Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (GAME OVER)

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by pietel »

hm hm, LukeVP heeft gelijk,
met een lynch versnel je alleen het spel, en grotendeels in het voordeel van de maffia.
maar omdat Priester hier op het randje van de afgrond bengelt,
wil ik nog eventjes alles op en rijtje zetten.

Priester is verdacht omdat hij iemand wou doden (Saki want die had op Kolemijn gestemd)
voor mij zijn er dan nog 5 verdachten die Priester willen doden (want die had op Saki gestemd)
er is weinig verschil tussen de twee zaken, dus het enige bewijs is heel dun.

Als Priester sterft, is er een kleine kans dat het toch maffia is, dat zou dan een meevaller zijn,
maar ik hoop dat het niet zo is, want dan word ik de volgende verdachte :D

De kans is meer dan dubbel zo groot dat hij een burger is,
een burger minder is op dit moment geen ramp, maar toch spijtig, want die ene kan verder in het spel het verschil maken.

dan is er nog een kleine kans dat Priester een speciale kracht heeft. Maar ondertussen kan hij dan beter opbiechten dat hij een kracht heeft
en dan na de nacht een bewijs daarvan leveren. Hij wordt dan een doelwit van de maffia, maar die doen hoe dan ook iemand dood.
Hij heeft echter nog niets daarover gezegd dus ik denk dat het een gewone burger is.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Kira »

PrIEsTER wrote:Ik heb toch niet beweerd dat Saki op mij heeft gestemd als eerste?
Lees wat er staat: 'Het was Weertangel die als eerste op jou stemde, dus eigenlijk niet achter Saki zijn kar'. Kolemijn heeft nooit gezegd dat jij hebt gezegd dat Saki als eerste op jou gestemd heeft.
PrIEsTER wrote:En hoe kunnen er nu al bewijzen zijn tegen iemand zonder dat er iemand gestorven is...

Hij wou gewoon iemand dood...
Nu spreek je jezelf tegen, toch?

+ dat gedoe met dat je deed alsof je niet wist dat de Weerwolven met elkaar kunnen overleggen

Probeer je nu verwarring te veroorzaken? Als je onschuldig bent, zou je toch zeggen waarom je op Saki hebt gestemd enz...? Ik heb je nog nooit horen zeggen dat ze verdacht overkomt...

--
Saki wrote:een misplaatste grap die hij 2keer herhaald? Kan, maar lijkt me ni echt nuttig om te doen, zo val je alleen maar op...
Enkel het woordje 'moordlust' was als grapje bedoeld, want als je 'Stem Saki' zet in een post (zonder ook maar iets erbij), dan maak je jezelf dus echt super verdacht. Ik zoek een ander woord voor grapje, want een grap is het ook weer niet echt, maar ik vind er geen...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by LukeVonPerrywinkle »

Ik heb een idee. Waarom vragen we gewoon niet wie maffia is:

Wie is er maffia? iemand?

PrIEsTER, ben jij bij de maffia?

(This is so crazy, it might actually work!)

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Britt_ »

Mijn hond is maffia 8)
Maar die doet hier niet mee deze keer..

Oke serieus nu. Nee Pietel heeft ergens wel gelijk. Hmmm Maakt het wel moeilijk. Ik zou het erg vinden dat er nu een burger dood zou gaan, of dat Priester gelynched wordt en hij toch een burger is (oh please wees maffia). Ik weet nu niet goed of ik mijn stem terug wil halen en niet wil lynchen. Aaargh...

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Britt_ »

ah weet ge, ik wil Priester nog het voordeel van de twijfel geven vandaag.

No Lynch

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Britt_ »

Aaargh nee: het moet zo XD

Unvote: Priester
Vote: No Lynch


Sorry!

