Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Naruto 34

Dit volume was had een heel gespannen sfeertje. Het is moeilijk om emoties toe te dichten aan de 2 emotielozen (logisch...) Nu zal de bende weer aan training toe zijn. Of kom, waarom geen nieuwe achtervolging? Los van mijn cynisme: ik vond het wel goed.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Kekkaishi 12

Het nut van de ouwe zijn gevecht ontging mij even. Waar is die op uit? Soit, Yoshimori vs. Kaguro belooft geniaal te worden. Kaguro's echte verschijning is trouwens te vuil, te ziek, te cool,...

User avatar
yakumo_tatsuko
Posts: 53
Joined: Thu Nov 01, 2007 22:22
Location: Helmond

Post by yakumo_tatsuko »

Vampire Knight volume 01
De art is erg mooi en dus leuk om naar te kijken.
Het verhaal is ook wel leuk en goed maar,
ik werd er een beetje ziek dat, de introductie wel 5 keer herhaald werd.
vind het ook wel leuk dat ze aspecten uit echte legenden halen zoals;
pure blood vampires en gewone slaven.
Ik ga zeker volume 02 aanschaffen.

Dragon Eye volume 03
Wat ik een voordeel en een nadeel vind aan deze series is,
dat er eigenlijk weinig inhoud inzit.
Je komt eigenlijk elke volume maar een klein stukje verder.
Het voordeel daarvan is wel dat, je een uitgebreide voorstelling van alles krijgt.
De art noem ik maar even apart met het dikke lijnen spel.
Overall is dit een erg leuke en vermakelijk manga.

Hell Girl (Jigoku Shoujo) volume 01
Aller eerst Miyuki Eto is niet de originele bedenker van dit verhaal, dat merk je dan ook erg goed.
De art is compleet veranderd en dat is in mijn ogen een nadeel omdat, ik de anime gekeken heb en een grote fan van die art ben.
Verder missen er sommige aspecten uit de anime zoals, de straw dolls waarmee je het contract sloot,
de Hell butterflies en de tocht naar de Hell die je maar 1 keer te zien krijgt in de 1e volume.
Voor de echte Jigoku Shoujo fans zal het wennen zijn, al blijven de goede verhalen wel intact.
Voor mensen die de anime niet gezien hebben is dit op zich een heel goede manga.
Dus een aanrader.

Nodame Cantabile volume 07
Erg leuke volume, deze serie blijf ik leuk vinden en ik leer er wat van.
De romance is erg goed en ook de rivaliteit.
Art ben ik al helemaal aan gewend en vind het zelfs nu wel wat hebben
Verhaal is gewoon the best.
Last edited by yakumo_tatsuko on Fri Feb 01, 2008 16:18, edited 1 time in total.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Next world 1


Een van Tezuka's oude werken.

Ik moet zeggen het is niet slecht maar je merkt wel dat het een van zijn oude werken is =p.

Ben nu wel benieuwd waarove die last world gaat =p.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

samenvatting van de week

sanctuary volumes11 t.e.m 14
eigelijk is en blijft het spijtig dat ik hier met deze manga klaar ben!
de hype die rond deze titel is hypewaardig vanwege zijn geloofwaardige karakters als hojo&tokai op kop,een sterk verhaal met goeie(en sommige onvoorstelbare) plot-twisten en goeie art.sanctaury komt op #3 in top10 terrecht.


agharta v2
deze reeks blijft me aanstaan ondanks dat er amper vordering in het verhaal was in deze volume buiten in de laatste 2 chapters.de iets aparte tekenstijl blijft me aantrekken en in twijfel trekken tegelijkertijd.maar tot nu blijf ik deze wel lezen!

btw wimpuls gaat verhaal in de volgende volumes naar omhoog of niet?

vagabond v15
de hele gaiden van sasaki kojiro is best wel goed onderhoud maar slaat op eerder niets wegens dat
matahashi van diens identiteit had beroofd en zodien zichzelf uitgaf als sasaki kojiro!
.mss maakt het nu og geen logica maar achteraf mss wel,het is in ider geval niet saai temminste!

hayate the combat buttler v7
wat aan de lage kant van refferenties deze volume,maar de humor zat er wel goed in zoals altijd met deze reeks!nagi expressies en foute samenvattingen van zinnen&situaties blijven wel enorm funny en ditmaal moest tamma deraan geloven.

