Het grote vreugde topic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Nieuwe ontwikkelingen in de straatbiebkast: de Duitse taal heeft een volle plank geannexeerd. Ik ben nu de eigenaar van Leo Tolstoj's Die Kreutzersonate, en dan wel een editie uit 1921. Dit boek stamt nog uit een tijd dat de Duitsers nog geen leesbare lettertypen hadden uitgevonden, dus echt leesbaas is het niet, maar de vorige eigenaar heeft aantekeningen betreffende de auteur, vertaler en redacteur in de marges geplaatst. De meeste zijn geboorte- en sterfdatums.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Oeh, dat is wel een oud exemplaar! Het oudste boek dat ik heb ("De geheimzinnige Japanees")... daarvan kan ik niet vinden wanneer het precies is uitgegeven, want verschillende bronnen vermelden verschillende jaren, maar het is ergens tussen 1900-1920 uitgebracht, als het goed is.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Klaag -> vreugde: The Centennial Case: A Shijima Story van Square-Enix leek me meteen gaaf toen het voor het eerst werd aangekondigd, en omdat er in het westen geen fysieke versie van uitkomt, had ik de Japanse versie vorige maand voorbesteld bij Play-Asia. Het spel zou eind vorige week uitkomen, maar aan het begin van de week kreeg ik opeens een mailtje van Play-Asia dat ze onverwachts toch geen voorraad van de Japanse Switch zouden binnenkrijgen en dat ze maar aanraadden om dan maar de (ietsjes duurdere) ASIA versie te bestellen (die was er trouwens nog niet toen ik de JP versie bestelde). Nu doet Square-Enix sowieso moeilijk over Japanse uitgaves beschikbaar te stellen aan het buitenland (Amazon JP verkoopt zelf ook geen Japanse SE games aan ons bijvoorbeeld), dus op zich was het niet helemaal onverwacht, maar toch enorm jammer. En op Play-Asia stond op de productpagina ook dat de JP Switch versie niet meer bestelbaar was.

Alleen waarom cancelen ze dan zelf mijn bestelling niet en storten ze het geld niet terug? Dus ik denk, ik wacht toch nog even, de release date van donderdag gaat voorbij, en nog paar daagjes, en in het weekend veranderde de bestellingsstatus opeens en vandaag is het toch wel verzonden. Yay! Nu nog wachten tot het bezorgd wordt...

Maar waarom stuurden ze dan vorige week een mail dat ze dachten dat ze hem niet binnen zouden krijgen en dat ik maar de ASIA versie moest kopen??

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Misschien wisten ze dat ze slechts enkele exemplaren zouden krijgen en dat dit niet genoeg zou zijn om alle pre-orders te vullen?

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Uit het klaagtopic, een jaar geleden:
Ash Ketchum wrote:
Sat Aug 28, 2021 17:59
Ah, hier had ik niet aan gedacht. Ik krijg eens of misschien tweemaal per jaar wel eens boeken gratis opgestuurd van bepaalde Japanse uitgeverijen omdat m'n naam op bepaalde lijstjes staat, maar we hebben natuurlijk die nieuwe EU regels wat betreft BTW betalen over goederen uit het buitenland. Dus vond ik vandaag een kaartje in de brievenbus dat ik een pakketje kon ophalen en dat ik daar nog de BTW over moest betalen. Nu wordt het wel opgegeven als non-commercial sample met een waarde van 10 yen, dus hoef ik eigenlijk alleen maar de flat fee van inklaringskosten te betalen (en ik wist wel ongeveer welk boek dit was), maar ze moeten niet veel meer dan eens per jaar zoiets opsturen ^_^'
Kodansha heeft er dit jaar van geleerd, dus in tegenstelling tot vorig jaar hoefde ik voor mijn gratis exemplaar van Honkaku-O 2020 die vandaag is bezorgd gelukkig geen inklaringskosten te betalen! ^_^

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Het grote vreugde topic

Post by The Donkey »

Ow nice. Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze je uberhaupt gratis boekjes opsturen?

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Ik heb wel eens contact met enkele Japanse schrijvers van detectives en bepaalde verenigingen van zulke schrijvers in Japan, en daardoor kom je soms op lijstjes van uitgevers als Kodansha terecht van mensen die een exemplaar cadeau krijgen wanneer een bepaalde schrijver een nieuw werk heeft uitgebracht bij die uitgevers ^_^' Het boek komt dan meestal met stripje papier waarop staat dat het ter geschenke is.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Het grote vreugde topic

Post by The Donkey »

Ash Ketchum wrote:
Wed Jun 22, 2022 12:58
Ik heb wel eens contact met enkele Japanse schrijvers van detectives en bepaalde verenigingen van zulke schrijvers in Japan, en daardoor kom je soms op lijstjes van uitgevers als Kodansha terecht van mensen die een exemplaar cadeau krijgen wanneer een bepaalde schrijver een nieuw werk heeft uitgebracht bij die uitgevers ^_^' Het boek komt dan meestal met stripje papier waarop staat dat het ter geschenke is.
Dat is echt super cool!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

^Overigens kreeg ik vorige week bericht van PostNL dat er een pakketje voor mij uit Japan bij de douane zat, maar dat ik nog extra informatie over moest doorgeven zodat PostNL het verder kon afhandelen. Probleem: ik verwachtte niets per se, maar gezien het geringe gewicht en het feit dat het uit Japan kwam, vermoedde ik wel dat het weer zo'n boek was. Alleen PostNL kon mij niet vertellen wie de afzender was. Uiteindelijk was het advies dat ik maar gewoon moest doorgeven dat ik niet wist wat het was en dat de douane dan wel zou kijken of er extra kosten op zouden komen of zo.

Gelukkig niet gebeurd, en het was inderdaad een mook die de Japanese uitgever Sogensha naar me had gestuurd ^^'

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Het grote vreugde topic

Post by The Donkey »

Nou ik heb na er veel te lang mee bezig geweest te zijn eindelijk mn master scriptie ingeleverd afgelopen maandag! En blij toe want morgen (vrijdag) begin ik al aan mn eerste grote mensen baan haha. Het is allemaal flink anders gelopen dan ik had bedacht, maar gelukkig heeft het geen overlap tussen de twee veroorzaakt, want dat zou echt mn grootste nachtmerrie zijn. Wordt ook wel een keer tijd dat ik ga werken, al mn vrienden in Utrecht werken namelijk al.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Gefeliciteerd!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Gefeliciteerd!

En ik ga op 1 september beginnen aan m'n tweede grote mensen baan.....na bijna 23 jaar vandaag toch bij een ander bedrijf getekend....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Twist: Jullie komen bij hetzelfde bedrijf terecht en dus wordt The Donkey je sempai? :P

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Het grote vreugde topic

Post by Gurenn »

^ Of The Donkey neemt de plek van WizardOfOss in bij het eerste bedrijf, en begint nu alvast zodat die laatste hem kan opleiden. :P

Related: ik heb eindelijk toestemming gekregen van de bevoegde instantie om zelfstandig te kunnen beginnen. :mrgreen:

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Haha, wie weet :lol:

Gaat wel even een overstap zijn, want zal daar toch .net moeten gaan leren, terwijl ik de afgelopen jaren voornamelijk PHP heb gedaan. En zou dus uit mezelf ook überhaupt nooit op die functie hebben durven solliciteren. Maar hier ging het anders: bij dat bedrijf werken de nodige mensen waarmee ik jarenlang prima samengewerkt heb, ze weten prima wat ze in huis halen, en willen me toch hebben....

Post Reply