Forum loopt op laatste benen

Hier kan je fouten en bugs melden!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Forum loopt op laatste benen

Post by mangazot »

Het forum lijkt op zijn laatste benen te lopen.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by Koen »

Het forum heeft nooit op meer dan twee benen gelopen, hoor ;)
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by mangazot »

Was ik dan al die tijd de énige andere poster???? :crazyeyes:
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by Saki »

activiteit is idd sterk gedaald nu de ATP activiteiten over Facebook verlopen...

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by mangazot »

Hoe meer acties er ondernomen worden tegen Facebook omdat het niet veilig is, hoe meer mensen er naartoe gaan. :roll:
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by Koen »

Omdat de mensen gewoon veel slimmer zijn dan onze politici ;) Of Facebook onze gegevens nu registreert, of Google, of Apple, of de Colruyt, wat maakt het uit, it's happening anyway... Je moest eens weten wat IK allemaal met jullie gegevens doe ;)
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by mangazot »

'k wee niet. Er is nog een verschil tussen die ene Koen die alles van onze mangavoorkeur afweet, en Facebook dat alles van ons afweet. Of Google, of Amazon. Enzovoort.
Als ze vroeger wilden weten waar je op tv naar keek, moesten ze beleefd komen vragen of ze het mochten meten, en dat zetten ze een toestelletje aan je tv.
Nu nemen mensen een digitaal abonnement, en beseffen ze niet dat de providers heel goed weten wanneer ze naar wat kijken. Ze staan er gewoon niet bij stil, terwijl we vroeger daartegen waren beschermd.
En als iedereen zo'n digitaal abonnement neemt, dan schaffen ze gewone tv gewoon af, en kon je het niet eens meer ontlopen.
En we weten niet wat ze met die gegevens doen. De reclame aanpassen, of worden we ontslagen als we naar de "verkeerde" programma's kijken?
Gebruiken die internetbedrijven alleen maar gedepersonaliseerde gegevens om reclame te zetten op de websites die we bezoeken, of komen politieke partijen en religieuze groepen ze te weten?
We weten dat gewoon niet.
Image

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by yatagarasu »

mangazot wrote:'k wee niet. Er is nog een verschil tussen die ene Koen die alles van onze mangavoorkeur afweet, en Facebook dat alles van ons afweet. Of Google, of Amazon. Enzovoort.
Als ze vroeger wilden weten waar je op tv naar keek, moesten ze beleefd komen vragen of ze het mochten meten, en dat zetten ze een toestelletje aan je tv.
Nu nemen mensen een digitaal abonnement, en beseffen ze niet dat de providers heel goed weten wanneer ze naar wat kijken. Ze staan er gewoon niet bij stil, terwijl we vroeger daartegen waren beschermd.
En als iedereen zo'n digitaal abonnement neemt, dan schaffen ze gewone tv gewoon af, en kon je het niet eens meer ontlopen.
En we weten niet wat ze met die gegevens doen. De reclame aanpassen, of worden we ontslagen als we naar de "verkeerde" programma's kijken?
Gebruiken die internetbedrijven alleen maar gedepersonaliseerde gegevens om reclame te zetten op de websites die we bezoeken, of komen politieke partijen en religieuze groepen ze te weten?
We weten dat gewoon niet.
Dat bepaalde groepen intern gegevens verzamelen zal wel kloppen. En dat Facebook die gegevens gebruikt om gerichte advertenties te sturen en de gegevens aan commercïele derde partijen kan doorgeven zal ook wel zo zijn. Ik denk dat het tegenwoordig niet veel meer verschilt als die kortingskaart die je in de colruyt of kruidvat gebruikt.

Facebook heeft nu eenmaal druk gezet op de gemiddelde fora. Maar dat geld voor social media in het algemeen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by NeeNee »

Het verschil is natuurlijk dat je ook zonder die kaart kunt gaan shoppen bij de Colruyt als je dat liever doet, terwijl Facebook niet eens wacht tot je klant bent om je te bespioneren.

