Yu Yu Hakusho

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Brook500 »

Yuyu Hakusho 1

Yusuke is een rebelse schoolier maar vanbinnen een lieve jongen die iedereen in nood wilt helpen.
Bij één van zijn heldendaden wordt hij overreden wanneer hij een kind probeerde te redden.
Alhoewel hij die aanrijding niet overleeft blijft zijn geest toch in de mensenwereld ronddwalen en ontmoet hij de gids van het hiernamaals, Bonta.
Leuke personages, goeie humor en het beste moet nog komen want ik heb al veel dingen gehoord over deze klassieke topreeks. :)

Yuyu Hakusho 2

Er volgen wat kortverhalen op elkaar maar telkens zijn hele leuke.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

Ik vond die korte verhaaltjes in het begin één van de beste stukken uit de reeks. Niet dat de rest niet goed is, maar het grootste deel is meer klassieke shonen.

Vanaf deel 3 krijg je meer langlopende verhalen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Weertangel »

Ook een serie om eens op te zoeken dan :)

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Berserker500 »

Deel 01-04
Ik was vroeger een grote fan van de anime dus was ik altijd al benieuwd naar de manga.
Al die korte verhaaltjes in het begin vond ik wel leuk om te volgen.
Daarna begint de serie pas echt los te lopen met al die leuke gevechten.
Yusuke wordt gepromoveerd tot detective van de geesten wereld en krijgt meteen de zware opdracht om 3 gestolen voorwerpen terug te vinden.
We maken direct kennis met Kurama en Hiei.
Later doen yusuke en Kuwabara mee aan het toernooi van meester Genkai.
Yusuke levert hier zware gevechten en als beloning krijgt kan hij een zeer zware training gaan volgen. :lol:
Net terug krijgt yusuke de opdracht om een kasteel vol demonen uit te roeien met de hulp van 2 oude bekenden.
Dit vind ik een veel leukere arc als de vorige en het constant geruzie tussen Kuwabara en Hiei blijft hilarisch.
Deze reeks zit vol clichés maar blijft wel fun om te volgen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Berserker500 »

Deel 5-10
Wel grappig dat Yusuke meer schrik heeft van Keiko dan van Suzaku. :D
Dan begint één van mijn favoriete arcs uit de reeks namelijk het grote duivelse toernooi.
De eerste verschijning van Yoko Kurama blijf ik zo cool vinden.
Kuwabara blijft altijd de idioot uithangen en Hiei blijf gewoon zo cool.
Nu uitkijken na de langverwachte clash tussen Yusuke en spierbundel Toguro.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Berserker500 »

Deel 11-14
Het gaat er hard aan toe in de finale en net zoals in veel reeksen breken ze heel de ring af. :lol:
Dan begint de arc van de tunnel tussen beide werelden.
Die test van Genkai was leuk gedaan en zo je nog maar eens dat Kurama de enige is met hersens.
Ik kijk al uit naar de oorlog tegen Sensui die op het punt staat los te barsten.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Berserker500 »

Deel 15-17
Het gevecht tegen die game master was echt fun.
Later begint dan het zware gevecht tegen Sensui.
Die vent is gewoon niet kapot te krijgen.
Ik heb mij altijd afgevraagd hoe het zou zijn afgelopen moest Raizen er niet zijn tussengekomen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Berserker500 »

Deel 18-19
Die laatste arc is echt veel te kort om deftig uit te werken maar blijft toch één van mijn favorieten omdat we eindelijk het verleden van een aantal personages te weten krijgen.
Ik had toch graag wat meer uitgebreide gevechten gehad waar zeker die van Yusuke tegen Yomi.
Dat gevecht was zo cool in de anime en hier was het met moeite een paar pagina's en dat voor een gevecht dat meer dan 60 uur heeft geduurd.
Mukuro krijg je zelfs amper te zien in battle.
Raizen blijft toch de coolste van de hoop want zelfs na 1000 jaar vasten stond hij nog ongeveer even sterk als die 2 ander. :lol:
Ook krijg ik wel de indruk dat de tekenstijl er hard is op achteruitgegaan op het einde van de reeks.
Al bij al wel een leuke reeks maar ik blijf de anime toch leuker vinden.
Kana trakteert ons ook nog op wat meer informatie over het Kana team.
Op de redactie zijn er precies veel fans van Akira, Détective Conan en Slam Dunk. :D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

Ik heb eindelijk de laatste arc van Yu Yu Hakusho gelezen.

Eerlijk, ik snap niet waarom mensen klagen over het einde. Ik vond die verhaaltjes in het laatste volume juist geweldig (Hiei geeft de beste verjaardagspresentjes :roll:). Veel beter dan een zoveelste toernooi van 6 albums.

Maar ik vind het altijd wel leuk als een serie nog een beetje uitbolt (vooral bij lange reeksen). Geeft mij de gelegenheid om rustig afscheid te nemen.

Post Reply