

Bij nader inzien, er zijn drie mogelijkheden:

- Pietel liegt
- the donkey & SilverOwls liegen
- kolemijn & SilverOwls liegen

Dus ja, als we SilverOwls lynchen, dan weten we tenminste al zeker of Pietel de waarheid spreekt. Anders zitten we nog met twee opties.

Stem SilverOwls.

Post Reply