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by yatagarasu »

NeeNee wrote:Het verschil is natuurlijk dat je ook zonder die kaart kunt gaan shoppen bij de Colruyt als je dat liever doet, terwijl Facebook niet eens wacht tot je klant bent om je te bespioneren.
:D Het komt erop neer dat het dus helemaal niet meer uitmaakt of je lid bent of niet :D Je kan dus evengoed een account hebben op FB met een alias en wat fake informatie. Het zal je waarschijnlijk beter beschermen.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by mangazot »

mangazot wrote:Gebruiken die internetbedrijven alleen maar gedepersonaliseerde gegevens om reclame te zetten op de websites die we bezoeken, of komen politieke partijen en religieuze groepen ze te weten?
We weten dat gewoon niet.
Na wat er in de verkiezingen in Amerika is gebeurd met Facebook, blijkt mijn vraag minder naïef te zijn dan ik dacht.
NeeNee wrote:Het verschil is natuurlijk dat je ook zonder die kaart kunt gaan shoppen bij de Colruyt als je dat liever doet, terwijl Facebook niet eens wacht tot je klant bent om je te bespioneren.
Klopt.
Bij sommige winkels heb ik een klantenkaart, bij andere niet.
Met die klantenkaarten heb ik op zich ook geen groot probleem. Dat die ene winkelier weet wat ik koop, is niet erg. Het is geen probleem dat mijn boekhandelaar weet welke boeken ik koop, want dan heeft hij ze op voorraad.
Het probleem is dat er tegenwoordig mulitnationals zijn, zoals Facebook, Google, Amazon, die ALLES weten. En dat klopt niet meer. Jij weet van hun tenslotte NIETS. Dat is een erg onevenwichtige situatie.
Ze weten bijv. WAT je koopt, maar ook hoeveel je inkomen ongeveer is. En dat wordt gevaarlijk. Er zijn wesites die je zoekresultaten geven op basis van je inkomen. Afhankelijk van je inkomen betalen je andere prijzen voor dezelfde hotelkamer. Dat is afzetterij.
Last edited by mangazot on Mon Dec 05, 2016 13:43, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by Koen »

Bij je bank weet ook iedereen hoeveel er op je rekening staat en hoeveel je verdient. En iedereen moet een zichtrekening hebben. Daar kan je niet onderuit. Tja... Je kan zo in alles complotten zien. Als ik bij de Colruyt hun kaart gebruik geef ik prijs wat ik koop voor extra korting. Jij krijgt korting, Colruyt krijgt inzage in wat ik koop. Voor wat hoort wat. Ik gebruik FB en Google volledig gratis, zij gebruiken mijn gegevens. Voor wat, hoort wat. Zij gebruiken die gegevens onder meer om hun advertenties te optimaliseren zodat ik geen reclame hoef te zien over de nieuwste mascara en liggloss trends, ik vind dat juist een voordeel... Ook die giganten zijn maar bedrijven die ergens hun inkomsten moeten halen, he. De idioot die ervoor gezorgd heeft dat ik bij elke Nederlandse site eerst een extra klik moet doen om te zeggen dat ik hun cookies aanvaard, zou ik met z'n kop tegen de muur kunnen slaan (mocht ik gewelddadige trekjes hebben, die ik nu toevallig niet heb, maar bon... ;) )

Decennia geleden kon de telefoniste die je telefoonlijn uit het buitenland doorschakelde naar je bestemmeling in België ook je volledige gesprek meeluisteren. Ok, dat was dan één persoon ipv het ganse internet maar dat lijkt me soms nog confronterender. Of al die heisa rond texting... Vroeger moest je je filmpjes binnenbrengen bij een fotograaf die ze persoonlijk ontwikkelde... Wie weet wat die allemaal uitspookte met jouw foto's...

Via je GSM-signaal ben je ook volledig te traceren, moet je daarom weigeren om een GSM te gebruiken?

Als je ziet hoe precies die beelden vanop Mars waren... Denk dus maar niet dat emigreren naar een andere planeet een oplossing biedt. Je privacy is nergens nog veilig ;)
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by mangazot »

Bij de bank weet niet iedereen hoieveel je verdient, alleen sommigen.
En ze weten dan misschien wel hoeveel je verdient, maar niet waaraan je het uitgeeft.

Het probleem is niet dat sommigen sommige dingen weten, het probleem is dat tegenwoordig sommigen alles weten. Kennis is macht.
Lees George Orwells 1984, en je weet hoe de toekomst eruitziet als anderen meer weten over jou, dan jij over hen.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by mangazot »

Onlangs las ik een artikeltje over "nepnieuws", en toen begreep ik dat het eigenlijk alleen maar een ander woord is voor "roddels". Dat heeft te denken.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Forum loopt op laatste benen

Post by NeeNee »

Mja, maar de meeste roddels komen niet in een fraai artikeltje met de naam van een krant eronder. Deze nepartikelen zijn speciaal gemaakt om mensen te misleiden.

Post Reply