Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Ovenvers 2007

Post by Wimpuls »

de Ovenvers-saga continues !

Piano no mori c12-19

Moge iemand dit snel licencen ! Het enthousiasme van Kai werkt zeer aanstekelijk. Niet dat ik Chopin ga opzetten, nee, het is gewoon schitterend gebracht.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Eeees zien:
Angel Densetsu 1
Jeezus, wat een poeplelijke tekeningen. Maar bij een comedy manga doet dat er echt niet toe, niet dat ik al veel gelachen heb, soit.


Trouwens, PnM fans mogen zich binnenkort aan een heel mooie verrassing verwachten.

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

The Drifting Classroom 2

De sfeer wordt steeds beter, de leraren zijn zo goed als allemaal dood en de enige overgebleven leraar slaat op een rampage! Verder komen we meer te weten of wat er nou precies met ze is gebeurd... En sneuvelen de mensen weer bij bosjes.

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

The drifting classroom xD 2 jaar geleden zagen ik en een vriendin die liggen op facts en zij was daar driftig aan het doorbladeren en aan het lachen (met al die rare moorden) en ondertussen probeerde die meneer aan de stand haar duidelijk te maken dat het niet voor kindertjes was xD. Uiteindelijk heeft ze hem niet gekocht maar ze heeft er nog altijd spijt van =p

Dan mijn ovenverse reacties:
Shamanking 3:
Het hele volume gaat over Tokagero die Ryü bezeten heeft. Het was beter als 2 maar naar het einde toe werd het wat langdradig (dit had ik ook met vol. 2).
Maar dat ergerde niet zo erg, de moraliserende boodschappen over vriendschap ergeren mij dan weer veel erger. Van mij mag er best een moraal in zitten aangezien shamanking een shonenmanga voor de iets jongeren is maar het wordt je er nu echt helemaal ingesmeerd. "De kracht van vriendschap is het belangrijkst blabla" het was bijna even erg als de anime van Yu-Gi-Oh!.

Shamanking 4:
Oh dit is al veel beter! De oversoul is echt vet en maakte het gevecht met Silva het beste van de reeks tot nu toe (van de 4 volumes die ik gelezen heb =p). De Totemickanon-ding vond ik wel een beetje veel te overdreven. Horohoro lijkt me ook wel een goed personage en ik heb enkele keren goed moeten lachen met hem.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Cromartie High School 3 t/m 6

Briljant. Hoewel de auteur nog steeds niet zeker lijkt te zijn van het loslaten van Kamiyama als hoofdrolspeler, is dat eigenlijk onderhand al gebeurd: iedereen krijgt onderhand zijn deel van de spotlights en dat is een goed teken IMHO, want een school/scholen bestaan zelden uit slechts één hoofpersoon met bijpersonages.

Vooral de gebeurtenissen van de harde bendeleider die op het internet zeer beleefd is zijn briljant XD

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Evil's return II
Een beetje "I know what you did last summer"-type tienerhorrorverhaaltje over een meisje die verkoren is om ofwel bij het kwaad ofwel bij het goed aan te sluiten. O ja, en hen een kind te baren (zoals Maria een goede 2007 jaar geleden heeft gedaan, volgens het boekje). Ben ik blij dat dit maar 1 euro kostte.
Drinking with skeletons

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ichigo 100% 4
Het draaien van de eerste film met liefdesverklaringen voor Junpei van zowat elke babe!

DearS 3
De manga van Peach-Pit vallen na verloop van tijd toch wat door de mand.

H2 - 2
Adachi doet het 'em weer. Beetje lastig dat al die reeksen tegelijkertijd uitkomen in Frankrijk maar wachten op zulke kwaliteit hebben we al lang genoeg moeten doen, dus ja...
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Yakitate!! Japan 7

De afsluiting van de Newcomers wedstrijd van Pantasia en de opzet voor de Monaco Cup. Een vrij rustig nummer dus, aangezien er weinig gebakken wordt en des te meer wordt gepraat.

