Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (GAME OVER)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Saki »

Ik zie de link tussen een bodyguard en weten welke rol iemand anders heeft niet...
Going to Atsusacon!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by The Donkey »

ik ben de bodyguard van kolemijn, en er stond bij dat hij ziener was.
voledige PM van NeeNee:
NeeNee wrote:Jij bent Nail.

Burger (Townie): De situatie lijkt hopeloos, maar toch vecht je onvermoeibaar tegen de invasie van je planeet. Je wint als alle Maffiosi gedood zijn.
Lijfwacht (Bodyguard) van Guru: Als een goede onderdaan en bewaker doe je alles voor je meester. Wanneer Guru aangevallen wordt door de Maffia, zul je hem beschermen en in zijn plaats sterven. Guru (Kolemijn, Ziener) is hiervan niet op de hoogte.

Als er nog vragen zijn, aarzel niet om ze te stellen. Veel plezier met het spel! :)

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Saki »

Deze post komt daar het dichtste bij in de buurt
NeeNee wrote:^ Er is geen Cupido. Ik wou het eerste spel een beetje simpel houden.

En Weerwolven zijn géén Burgers. Het zijn Weerwolven. Een Seriemoordenaar of Overlever zijn ook geen Burgers.
Going to Atsusacon!

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Saki »

Hmm, ik merk net dat ik het hele spel heb verziekt door Neenee te citeren. :|

Om Kira's lijstje verder aan te vullen

Kira - ???
SilverOwls - ???
Britt_ - Bom
Weertangel - Dende
Pietel - ???
Saki - Bulma
LukeVonPerrywinkle - Goku
The Donkey - Nail
Kolemijn - Guru

En ervan uitgaande dat Kira zelf geen maffia is, Blijven SilverOwls en Pietel nog over

Stem Intrekken: Britt
Stem: Pietel
Going to Atsusacon!

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Saki wrote:dit brengt ons inderdaad wel in een lastig parket, zeker omdat er niet geweten is welke rollen er wel zijn uitgedeeld en welke niet. Met het verdacht maken van Pietel, komt ineens dit lijstje mij weer te boven.
LukeVonPerrywinkle wrote:Inderdaad, als er iemand is die iemand anders of zichzelf elke nacht kan beschermen kiest die hoogstwaarschijnlijk de eerste nacht zichzelf. Hij heeft geen flauw idee wie burger is en wie maffia en moest hij iemand anders beschermen is de kans ook heel klein dat de maffia diezelfde persoon ook aanvalt (als het al een burger is die hij beschermt).

Anyway. Ik zal even mijn lijstje met met verdachten opstellen. Het gaat van meest verdacht naar minst:

1.
Saki, Kolemijn
2.
Weertangel, the donkey
3.
Kira
4.
Silverowls
5.
Britt

Het is niet omdat je ver achteraan staat dat je niet verdacht bent. :P

Pietel weet ik nog niet goed waar plaatsen en Silverowls moet misschien nog wat hoger staan. Ze heeft bijna nog niets gepost maar leverde wel de definitieve stem om Krilin te doden zonder al te veel info. Arme Krilin. Ik zal je missen.

Waar Pietel al direct mee afkwam dat het ook andersom kon werken, maar hijzelf, staat er niet in.

Dus dat brengt ons terug op Pietel en Luke

Al vind ik The Donkey nu ook wel al verdacht overkomen.

Een passieve rol bij nail, dan denk ik meteen aan iets jager/bom achtig, iets dat Britt al heeft geclaimed te zijn.

Dragonballception!
Jeezes. Waarom ik nu weer? Als het nu nog niet duidelijk is dat ik geen maffia ben, dan weet ik het ook niet meer. Je verdenkt mij enkel omdat ik jouw naam bovenaan in mijn lijstje heb gepost. Good reasoning.

Ik ben Goku (toch een personage dat er sowieso inzit) en niemand anders is Goku. De kans dat Goku maffia is, is bijna onbestaande. Ik schat de kans ook klein in dat NeeNee mij meteen maffia zou maken aangezien ik to-taal niets van het spel ken. De meesten hier hebben op het eerste zicht nog wat basiskennis.

In mijn posts gedraag ik mij ook niet verdacht, hoogstens heel naïef omdat ik het spel dus niet ken. Ik heb ook als eerste een screenshot gepost (na jouw beschuldigingen + het niet willen geloven dat ik Goku was). Zo'n screenshot is volgens jullie heel gemakkelijk na te maken (ik heb zelfs een pak tips gepost) maar toch zijn er nog enkelen die er niet in slagen een screenshot te uploaden. Als het zo gemakkelijk om na te maken is, dan kan iedereen er toch eentje posten? Oké, het was blijkbaar niet toegelaten om screenshots te posten (mijn excuses NeeNee) maar nu is het kwaad toch al geschied.

Tbh, nadat je had gepost dat je Bulma was + je abilities was je al ver gedaald op mijn verdachtenlijstje maar omdat je je blijft focussen op mij stijg je sowieso terug. Ik ga ook geen lijstjes meer posten denk ik. I've learned my lesson. 8)
Waar Pietel al direct mee afkwam dat het ook andersom kon werken, maar hijzelf, staat er niet in.
Hiervoor spande ik volgens jouw samen met Britt omdat ik haar laatst had geplaatst in mijn lijstje en nu ben ik samen met Pietel omdat ik hem niet in mijn lijstje heb gezet? Mja, great thinking. Als ik zou samenspannen met iemand, dan zou ik die logischerwijs ergens in het midden zetten, Niet?
Al vind ik The Donkey nu ook wel al verdacht overkomen.


