Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (GAME OVER)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by kolemijn »

Saki wrote:
kolemijn wrote: Nu nog voor 3 extra stemmen, en we hebben zo goed als gewonnen! Go burgers!
Tenzij er iemand anders een mogelijke blokactie ofzo heeft gedaan, als dat zo is, liefst zeggen aub.
Behalve als de spelleidster me nu tegenspreekt, vermoed ik dat we in totaal maar 5 stemmen nodig hebben voor een lynch, aangezien dat de meerderheid is dan..

dus nog 2 stemmen te gaan :p
Ja, ik dacht al dat ik fout was en had het nog eens gecheckt dan, maar om een of andere reden ben ik het dan vergeten verbeteren. Twee moet nog wel lukken hé.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

kolemijn wrote:Haha, Saki, zalig :D , dat is echt wel goed gegokt van u om juist Britt te blokken. En aangezien LukevonPerryWinkel duidelijk de tweede weerwolf is (Britt zo verdedigen, willen dat iedereen zijn personage zegt), kunnen we wel zeggen dat het spel zo goed al afgelopen is (als er geen drie weerwolven zijn tenminste).

Stem Britt

Nu nog voor 3 extra stemmen, en we hebben zo goed als gewonnen! Go burgers!
Tenzij er iemand anders een mogelijke blokactie ofzo heeft gedaan, als dat zo is, liefst zeggen aub.
Weet je wat me het meest aan jullie stoort? Dat jullie zo zeker zijn van jullie gelijk. Jullie twee waren de grootste voorvechters voor het vermoorden van PrIEsTER. Ik niet. En nu zijn jullie opnieuw bezig. Ik ben volgens jouw zelfs "duidelijk" de tweede weerwolf. Gewoon, klakkeloos Saki zijn redenering overgenomen zonder probleem. Ik ben nog steeds aan het wachten op de andere Goku hoor.

En Britt verdedigen? Ik had haar onderaan mijn lijstje met verdachten gezet. Moesten we samen maffia zijn, zouden we zoiets doen? 8)

"Hey, Britt, ik zet je onderaan in mijn lijstje met verdachten, dan zullen ze ons helemaal niet verdenken! Hihihi" Mja. Voor mij zou het zelfs heel goed kunnen dat Britt maffia is. Mijn lijst diende vooral om anderen ook iets meer te laten posten.

Anyway, ik zal een Sakietje doen, maar wel met een screenshot ipv gewoon tekst:

Image

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik neem aan dat iedereen nu ook wel een screenshot wil posten. Dan zal alles meteen uitgeklaard zijn.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by kolemijn »

LukeVonPerrywinkle wrote: Weet je wat me het meest aan jullie stoort? Dat jullie zo zeker zijn van jullie gelijk. Jullie twee waren de grootste voorvechters voor het vermoorden van PrIEsTER. Ik niet. En nu zijn jullie opnieuw bezig. Ik ben volgens jouw zelfs "duidelijk" de tweede weerwolf. Gewoon, klakkeloos Saki zijn redenering overgenomen zonder probleem. Ik ben nog steeds aan het wachten op de andere Goku hoor.
Ik heb redenen om Saki zo te vertrouwen deze ronde, anders zou ik hem nooit zomaar volgen. Tenzij hij aan het liegen is over het blokken van Britt, maar ik zie niet in waarom hij dat zou doen.
Maar verklaar dan ook aub eens waarom je wou dat iedereen zijn personage zei. De weerwolven gaan toch liegen, en als mensen met speciale rollen eerlijk dan heeft de maffia het voordeel om de gevaarlijkste mensen er snel uit halen. Dus dat lijkt mij eerder negatief dan positief, tenzij er natuurlijk een weerwolf zichzelf voorsteld als een rol dat iemand anders al heeft. Ik zal mij deze ronde verder niet uitspreken over jouw rol, aangezien Britt degene is die het meest waarschijnlijk maffia is. Maar een screenshot posten (net als gewoon wat tekst posten, zoals Saki deed) is redelijk nutteloos, aangezien zoiets heel makkelijk snel in elkaar te flansen is, voorbeeldje:

