Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

^ Nee, wacht, de Dag is gisterenavond laat pas begonnen. Hij was net een paar minuten te laat.

Wachten tot hij terugkomt dus.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

The Donkey wrote:mjaa op aandringen van kolemijn: ik ben een wetenschapper in het verhaal.

btw kolemijn ik wil nu ook meer van jou horen, ik had met mn eerste hint net zo veel prijs gegeven als jij en je vraagt nu meerdere keren om meer hints zonder zelf ook maar iets los te laten... njaa zeggen dat je Jean Havoc niet bent vind ik niet bepaalt iets vrij laten... kan ook wel zeggen dat ik roy mustang niet ben:P
Ik ga mijn rol voor het einde van de dag vrijgeven, maak je geen zorgen :)
Maar om bepaalde redenen wacht ik nog even.

Het zou nog altijd kunnen de je een weerwolf bent en dat priester de echte Roy Mustang is ofzo hé NeeNee :P (Niet dat ik dat echt denk hoor)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

mjaa, hij is wel de enige die nu niet meekomt met het posten...
kolemijn, NeeNee en ik posten wel het meest, maar verder draagt ieder zeker zn steentje netjes bij:)

@kolemijn: idd de andere 2 rollen zijn ook niet 100%, tenzij ze een gave hebben die ze weten te bewijzen kunnen ze gwn gelogen hebben:P
daarom vind ik dat rolclaimen maar wat vreemd, is puur om er voor te zorgen dat je een situatie krijgt als ik met pietel had in ronde 1.
ben bezig geweest met ronde 3 in elkaar zetten en er zijn Flink wat rollen die puur bedacht zijn om rolclaimen tegen te gaan!
dus ik zit er echt niet naast dat dit niet helemaal de opzet van het spel is, maarja je moet wel mee:P

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by PrIEsTER »

NeeNee wrote: Het wachten is op Priester...
Miljaar, je mag hier blijkbaar geen andere hobby's hebben :D



Ik heb de conversaties een beetje kunnen bijlezen en ik vind dit spelletje toch nog steeds moeilijk.

Er zijn inderdaad drie kletskousen, en van die drie vind ik Kolemijn het verdachts: Hij vist teveel en geeft zelf te weinig vrij.
Ik ben benieuwd welke rol hij gaat claimen, en ik vind het wel vreemd dat eerst iedereen een tip moet hebben gegeven voor hij
dat ook daadwerkelijk doet. PS: ik ben maar wat random aan het brainstormen :roll:


Wat mijn probleem is (en wellicht van de andere), als je niets speciaal kan doen, heeft praten niet echt veel zin.
Dus voor mij zijn al de anderen dan weer even verdacht.



Het roleclaimen vind ik ook nog steeds iets verdacht (maar ikweet dat we zonder niet verder kunnen):

Hint naar mijn rol: blijkbaar hangen nog verschillende mensen samen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

PrIEsTER wrote:Wat mijn probleem is (en wellicht van de andere), als je niets speciaal kan doen, heeft praten niet echt veel zin.
Dus voor mij zijn al de anderen dan weer even verdacht.
juist wel! het discuseren en beschuldigen van elkaar zorgt er voor dat de wolven vanalles moeten verzinnen om niet op te vallen. al heb je helemaal geen gave (vanilla), kan je nog steeds mee praten en mensen die je verdacht vind beschuldigen. als je dat goed doet en de rest weet te overtuigen krijg je een lynch, dan moet je natuurlijk wel de goede hebben, maar das de manier om de mafia om te leggen. met speciale gaves alleen red je het echt niet, ziener helpt veel, maar er zijn ZAT rollen die daarmee kunnen kloten, weet niet of die hierin zitten maar das zeker niet het enige waar je op moet rekenen:)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

kolemijn wrote: Nog eens een update, de vette hebben praktisch toegegeven dat ze die rol zijn.

