Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (GAME OVER)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by NeeNee »

^ Normaal gezien moet er ook "Stem" voor, maar mijn uitleg is niet superduidelijk, dus ik zal het goedkeuren.

STEMMENTELLING
Kolemijn: Kira
Saki: PrIEsTER
PrIEsTER: Weertangel, Saki, the donkey
Geen lynch: Pietel
Niet gestemd: SilverOwls, Britt, LukeVonPerrywinkle, kolemijn

6 stemmen vereist voor een lynch.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by The Donkey »

wacht ff, 6 stemmen vereist voor een lynch, bedoel je dan dat er 6 op dezelfde moeten stemmen?! damn das haast onmogenlijk!
als een lynch correct is zal de wolf er zelf natuurlijk niet voor stemmen en alle mede wolven die het van hem weten zullen ook hun best doen het de andere kant op te laten gaan. dan moeten dus ALLE burgers het eens zijn? pff, dat zie ik zo 123 niet gebeuren:P

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by pietel »

wel ja, zo werkt het, een meerderheid moet overeenkomen, ge hebt pas een meerderheid vanaf 6 op 10
en als er nu iemand sterft, dan is de meerderheid 5 op 9.
Als er veel wolven zijn, kan het spel snel gedaan zijn, maar ik gok dat er maar 2 ofzo zijn, anders hebben ze teveel voordeel.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by NeeNee »

^^ Natuurlijk moeten er 6 op dezelfde stemmen, anders is het toch geen meerderheid.

Dat is nu net de kern van het spel: de Burgers moeten de meerderheid behouden, want dat is hun enige kracht. Zodra er te weinig niet-Maffia stemmen over zijn voor een lynch, wordt het spel stopgezet en heeft de Maffia gewonnen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by The Donkey »

is er algemeen bekend hoeveel wolven er zijn of moeten we dat uitvogelen?

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by kolemijn »

Ik zou denken dat er twee weerwolven zijn, drie lijkt mij een beetje veel, tenzij er misschien veel burgers met special powers zijn, dan zouden er ook wel 3 kunnen zijn, maar aangezien NeeNee zei dat ze het spel eenvoudig wou houden zullen er wel niet zoveel special powers zijn lijkt mij. Wel jammer dat er geen Cupido is, dat maakt het net nog een tikje gecompliceerder (en dus leuker).
Kira wrote: Maar het klinkt zo naïef :s Goed dan: Het lijkt gewoon dat Kolemijn probeert te laten lijken dat hij je beste maat is ofzo. De lol erin houden, maar toch met het toch serieus houden enzo... 8) Maar dit klinkt allemaal zo nep. (Alsof hij ons vertrouwen wil winnen)

Hopelijk voel je je nu niet beledigd xD
Ik ben in het echt ook zo denk ik, maar ja, dat kunnen jullie natuurlijk niet weten (Al hoop ik wel dat ik in het echt niet nep voorkom :? )
En nee, ik ben niet beledigd, in dit spel is het toch wel de bedoeling dat je je vermoedens uit. Of wil ik nu teveel je beste maat zijn en maakt dat mij verdacht? :P

Ik moet zeggen dat Priester de enigste is die zich al echt verdacht heeft gemaakt door zijn uitspraken over de zogenaamd 'moordlustige' Saki, maar ik ga hem nog effe de kans geven zich wat meer te verdedigen voor ik ga stemmen.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by LukeVonPerrywinkle »

De maffia zal vermoedelijk samenspannen om een onschuldige te vermoorden. Dus als er 6 stemmen op 1 (onschuldige) persoon vallen en de rest zijn "geen lynch" of afzonderlijke stemmen, dan zit de maffia hoogstwaarschijnlijk bij de mensen die op de onschuldige hebben gestemd. Als we dan te horen krijgen dat die persoon onschuldig was (komen we dat te weten?) dan wordt de lijst van mogelijke maffialeden al iets kleiner (=iemand die op de onschuldige burger heeft gestemd).

Natuurlijk, als we op een maffialid hebben gestemd (dit komen we waarschijnlijk ook na de lynch te weten?), dan zullen de overige maffialeden "geen lynch" of op een andere onschuldige hebben gestemd.

Daar staat tegenover dat als er al veel definitieve stemmen op een maffialid zijn, de overige maffialeden er mogelijk het best aan doen om mee te stemmen op het maffialid, anders maken ze zichzelf verdacht.