Image

En ik wil hier niet mee zeggen dat ik Goku ben (want dat ben ik niet) en ook niet dat LukevonPerryWinkle Goku niet is, maar gewoon om effe aan te tonen dat je hier makkelijk mee kunt valsspelen. Je daalt wel op mijn verdenkingsgraad, omdat je vals voorstellen als Goku toch een heel groot risico is, een weerwolf zou het waarschijnlijk op een iets veiliger personage gehouden hebben.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

kolemijn wrote: En ik wil hier niet mee zeggen dat ik Goku ben (want dat ben ik niet) en ook niet dat LukevonPerryWinkle Goku niet is, maar gewoon om effe aan te tonen dat je hier makkelijk mee kunt valsspelen. Je daalt wel op mijn verdenkingsgraad, omdat je vals voorstellen als Goku toch een heel groot risico is, een weerwolf zou het waarschijnlijk op een iets veiliger personage gehouden hebben.
Waarom ben je dan niet niet wantrouwig over wat Sakie heeft gepost? Die heeft zelfs enkel tekst gepost. Waarmee ik niet wil beweren dat Saki liegt.

Btw, de lay-out van je vervalsing is verkeerd. De tekstbreedte wordt automatisch aangepast aan de breedte van je scherm/browser venster (ik heb het net getest in drie verschillende browsers). Een stuk van jouw tekst (gedood zijn.) komt dus te ver. Wanneer NeeNee een personage een gave geeft, gebruikt ze een bolletje om dit aan te duiden, dat is er bij jouw ook niet. De layout van jouw onleesbare tekst is overigens ook onmogelijk. Daarboven komt nog eens dat je deze enkel hebt kunnen maken omdat ik die van mij heb gepost. Aangezien je vermoedelijk het font niet weet van dit forum, heb je mijn jpeg moeten kopieren (Een andere optie is uiteraard om zelf een PM aan te maken met de tekst en die dan plakken onder de header van het bericht dat NeeNee heeft gestuurd maar dat heb jij niet gedaan). Tot slot is de kwaliteit van mijn jpeg al gereduceerd door het uploaden, met als gevolg dat de kwaliteit van jouw kopie nog minder goed is. Daarom heb je waarschijnlijk je jpeg ook kleiner moeten uploaden. Zodat dit niet al te hard zou opvallen.

Het is niet zó gemakkelijk om een namaak screenshot te maken. Je moet heel aandachtig en precies zijn. Ik heb zelfs al te veel hints gegeven. Maar natuurlijk, het kan altijd worden nagemaakt. De vraag is gewoon, wie gaat zich daar mee bezig houden?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by pietel »

Ik vind screenshots wel een goed idee. Het is misschien na te maken, maar de maffia gaat toch snel door de mand vallen.
hier is de mijne
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... aspel.jpg/
Image

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

En waarom ik wou dat iedereen zijn personage zei? Weet ik veel, da's toch leuk? Ik dacht zelfs in het begin dat het zo moest, anders weten we pas wie wie is (op vlak van personage) als ze sterven. Beetje raar.

Je personage zeggen verraadt toch ook niet meteen of je maffia bent of niet (maar ik heb begrepen dat ze dus wel in zekere zin gelinkt zijn). En speciale gaves moet je ook niet posten.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Weertangel »

Jeesh, ik ben een halve dag niet online en alles komt in een stroomversnelling!
Sinds sommige mensen ook al hun ID hebben vrijgegeven, zal ik dat ook gedeeltelijk doen.(ik volg Luke's raad op)
Hier is de mijne!
Rol Dragon Ball Maffia
Sent: Thu Dec 22, 2011 11:36
From: NeeNee
To: Weertangel

Jij bent Dende.

• Burger (Townie): Ondanks je geringe kracht vecht je dapper tegen de vijand. Je wint als alle Maffiosi gedood zijn.

Als er nog vragen zijn, aarzel niet om ze te stellen. Veel plezier met het spel! NeeNee

Posts: 4912
Joined: Tue Sep 16, 2008 12:14
Private message

Ik heb mijn gave eruit gelaten, maar ik kan je wel vertellen dat ik bijna zeker verantwoordelijk ben voor het feit dat niemand stierf de afgelopen nacht, of misschien was het een combinatie met Saki's kracht, maar ik betwijfel het.

Wat Britt betreft, ik wacht nog even voordat ik mijn stem daarin geef.