The Donkey: 'ik geeft niet veel vrij maar ik ben natuurlijk burger en ik ben een iemand die iets met "onstervelijk" te maken heeft.'
Weertangel: 'Ik ben een goede en onschuldige burger met ledematen van Automail en een speciale kracht' - Vermoedelijk Edward Elric
Pietel: 'Mijn rol staat niet in mijn eigen opsomming van meest waarschijnlijke rollen'
Kolemijn: Geen automail, mens, iets met Lupin III - niet Jean Havoc
LukeVP: Alphonse Elric
SilverOwls: 'Ik ben een burger, mijn doel is onsterfelijk te worden voor iemand.' - Misschien May Chang
Neenee: 'Ik ben ook een mens, voor zover ik weet, en blijkbaar heb ik iets met vlammen.' - Bijna zeker Roy Mustang
Priester: 'blijkbaar hangen nog verschillende mensen samen.'
Britt: Heeft neus, ogen mond langer haar en te weinig ambitie.
Okee, dus we lynchen één van de niet-vette.

1 kans op 2 dat het een Weerwolf is.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:
kolemijn wrote: Nog eens een update, de vette hebben praktisch toegegeven dat ze die rol zijn.

The Donkey: 'ik geeft niet veel vrij maar ik ben natuurlijk burger en ik ben een iemand die iets met "onstervelijk" te maken heeft.'
Weertangel: 'Ik ben een goede en onschuldige burger met ledematen van Automail en een speciale kracht' - Vermoedelijk Edward Elric
Pietel: 'Mijn rol staat niet in mijn eigen opsomming van meest waarschijnlijke rollen'
Kolemijn: Geen automail, mens, iets met Lupin III - niet Jean Havoc
LukeVP: Alphonse Elric
SilverOwls: 'Ik ben een burger, mijn doel is onsterfelijk te worden voor iemand.' - Misschien May Chang
Neenee: 'Ik ben ook een mens, voor zover ik weet, en blijkbaar heb ik iets met vlammen.' - Bijna zeker Roy Mustang
Priester: 'blijkbaar hangen nog verschillende mensen samen.'
Britt: Heeft neus, ogen mond langer haar en te weinig ambitie.
Okee, dus we lynchen één van de niet-vette.

1 kans op 2 dat het een Weerwolf is.
ik ben het eens met het feit dat het het verstandigst is om op 1 van hun te stemmen, maar kans 1 op de 2 is het niet, de dikgedrukte mensen hebben alleen hun rol compleet geclaimed, die zijn verder niet geveriveerd ofzo, waarom zouden zij dan als "veilig" gezien moeten worden?

de personages boeien me niet zo, de gaves is waar het om gaat. dat kan je tenslotte beweizen!
dus tenzij we een Lie-detector gave in het spel hebben zitten is dit rol claimen puur om de wolven op een fout te betrappen, niet zozeer om mensen veilig te stellen...

that aside, de niet dikgedrukte mensen zijn wel de meest logische keuze atm omdat er geen gaves bekend worden gemaakt. (vergeet trouwens helemaal te melden dat ik vanilla ben, niet dat we er veel mee opschieten...) ik vind momenteel pietel, kolemijn en priester verdacht als ik puur afga op wat ze zeggen kwa rolclaimen. met iedereen kan ik wel wat uit vogelen, maar niet met die 3.

pietel: hij zegt helemaal niets, behalve dat hij een hele lijst mensen Niet is... (had er overheen gelezen, maar snap niet dat we niet om meer tips van hem vragen...)
kolemijn: doet leuk mee met het discuseren, maar eigenlijk niets los. mens ben je zoiezo als je goed bent, lupin III is super vaag en geen automail zegt ook niet echt veel.
priester: wachte erg lang met de hint (door prive omstandigheden maar goed) en zn hint doet me alleen denken aan de ramp travelen die je met Shou Tucker zn creaties zag:P al lijkt het me vreemd dat hij een bad guy rol zou claimen als hij weerwolf was...

wie zien jullie als prime suspects? miss kunnen we naar een lynch gaan werken?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

The Donkey wrote: ik ben het eens met het feit dat het het verstandigst is om op 1 van hun te stemmen, maar kans 1 op de 2 is het niet, de dikgedrukte mensen hebben alleen hun rol compleet geclaimed, die zijn verder niet geveriveerd ofzo, waarom zouden zij dan als "veilig" gezien moeten worden?
Omdat het heel belangrijke rollen zijn die hoogstwaarschijnlijk in het spel zitten, en de Maffia die dus niet gaat claimen omdat de kans veel te groot is dat er een Burger met dezelfde rol is.
de personages boeien me niet zo, de gaves is waar het om gaat. dat kan je tenslotte beweizen!
dus tenzij we een Lie-detector gave in het spel hebben zitten is dit rol claimen puur om de wolven op een fout te betrappen, niet zozeer om mensen veilig te stellen...
Bewijzen. En dat kun je niet, je kunt wel zeggen dat je een Ziener of Genezer bent, maar geen mens die het zeker weet. Bovendien werken de meeste rollen alleen 's Nacht en we hebben geen tijd om nog eens op de Nacht te wachten.
pietel: hij zegt helemaal niets, behalve dat hij een hele lijst mensen Niet is... (had er overheen gelezen, maar snap niet dat we niet om meer tips van hem vragen...)

