Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (GAME OVER)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Kira »

Hoe komt het eigenlijk dat bij Luke er zo'n stippeltjes onder de tekst zit dit NeeNee schreef? Dit is niet zo bij Pietel...

Ik denk niet dat ik een screenshot mag sturen. Ik weet eigenlijk niet of ik dat ook echt wil...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Kira wrote:Hoe komt het eigenlijk dat bij Luke er zo'n stippeltjes onder de tekst zit dit NeeNee schreef? Dit is niet zo bij Pietel...

Ik denk niet dat ik een screenshot mag sturen. Ik weet eigenlijk niet of ik dat ook echt wil...
Dit kan ik gemakkelijk verklaren. Er staan namelijk geen stippeltjes onder de tekst die NeeNee schreef. Je hebt gewoon verkeerd gekeken.

En waarom mag je geen screenshot sturen? Zelfs als dat niet mag, je kan je personage toch vertellen?

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Britt_ »

Nou ik vind screenshots posten ook maar niets. Photoshop mensen <_< just sayin. Daarbij maakt het dit spel helemaal niet spannend meer (oh god nu maak ik me nog meer verdacht, help)

Aniways ik geef je een tip van mijn karakter: tiktak, tiktak

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Kira »

Ik ben er heel zeker van dat ze er wel zijn xD Fixeer je op de witregel tussen de g van 'Goku' en de g van 'Burger'. Dan zie je toch duidelijk dat de regel erboven en eronder omkadert is met stippels? Dit is ook zo bij de fake-PM van Kolemijn, maar niet bij Pietels PM. En ik heb het net ook geprobeerd en dan is het ook niet het geval.

Of ben ik echt de enige die dit ziet? xD

Ik zal alleszins al maar stemmen zeker?

Stem: Britt_
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by kolemijn »

Nee, je bent niet de enigste die dat ziet. Maar ik denk dat dat eerder het gevolg is als je het bestand bewerkt hebt (het blurren) of op een bepaalde manier opgeslagen. Elke regel/afbeelding is omringd door een soort gepixeld kadertje. Het grootste deel van mijn fake post is een screenshot van mijzelf en die heeft het ook, dus ik denk niet dat dit iets betekend, de 'move to folder' bvb heeft het ook, en ik zie niet in waarom je dat zou editen ofzo.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Kira wrote:Ik ben er heel zeker van dat ze er wel zijn xD Fixeer je op de witregel tussen de g van 'Goku' en de g van 'Burger'. Dan zie je toch duidelijk dat de regel erboven en eronder omkadert is met stippels? Dit is ook zo bij de fake-PM van Kolemijn, maar niet bij Pietels PM. En ik heb het net ook geprobeerd en dan is het ook niet het geval.

Of ben ik echt de enige die dit ziet? xD
Ah, dat bedoelde je met stippelijntjes

Dat is een soort van 'bleeding' dat gebeurt wanneer een jpeg file gecomprimeerd wordt.

Bij imageshack waren de opties buiten resizen nog "do not resize" en "optimize without resize". Ik had de vorige geupload als "optimize without resize". Optimize betekent meestal dat het beeld gecomprimeerd wordt met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies maar er gaat altijd kwaliteitsverlies zijn. In dit geval dus een soort van bleeding rond de donkere delen van de foto (hier dus tekst).

Als ik gewoon "do not resize" kies, krijg ik dit:

Image


Geen 'stippelijntjes' meer. Pietel had dus gewoon "do not resize" gekozen.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Britt_ wrote:Nou ik vind screenshots posten ook maar niets. Photoshop mensen <_< just sayin. Daarbij maakt het dit spel helemaal niet spannend meer (oh god nu maak ik me nog meer verdacht, help)

Aniways ik geef je een tip van mijn karakter: tiktak, tiktak
Ik was ook enkel van plan om de naam van mijn personage te posten. Maar Saki had écht alles gepost wat er te posten viel en hij wilde niet geloven dat ik Gokerini was, dus was ik in zekere zin wel verplicht om een screenshot te posten.

En Tiktak? Hmmm, ben je Ke$ha?