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

pietel wrote:Ik vind screenshots wel een goed idee. Het is misschien na te maken, maar de maffia gaat toch snel door de mand vallen.
hier is de mijne
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... aspel.jpg/
Je moest zeker niet je gave mee posten maar wie heb je dan de eerste nacht onderzocht? :)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by kolemijn »

LukeVonPerrywinkle wrote: Btw, de lay-out van je vervalsing is verkeerd. De tekstbreedte wordt automatisch aangepast aan de breedte van je scherm/browser venster (ik heb het net getest in drie verschillende browsers). Een stuk van jouw tekst (gedood zijn.) komt dus te ver.
Ik heb dit maar rap rap gedaan, als ik het echt goed wou doen, dan had ik wel alles beter gecheckt, maar nu heb je inderdaad wel een tip gegeven aan iedereen :P
LukeVonPerrywinkle wrote: Wanneer NeeNee een personage een gave geeft, gebruikt ze een bolletje om dit aan te duiden, dat is er bij jouw ook niet.
Het bolletje is mee wazig gemaakt.
LukeVonPerrywinkle wrote: De layout van jouw onleesbare tekst is overigens ook onmogelijk.
Dit kan niet, want dat stukje komt gewoon uit mijn PM van NeeNee, tenzij NeeNee iets weet om onmogelijke layouts mee te maken.
LukeVonPerrywinkle wrote: Daarboven komt nog eens dat je deze enkel hebt kunnen maken omdat ik die van mij heb gepost. Aangezien je vermoedelijk het font niet weet van dit forum, heb je mijn jpeg moeten kopieren (Een andere optie is uiteraard om zelf een PM aan te maken met de tekst en die dan plakken onder de header van het bericht dat NeeNee heeft gestuurd maar dat heb jij niet gedaan).
De font van iets opzoeken kan je op websites heel makkelijk doen, en ja, ik heb de jouwe gekopieerd. Maar weer, ik heb het maar rap rap gedaan, als ik het deftig had willen doen, dan was dat ook wel gelukt.
LukeVonPerrywinkle wrote: Tot slot is de kwaliteit van mijn jpeg al gereduceerd door het uploaden, met als gevolg dat de kwaliteit van jouw kopie nog minder goed is. Daarom heb je waarschijnlijk je jpeg ook kleiner moeten uploaden. Zodat dit niet al te hard zou opvallen.
Dit klopt niet, op mijn bureaublad staat een mooie grote. Maar op imageshack had ik de aangerade grootte voor forums gekozen. En ja, op die grote zou je waarschijnlijk kunnen zien dat het een fake is, maar dat is weer omdat ik het rap rap heb gedaan.
LukeVonPerrywinkle wrote: Het is niet zó gemakkelijk om een namaak screenshot te maken. Je moet heel aandachtig en precies zijn. Ik heb zelfs al te veel hints gegeven. Maar natuurlijk, het kan altijd worden nagemaakt. De vraag is gewoon, wie gaat zich daar mee bezig houden?
Met alle tips die jij nu hebt gegeven heb je op een kwartiertje een kopie die je moeilijk zal onderscheiden van een echte. Als een weerwolf een beetje graag photoshopt lijkt dat mij niet onmogelijk dat deze dat nu gaat proberen :D .

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by kolemijn »

Weertangel wrote: Ik heb mijn gave eruit gelaten, maar ik kan je wel vertellen dat ik bijna zeker verantwoordelijk ben voor het feit dat niemand stierf de afgelopen nacht, of misschien was het een combinatie met Saki's kracht, maar ik betwijfel het.
Oké, als wat je hier zegt waar is, dan verandert dit wel alles. Zou je misschien een tikje meer uitleg kunnen geven? Want hiermee zijn we wel niet veel.

Image
Ik heb het bolletje speciaal niet mee onleesbaar gemaakt :)

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by LukeVonPerrywinkle »

