Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist AFGELOPEN- het dorp wint

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by LukeVonPerrywinkle »

kolemijn wrote:^ Ik niet, ik heb enkel en alleen op hem gestemd als een soort waarschuwing naar degene die praktisch niet postten in de hoop dat het spel wat vlotter zou gaan. De reden hiervoor is redelijk duidelijk: Ik speel veel liever een spel waarbij de kans iets groter wordt dat we verliezen dan een saai spel waar bijna niets gebeurd omdat de helft eigenlijk niet echt meespeelt...
Maar... MrXarnus is gewoon doodgegaan. Het is niet spannender of minder spannend geworden. :D

Hij is gewoon dood. Ik heb liever iemand die de hoop vergroot tegen een gemeenschappelijke vijand en daarbij zwijgt dan... niemand.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

^ Het was oorspronkelijk gewoon bedoeld om de aandacht te trekken, maar toen hij na een hele dag nog steeds niet gereageerd had was ik het beu. Als je geen moeite gaat doen om te posten, speel dan gewoon niet. Je hebt geen idee hoe saai dit spel kan worden als er op het einde alleen nog maar lurkers over zijn en iedereen zwijgt tot de spelleider dreigt ze uit het spel te schoppen (heb ik al moeten doen, btw).

Er zijn overigens 11 spelers, dus het is 5 of 6 tegen 3 Maffia. En ik ben bevestigd Burger, dus we hebben een kans van 3/8 om een goede te lynchen.

En als iedereen nu eens gewoon zijn rol zei? Is er iemand die kan inschaten welke personages het meest waarschijnlijk zijn? We moeten op zijn minst toch nog twee of drie belangrijke personages kunnen bevestigen, en dan wordt de groep verdachten alweer wat kleiner...

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

^^ Ja, maar hij was niet de enigste, moest voor de rest iedereen vlot meeposten dan zou het mij ook niet storen dat er iemand niet veel post, maar als er zo meerdere zijn, zeker in een spel met niet zoveel deelnemers als dit, dan is het niet leuk als je maar met een deeltje van de spelers echt het spel speelt en de rest gewoon zwijgend in de achtergrond volgt. Zoals NeeNee juist bevestigd heeft. En nu weten de weerwolven ook dat het geen goeie tactiek is om gewoon wat te lurken.
Misschien dat het was omdat het de eerste dag was dat het nogal traag ging, maar ja, wat gebeurd is, is gebeurd.
Is het goed dat ik nog wat wacht met mijn rol te claimen? Het zou tof zijn moest er iemand in mijn 'Lupin III val' lopen :P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

^ Ja, mensen die al goede hints gegeven hebben mogen wachten. Maar van de rest wil ik nu toch eens wat horen, zeker van de spelers die nog niet veel gezegd hebben...

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

Ik zou graag hebben dat specifiek the donkey en Britt eens wat zouden meedelen over hun rol, ik vind het altijd verdacht als mensen 'nog effe willen wachten met wat vrij te geven'. Volgens mij kan dat in de hoop zijn dat het vergeten wordt tot ze genoeg info hebben om relatief veilig iets te claimen.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by LukeVonPerrywinkle »

NeeNee wrote:^ Ja, mensen die al goede hints gegeven hebben mogen wachten. Maar van de rest wil ik nu toch eens wat horen, zeker van de spelers die nog niet veel gezegd hebben...
De spelers die niet veel gezegd hebben zijn bijna allemaal dood. :)

Silverowls mss nog. Heeft Britt al veel gezegd?

Mensen mogen ook raden over mijn personage hoor. Ik heb al tips gegeven. Ik ben ook mannelijk.

Anyway, nu ga ik slapen.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

Waarom zeg ik nu 'ik vind het altijd verdacht', het is nog maar de tweede keer dat ik dit spel online speel, maar ik voel me precies al een pro :lol:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

Wie heeft er nog totaal niets gezegd? Die komen nu het eerst aan de beurt. Goede kans dat daar een paar Maffia bijzitten die nog niets durven zeggen hebben.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by pietel »

Ik zou niet direct durven zeggen welke rollen er zeker bij zijn. Edward en Alphonse Elric zijn natuurlijk wel de hoofdpersonages,
dus waarschijnlijk zitten die erin. Al de rest is random.

Ik heb mee gestemd op MrXarnus omdat ik ergens dacht dat hij wel een wolf kon zijn.
Ik het vorig spel was ik mij heel de tijd bewust dat SilverOwls als wolf niets durfde te zeggen uit angst zichzelf te verraden,
dus ik vond het niet vergezocht dat dit weer het geval zou zijn.