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by kolemijn »

Misschien bedoelt ze met tik tak dat ze een maffia is en tijd wilt winnen? Degenen die nu niet gewoon zeggen wie ze zijn maken zich toch verdacht ze, moest ik hun zijn had ik gewoon iets uitgevonden.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by pietel »

Aha nu we weten dat er een dokter Donkey heeft beschermd,
en dat Luke een kracht heeft die ook een moord in de war kan sturen (sorry twas niet al te moeilijk om de eerste woorden van die geblurde lijn te ontcijferen)

dus het is lang niet zeker dat Britt echt de maffiabaas is.
De andere twee scenarios hebben zelfs evenveel kans om gebeurd te zijn,
maar in tegenstelling tot die twee gevallen, hebben we bij de saki-britt een idee van een mogelijk maffialid.
dus ik ga mijn stem niet veranderen en ik wil wel een gokje wagen.
LukeVonPerrywinkle wrote:Je moest zeker niet je gave mee posten maar wie heb je dan de eerste nacht onderzocht? :)
"Saki is een mens" was het antwoord dat ik kreeg, dus het is redelijk geloofwaardig dat hij inderdaad Bulma is.
Blijkbaar ontdek ik enkel het ras van de onderzochte, maar zoveel 'mensen' lopen er niet rond op Namek, eigenlijk alleen Bulma en Krillin, want de anderen zijn Saiyans en Namekians enzovoort.
Ik vond het wel veilig om mijn rol te posten, veel kans dat we de maffialeider al te pakken hebben, dus er schiet er nog maar één over. (plus misschien nog een soort Vegeta die surviver speelt, maar die is geen bedreiging)
Als er iemand mij beschermt, de dokter of Saki met zijn busdriver, dan kan ik vanaf nu alle verdachte personen onderzoeken voor de groep.
Britt_ wrote:Aniways ik geef je een tip van mijn karakter: tiktak, tiktak
Ben je een bom? Ha ik ben blij dat ik niet de laatste ben die op jou moet stemmen!
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Kira »

Britt_ wrote:Aniways ik geef je een tip van mijn karakter: tiktak, tiktak
Ik vind dit toch behoorlijk verdacht overkomen. Als je een bom was, zou je dat toch meteen zeggen? Want je moet ons juist helpen, ook al ben je dood! Of is een bom soms zo'n 'survivor'-dinges? (Wat houdt dat eigenlijk in? Moet je dan gewoon in leven blijven?)

Wat een smerig trukje, want ik geloof dus echt niet dat er een bom is. Er is nog niet eens een Cupido zei NeeNee! Maar nu wil vast niemand meer die laatste stem uitbrengen...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by pietel »

Als je zegt dat je een bom bent, kom je zowiezo verdacht over, want het heeft geen enkel nut om dat te zeggen.
Zelfs al wil je de medeburgers waarschuwen om ze te helpen, dan verpest je je eigen kans om 's nachts een maffialid uit te schakelen.
Dus als bom probeer je dat geheim te houden (of beter, doen alsof je een politieman bent).

Tja, als je op het punt staat om gelynchd te worden,...
ik denk dat ik nog altijd zou proberen om mij eruit te praten zonder te zeggen dat ik een bom was in de hoop op een klein mirakel
maar ik weet het niet zeker.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by NeeNee »

Voor alle duidelijkheid, normaal is het dus niet de bedoeling dat je PMs van de verteller quote of er screenshots van maakt, maar aangezien ik er hier te laat bij was, heb ik weinig andere keuze dan het verder toe te staan.

In het volgende spel is het weer verboden (tenzij de verteller van dat spel er anders over beslist, natuurlijk). Je moet de anderen van je gelijk overtuigen door je gedrag, niet met (al dan niet vervalste) screenshots.

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Britt_ »

^Zie je, ik ben weer de enige die hier braaf aant spelen is. Maffia ze.. Pfffft! :roll:
Nee ik ben idd een bom. Maar ik zag geen reden dit echt prijs te geven. Aangezien het beter was geweest als een maffialid op mij zou stemmen. Naja niet dat ze nu nog zo snel dit risico zullen nemen dan <_<

Naja veel plezier met het lynchen van jullie medeburger. De maffia zal ons wel fel uitlachen nu...

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by pietel »

Het probleem is dat er niet veel alternatieven zijn. Wie vind jij dan verdacht?
Image

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Britt_ »

Nou Saki uiteraard, want die wil alle schuld op mij schuiven en perse een slachtoffer. Al heeft die een paar sterke punten. We hebben ook wel enkele sterke lurkers zoals SilverOwls, The Donkey en Priester. Lurkers zijn zowiezo al verdacht voor mij. Vaak (ik zeg vaak) zijn het maffialeden die iets te verbergen hebben maar niet goed weten hoe en dan maar stilzwijgend het spel volgen.

Post Reply