En ook; wanneer alle burgers op een onschuldige hebben gestemd, dat de maffialeden dan best beslissen om "geen lynch" te stemmen of gewoon een afzonderlijke stem indienen op een andere burger. In dat geval maken ze zich ook minder verdacht zodra uitkomt dat er een onschuldige is vermoord.

Eigenlijk moeten de burgers puur gokken, 1 persoon lynchen en hopen dat ze goed zitten. Ze kunnen onmogelijk weten wie de maffialeden of de burgers zijn want er zijn geen definitieve of duidelijke hints. Zelfs als we achteraf te weten komen of er een maffialid of burger is opgeknoopt, hebben we nog steeds geen duidelijk idee wie de maffia of burgers zijn.

Voorlopig stem ik Geen David Lynch!

Wacht, dat is een ongeldige stem.

Geen Lynch

There 8)

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik wou net mijn post hierboven editten maar dat mag niet, damn.

ik ging er dus vanuit dat er 3 maffialeden zijn.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Britt_ »

^Luke, you uitleg gaat niet altijd op. En zeker nu je hem uitgelegd hebt gaat de maffia wel slimmer spelen dan dit vrees ik. IK heb maffiaspellen geweten waarbij de maffia op elkaar ging stemmen om zo chaos te veroorzaken. Toen speelden we wel met 20 uiteraard en kon er wel eens een maffialid opgeofferd worden. Maffia spant ook niet altijd samen weet ik uit ervaring. Het is gewoon gokken wie maffia is en hopen dat er iemand door de mand gaat vallen door zijn of haar opmerkingen, denkwijzen of weet ik wat ^-^

Ik weet nog niet op wat ik ga stemmen. Ik twijfel nog tussen geen lynch, of Priester aangezien die meteen op Saki sprong terwijl die zich in mijn ogen niet zo verdacht had opgesteld. Maar mogelijk is het Priester zijn eerste keer en dan gun ik hem het voordeel van de twijfel. Hmmmm Ik ga er is een nachtje over slapen.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Kira »

@.@ In het echte spel moet iedereen stemmen en zelfs als bijvoorbeeld het verschil qua stemmen 1-1-1-1-2-1 is, dan nog gaat degene met 2 stemmen de brandstapel op. Maar met die '6 stemmen vereist'-regel wordt alles het wel erg moeilijk xD
LukeVonPerrywinkle wrote:Als we dan te horen krijgen dat die persoon onschuldig was (komen we dat te weten?)
Yep, als iemand dood is moet hij zijn kaartje omdraaien; of in dit geval zal NeeNee zijn identiteit wel vertellen zeker?

Maarrrrrrr... We gaan dus allemaal op PrIEsTER stemmen omdat hij 'willekeurig' op iemand lijkt te stemmen? (Want dat van 'moordlust' was duidelijk een loos grapje)

Nou... Het sluit eigenlijk perfect aan bij wat ik dacht. Hij stemde immers direct in op Kolemijns theorie... Ik vond Kolemijn toch wat verdachter, maar als ik op hem stem gaat hij toch nog winnen (als hij een weerwolf is), aangezien niemand meestemt.

Stem PrIEsTER

Ik ben niet helemaal zeker over wat ik allemaal zeg... Maar vergeet niet dat je de weerwolven grotendeels helpt door 'Geen Lynch' te stemmen! Zo blijven ze elke nacht iemand vermoorden tot er nog maar een iemand overblijft, die er overdag ook aangaat omdat alle weerwolven om hem stemmen. De kans is er dat je een onschuldige vermoord, maar dat risico moeten we dan maar nemen. (En zo blijkt wééral hoe smerig dit spel is :s)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by NeeNee »

STEMMENTELLING:
Saki: PrIEsTER
PrIEsTER: Weertangel, Saki, the donkey, Kira
Geen lynch: Pietel
Niet gestemd: SilverOwls, Britt, LukeVonPerrywinkle, kolemijn

6 stemmen vereist voor een lynch.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by pietel »

^als iedereen altijd "geen lynch" stemt, dan zal de maffia inderdaad winnen,
maar volgens mij heeft het pas nut om iemand te lynchen als je een goede reden hebt,
want als het een vage reden is, dan heb je procentueel veel meer kans om een burger te vermoorden
en dat is exact wat de maffia wil.