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by kolemijn »

Het is te hopen voor degene die nu zo aan het ijveren zijn voor 'no lynch' dat Priester geen Maffia blijkt te zijn, anders gaan ze in een lastig parket komen. Anderzijds kan het natuurlijk ook dat ze hem express zo willen sparen van een lynch.
Je weet toch nooit zeker of iemand echt maffia is of niet, dus met die redenering kun je elke ronde stemmen voor 'no lynch' uit angst om een burger te doden. Priester heeft zich voor mij verdacht genoeg gemaakt, zonder met een deftige verdediging te komen. Dus hopen op een goede beslissing (al ziet het er nu naar uit dat er geen meerderheid gaat zijn)

Vote: Priester

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Kira »

Britt_ wrote:Aaargh nee: het moet zo XD

Unvote: Priester
Vote: No Lynch


Sorry!
Het was met 'Stem intrekken' en 'Stem' :wink: Wat heeft iedereen toch met 'vote'? xD
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Britt_
Posts: 272
Joined: Fri Apr 30, 2010 20:30
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by Britt_ »

^goed en wel, maar als Priester wel onschuldig is gaan er twee onschuldige doden vallen (vannacht wordt er ook eentje vermoord waarschijnlijk, remember?) Ik denk niet dat de maffia gaat zeggen: oh ze hebben al een van hen gedood, laten we medelijden hebben..

Sorry Kira, ik ben de engelse versie gewoon.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by kolemijn »

Ik denk niet dat Priester onschuldig is, daarom dat ik op hem stem. En met die redenering kun je opnieuw elke ronde hetzelfde zeggen, want je gaat nooit zeker zijn dat je niet op een onschuldig iemand stemt (tenzij je powers hebt natuurlijk), zoals ik al zei, dus ik vind de 'maar misschien is hij onschuldig'-denkwijze niet overtuigend genoeg om niet te stemmen, tenzij er echt geen enkele reden was om iemand te verdenken.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by NeeNee »

STEMMENTELLING:
Saki: PrIEsTER
PrIEsTER: Weertangel, Saki, the donkey, Kira, kolemijn
Geen lynch: Pietel, LukeVonPerrywinkle
Niet gestemd: SilverOwls, Britt

6 stemmen vereist voor een lynch.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 1)

Post by SilverOwls »

Ik ga stemmen op Priester, dan weten we direct wie hij is.

Stem Priester
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Nacht 1)

Post by NeeNee »

Lynch bereikt!

STEMMENTELLING:
PrIEsTER: Weertangel, Saki, the donkey, Kira, kolemijn, SilverOwls

Image

Wat fijn om te horen dat jullie nieuwelingen bereid zijn ons te helpen! Al lijken sommigen van jullie mij misschien net iets te bloeddorstig voor je eigen goed. Ik bedoel, ik begrijp dat jullie zo snel mogelijk de vijand willen verslaan, maar in de ruzie die daarop uitbrak is één van jullie gedood… een kleine mens, niet sterk genoeg om zich te verdedigen tegen de aanvallen van de anderen … moge zijn ziel rusten in vrede.

Krilin is dood.

Priester, je mag niet meer posten in het topic.

Spelers:
Kira
SilverOwls
Britt
Weertangel
Pietel
Saki
Priester - Krilin, Burger
LukeVonPerrywinkle
The donkey
Kolemijn

Nacht 1 begint nu. Gelieve alle Nachtacties door te sturen via PM. Dag 2 begint over 48h of zodra alle Nachtacties binnen zijn.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by NeeNee »

Image

Wel wat beweging deze nacht, maar geen bloedvergieten. Wat een opluchting. Ik vraag me af waarom onze vijanden ons niet aangevallen hebben. Zouden ze ergens op wachten, of hield iets ze misschien tegen…? Hoe dan ook, vandaag belooft weer een zware dag te worden, want ze zullen vast proberen nog meer verwarring te zaaien. Hopelijk hebben we straks niet opnieuw een onschuldige te betreuren.

Dag 2 begint nu. Wat is er gebeurd de voorbije Nacht?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Weerwolven 1: Dragon Ball Maffia (Dag 2)

Post by pietel »

Hehe die domme maffia speelt het spel helemaal fout! De bedoeling is dat je 's nachts iemand vermoord!
Image

Post Reply