Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

kolemijn wrote:
pietel wrote: Ik heb ook een vermoeden dat er in dit spel een valse rol kan zitten.
Misschien is er iemand Envy (die zijn gedaante kan veranderen) en heeft die persoon een extra rol gekregen om veilig te doen alsof.
Ik zou bijvoorbeeld niet verschieten als Maes Hughes eigenlijk Envy is. (qua ironie kan dat wel tellen trouwens)
Bestaat er zo een rol? Het zou me wel heel onwaarschijnlijk lijken als iemand die al kan shapeshiften, ook nog eens de krachten van een ziener zou krijgen, dat lijkt mij iets te veel van het goede.
je hebt niet verteld wat je met je ziener krachten te weten bent gekomen, dus volgens mij trekt pietel meer in twijvel of je wel een ziener bent. als je namelijk envy bent en zoals hij zegt kan shapeshiften en doen alsof je goed bent, kun je doen alsof je de ziener bent en mensen doorgeven als schuldig onschuldig naar eigen inzien. je kan zelfs een wolf offeren om je rol te proberen te beweizen en dan de erna gwn een burger als schuldig doorgeven aan ons. je zou zelfs nog kunnen zeggen dat je een insane, paranoid of naive cop bent. dat zou je als cop namelijk zelf niet eens weten en dan kan je er hele rare actie mee verklaren. je geloofwaardigheid zou er wel compleet mee naar de filestijnen gaan.

maar das allemaal puur speculatie over wat mogenlijk is, ik val je niet aan ofzo hoor;)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

^ Zou in principe wel kunnen, maar er is bijna zeker een ziener in het spel, dus als ik zou claimen ziener te zijn terwijl ik dat niet ben, dan zou de 'echte' ziener mij snel door de mand laten vallen.
The Donkey wrote: je zou zelfs nog kunnen zeggen dat je een insane, paranoid of naive cop bent.
Is er een soort aanleiding in het personage/verhaal dat de kans zou kunnen vergroten dat ik één van die ben? Want ik hoop niet dat ik er zo een ben, dat zou sucken :?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

kolemijn wrote:^ Zou in principe wel kunnen, maar er is bijna zeker een ziener in het spel, dus als ik zou claimen ziener te zijn terwijl ik dat niet ben, dan zou de 'echte' ziener mij snel door de mand laten vallen.
The Donkey wrote: je zou zelfs nog kunnen zeggen dat je een insane, paranoid of naive cop bent.
Is er een soort aanleiding in het personage/verhaal dat de kans zou kunnen vergroten dat ik één van die ben? Want ik hoop niet dat ik er zo een ben, dat zou sucken :?
nee zeker niet en het lijkt me ook HEEL sterk dat saki die gebruikt heeft, heb zelf ronde 3 in elkaar gezet die veel ingewikkeldere rollen heeft dan ronde 1, en zelfs daarin gebruik ik het niet. is denk ik meer voor games met 20+ mensen en eventueel meerdere cops of andere tracking gaves. dus nee, zou dat echt niet verwachten hier, maar het is natuurlijk pas te veriveren als je diegene (of die nu goed of slecht terug kwam in je PM) dood hebt en daar of hetzelfde als van jou uit komt of niet. en zelfs dan kan je nog paranoid of naive niet uitsluiten... hehe, doordat die toevoegingen aan de rol cop zo verwarrend zijn denk ik niet dat we het hier gebruiken, we zijn als groep nog best wel beginners:P

het kan natuurlijk (ga ik weer met die wilde speculatie:P) dat er idd nog een echte ziener is en die nu voor zich houd wat hij te weten is gekomen om zn rol niet bekend te hoeven maken. dat zou hem beschermen als direct doelwit voor de mafia (alleen als de ziener zich bekend maakt en dan word beschermd door de doktor is het ook geen probleem). en terwijl hij zich zo op de achtergrond houd het spel proberen te sturen naar het doelwit dat hij door zn gave te weten is gekomen. is zeker moeilijker te doen, maar zou kunnen. vind niet dat iemand nu echt het spel stuurd, maarja als diegene het goed doet zou je het niet moeten merken:P

was trouwens nog vergeten te melden dat er ook een role-cop bestaat:P dat kan een weerwolf zijn en die kan met zn gave de gaves van andere te weten komen (werkt verder hetzelfde als een normale cop), maarja dat is wel een super sterke weerwolven rol dus denk niet dat die er in zit... (tenzij we maar 1 of 2 wolven hebben, miss kan het dan wel?:P) als laatste mogenlijkheid is er nog een percentage-role, dan heb je bijv. 50% kans dat je gave werkt, dit kan je wel of niet weten. als je het niet weet krijg je gwn een antwoord zonder enig idee te hebben dat het gwn fout kan zijn:P mjaa das zelfs voor gevordende games wat ongewoon:P