Image
Last edited by Ginrai on Sat Feb 02, 2008 20:21, edited 1 time in total.

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

One Piece vol. 04 [Viz]
Ik denk dat dit de leukste volume is die ik gelezen heb van OP. Veel actie en een goed verhaal. Ook is het erg overzichterlijk en fijn om te lezen.
Nu moet ik wachten tot ik vol. 05 en verder kan kopen. Of ik stap over naar scanlations. Daar ben ik eigenlijk helemaal geen fan van, maar het ook zo'n lange reeks... Ik zie wel.
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Gaara4Ever wrote:One Piece vol. 04 [Viz]
Ik denk dat dit de leukste volume is die ik gelezen heb van OP. Veel actie en een goed verhaal. Ook is het erg overzichterlijk en fijn om te lezen.
Nu moet ik wachten tot ik vol. 05 en verder kan kopen. Of ik stap over naar scanlations. Daar ben ik eigenlijk helemaal geen fan van, maar het ook zo'n lange reeks... Ik zie wel.
De scanlations van One Piece zijn van vrij lage kwaliteit, moet ik zeggen.

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

barbapapa wrote:
Gaara4Ever wrote:One Piece vol. 04 [Viz]
Ik denk dat dit de leukste volume is die ik gelezen heb van OP. Veel actie en een goed verhaal. Ook is het erg overzichterlijk en fijn om te lezen.
Nu moet ik wachten tot ik vol. 05 en verder kan kopen. Of ik stap over naar scanlations. Daar ben ik eigenlijk helemaal geen fan van, maar het ook zo'n lange reeks... Ik zie wel.
De scanlations van One Piece zijn van vrij lage kwaliteit, moet ik zeggen.
Hah, dan blijft het toch de Viz versie! XD
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Lost world 1


Ik vond het een pak beter dan Next world , wel een triestig einde :(. Mimio X_X.

En dan spreken we nog niet over het feit dat men mekaar opeet =/.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

Deathnote vol. 06
Gewoon weer vermakelijk. Veel tekst, dus ik doe er lang over, maar het is het lezen wel waard.
Ik heb de anime al gezien, dus ik weet wat er gebeurt in de volgende volume... Heb er aan de ene kant dus geen zin in om die te lezen. XD
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

@Ginrai: over Agartha: voor mij werd het niet echt beter of slechter. Ik begon me wel te ergeren aan al die nieuwe vragen die bovenrezen, en het gebrek aan antwoorden daar tegenover. Anderzijds, ne kerel aan wie ik het uitleende, bleef er zot van.

En over Vagabond: die passage is inderdaad redelijk verwarrend, maar daarna wordt het pas echt geniaal. Geniaal, zeg ik u 8) !

One Piece 41

Dereshishishi! Nico Robin heeft blijkbaar niet zo'n vrolijke jeugd gehad. *Understatement van het jaar*

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Berserk 23


Yes, het gaat steeds meer in de richting zoals het vroeger was.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Naruto 34
Pff, ik maakte mij al op voor een gevecht tussen Sassyke en Nurita maar niks van, ze druipen af... Handig voor de fans van Nurita, dan krijgt 'em niet op z'n bakkes :o
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

D'office, ket!

Planetes 3-4

Mooi. Uiteindelijk een simpele moraal, doch ook een goeie.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Yakitate!!! Japan 14

Azuma tegen Shadow White in de beklijvende finale. Eigenlijk nog wel ontroerde stukjes, die dingen over Pierrot. Zo tussen al die magnifieke broden en doldwaze personages door.

Locked