kolemijn wrote: Het bolletje is mee wazig gemaakt.
Dat zou kunnen. Er blijft dan wel opvallend weinig van over.
kolemijn wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote: De layout van jouw onleesbare tekst is overigens ook onmogelijk.
Dit kan niet, want dat stukje komt gewoon uit mijn PM van NeeNee, tenzij NeeNee iets weet om onmogelijke layouts mee te maken.
In verhouding met de tekst die er boven staat (en het bolletje dat ik dacht dat er niet was) is de layout wel verkeerd. Maar wel mogelijk correct met de echte layout.
kolemijn wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote: Tot slot is de kwaliteit van mijn jpeg al gereduceerd door het uploaden, met als gevolg dat de kwaliteit van jouw kopie nog minder goed is. Daarom heb je waarschijnlijk je jpeg ook kleiner moeten uploaden. Zodat dit niet al te hard zou opvallen.
Dit klopt niet, op mijn bureaublad staat een mooie grote. Maar op imageshack had ik de aangerade grootte voor forums gekozen. En ja, op die grote zou je waarschijnlijk kunnen zien dat het een fake is, maar dat is weer omdat ik het rap rap heb gedaan.
Natuurlijk is die op jouw computer even groot als de resolutie van de screenshot die je neemt. Maar je moest hem sowieso kleiner uploaden want anders was het plakwerk zichtbaar. Imageshack geeft inderdaad een kleinere aangeraden grootte. Ik heb die van mij geupload met "do not resize" maar dat kon jij dus niet doen.
kolemijn wrote:
LukeVonPerrywinkle wrote: Het is niet zó gemakkelijk om een namaak screenshot te maken. Je moet heel aandachtig en precies zijn. Ik heb zelfs al te veel hints gegeven. Maar natuurlijk, het kan altijd worden nagemaakt. De vraag is gewoon, wie gaat zich daar mee bezig houden?
Met alle tips die jij nu hebt gegeven heb je op een kwartiertje een kopie die je moeilijk zal onderscheiden van een echte. Als een weerwolf een beetje graag photoshopt lijkt dat mij niet onmogelijk dat deze dat nu gaat proberen :D .
Inderdaad. Ik zou dat niet zo heel erg vinden. Dat maakt alles nog interessanter. Sommige forumleden gaan dan heel hard hun best moeten doen om geen fouten te schrijven. Hun personage moet uiteraard ook nog realistisch blijven en overlappen een burger zijn personage is ook geen goede zet want dan worden beiden mogelijk vermoord. Als ik maffia was, zou ik waarschijnlijk als laatste mijn personage posten of er een nemen dat vrijwel onbekend is.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Weertangel »

ALs je goed nadenkt Kolemijn dan is het makkelijk te raden welke kracht ik heb, maar wou hem gewoon niet in het open gooien.
Ik heb de mijne gewoon gecopy-paste sinds ik niet zo'n wiz ben zoals jij het hebt gedaan met jouw post.

Maar ik heb voor de rest niets vervalst!
Vindt dat dat trouwens ook niet moet gebeuren in dit spel, liegen en bedriegen ja, maar niet complete posts en pictures posten die vervalst zijn..

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by kolemijn »

Ik vermoed dat je iemand beschermt hebt dan ofzo, maar zou je dan misschien kunnen zeggen wie tenminste.
Want als ik het zou kunnen raden, dan zullen de weerwolven dat ook wel kunnen, dus dan kun je evengoed wat meer informatie geven ten goede van het dorp/de planeet. Dan weten we toch al wie de Weerwolven de grootste dreiging vonden. Maar het zal wel jezelf geweest zijn dat je beschermd had, en aangezien jij gezegd had dat je niet machteloos stond ergens tijdens de eerste dag was je wel een goed doelwit voor de maffia.
Als dit allemaal klopt dan staan we weer een heel stuk terug :?
Weertangel wrote: Vindt dat dat trouwens ook niet moet gebeuren in dit spel, liegen en bedriegen ja, maar niet complete posts en pictures posten die vervalst zijn..
Persoonlijk vind ik dat ook een beetje te ver gaan, maar ja, ik wou gewoon iedereen waarschuwen voor de mogelijkheid: een gewaarschuwde burger is er twee waard!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by Weertangel »

kolemijn wrote:Ik vermoed dat je iemand beschermt hebt dan ofzo, maar zou je dan misschien kunnen zeggen wie tenminste.
Want als ik het zou kunnen raden, dan zullen de weerwolven dat ook wel kunnen, dus dan kun je evengoed wat meer informatie geven ten goede van het dorp/de planeet. Dan weten we toch al wie de Weerwolven de grootste dreiging vonden. Maar het zal wel jezelf geweest zijn dat je beschermd had, en aangezien jij gezegd had dat je niet machteloos stond ergens tijdens de eerste dag was je wel een goed doelwit voor de maffia.
Als dit allemaal klopt dan staan we weer een heel stuk terug :?
Hier dan, zodat je weet hoe het werkt.
• Genezer (Doctor): Je genezende krachten zijn een waardevolle gave. Elke Nacht kun je één speler (behalve jijzelf) uitkiezen om te beschermen, zodat hij/zij niet gedood kan worden door de Maffia. Zodra de Nacht valt, stuur je mij de naam door via PM.

Ik kan mijzelf niet beschermen, dus koos ik The donkey als beschermdoel, en zie! niemand werd gedood! dus of Saki had geluk met zijn krachten of ik.

Post Reply