kolemijn: doet leuk mee met het discuseren, maar eigenlijk niets los. mens ben je zoiezo als je goed bent, lupin III is super vaag en geen automail zegt ook niet echt veel.

priester: wachte erg lang met de hint (door prive omstandigheden maar goed) en zn hint doet me alleen denken aan de ramp travelen die je met Shou Tucker zn creaties zag:P al lijkt het me vreemd dat hij een bad guy rol zou claimen als hij weerwolf was...

wie zien jullie als prime suspects? miss kunnen we naar een lynch gaan werken?
Wat ik verdacht vind is dat jij Britt niet verdacht vind. Die heeft ook nog vrijwel niets losgelaten.

Maar je hebt wel gelijk. Pieter en de rest, meer uitleg graag. Tijd voor een tweede ronde tips. :)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

Aangezien dat de vraag er is dat de ziener zich meldt én dat ik te weinig vrijgeef, zal ik mijn rol maar vrijgeven. Ik dacht eerst nog effe te wachten omdat dan waarschijnlijk de andere beschuldigingen zullen stilvallen en daaruit kun je juist veel leren, maar ik zal er toch maar voor gaan.
Ik ben namelijk Maes Hughes, weer de ziener (cop) dus. En ik heb vannacht wel iets interessants gezien, maar voor ik zeg wat, zou ik graag weten of er niemand is die de rollen geswitched heeft, als die zou kunnen zeggen wie met wie, en het zou overeen komen, dan hebben we er ineens nog een veilige geclaimde rol bij.
De Lupin-link was Sonny Strait, die is namelijk Maes zijn voice-actor en ook die van Lupin (in de FUNimation dubs toch) :)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:
de personages boeien me niet zo, de gaves is waar het om gaat. dat kan je tenslotte beweizen!
dus tenzij we een Lie-detector gave in het spel hebben zitten is dit rol claimen puur om de wolven op een fout te betrappen, niet zozeer om mensen veilig te stellen...
Bewijzen. En dat kun je niet, je kunt wel zeggen dat je een Ziener of Genezer bent, maar geen mens die het zeker weet. Bovendien werken de meeste rollen alleen 's Nacht en we hebben geen tijd om nog eens op de Nacht te wachten.
pietel: hij zegt helemaal niets, behalve dat hij een hele lijst mensen Niet is... (had er overheen gelezen, maar snap niet dat we niet om meer tips van hem vragen...)

kolemijn: doet leuk mee met het discuseren, maar eigenlijk niets los. mens ben je zoiezo als je goed bent, lupin III is super vaag en geen automail zegt ook niet echt veel.

priester: wachte erg lang met de hint (door prive omstandigheden maar goed) en zn hint doet me alleen denken aan de ramp travelen die je met Shou Tucker zn creaties zag:P al lijkt het me vreemd dat hij een bad guy rol zou claimen als hij weerwolf was...

wie zien jullie als prime suspects? miss kunnen we naar een lynch gaan werken?
Wat ik verdacht vind is dat jij Britt niet verdacht vind. Die heeft ook nog vrijwel niets losgelaten.

Maar je hebt wel gelijk. Pieter en de rest, meer uitleg graag. Tijd voor een tweede ronde tips. :)
altijd fijn zn spellingscontrolle, jammer dat je hem niet kan uitzetten...
maar idd het bewijzen is moeilijk te doen, maar zeker niet onmogenlijk. zonder nachtfase is dat zeker wel onmogenlijk dus het zou ons idd niet helpen voor deze dag.