Natuurlijk was het meer bedoeld als aanmoediging om te posten dan als een echte lynch, want er was geen enkel bewijs voor.
dus ik was wel verrast dat die moord nog snelsnel werd afgemaakt voor de deadline.
Ik vond dat heel verdacht van zowel NeeNee als SilverOwls.
Maar NeeNee heeft een superwaarschijnlijk personage geclaimd dat niemand heeft tegengesproken,
en het is heel logisch dat de wolven haar eerst hebben willen doden (door de 'reputatie'), en dat de bodyguard in de plaats is gestorven.

waardoor mijn topverdachte SilverOwls is!
komt te bekend voor... weinig zeggen en dan snel een lynch afwerken...
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by NeeNee »

pietel wrote:Ik zou niet direct durven zeggen welke rollen er zeker bij zijn. Edward en Alphonse Elric zijn natuurlijk wel de hoofdpersonages,
dus waarschijnlijk zitten die erin. Al de rest is random.
Maar met die twee kunnen we onze kansen verhogen van 3/8 tot 3/6. Dan hebben we toch wel een goede kans om een Maffia te schieten.

Mja, SilverOwls doet een beetje raar, en Weertangel ook. Mogen we jullie rol eens hebben..?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Weertangel »

Ik krijg steeds meer de indruk alsof degene die meededen in het vorige spelletje nu ook vergelijkbare rollen hebben, wat het goed mogelijk maakt dat Silverowls inderdaad een weerwolf is, maar ja, dat blijft toch nog steeds speculatie...

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by kolemijn »

Een kleine samenvatting:

The Donkey: 'ik geeft niet veel vrij maar ik ben natuurlijk burger en ik ben een iemand die iets met "onstervelijk" te maken heeft.'
Weertangel: 'Ik ben een goede en onschuldige burger met ledematen van Automail en een speciale kracht' - Vermoedelijk Edward Elric
Pietel: 'Mijn rol staat niet in mijn eigen opsomming van meest waarschijnlijke rollen'
Kolemijn: Geen automail, mens, iets met Lupin III
LukeVP: 'Ik ben een burger van Amestris maar ik ben niet afkomstig van Central (de hoofdstad). Ik ben behoorlijk groot.'
SilverOwls: 'Ik ben een burger, mijn doel is onsterfelijk te worden voor iemand.' - Weet er iemand wie dat zou kunnen zijn?
Neenee: 'Ik ben ook een mens, voor zover ik weet, en blijkbaar heb ik iets met vlammen.' - Bijna zeker Roy Mustang
Priester: Niets gezegd.
Britt: Wil haar vrouwelijke charmes laten werken :lol:

Ik hoop dat ik niets over het hoofd gezien heb. The donkey had blijkbaar wel al wat meer geclaimed, maar blijkbaar hebben er dus veel personages iets met onsterfelijkheid te maken.
Priester en Britt zijn momenteel degene de enige die echt nog niets hebben vrijgeven (als ik niets gemist heb).

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by pietel »

Weertangel heeft per ongeluk een te goede hint gegeven en is misschien Edward Elric. Hij moet dat niet bevestigen,
want dat maakt hem een nog groter doelwit dan dat hij al is.

Britt heeft geen goede reden gegeven waarom ze geen hint wilt plaatsen. Heeft ze bv blauwe ogen of bruine ogen?
dat soort hints zeggen niet veel, maar als iedereen rustig hints opbouwt, dan moeten er wolven tegen de lamp lopen,
zonder dat onze rollen en speciale krachten te duidelijk worden voor de wolven.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by pietel »

kolemijn wrote:SilverOwls: 'Ik ben een burger, mijn doel is onsterfelijk te worden voor iemand.' - Weet er iemand wie dat zou kunnen zijn?
May Chang?
het is niet helemaal correct, maar iemand die de serie niet kent, zou dat kunnen afleiden uit haar korte samenvatting
Image

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 2 - Full Metal Alchemist DAG 2

Post by Britt_ »

De reden waarom ik niets prijsgeef is net omdat ik zaken wil voorkomen die 'vannacht' gebeurd zijn. Als de wolven weten wie je bent kunnen ze vaak ook wel zelf inschatten of dit personage een belangrijke rol zal hebben of niet. Nou ik heb ogen, een neus en een mond en langer haar. Tot zover mijn tips.

Post Reply