Houshin Engi 18 t/m 19

Hoewel ik van tevoren dacht dat de serie waarschijnlijk niet meer het niveau gaat halen zoals de Sennin oorlog, was ik toch vrij verrast. In het boek gaat dit gedeelte behoorlijk hard, maar de manga komt met een bijzonder schokkend feit wat de rest van de serie het leitmotief zal zijn. De anime probeerde een dergelijk verhaal ook op te zetten, maar ik heb het vermoeden dat deze in de manga beter tot uiting zal komen.

Hikaru no Go 7

Hikaru die steeds grotere stappen zet richting de professionele wereld van Go. En ik heb ook tot hier ongeveer de anime gezien, dus all new material from now on ^^

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

One Piece 8

Vond het een beetje mwah niet zo fijn om iets té lezen dat je al gezien hebt.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

Mijn eerste van het jaar tevens laatste van die reeks.

Midori Days 8

heb nog nooit zo snel een manga uitgelezen aangezien ik wilde weten hoe het eindigde.
pracht reeks zelfs na het te hebben gezien van de anime zeker de moeite waard.

hop naar de volgende manga.
Image

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

short program 1+2:
Heel sympathiek! Er waren echt mooie verhaaltjes bij maar ook enkele waar ik amper iets van begreep door dat er te veel personages waren die op elkaar leken en dan nog eens met die moeilijke Japanse namen! In het begin was ik niet zo voor Adachi's stijl (de ogen van het meisje van cover 1 zijn eng oO) maar hoe meer je leest hoe meer je de stijl waardeert, ze passen bij de verhaaltjes, simpel en sympathiek!

edit: ik heb net koen's review nog eens gelezen en daar ben ik het volledig mee eens =)
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

L'histoire des 3 Adolf 2


Schitterend gewoon wel typeerd het om te zien hoe Osamu Tezuka altijd "een vrouw" zacht en lief en voorsteld. Heb niet al zijn reeksen gelezen zover kan ik me niet (meer) herinneren dat er vrouwelijke badguy is in één van zijn reeksen dat ik lees..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

super_gohan wrote:short program 1+2:
Heel sympathiek! Er waren echt mooie verhaaltjes bij maar ook enkele waar ik amper iets van begreep door dat er te veel personages waren die op elkaar leken en dan nog eens met die moeilijke Japanse namen! In het begin was ik niet zo voor Adachi's stijl (de ogen van het meisje van cover 1 zijn eng oO) maar hoe meer je leest hoe meer je de stijl waardeert, ze passen bij de verhaaltjes, simpel en sympathiek!

edit: ik heb net koen's review nog eens gelezen en daar ben ik het volledig mee eens =)
Omdat ik geen keuze kan maken tussen al zijn andere verhaaltjes ben ik wel meermaals geneigd om dit zijn beste werk te noemen :lol: (nee hoor, Adachi is over de hele lijn goed)

Heerlijk toch dat dromerige :drool:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Idd, de dromerige sfeer van de verhaaltjes is zeer mooi, ik krijg meteen een fijn gevoel als ik het openslaag.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Ik heb enkel Short Program 2 kunnen bemachtigen, maar het is zonder twijfel één van mijn favoriete boekjes die ik heb.

Vandaag gelezen:
Kekkaishi 7
schitterend, zoals gewoonlijk. De intrige blijft groeien en de personages zijn te aimabel.

I"s 10-11
Net als ik dacht dat het een beetje in een sleur begon te verstikken; weet het mij weer compleet te verrassen door te bewijzen dat dit niet zomaar een romantische shounen is. Schitterend.

Genshiken 7
Sasa en Ogiue in de spotlight, geweldig leuk volume imo.

O-Parts Hunter 1
Heel fijne release van Viz. Vertaling vloeit perfect en tot nu toe buiten de titel niks gecompromiseerd

Locked