mjaa ben nu wel klaar met de ingewikkelde complot theorienXD had een handige site gevonden die bijna alle rollen uitlegde, dus vandaar;)
denk verder niet 1 van die dingen echt zo is, zou graag jou rol willen veriveren, maar je doet er verder niet super verdacht mee. het enige is dat je iets weet en het niet zegt, maar daar zijn zat redenen voor die je als burger kan hebben;)

als mensen nog intresse hebben in andere rollen die bestaan:
http://mafiascum.net/wiki/index.php?tit ... gory:Roles
er zijn er meer dan daar staan voor zo ver ik weet, maar je kan er flink mee vooruitXD

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by pietel »

Het was langs mijn kant geen echte verdenking van Kolemijn.
Maar het lijkt me een goed idee voor de spelleider om een wolf de rol 'Envy' te geven en ineens daarbij een veilige rol geeft waarin Envy zich kan vermommen.
Ik moet oppassen dat ik mensen die FMA niet kennen, niet spoil, maar Envy neemt een paar gedaantes aan in de serie, en Maes Hughes leek me geen slechte keuze.
Het kan evengoed een ander personage zijn, maar waarschijnlijk niet één van de hoofdrollen, want die hebben hun eigen krachten.

Tja pure speculatie natuurlijk.

Over het feit dat Kolemijn dezelfde rol gekregen heeft:
worden de rollen niet willekeurig verdeeld?
Image

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Saki »

Ik heb mijn eigen rollenlijst en deelnemerslijst in random.org gestoken, verder heb ik er niets aan aangepast.
Alles is dus mogelijk


User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Weertangel »

Trouwens Donkey, als er een paranoid cop is dan ben jij dat wel :lol:
Maar wordt het niet eens tijd dat we eens gaan bedenken wie we gaan lynchen? want hoewel het speculeren intersant is(en soms nuttig) is het niet te bedoeling dat we alleen dat doen...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

pietel wrote:Het was langs mijn kant geen echte verdenking van Kolemijn.
Maar het lijkt me een goed idee voor de spelleider om een wolf de rol 'Envy' te geven en ineens daarbij een veilige rol geeft waarin Envy zich kan vermommen.
Ik moet oppassen dat ik mensen die FMA niet kennen, niet spoil, maar Envy neemt een paar gedaantes aan in de serie, en Maes Hughes leek me geen slechte keuze.
Het kan evengoed een ander personage zijn, maar waarschijnlijk niet één van de hoofdrollen, want die hebben hun eigen krachten.

Tja pure speculatie natuurlijk.

Over het feit dat Kolemijn dezelfde rol gekregen heeft:
worden de rollen niet willekeurig verdeeld?
idd rollen zouden willekeurig verdeeld moeten worden, maar het is altijd de leider die het uiteindelijke toekennen doet:P
verder vind ik je gedachtegang over envy best logisch klinken, zou zeker kunnen!
het vermommen waar je het over hebt is dan alleen niet zozeer een gave als wel een stukje extra informatie (een veilige rol genoemt krijgen in je PM bij weerwolven kan prima, maar word niet gezien als gave). denk niet dat we al te moeilijk moeten doen over het spoileren, ik bedoel ik heb de serie tot deel 22 gelezen en weet zo echt niet meer in wie ze wel niet vervormdeXD (op een of andere manier loopt de 2003 anime de hele tijd met het verhaal te kloten in mn hoofd... moet de hele serie maar eens overlezen denk ikXD)

kolemijn, kan je iets loslaten over de Rede waarom je je bevindingen niet deelt?

afgezien van deze laatste post met ver gezochte plot theorien, waar zitten we nu kwa verdenkingen? ik heb mijn verdachten eerder gepost (waar nu al weer heel wat aan veranderd is), maar alleen NeeNee heeft daar direct op gereageerd. pietel en kolemijn hebben wat meer prijs gegeven, maar we hebben nog niets meer van priester gehoord (die is volgens mij na zn hint ook niet weer online geweest dus das wel logisch.) maar wie jullie nu verdenken is niet aan de orde geweest:(
Saki wrote:Ik heb mijn eigen rollenlijst en deelnemerslijst in random.org gestoken, verder heb ik er niets aan aangepast.
Alles is dus mogelijk

damn, netjes! had ik zo niet gedaan voor ronde 3, nu wel dus;)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

