Yu Yu Hakusho

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Weertangel »

Femke wrote:Komaan Weertangel, je hebt nog de rest van je leven om te lezen :wink: Tijd genoeg dus.
Zoveel geduld heb ik niet denk ik, met al mijn hobbies(WoW en gewoon lezen) wordt het wel krap, en ik probeer niet teveel series tegelijk te volgen want dan wil ik alle nieuwe delen ook meteen als ze uitkomen en dat werkt niet altijd.

Heb trouwens wel 2 korte series gelezen waarover ik binnenkort wel eens een review over zal schrijven(als ik goed in mijn vel zit ervoor)


Trouwens, waarom schrijven niet meer mensen reviews?? wordt een beetje saai om buiten Koen de einige te zijn die ze schrijft..

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Yu Yu Hakusho

Post by flandrian15 »

Het fijne van yu yu hakusho is dat het hoofdpersonage sterft in het eerste hoofdstuk :)

Maar even serieus nu. YuYu Hakusho is geweldige shonen met veel actie, een goed verhaal en een klootzak als hoofdpersonage die eigenlijk toch een gouden hart heeft. Hij doet me eigenlijk verbazend veel denken aan Oga van Beelzebub qua karakter (totaal niet qua tekenstijl). Ik vond trouwens dat er genoeg twists in de plot zaten om het verhaal tot en met het einde boeiend te houden en het is een klassieker natuurlijk die voor mij ongeveer op de zelfde hoogte mag geplaatst worden als One Piece of Dragonball.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

^ Beter nog, hij is al dood aan het begin van het eerste hoofdstuk. :)


Yu Yu Hakusho 1+2
Yusuke Urameshi is een 14-jarig boefje dat zijn dagen doorbrengt met spijbelen en vechten. Hij heeft weinig vrienden, alleen zijn jeugdvriendin Keiko is niet bang voor hem.

Als hij tijdens zijn omzwervingen een jongentje op straat ziet spelen, slaat het noodlot toe: het kind loopt zonder kijken de weg op en geraakt bijna onder een auto. Yusuke slaagt erin hem te redden... maar sterft zelf. Dit stelt de organisatie van het hiernamaals voor een probleem, want ze hadden er daar niet op gerekend dat uitgerekend Yusuke zoiets nobels zou doen. Naar de hel kan hij dus niet, maar naar de hemel gaat ook moeilijk... er wordt dan maar besloten hem de kans te geven terug tot leven te komen.

Dit kan echter niet meteen, en dus hangt Yusuke gedurende deze eerste twee albums een beetje als geest op aarde rond en lost hier en daar wat mystieke zaken op in een reeks korte verhaaltjes, waarvan de meeste erg leuk zijn (en dat stuk met die tanuki brengt mij aan het huilen. Nog steeds).

Ik vind het in elk geval een geweldige serie. Die eerste hoofdstukken zijn vermakelijk, en als het echte verhaal begint wordt het nog veel beter. Je moet het zeker eens proberen. :)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Weertangel »

Zodra ik met Black god klaar ben zal ik hem eens proberen, het heeft in ieder geval een goede twist.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

Koen wrote: YYH wil ik ook eens herlezen maar die is niet zo goed als HXH én het eerste volume heeft verschrikkelijk lettertype herinner ik me en dat bemoeilijkte het lezen...
Ik vond die Franse covers van YuYu Hakusho er altijd al belachelijk uitzien. Wie heeft die baby-kleurtjes bedacht? En het lettertype van Talulu le Magicien? Het is toch geen kleuterreeks.

Japanse versie
Image

Engels
Image

Frans
Image


Image Image Image

Er bestaat intussen overigens ook een iets normalere Franse versie van (een hele verbetering als je 't mij vraagt):

Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Yu Yu Hakusho

Post by barbapapa »

Ik vind die oude Franse versie wel leuk eigenlijk :p babykleurtjes ftw!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Weertangel »

Als ik die covers zie krijg ik spontaan zo'n jaren 80 gevoel,wat je wel eens krijgt als je een tv serie uit die tijd aankijkt :? (Hunter,Magnum enz.)
maar ja, uit welk jaar is die serie uberhoubt?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Als ik die covers zie krijg ik spontaan zo'n jaren 80 gevoel,wat je wel eens krijgt als je een tv serie uit die tijd aankijkt :? (Hunter,Magnum enz.)
maar ja, uit welk jaar is die serie uberhoubt?
Begin jaren '90 tot '94.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

YYH 3
Yusuke is nu officieel benoemd tot Onderwereld Detective. Zijn eerste opdracht: de drie schatten terughalen die uit de collectie van Koning Koenma werden gestolen. Aan zelfvertrouwen ontbreekt het hem alvast niet, maar misschien heeft hij de situatie toch iets te simpel ingeschat.