No shit Sherlock. Twee leden die hetzelfde personage beweren te zijn. Dat is inderdaad een héél klein beetje verdacht. Hij had mss beter gezegd dat hij Goku was, dan zou jij mij meteen lynchen denk ik :)

De keuze is volgens mij duidelijk: Pietel of Thedonkey. Wie ik ga kiezen weet ik nog niet. Op dit moment zijn ze allebei verdacht. Ik zal wachten op wat Pietel hierop te zeggen heeft. TheDonkey mag anders ook een screenshot posten hoor, zelfs al is het zo gemakkelijk om na te maken. Hij komt dan -voor mij althans- een pak geloofwaardiger over.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik zie net dat Thedonkey zijn pm heeft gepost. In mijn bovenstaande post wist ik dat nog niet.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

1. Dus als ik het goed begrijp zei Pietel dat hij kleurenziener (Flavor Cop) was. Dit houdt in dat hij kan zien tot welk ras iemand behoort.

Gaat het hier dan over de rassen van Dragon Ball Z? Want ik zie niet in waarom dat dat nut zou hebben (ik neem aan dat elk ras maffia zou kunnen zijn). Of gaat het hier over de 'rassen' van het spel: weerwolven of burgers?

Bestaat deze ability ook in de meeste andere weerwolven spellen?

2. Kolemijn is volgens TheDonkey ziener. Is dit dan anders dan een kleurenziener? Zijn er verschillende soorten zieners? Volgens mij is de enige nuttige ziener iemand die kan zien of iemand een weerwolf is of niet. Misschien kan NeeNee dit verduidelijken.

3. Kolemijn vroeg wie de ziener was volgens TheDonkey. TheDonkey zei dat Kolemijn dat is. Kan Kolemijn dit bevestigen? Ik vind het niet verdacht dat hij die vraag stelt. Moest ik ziener zijn en moest iemand anders beweren dat hij wist wie de ziener was, zou ik dat ook zo doen.

Mss kan hij dan ook laten weten wie hij al onderzocht heeft?

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Saki »

En als je mijn latere posts ook had gelezen, zou je zien dat ik gewoon een redenering uitwerkte, die later en andere conclusie uitkomt, dan diegenen die jij beweert te zien
Going to Atsusacon!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Weertangel »

Damn, nu begin ik te twijfelen op wie ik moet stemmen en wie ik moet beschermen...
Maar het valt me wel op dat er veel bescherm-rollen in deze sessie zitten, 3 in totaal(Ik als dokter, Saki als inventor en The donkey als bodyguard..)
Dat gegeven op zich is al verdacht...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by The Donkey »

dus een screenshot is overbodig? heb een hekel aan het uploaden van die dingen:P

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

the donkey wrote:dus een screenshot is overbodig? heb een hekel aan het uploaden van die dingen:P
Voor mij mag je er altijd een uploaden. Gaat ook snel hoor: Alt + Print Screen, Windows Paint (of photoshop) openen, Ctrl+v drukken, opslaan als jpeg en uploaden op imageshack.

Dan kunnen we zien wie het beste kan photoshoppen, jij of Pietel. 8)

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik merk net dat Pietel als eerste de naam van zijn personage heeft gepost. Hij zei al op 25 december dat hij Nail was. Enkele posts later nomineert Donkey PrIEsTER omdat die zich verdacht gedroeg.

Euh... Pietel zei net dat hij jouw personage was. Dat is niet verdacht ofzo? :D

Care to eleborate?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by The Donkey »

hell yeah! lol, vanaf dat moment wist ik zo goed als zeker dat het pietel was, maarja er zijn meerdere weerwolven in het spel en ik had geen idee hoe ik moest bewijzen dat hij een weerwolf was zonder mezelf uit de doeken te doen... dat heb ik uiteindelijk dus wel moeten doen en dat wou ik toen nog niet doen (als je kijk zie je dat alleen pietel het doet en de rest allemaal VEEL later pas, als ik iets neps had neergezet drufde ik ook wel meteen...). veder moest je een meerderheid hebben van de stemmen, we waren vrij zeker van priester want die gedraagde zich ook idd verdacht (blijf er bij ookal is hij burger). en omdat je dus een situatie als deze zou krijgen waarin het ik of pietel is vond ik dat geen goed moment, op dit moment hadden we geen goed target, tjaa brit, maar persoonlijk zie ik haar niet als verdacht, dus dit leek me het beste moment (met de druk achter me dat ik waarschijnlijk de nacht toch niet zo overleven...)

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by pietel »

Hola wa is dit?
Ik zeg dat ik 's nachts Donkey ga investigaten, en plots wordt er een heel complot tegen mij opgezet.
Het lijkt alsof iemand mij wil lynchen voordat ik mn kracht kan gebruiken.
Image

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

pietel wrote:Hola wa is dit?
Ik zeg dat ik 's nachts Donkey ga investigaten, en plots wordt er een heel complot tegen mij opgezet.
Het lijkt alsof iemand mij wil lynchen voordat ik mn kracht kan gebruiken.
We zullen afwachten wat Kolemijn zegt. Als die het verhaal van the donkey bevestigt, dan zit je inderdaad met een probleem.

Natuurlijk, als je dan wordt opgehangen en blijkt dat je een burger bent, dan zijn zowel the donkey als kolemijn maffia.

Als kolemijn zegt dat the donkey liegt dan is hij zo goed als zeker maffia.

Post Reply