ik vind dat brit een vrij duidelijke hint heeft gegeven, ze is hoogst waarschijnlijk Van Hohenheim, das het enige personage met een serieus additude problem en wikia zegt letterlijk: "Lack of ambition". als je dat in de zoekmachine gooit krijg je van hohenheim als eerste menselijke hit er uit. je moet wel je huiswerk doen voor je om meer hints vraagt:P mjaa was wel ff handig geweest als ik dat er bij had gezet;)

@kolemijn: das dus 1 minder op het lijstje:P ik denk niet dat het meteen nodig is de ziener rol te beweizen, dat komt in nacht 2 wel;) je link naar lupin III was dus idd super vaagXD wie kijkt er nu de dubs van anime? mjaa het was een kloppende hint;) je hebt me wel nieuwschierig gemaakt naar wat je hebt uitgevonden afgelopen nacht, klink alsof je een mafia te pakken had? (of dat er tenminste schuldig uit kwam, in het geval van rollen switchen)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

The Donkey wrote: ik vind dat brit een vrij duidelijke hint heeft gegeven, ze is hoogst waarschijnlijk Van Hohenheim, das het enige personage met een serieus additude problem en wikia zegt letterlijk: "Lack of ambition". als je dat in de zoekmachine gooit krijg je van hohenheim als eerste menselijke hit er uit. je moet wel je huiswerk doen voor je om meer hints vraagt:P mjaa was wel ff handig geweest als ik dat er bij had gezet;)

@kolemijn: das dus 1 minder op het lijstje:P ik denk niet dat het meteen nodig is de ziener rol te beweizen, dat komt in nacht 2 wel;) je link naar lupin III was dus idd super vaagXD wie kijkt er nu de dubs van anime? mjaa het was een kloppende hint;) je hebt me wel nieuwschierig gemaakt naar wat je hebt uitgevonden afgelopen nacht, klink alsof je een mafia te pakken had? (of dat er tenminste schuldig uit kwam, in het geval van rollen switchen)
Is helemaal geen vage hint, juist een heel specifieke, maar wel moeilijk om te raden :P
Yup, het lijkt dat Britt inderdaad op Van Honnenheim doelde, het haar heeft em toch ook alleszins. Goed opzoekwerk!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by pietel »

ok ok tweede hint voor mij.
die had ik al lang klaar
"Mijn volgelingen gaan door het vuur voor mij en ik heb een zwaard."

Ik heb ook een vermoeden dat er in dit spel een valse rol kan zitten.
Misschien is er iemand Envy (die zijn gedaante kan veranderen) en heeft die persoon een extra rol gekregen om veilig te doen alsof.
Ik zou bijvoorbeeld niet verschieten als Maes Hughes eigenlijk Envy is. (qua ironie kan dat wel tellen trouwens)
Image

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by LukeVonPerrywinkle »

pietel wrote:ok ok tweede hint voor mij.
die had ik al lang klaar
"Mijn volgelingen gaan door het vuur voor mij en ik heb een zwaard."

Ik heb ook een vermoeden dat er in dit spel een valse rol kan zitten.
Misschien is er iemand Envy (die zijn gedaante kan veranderen) en heeft die persoon een extra rol gekregen om veilig te doen alsof.
Ik zou bijvoorbeeld niet verschieten als Maes Hughes eigenlijk Envy is. (qua ironie kan dat wel tellen trouwens)
Olivier Mira Armstrong?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Weertangel »

^^^^ Ik denk dat ie haar inderdaad bedoelt, pas in ieder geval bij wat ik op het Wiki heb gevonden.

En Kolemijn is weer de ziener??! waarom vindt ik dat gewoon raar...

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

pietel wrote: Ik heb ook een vermoeden dat er in dit spel een valse rol kan zitten.
Misschien is er iemand Envy (die zijn gedaante kan veranderen) en heeft die persoon een extra rol gekregen om veilig te doen alsof.
Ik zou bijvoorbeeld niet verschieten als Maes Hughes eigenlijk Envy is. (qua ironie kan dat wel tellen trouwens)
Bestaat er zo een rol? Het zou me wel heel onwaarschijnlijk lijken als iemand die al kan shapeshiften, ook nog eens de krachten van een ziener zou krijgen, dat lijkt mij iets te veel van het goede.
Weertangel wrote: En Kolemijn is weer de ziener??! waarom vindt ik dat gewoon raar...
Ik vond het ook een beetje raar, maar ja, ik kies de rollen niet. En ik klaag niet, ziener is nog wel een leuke rol :)

Post Reply