ik wil wel toegeven dat priester lichtjes verdacht overkomt, maar zeker niet voldoende om hem al te lynchen.
ik zou hem laten leven, en dan kan misschien iemand met een speciale functie s' nachts controleren welke rol priester heeft.
(of misschien heb ik zelf wel die functie :D )
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by kolemijn »

pietel wrote: ik wil wel toegeven dat priester lichtjes verdacht overkomt, maar zeker niet voldoende om hem al te lynchen.
ik zou hem laten leven, en dan kan misschien iemand met een speciale functie s' nachts controleren welke rol priester heeft.
(of misschien heb ik zelf wel die functie :D )
Maar ja, als dan 'morgen' iemand zegt dat hij zeker is dat bvb Priester al dan niet een weerwolf is, dan heeft ie wel zijn eigen doodvonnis getekend voor de komende nacht. Ik denk niet dat iemand gewoon effe gaat zeggen dat hij de Ziener is, dus ik denk ook niet dat dat een tactiek is waar we op kunnen rekenen.
Het zou zelf kunnen dat een weerwolf dan claimt een Ziener te zijn, want die heeft 's nachts niets te vrezen en kan zo proberen te manipuleren (want dan wel weer redelijk stom zou zijn, want als hij de nacht overleeft, weet iedereen dat hij een weerwolf is)
Aangezien jij daar nog niet aan gedacht had blijkbaar, kunnen we al redelijk zeker zijn dat jij dus niet de Ziener bent :P

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by PrIEsTER »

Miljaar. Net terug van de kerstmisfeestjes en het kerstmisvoetbal en dan lees ik dit... :cry:
Jammer, want ik ben een onschuldige burger.

Ik snap niet dat ik mij verdacht maak door enkel het woordje moordlust te gebruiken...
Ik vond het juist verdacht dat Saki uit het niets op iemand begon te stemmen.
En nu krijgt hij iedereen achter zijn kar: onthou dit alstublieft allemaal.

Toch zal er inderdaad eerst een slachtoffer moeten vallen voordat er conclusies kunnen getrokken worden.

Alhoewel de wolven tot nu toe nog niet hebben kunnen overleggen, dus lijkt het mij ook kunnnen dat zij geen lynch willen om niemand van de hunnen uit te schakelen.

Wat een kronkels allemaal

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Britt_ wrote:^Luke, you uitleg gaat niet altijd op. En zeker nu je hem uitgelegd hebt gaat de maffia wel slimmer spelen dan dit vrees ik. IK heb maffiaspellen geweten waarbij de maffia op elkaar ging stemmen om zo chaos te veroorzaken. Toen speelden we wel met 20 uiteraard en kon er wel eens een maffialid opgeofferd worden. Maffia spant ook niet altijd samen weet ik uit ervaring. Het is gewoon gokken wie maffia is en hopen dat er iemand door de mand gaat vallen door zijn of haar opmerkingen, denkwijzen of weet ik wat ^-^
Mijn uitleg gaat wel volledig op denk ik. :) Ik zie niet meteen in wat er mis mee is. Natuurlijk heeft de maffia nog andere opties, ik kan moeilijk alles bespreken. Op andere maffialeden stemmen is een vrij voor de hand liggende tactiek, zeker aangezien je je stem zoveel mag veranderen als je wil. Dan kan je gemakkelijk doen alsof je "aan het twijfelen" bent. Een mede-maffialid daadwerkelijk vermoorden kan uiteraard ook als er genoeg maffia is en als dat maffialid zich wil opofferen. Wat ik zei was vooral dat zelfs wanneer we iemand onschuldig lynchten, we nog altijd onmogelijk konden weten wie de maffialeden zijn. Meer nog, dat een lynch in feite niet veel helpt om zekerheid te krijgen over de (resterende) maffialeden. Lynchen helpt uiteraard wel om het speelveld te verkleinen en het draagt in die zin sowieso bij tot het einde van het spel.

Ik weet ook niet of de maffia het nu slimmer zal gaan spelen aangezien ik enkel de vier mogelijkheden heb besproken om te bepalen of iemand 'mogelijk' maffia is nadat er een lynch is gebeurd. Ze zullen dat ook al wel hebben geweten.
Het is gewoon gokken wie maffia is...
Inderdaad. :bday:

Post Reply