Weertangel wrote:Trouwens Donkey, als er een paranoid cop is dan ben jij dat wel :lol:
Maar wordt het niet eens tijd dat we eens gaan bedenken wie we gaan lynchen? want hoewel het speculeren intersant is(en soms nuttig) is het niet te bedoeling dat we alleen dat doen...
haha jah, paranoia strikes als je er achter komt wat allemaal wel niet kan (+ ik kijk dexter, en denk dat altijd mee met wat er gaat gebeuren, dus dan zoek je achter de kleinste dingen vanalles:P wist in seizoen 1 al VEEL te vroeg wie de killer was geen idee hoe ik dat geflikt hadXD)

maar idd ik ben er ook voor om naar een lynch te werken, maar hoor daar graag ff wat meer van andere over:)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

The Donkey wrote: kolemijn, kan je iets loslaten over de Rede waarom je je bevindingen niet deelt?
Omdat jij als maffia uit mijn onderzoek kwam. BAM! 8)
Schokkend hé :lol:

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Weertangel »

Persoonlijk zou het me niet verbazen als dat waar is, er moet ergens een aktieve maffia zijn en jullie allebij vallen onder hyper actief! 8)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

kolemijn wrote:
The Donkey wrote: kolemijn, kan je iets loslaten over de Rede waarom je je bevindingen niet deelt?
Omdat jij als maffia uit mijn onderzoek kwam. BAM! 8)
Schokkend hé :lol:
mjaa verklaard wel waarom je steeds doorvroeg over hints over mijn personage, terwijl je zelf niet meer vrij gaf:P
maar ik ben het niet, ik ben namelijk Tim Marcoh!
een gewone burger die alleen maar zo veel mogenlijk mensen wil helpen.
iemand moet me hebben geswitch in de nacht, jammergenoeg kan ik dit niet beweizen omdat ik vanilla ben:S
is er iemand die dit kan bevestigen?
Weertangel wrote:Persoonlijk zou het me niet verbazen als dat waar is, er moet ergens een aktieve maffia zijn en jullie allebij vallen onder hyper actief! 8)
hehe, kan ook te weiten zijn aan de ADD;) maar waarom zou er een over-actief mafia lid moeten zijn? dat hadden we in ronde 1 ook niet, njaa brit was het actiefst, maar niet echt dat ze er uit sprong...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

^ Tja, als Maffia heb je twee keuzes:
- blijf op de achtergrond en hoop dat ze je niet opmerken
- probeer om het spel te leiden.

Britt is een beetje een lurker van nature, dus zij zal normaal niet superactief zijn. Pietel deed een poging om het spel mee te sturen in de vorige ronde, maar hij werd snel ontdekt.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Britt_ »

^Jup ik ben altijd wel een beetje een lurker, en zeker nu omdat ik niets van de personages ken.

Maar even mijn gedacht. Nu kunnen er drie dingen gebeurd zijn:
- Of Kolemijn heeft gelijk en Donkey is een mafia lid
- Donkey is vannacht met iemand verwisseld (dus Donkey is schuldig bevonden terwijl de echte maffia even Donkey zijn gedaante overnam)
- Kolemijn liegt om zijn eigen hachje te redden

Oké vier dingen dan:
- Kolemijn kreeg verkeerde info door

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by LukeVonPerrywinkle »

Britt_ wrote:^Jup ik ben altijd wel een beetje een lurker, en zeker nu omdat ik niets van de personages ken.

Maar even mijn gedacht. Nu kunnen er drie dingen gebeurd zijn:
- Of Kolemijn heeft gelijk en Donkey is een mafia lid
- Donkey is vannacht met iemand verwisseld (dus Donkey is schuldig bevonden terwijl de echte maffia even Donkey zijn gedaante overnam)
- Kolemijn liegt om zijn eigen hachje te redden

Oké vier dingen dan:
- Kolemijn kreeg verkeerde info door
Mja, de kans is het grootst dat gewoon één van de twee liegt.

Is er iemand die The Donkey met iemand anders heeft verwisseld? Zoniet, dan kunnen we The Donkey lynchen. Als die onschuldig blijkt te zijn is Kolemijn de volgende.

We zitten dan wel wat crap met burgers want als Donkey een burger blijkt te zijn en er sterft nog een burger in de nacht is het 4 burgers tegen 3 maffia.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by SilverOwls »

Ik kan dan bevestigen. Donkey heb ik geruild met Pietel.
Wist niet dat er zon drama van ging komen
Image

Post Reply