Daarna neemt Yusuke deel aan een toernooi om de leerling te worden van de beroemde Meester Genkai. Niet direct mijn favoriete arc, maar er zitten wel een paar goede dingen in.

In dit album maken we voor het eerst kennis met Hiei en Kurama (ik had deel 4 en 5 eerst gelezen, dus ik had al een totaal ander beeld van ze, maar dat terzijde). Aanvankelijk leek het erop dat ze maar kort zouden meegaan, maar dat is niet zo... ik vraag me af of populariteit daar iets mee te maken had?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

YYH 4-5
Na de training krijgt Yusuke meteen een nieuwe opdracht: een stelletje demonen hebben een nest hersenspoelende wormen losgelaten op de mensenwereld in een poging om de heersers van de Onderwereld te chanteren. Yusuke moet naar de demonenstad toe om de monsters uit te schakelen, en krijgt daarbij een paar onverwachte bondgenoten.

Deze arc is zo cliché en tegelijk zo onnozel dat ik aanvankelijk dacht dat het parodie op het shonengenre was. Het is ook een van mijn favoriete stukken uit de hele reeks (vooral de voorronden dan). De interactie tussen Kuwabara en Hiei is schitterend! :mrgreen:

Alleen het laatste gevecht tegen Suzaku duurde mij net iets te lang. Ik weet het, shonenhelden moeten altijd een paar keer neergaan en dan op pure wilskracht weer opstaan, maar ik heb weinig geduld voor dat soort dingen.

Het laatste stukje is dan wel weer geweldig. :D Wie is Tuxedo Mask?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

YYH 6
In dit album moeten Yusuke en Kuwabara (eigenlijk alleen Yusuke, maar Kuwabara heeft last van Franse bliksem) een Ijsmeisje gaan bevrijden dat wordt vastgehouden door een louche handelaar die zich rijk maakt met haar tranen (die veranderen namelijk in kostbare edelstenen). Leuk tussendoortje, maar dient meer als inleiding tot het volgende deel dan iets anders.

Daarna begint de grootste arc tot nu toe. Yusuke en de andere worden 'uitgenodigd' om deel te nemen aan een toernooi in de Onderwereld. Daar zullen ze het moeten opnemen tegen een aantal van de sterkste demonen, en de verliezer verliest ook zijn leven.

Jammer dat de omschrijving op de achterflap (Engelse versie) bij deel 5 hoort.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

YYH 7
Een van mijn favoriete nummers. Het toernooi gaat verder, en we krijgen Hiei en Kurama in actie te zien. Dat verhaal met die hersenspoelende creep zat ook goed in elkaar.

En dan is er nog het bonusverhaaltje, dat vertelt over hoe Kurama en Hiei elkaar voor het eerst ontmoeten. Ik heb de relatie tussen die twee altijd al erg interessant gevonden.

Het valt trouwens op dat in de populariteitspoll Yusuke verslagen wordt door Hiei in Japan, en door zowel Hiei als Kurama in the de VS. Staan er in de Franse versie ook gelokaliseerde resultaten? Ik vraag me af of de schrijver voorzien had dat zijn hoofdpersonage de duimen zou moeten leggen voor de helft van zijn 'sidekicks'.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

YYH 8
"I will not turn into a snake. It never helps." :lol:

Het toernooi gaat verder, en het gefoefel met de regels neemt zo stilaan belachelijke proporties aan. Maar er is meer voor nodig dan een beetje valsspelen om Team Urameshi naar huis te spelen.


YYH 9
Yusuke gaat nog wat extra training volgen om Team Torugo aan te kunnen, dus Hiei, Kurama en Kuwabara handelen de volgende ronde alleen af.

Ik vind het nog steeds verfrissend dat deze shonenhelden er geen (of weinig) moeite mee hebben om irritante tegenstanders om te leggen. Daar kunnen Goku & co nog wat van leren. :P

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Yu Yu Hakusho

Post by Weertangel »

NeeNee wrote:YYH 8

Ik vind het nog steeds verfrissend dat deze shonenhelden er geen (of weinig) moeite mee hebben om irritante tegenstanders om te leggen. Daar kunnen Goku & co nog wat van leren. :P
En nog 100 andere series als je het mij vraagt. :?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Yu Yu Hakusho

Post by NeeNee »

YYH 10
Dat oude vrouwtje wil je niet in het donker tegenkomen. :mrgreen:

Terwijl de anderen zich voorbereiden op de finale, confronteert Genka haar eigen demonen. De hele situatie is opeens een stuk minder grappig.

YYH 11
Iedereen is nog steeds druk aan het trainen. Dat is nodig ook, want de finale blijkt nog gevaarlijker dan verwacht. Jammer voor het publiek.

Post Reply